UPDATE POLITIEKE DISCUSSIES - Socialmedia aktie ter voorkoming van 'tijdelijk' verbod

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vandaag weer zat drama in het nieuws, ze hebben weer vanalles opgeblazen... is dit nu de manier om te strijden voor onze traditie? :mad:

Rubro en Mania hebben, zoals zoveel winkeliers en importeurs, wel al wat klaar staan voor als er definitief duidelijkheid is. Bijv. "Gesloten-banners". Waarschijnlijk hebben zij eerder vandaag 2 dingen besloten:

1. We gaan de webshops zoals een aantal winkels ook hebben gedaan in ieder geval tijdelijk dicht doen en voegen daarvoor een banner toe aan de website
2. We gaan alvast ook een banner maken en uploaden voor het geval de stekker er helemaal uit gaat en voegen die ook alvast aan de website toe

Kennelijk heeft degene die de banners heeft geupload per ongeluk banner 2 aangezet. Inmiddels staat banner 1 namelijk op deze sites en is de opmerking over "dit jaar geen vuurwerkverkoop" verdwenen.

Rubro en Mania hebben, zoals zoveel winkeliers en importeurs, wel al wat klaar staan voor als er definitief duidelijkheid is. Bijv. "Gesloten-banners". Waarschijnlijk hebben zij eerder vandaag 2 dingen besloten:

1. We gaan de webshops zoals een aantal winkels ook hebben gedaan in ieder geval tijdelijk dicht doen en voegen daarvoor een banner toe aan de website
2. We gaan alvast ook een banner maken en uploaden voor het geval de stekker er helemaal uit gaat en voegen die ook alvast aan de website toe

Kennelijk heeft degene die de banners heeft geupload per ongeluk banner 2 aangezet. Inmiddels staat banner 1 namelijk op deze sites en is de opmerking over "dit jaar geen vuurwerkverkoop" verdwenen.
Nou dat is dan weer een opluchting.... weten ze wel wat dat met een freak doet? :bonk:

Ik deel je mening Gizmo.

Heb je nog nieuws omtrent ontwikkelingen?

Even heel kinderachtig onder het mom van "ik ga toch wel afsteken"...

De boete is 100 euro en het moet een heterdaadje zijn toch?

Ik leg mij er ook pas bij neer als het definitief is. Stap daarna wordt het nadenken over een alternatief.

Maar voor nu....wachten.

Kan niet geloven dat het voorbij is, kan gewoon niet dit
Ik snap die reacties niet zo goed. Er is nog niets officieel. Er is ook nog niets op geen enkele nieuwssite te vinden. En ik denk dat de media toch wel de eerste zijn die een verbod toejuichen en dat het liefste 3 dagen lang op de voorpagina laten staan.

Even heel kinderachtig onder het mom van "ik ga toch wel afsteken"...

De boete is 100 euro en het moet een heterdaadje zijn toch?

is dat zo? vwb illegaal vuurwerk ligt het toch wat anders ;

Afhankelijk hoe zwaar de overtreding of het misdrijf is, krijgt de overtreder een boete of gevangenisstraf bij het afsteken van illegaal vuurwerk. De boete is al snel €400 per illegaal artikel dat is afgestoken. Jongeren kunnen (bij minder zware overtredingen of misdrijven) ook voor een Halt-straf in aanmerking komen.

Zou het niet zo zijn dat bij een dergelijk verbod het 'legale' nu onder illegaal gaat vallen?

ook ik denk erover na onder het mom van ik ga toch wel stoken... maar is het plezier er dan nog wel ?

laten we de officiële berichtgeving afwachten.. hoe moeilijk het ook is :(

is dat zo? vwb illegaal vuurwerk ligt het toch wat anders ;

Afhankelijk hoe zwaar de overtreding of het misdrijf is, krijgt de overtreder een boete of gevangenisstraf bij het afsteken van illegaal vuurwerk. De boete is al snel €400 per illegaal artikel dat is afgestoken. Jongeren kunnen (bij minder zware overtredingen of misdrijven) ook voor een Halt-straf in aanmerking komen.

Zou het niet zo zijn dat bij een dergelijk verbod het 'legale' nu onder illegaal gaat vallen?

ook ik denk erover na onder het mom van ik ga toch wel stoken... maar is het plezier er dan nog wel ?

laten we de officiële berichtgeving afwachten.. hoe moeilijk het ook is :(

Even meedenkend, het is een tijdelijk verbod. Het vuurwerk is niet illegaal, enkel het verkopen en afsteken ervan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan