Het grote kerstdorp topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heel erg mooi! Wat supertof om te zien ey. Nice dat je zo’n statisch apparaatje hebt. Misschien dat k daar ook nog eens naar moet kijken. Chapeau.

Koop dan wel meteen een goede. Ik had er eerst 1 van AliExpress maar die werkt alleen tot 2mm. Ik heb nu de Gras-Master 3.0 van Noch gekocht. Kost wel wat, maar werkt perfect. Alleen de techniek moet ik nog goed onder de knie krijgen :wink:

Eerste jaar een klein dorp, kon nog in de kast. Wat dingen bij elkaar gezet, maar erg goed bevallen.

8af037c3-5103-47c4-a5e3-c797aa6c6077.jpg

6a8fcaf7-d0c3-4e1d-8b71-d957d2f38f44.jpg

En het 2de jaar. Dit was afgelopen jaar, voor het eerst dat we een serieus dorp hebben gemaakt. Flink bijgekocht en veel filmpjes op YT gekeken hoe het te maken. Best tevreden mee voor een eerste keer.

IMG_3585.jpg

IMG_3573.jpg

IMG_3523.jpg

En het 2de jaar. Dit was afgelopen jaar, voor het eerst dat we een serieus dorp hebben gemaakt. Flink bijgekocht en veel filmpjes op YT gekeken hoe het te maken. Best tevreden mee voor een eerste keer.

Dat ziet er goed uit. Onder andere het water en de kademuur zijn top. Deze wil ik ook in mijn kerstdorp verwerken. Ik heb zoveel ideeën en die moeten allemaal een plek krijgen op een oppervlak van 2,44mx0,80m. Ik heb sterk het vermoeden dat ik keuzes moet gaan maken als ik eenmaal aan het bouwen ga :cry:

YouTube is inderdaad een perfect medium om info te vergaren. Maar ik ben erachter gekomen dat hoe meer filmpjes je kijkt, hoe kritischer je wordt en denkt van dat wil ik ook :p. Alleen de tijd die het vergt om het ook zo voor elkaar te krijgen :shocked:

Gaaf dat je zoveel zelf maakt zeg!
Dit jaar toch weer de kriebels om wat extra te kopen en het past daardoor niet meer in de vitrine die we er normaal gesproken voor inrichten... Toch maar eens zien hoe we dat netjes op gaan lossen.

De afgelopen twee jaar wat opgebouwd, eerst met gekregen spullen en vorig jaar maar gewoon geïnvesteerd in leuke items. Een meer Duitse kerstmarkt, onderin meer een simpel iets met bomenverkoop en een serie van Lemax met een soort elfendorp, lekker sfeervol.

PXL_20221112_165117548.jpg

PXL_20221112_165123325.jpg

PXL_20221112_165239100.jpg

Ik ga dit jaar ook maar eens klein beginnen. Wel zin in om lekker te knutselen. Ga het ook eerst in een kast doen en dan kunnen we gaande de jaren gaan uitbreiden. Je kan je geld er zeer goed aan kwijt zeg maar. Er is zat te koop haha.

Zo gaaf allemaal zeg, we hebben hier een vaste collectie die elk jaar iets ander staat en elke keer op een andere plek, Dit jaar onder de TV, na deze warme week maar eens langzaam wat neerzetten... dank voor alle uitleg en mooie fotos..

Dit blijft één van mijn favoriete topics in de countdown. Ik ga dit jaar ook zeker weer een dorp neer zetten. Het nadeel is dat ik maar in één kamer de ruimte heb om een groot dorp te zetten en daar komen we het minst. Dat vond ik vorig jaar wel zonde van al het werk, daarom overweeg ik om dit jaar meerdere kleine diorama's verspreid door het huis neer te zetten. Binnenkort maar eens een plannetje gaan maken hoe dat er dan uit moet komen te zien.

Fijn kanaal om te volgen, hebben echt veel tips. Ook zeker aan te raden om te volgend op FB, komt veel moois voorbij.

Alweer nieuwe plannen? JE dorp van afgelopen jaar zag er zeker gaaf uit ook.

Haha nog niet helemaal. Zat wel te denken aan een grote berg met ski piste en kleine kade als vorig jaar. Heb nog van die blokjes om dat te maken.

Maar nog niet echt tijd gehad om te knutselen helaas.

Haha nog niet helemaal. Zat wel te denken aan een grote berg met ski piste en kleine kade als vorig jaar. Heb nog van die blokjes om dat te maken.

Maar nog niet echt tijd gehad om te knutselen helaas.

Ah top. Ski piste is erg gaaf, hadden wij afgelopen jaar ook. Hoe mooi ook, wij doen het dit jaar niet weer, het neemt een serieus stuk van het dorp in beslag helaas.

Bij de Action zijn ze weer begonnen met allerlei spullen voor Kerst, waaronder Kerstdorpbenodigdheden.
Kwaliteit van de kleine dingetjes in plastic (zoals de te zien op o.a. de foto's van Omepje van hierboven) lijken er qua kwaliteit op vooruit te zijn gegaan. Het is natuurlijk wel een ander merk dan Lemax, enz., dus teveel verwachten voor dat geld is ook niet reëel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan