Dreigt er dit jaar weer een verbod op ontsteken vuurwerk?

Begin er hier wel bang voor te worden, denk dat een landelijk verbod niet echt een ding zal worden zoals het er nu voor staat. Maar ik denk dat er wel een hoop gemeentes een lokaal verbod in gaan stellen. Ze zijn er hier al actief over bezig, vrees het ergste maar ik hoop dat ik dit jaar gewoon een potje af kan steken:)

Begin er hier wel bang voor te worden, denk dat een landelijk verbod niet echt een ding zal worden zoals het er nu voor staat. Maar ik denk dat er wel een hoop gemeentes een lokaal verbod in gaan stellen. Ze zijn er hier al actief over bezig, vrees het ergste maar ik hoop dat ik dit jaar gewoon een potje af kan steken:)

Waar ben je bang voor dan??? Waar vrees je voor??? Er komt een lokaal verbod en dan??? Vervoeren mag wel en kopen mag ook, het spul blijft hoe je het went of keert legaal. Alleen afsteken mag niet, dat is het zelfde zet een kind in een snoepwinkel koopt snoep maar mag het niet opeten. Veel gemeentes doen ook heel erg stoer ja kijk is joh, het zal stil zijn en er komt een grote lokale show(stelt geen donder voor 10min max) wij durven het wel hoor alleen handhaving is een serieus probleem. Gemeentes moeten gewoon hun waffel houden en hun zaakjes regelen wat er echt toe doet plaats van burgertje pesten. Denk eerder dat gemeentes wel terug komen van een koude kermis volgend jaar en dat een hoop niet volgen omdat er een hoop ellende van komt en stil zal het zeker niet zijn bij de lokale gemeentes waar het verboden is.

Ik denk dat de gemeentes zich zorgen moeten gaan maken over heel andere dingen tijdens oud en nieuw.
De lontjes worden korter, kijk maar eens wat er in de voetbalstadions gebeurd.
Ik denk dat als er een afsteek verbod wordt besloten, er wel gereld gaat worden.

Niet dat ik het leuk vind, maar ik denk van wel. :thumbsdown:

Ik denk dat de gemeentes zich zorgen moeten gaan maken over heel andere dingen tijdens oud en nieuw.
Ik denk dat als er een afsteek verbod wordt besloten, er wel gereld gaat worden.

Eens het lontje bij veel mensen lijkt nu echt opgebrand te zijn, vergeleken met vorige jaar wat the cigarman ook al zij veel onrust in de stadions is hier een voorbeeld van.

Precies dat, en de echte vuurwerkliefhebber mag er weer voor boeten! Net als de jan met de pet die graag met zijn zoontje een meterpakketje stookt! :bonk:

We gaan zien wat den Haag weer bedacht heeft vanavond.

We zullen het Corona debat af moeten wachten.. Vorig jaar op 2 november waren er al plannen voor een verbod. Dit jaar lees ik er nog niks over. Maar GroenLinks en PvDD zullen morgen met het Corona debat sowieso dit onderwerp naar voren halen denk ik.

Hou me hart al even vast. Ben echt super benieuwd wat het wordt dit jaar, hoop zo dat we weer eens mogen knallen dit jaar. Maar ben er bang voor.

Ja het RIVM praat daar over ingrijpen en stevig om cijfers te laten dalen. Ze praten daar niet over een verbod ofzo. Als je nu niet ingrijp als kabinet dan kan sinterklaas en kerst er ineens anders uit gaan zien en wordt dat helemaal niet gespaard maar net als vorig jaar gevierd dat bedoelen ze. Ze willen de cijfers naar beneden niks meer niks minder. Een vuurwerkverbod komt daar niet ter sprake nog niet.

Staat daar toch duidelijk ingrijpen om normaal sinterklaas en kerst te vieren oftewel normaal de feestdagen te vieren dat is wat ze zeggen.

Ik vrees er niet voor nog steeds niet en komt het wel goed.

na 6 weken zie je meestal pas resultaat, als er nu ingegrepen wordt. Dan zit je 1 week voor kerst let maar op en dan komen ze gaat niet snel genoeg dan nog maar paar weken erbij.... gaat echt niet goed zo

De overheid heeft vandaag al aangegeven, dat het mbt IC bezettingen half dec zeer problematisch zal zijn. Dan weet je al genoeg.
Sinterklaas intochten zullen misschien nog wel doorgaan, maar de weken erna; ik vrees ervoor, dat het dit jaar opnieuw niet doorgaat.
Komt de overheid voor een 2e jaar op rij heel goed uit. En GL zal dan ook een feestje vieren, tesamen met de PVDD.

Er nog steeds van uitgaan dat het allemaal wel goed komt is vreselijk naïef.
Het maatschappelijk en politiek gebruikte argument van afgelopen jaar, de druk op de zorg, is weer te gebruiken. Ondanks wat wij als liefhebbers er van vinden, wat er vanuit de branche gedaan is dat te ontkrachten heeft het destijds niet geholpen.
Nu de druk op de zorg weer zo gaat oplopen kan je het wel uittekenen. En die druk op de zorg is ook gigantisch, laten we daar duidelijk over zijn. En zolang zij er van overtuigd zijn dat een vuurwerkverbod daar helpend in is, zijn wij kwetsbaar en een makkelijk slachtoffer.
Leidt trouwens ook af van het echte probleem: de inrichting van de zorg. Want het is niet corona die de overbelasting oplevert, corona maakt het alleen zichtbaar.

Het punt dat er vorige jaar een vuurwerk verbod kwam is dat de ziekenhuizen te vol waren.

Wat zien we nu?
De ziekenhuizen zijn weer vol ( en worden nog weer voller na mijn idee ).

IK weet niet.. maar heb er weer een hard hoofd in.

Maar net als iedereen hoop ik gewoon dat we dit jaar weer volle bak kunnen stoken!

Pluspunten zijn dat op de achtergrond de belastingdeal met linkse partijen er niet is, en ze ook niet meepraten in een regeerakkoord.

Ander pluspunt kan ervaring en huidige situatie zijn; samenscholingen buiten is men niet meer zo huiverig voor, stadscentra kan men afsluiten met qr code.

Het enige is slachtoffers door vuurwerk, waarbij men kan verrassen met redelijkheid (zonder druk van die deal van vorig jaar) over daadwerkelijke SEH druk, laag en dalend in realiteit. Waarbij nog bewezen moet worden dat 1e viering zonder rotjes en pijlen groot verschil kan (zal, naar verwachting) maken. Krijgen ze meteen bewezen dat de rest grotendeels door dronkenschap en illegaal komt.

Tja, het is met de huidige situatie en na vorig jaar een beetje klampen aan strohalmen...

Zelf erg behoefte gewoon mooi spul in te kopen, geen zin om te wachten (stel dat het uitverkoopt) maar dwing mezelf tot Dec te wachten...

Als er geen verbod komt kunnen ze alsnog alle niet essentiële winkels sluiten. Zag je afgelopen jaar ook met cat1, toen konden bepaalde winkels ook niet meer leveren. We gaan het meemaken...

Ik zit die briefing te kijken en ja hoor er is weer een lul die weer over een vuurwerkverbod begint, kuipers geeft aan dat van belang is dat de instroming nu gestopt moet worden en dat dan andere maatregelen helemaal niet nodig zijn dan, dus dat is positief maar je ziet dat er dus nog niks zeker is.

Pff zekers weer iemand van GroenLinks... laten we hopen dat ze aan hun woorden houden waar ik zwaar hooft in heb.. afwachten..
Dat heb ik helaas niet gehoord van welke partij maar het zal me niks verbazen, je merkte wel dat hij hem totaal niet serieus nam, was iemand die zien eigen agenda wil aankaarten ipv de echt shit op te lossen.

Back
Bovenaan