Het grote kerstdorp topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bij de Action zijn ze weer begonnen met allerlei spullen voor Kerst, waaronder Kerstdorpbenodigdheden.
Kwaliteit van de kleine dingetjes in plastic (zoals de te zien op o.a. de foto's van Omepje van hierboven) lijken er qua kwaliteit op vooruit te zijn gegaan. Het is natuurlijk wel een ander merk dan Lemax, enz., dus teveel verwachten voor dat geld is ook niet reëel.

Welke artikelen bedoel je precies? Alles op mijn foto is van Lemax.

20230926_165116.jpg
20230926_165107.jpg

Bij de tuinextra in Noordwijk, 50% op alle lemax artikelen en daar zitten nog best een paar leuke huisjes tussen.

Mijn vrouw vond dat we al genoeg hebben:shy:
Maar ik wilde jullie dit niet onthouden. Ze staan er net dus het zal wel rap gaan.

Dat is wel heel veel korting, dat zie je niet vaak. Mocht je in de buurt wonen zou ik het wel weten, inslaan die handel.

Bij de tuinextra in Noordwijk, 50% op alle lemax artikelen en daar zitten nog best een paar leuke huisjes tussen.

Maar ik wilde jullie dit niet onthouden. Ze staan er net dus het zal wel rap gaan.

Bedankt voor de tip Haplo! Ik reed er vandaag toch langs dus even gestopt om te kijken. Dus ik heb weer wat leuke aanwinsten.

IMG_20230927_173513.jpg

@happy4ever1968 wat een prachtige dingen maak je! Dat geeft wel inspiratie voor de toekomst. Een diversiteit aan bomen voegt echt wel wat toe aan je dorp. Zeker als ze zo mooi zijn als die van jou. Gaat op de bucketlist!

@happy4ever1968 wat een prachtige dingen maak je! Dat geeft wel inspiratie voor de toekomst. Een diversiteit aan bomen voegt echt wel wat toe aan je dorp. Zeker als ze zo mooi zijn als die van jou. Gaat op de bucketlist!

Helaas zullen we de mooie beelden/dorpen van jou moeten missen de komende jaren. Vond ze altijd gaaf om te zien, voor je vuurwerk kraam.

De dingen in plastic, voornamelijk onderin de laatste foto te zien; bruggen, klok, lantaarnpalen, fietsen, enz.

Ik bedoelde dus te zeggen dat dat soort dingen van het merk dat Action verkoopt, een stuk goedkoper zijn; 3 tot 5 euro of zo.

- Foto -
- Foto -

Wat zou de reden zijn van die 50% korting?

De dingen in plastic, voornamelijk onderin de laatste foto te zien; bruggen, klok, lantaarnpalen, fietsen, enz.

Ik bedoelde dus te zeggen dat dat soort dingen van het merk dat Action verkoopt, een stuk goedkoper zijn; 3 tot 5 euro of zo.

Dat kan een keus zijn. Ikzelf ben dit jaar begonnen met mijn eerste kerstdorp en wil alles van Lemax hebben. En ja, hier hangt dan wel een prijskaartje aan. Daarnaast wil ik de gehele verlichting, zoals de lantarenpalen, met 1 knop aan en uit zetten. Dat wil niet als je naast Lemax ook Action artikelen gebruikt. :wink:

Ik zie dat Action ook een aantal poppetjes verkoopt. Sommige lijken verdacht veel op de poppetjes van Lemax. Maar als je deze vergelijkt, zie je een groot verschil in de kwaliteit van de beschildering van deze poppetjes.

Maar als je toch een kerstdorp wilt hebben en het moet niet teveel kosten, dan is de Action een goed alternatief.

Laatst bewerkt:
Dat kan een keus zijn. Ikzelf ben dit jaar begonnen met mijn eerste kerstdorp en wil alles van Lemax hebben. En ja, hier hangt dan wel een prijskaartje aan. Daarnaast wil ik de gehele verlichting, zoals de lantarenpalen, met 1 knop aan en uit zetten. Dat wil niet als je naast Lemax ook Action artikelen gebruikt. :wink:

Toch kan dat ook hoor. Ik heb heel wat dingen op batterij, bijvoorbeeld kraampjes van de Action, dat waren echt mooie kraampjes een jaar of 10 geleden. Die hebben geen aansluiting voor zo'n adapter, en sowieso vind ik die adapters erg duur. Dus:

- Ik heb 1 zo'n adapter van 3 volt gekocht, met 4 aansluitingen, tweedehands via marktplaats.
- vervolgens heb ik in het batterijvakje van elk huisje, lampje of wat dan ook simpelweg een draadje aangesloten op de juiste min en de juiste plus (tip: gebruikte ontstekers werken hiervoor uitstekend),
- per 5 items de draadjes gebundeld,
- op een van de adapter eindes en draad in het midden klem zetten, een draad op de buitenkant vasttapen,
- dat weer op die bundel van 5 aansluiten,
- zo 4 keer herhalen en dan kon ik heel simpel 20 dingen aansluiten op 1 adapter.

Werkte perfect. Met een druk op de knop ging mn hele dorp aan een uit. Uiteraard wel alleen dingen van 3 volt (twee batterijen) aansluiten op de 3 volts adapter.

Heb me even afgevraagd of die adapter dat wel aan zou kunnen, maar de meeste dingen zijn gewoon 2 of 3 ledlampjes die echt bijna geen stroom vragen, dus dat kon makkelijk.

Het kan ik het begin even puzzelen zijn, maar als je het een beetje door hebt is het zo gebeurd.

Helaas zullen we de mooie beelden/dorpen van jou moeten missen de komende jaren. Vond ze altijd gaaf om te zien, voor je vuurwerk kraam.

Leuk om te horen! Ja helaas, het voelt gek om er dit jaar niet mee bezig te gaan. Maar dat gaat in de toekomst zeker weer gebeuren! In de tussentijd zal ik wel ff wat fotos van vorige jaren opsnorren.

Vandaag even gekeken hoeveel vakantieuren ik nog had. Week 41 vrij genomen. 1 week lang bouwen aan mijn kerstdorp, zonder afgeleid te worden :p :handsup:

Super mooi weer! Ik sta te popelen om er zelf ook mee aan de slag te gaan! Hoe heb je die stenen gemaakt? Of was die brug al de basis?

Super mooi weer! Ik sta te popelen om er zelf ook mee aan de slag te gaan! Hoe heb je die stenen gemaakt? Of was die brug al de basis?

Nee, ik heb de brug zelf gebouwd. Basis is karton en XPS-schuim. Deze is veel compacter dan piepschuim en is makkelijk te bewerken. De vorm van de steentjes heb ik met een pen in het schuim gegraveerd.

Hieronder nog een paar foto's van de bouw.
20230916_085015.jpg
20230919_074519.jpg
20230919_162344.jpg

Prachtige items hoor, benieuwd naar het eindresultaat straks.
Vandaag nog even wezen kijken voor een goede kast om tijdelijk te plaatsen die ook geschikt is voor het uitstallen van een dorpje. Toch een fraaie open kast/stelling gezien, even uitmeten of het past en of het dan weer niet te groot is... zou wat wezen als je weer extra moet investeren voor opvulling. :angel:

Prachtig happy! Dit is top notch kwaliteit. Prachtig om te zien. Je hebt er echt feeling voor.

Vind elke update gaaf om te zien zeg, wat maak je er wat moois van. Heel benieuwd naar je dorp straks.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan