UPDATE POLITIEKE DISCUSSIES - Socialmedia aktie ter voorkoming van 'tijdelijk' verbod

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wellicht dat het al ergens is genoemd, maar er zijn inmiddels zoveel pagina's. Is er al bekend hoe laat morgen de wekelijkse persconferentie is? Of wanneer wordt dit tijdsstip bekend gemaakt?

Kom op jongens we zijn er bijna. Waar het topic van de Transbomber een aantal jaar heeft gedaan over de 2498 post, lijkt dat hier binnen 14 dagen te gebeuren!!

Wie had ooit gedacht dat een dergelijk topic nummer 1 topic op VWC zou worden.

Wellicht dat het al ergens is genoemd, maar er zijn inmiddels zoveel pagina's. Is er al bekend hoe laat morgen de wekelijkse persconferentie is? Of wanneer wordt dit tijdsstip bekend gemaakt?
Na afloop van de Ministerraad, meestal rond 4 uur maar ja ze kunnen ook eerder of later klaar zijn

Medefreaks!

Kunnen jullie mij helpen. Ik ben bezig met een reactie op de mail die ik van de SP heb gehad (zie tekst onderaan). Nu ben ik op zoek naar landen met een verbod waar nog steeds heel veel vuurwerk afgestoken wordt. Ik heb al beelden van Hawaï. Pas zag ik ook iets over Ierland, dat het verbod daar juist zorgt voor meer gewonden en vernielingen etc. Betreffende bericht heb ik (nog) niet terug kunnen vinden. Het bericht over de toeval vangst van 5k kilo illegaal sluit hier ook mooi bij aan natuurlijk! Maar bestook mij vooral even met voorbeelden. Dan kan ik alle argumenten (wederom) netjes weerleggen!

Alvast dank!

Tekst van de SP:

Elk jaar weer zien we dat vuurwerk wordt gebruikt om vernielingen aan te richten: het wordt in brievenbussen gegooid, in tuinen, auto's en noem het maar op. Ook met gewoon legaal vuurwerk. Daarnaast raken er helaas ook vaak mensen gewond door vuurwerk, al helemaal als het voor slechte doeleinden wordt gebruikt. Wat gebeurt er als gevolg? De hulpdiensten worden geroepen en komen ter plekke kijken naar de aangerichte schade en/of slachtoffers. Dit kan de nodige discussies opleveren waarbij we nu al jaren op rij zien dat hulpdiensten worden aangevallen.
Dit hangt helaas allemaal samen met vuurwerk, ook legaal vuurwerk. Wellicht niet altijd direct, maar zeker wel indirect.
Het is helaas zo dat een kleinere groep het voor de grote groep verpest. Doordat dit soort incidenten jaarlijks plaatsvinden verwachten wij ook dit jaar dergelijke toestanden met het gebruik van vuurwerk en daarom zijn wij voor een verbod dit jaar.

Uiteraard moeten we het bezit en afsteken van illegaal vuurwerk harder aanpakken. Maar daarvoor is ook nodig dat wij hier meer zicht op krijgen. Gezien de huidige crisis en de overbelasting van onze hulpdiensten zou het moeilijk worden om zowel legaal als illegaal vuurwerk in de hand te houden. Natuurlijk zien wij in dat er een risico bestaat op meer gebruik van illegaal vuurwerk, want helaas zullen er altijd mensen bestaan die zich niet aan alle regels willen houden. Echter, het risico dat onze hulpdiensten en de zorg een "gewone" jaarwisseling zonder een verbod niet aan kunnen omdat zij daarvoor op veel grotere schaal moet uitrukken vinden wij momenteel zwaarder wegen. Wij vinden het daarom van belang om het vuurwerkverbod door te laten gaan dit jaar gezien de uitzonderlijke omstandigheden.

Medefreaks! Iedereen bedankt voor de inzet! We zijn er nog niet! Blijf je kenbaar maken bij de politiek/burgemeesters/media, beantwoord polls, deel op sociale kanalen! We doen alles wat we kunnen! Strijden voor de traditie.

Laat je niet onthouden door linkse media, deze willen dat wij paniek krijgen en negatief gaan denken, er staat nog niets vast en er is veel speculatie! Keep up de good work.

Na vanmiddag zakelijk een mail gestuurd te hebben zojuist uit eigen naam nog een keer naar alle kamerleden gemaild. En wat forsere toon, want het uur U nadert.

Overigens krijg ik niet anders dan automatische antwoorden. Waarschijnlijk ben ik iets te direct voor ze haha. Nou ja, we gaan strijdend ten onder als het moet. Nog even gassen met z’n alle. Vuurwerk steek ik sowieso af, maar liever zonder steeds over mijn schouder te moeten kijken.

Gebeurd niet al te vaak dat we een reactie te lezen krijgen van een gemeenteraadslid die echziet hoe de vork in de steel steekt.

Mijn persoonlijke ervaring met gemeenteraadsleden is dat zij vaak goed door hebben hoe de vork echt in de steel zit en minder gehinderd worden door partijbelangen dan in de Tweede Kamer. Juist op dit dossier is dat een plus.

Mijn persoonlijke ervaring met gemeenteraadsleden is dat zij vaak goed door hebben hoe de vork echt in de steel zit en minder gehinderd worden door partijbelangen dan in de Tweede Kamer. Juist op dit dossier is dat een plus.

Zijn er toevallig ook mail adressen van deze gemeenteraadsleden? Zou wel handig zijn namelijk!

Plintje, in america, Los Angeles geloof ik, was het op 4th of july ook zo

Dankje! Vond op YouTube net een mooi nieuwsfragment waarin ze ook aangeven dat de politie het niet gehandhaafd krijgt. Ze krijgen zoveel meldingen binnen. Mooi voorbeeld van hoe het hier ook gaat zijn!

Zijn er toevallig ook mail adressen van deze gemeenteraadsleden? Zou wel handig zijn namelijk!

Benader je eigen gemeenteraad. Als inwoner kom je beter binnen (betrokkenheid) dan als buitenstaander. En met zoveel forumleden moeten alle gemeenten hier wel vertegenwoordigd zijn. Dus een oproep aan allen, benader je eigen gemeenteraad als inwoner!!

Mailadressen zijn vaak wel op de website van de betreffende gemeente te vinden.

Deze informatie kan je als het goed is vinden op de website van je eigen gemeente. In dit stadium nog niet bepaald handig, maar mocht het tot "lokale maatregelen" komen dan welicht wel.

Oké, ik heb ook even een review nodig, wil wat aan verschillende media schrijven, heb dit klaar staan:

Beste SBS6,

Een lach verschijnt op de gezichten van vele kinderen, de gezichten van vele ouders, de gezichten van jongeren, ouderen, vrouwen en mannen en meisjes en jongens. Het is weer oudjaarsavond en er is vuurwerk te zien! De hele straat komt buiten naar het spektakel kijken, buren waar anders vrijwel nooit contact mee is komen je gelukkig nieuwjaarwensen en blijven hangen voor een praatje. De jaarwisseling brengt mensen samen, verbroedert mensen terwijl ze genieten van vuurwerk.

Al die vuurwerkgenieters zijn dit jaar eerder samengekomen. Niet omdat er vuurwerk te zien was, maar omdat een tijdelijk verbod op vuurwerk dreigt. Een verbod op dat wat mensen zo mooi vinden om te zien, een verbod op licht in de duisternis en een verbod op het even vergeten van alle zorgen. Een verbod op genieten. Het is voor velen zo’n deprimerend, bedroevend en onaangenaam idee om het nieuwe jaar zonder mooi en veilig siervuurwerk in te luiden dat er massaal actie is ondernomen om een verbod op vuurwerk te voorkomen. Niet alleen door de echte vuurwerkfreaks die een getal met 4 cijfers uitgeven aan vuurwerk. Ook door de jonge kinderen, hun vaders, hun oma’s, een heel groot deel van de samenleving laat via alle mogelijke wegen horen dat een vuurwerkverbod niet gewenst is. Een heel groot deel van de samenleving maakt ook goed onderbouwd duidelijk waaróm een verbod niet het gewenste effect zal hebben. Waarom het juist een averechts effect zal hebben.

Beste SBS6, in zo’n bijzondere tijd als de tijd waar we nu in zitten, kan de media mensen een lichtpuntje bieden, de mensen opvrolijken met een mooi verhaal. Beste SBS6, ik vraag jullie, om groot en breed aandacht te besteden aan als die mensen die zo enorm van vuurwerk genieten. Brengt het mooie nieuws van al die mensen die deze dagen en nachten aan het strijden zijn voor het behoudt van een prachtige traditie en het voorkomen van een puinhoop met illegaal vuurwerk naar buiten. Geef vuurwerkliefhebbend Nederland een podium, laat ons ons verhaal vertellen.

Ik zou jullie graag willen vragen de mooie kant van de jaarwisseling te belichten en een heel groot deel van Nederland te helpen in de strijd tegen het vuurwerkverbod. Neem contact met ons op, en wij verzorgen voor u een prachtig verhaal!

Met vriendelijke groet, namens vuurwerkliefhebbend Nederland,
Niels

Neem contact met mij op via mail
Neem contact met mij op via telefoon
Ik heb een groot netwerk van vuurwerkliefhebbers om mij heen en kan u in contact brengen met mensen die graag mee werken aan een dergelijk item, mijzelf inbegrepen.

uiteraard met andere aanhef voor andere partijen.

Super man!!! Maar ik had eigenlijk ook niks anders verwacht van jouw!!!

Snel versturen daar het morgen kassa is.
Oké, ik heb ook even een review nodig, wil wat aan verschillende media schrijven, heb dit klaar staan:

Mooi stuk Niels! Wellicht wel even benoemen dat het gelukwensen natuurlijk netjes op anderhalve meter gaat :tongue2: Dan zou ik zeggen strik erom en verzenden maar!

hoi niels, ten eerste buig ik en kniel voor alles wat je doet voor de community, dankjewel.

de brief is helemaal mooi denk ik zelf, aleen het laast kwam wat arrogant over bij mij het gaat om het einde, heb geen idee of het wat zal uit maken just my 2 cents :)

hoi niels, ten eerste buig ik en kniel voor alles wat je doet voor de community, dankjewel.

de brief is helemaal mooi denk ik zelf, aleen het laast kwam wat arrogant over bij mij het gaat om het einde, heb geen idee of het wat zal uit maken just my 2 cents :)

Ja daar noem ik gewoon mijn emailadres en telefoonnummer hoor in een adem. Maar wilde die niet helemaal open en bloot op het forum zetten.

Bedankt iedereen voor de feedback! Ik ga hem met de aanpassing van 1,5 meter houden met de buren versturen. Wie weet. Wil je wel in een item verschijnen? Stuur me alvast een pm, wie weet wat er mogelijk is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan