Dreigt er dit jaar weer een verbod op ontsteken vuurwerk?

Bunker en container op schip zijn wereld van verschil.

Worden weer billenknijpmaandjes tot begin?half? december.

Dat ken zomaar eens worden idd word spannden weeken ken ik wel al zegen.. hop dat er snel eens duidelijkhied komt als wel of niet mogen afstekken is ook handig voor winkels en voor de branche enzo

Helaas krijgen we dat niet..

als het dit jaar weer gebeurt dan gebeurt het volgend jaar weer en dan weer.... en uit eindelijk alggeheel verbod....... ik hoop echt dat we dit jaar en de jaren daarna nog mogen stoken maar ik ben er bang voor...... ik heb echt zin in oudjaar en de verkoop dagen MET vuurwerk

Als ze de vuurwerkbranche definitief de nek om willen draaien is het dit jaar een verbod.... ze willen van de traditie af dus ik zie ze er echt voor aan. Maar goed de reden waarom ik deze topic maakte komt echt niet vanuit een wappie gedachte.

Als ze de vuurwerkbranche definitief de nek om willen draaien is het dit jaar een verbod.... ze willen van de traditie af dus ik zie ze er echt voor aan. Maar goed de reden waarom ik deze topic maakte komt echt niet vanuit een wappie gedachte.

Ik snap je wappie gedachten, dit jaar nog een verbod en heel veel winkeliers zullen vrijwillig gaan stoppen met de verkoop van vuurwerk.

Vuurwerktotaal stuurde mij 24 oktober nog 1 email. Email starte met het volgende, tijdelijk vuurwerkverbod is volledig van de baan dus we kunnen knallen. Denk niet dat ze dit zomaar roepen om vuurwerk te kopen. Sterker nog ze sporen juist aan om vuurwerk te bestellen naast bestaande bestellingen die in juni/ juli zijn gedaan.

Maar om eerlijk te zijn verwacht ik het verbod ook niet eerlijk gezegd, denk zelf wel dat het doorgaat. Alleen die email van vuurwerktotaal al zegt boekdelen dat zegt gewoon genoeg. Waarom zou vuurwerktotaal promotie maken en er om gaan liegen en mensen aansporen te kopen gewoon dat verbod komt gewoon niet simpel zat. En er zijn vast meerdere die zo een mail kregen van vuurwerktotaal dat het tijdelijke verbod van de baan is.

Anderzijds dat stuk van de 2de kamer, weet niet wat ik er van moet denken. Maar daar gaan we weer lijkt me iets te vroeg. Denk niet dat heel veel fracties weer dat verbod steunen, want dat zou echt een forse straf zijn voor de winkeliers en de branche zelf want ze verwachten een hogere omzet en er is meer verkocht dan voorheen. Ben benieuwd wat hier uitkomt denk niet heel veel en anders horen we het aankomende dinsdag wel in de persconferentie. Maar nogmaals ik zie het niet gebeuren en heb het verbodgevoel totaal niet.

Vuurwerktotaal stuurde mij 24 oktober nog 1 email. Email starte met het volgende, tijdelijk vuurwerkverbod is volledig van de baan dus we kunnen knallen. Denk niet dat ze dit zomaar roepen om vuurwerk te kopen. Sterker nog ze sporen juist aan om vuurwerk te bestellen naast bestaande bestellingen die in juni/ juli zijn gedaan.

Maar om eerlijk te zijn verwacht ik het verbod ook niet eerlijk gezegd, denk zelf wel dat het doorgaat. Alleen die email van vuurwerktotaal al zegt boekdelen dat zegt gewoon genoeg. Waarom zou vuurwerktotaal promotie maken en er om gaan liegen en mensen aansporen te kopen gewoon dat verbod komt gewoon niet simpel zat. En er zijn vast meerdere die zo een mail kregen van vuurwerktotaal dat het tijdelijke verbod van de baan is.

Anderzijds dat stuk van de 2de kamer, weet niet wat ik er van moet denken. Maar daar gaan we weer lijkt me iets te vroeg. Denk niet dat heel veel fracties weer dat verbod steunen, want dat zou echt een forse straf zijn voor de winkeliers en de branche zelf want ze verwachten een hogere omzet en er is meer verkocht dan voorheen. Ben benieuwd wat hier uitkomt denk niet heel veel en anders horen we het aankomende dinsdag wel in de persconferentie. Maar nogmaals ik zie het niet gebeuren en heb het verbodgevoel totaal niet.
Sorry maar hecht je nu niet veel te veel waarde aan een (commerciele) nieuwsbrief van een importeur? Ja het tijdelijke verbod van vorig jaar is volledig van de baan want in de wetgeving eindigde deze op 2-2-2021. En ik denk zeker wel dat ze (zolang er geen zekerheid is) mensen aan zullen blijven sporen om vuurwerk te kopen. Terugbetalen kan altijd nog. Vergeet niet dat er vorig jaar op dit moment ook nog geen verbod was!

Begrijp me niet verkeerd, ik zeg niet dat het verbod er wel komt maar wil je vooral waarschuwen je niet te veel blind te staren op een nieuwsbrief van een importeur

Sorry maar hecht je nu niet veel te veel waarde aan een (commerciele) nieuwsbrief van een importeur? Ja het tijdelijke verbod van vorig jaar is volledig van de baan want in de wetgeving eindigde deze op 2-2-2021. En ik denk zeker wel dat ze (zolang er geen zekerheid is) mensen aan zullen blijven sporen om vuurwerk te kopen. Terugbetalen kan altijd nog. Vergeet niet dat er vorig jaar op dit moment ook nog geen verbod was!

Begrijp me niet verkeerd, ik zeg niet dat het verbod er wel komt maar wil je vooral waarschuwen je niet te veel blind te staren op een nieuwsbrief van een importeur

Begrijp je niet verkeerd hoor zeker niet.
Staar me ook niet blind op de importeur want vond het redelijk fout. En niet helemaal waar dat het om vorig jaar ging. Er is een filmpje opgedoken door Gizmo in juli waarop de staatssecretaris liep te blèren dat het verbod niet kwam en ook geen plannen waren.

Zei ook als het wel doorgaat is het een forse straf voor ons en de branche, ze hebben wel meer verkocht aldus de berichtgeving. Ze verwachten een hoger omzet dat maakt het wrang. Maar 1 ding blijft ik heb dat verbodsgevoel niet en anders horen we het aankomende dinsdag wel. Komt het wel maak ik me niet druk ga ik rustig naar België. Voor mij staat 1 ding vast verbod of niet cat 1 haal ik niet meer is gewoon een aanfluiting dus f2 vuurwerk komt er sowieso.

Wat gaan we weer. Het enige wat daar wordt aangekondigd is dat de benamingen van de categorien worden aangepast. Tekstuele wijzigingen dus

Dat dus, zei het in eerdere berichtgeving al. De ene zegt dit, de ander zegt dat. Krijg zelf ook een foute mail. Het is om gek van te worden.

Dit jaar laat ik me is niet gek maken en goed kijken wat anderen zeggen.

Begrijp je niet verkeerd hoor zeker niet.
Staar me ook niet blind op de importeur want vond het redelijk fout. En niet helemaal waar dat het om vorig jaar ging. Er is een filmpje opgedoken door Gizmo in juli waarop de staatssecretaris liep te blèren dat het verbod niet kwam en ook geen plannen waren.
Klopt en in dat filmpje werd dat inderdaad aangegeven op vragen van toen. Echter was er vorig jaar in juli ook geen intentie/plan om met een verbod te komen. Zolang Covid ronddwaalt kan dat altijd zomaar alsnog misbruikt worden.

Klopt en in dat filmpje werd dat inderdaad aangegeven op vragen van toen. Echter was er vorig jaar in juli ook geen intentie/plan om met een verbod te komen. Zolang Covid ronddwaalt kan dat altijd zomaar alsnog misbruikt worden.

Ik ben er ook bang voor voor een verbod nu alvast cat. 1 inslaan

als ze weer elke 3 weken weer updaten, kan het 10 december of maandag/dinsdag ervoor of erna worden. zou wel ramp worden voor de winkeliers, liever eerder uitsluitsel natuurlijk :mad:

Wat verwachten jullie? Zal er aankomende dinsdag al duidelijkheid gegeven gaan worden?

Mijn antwoord is ja. Als ze het bekend gaan maken wel dan wordt het dinsdag uiterlijk. Ze moeten wel duidelijkheid geven voor december want ze hebben een hoop te regelen. Winkeliers hoeven in december dan niet op te bouwen en vervoer alles moet dan geregeld worden zo als afgelopen jaar. Komen ze in december met een verbod nee zeker niet i.v.m opslag. Ik weet hier een winkel PAP vuurwerk begint 6 december bestellingen in orde te maken om uit te geven. Nee in december komen ze niet met een verbod. Je creëert chaos in december sowieso in december zie ik zeker het verbod niet komen.

Mocht het zo zijn wordt het dinsdag bekend gemaakt om zich erover te beraden om een week later tot conclusie te komen.

Denk eerder dat het allemaal wel meevalt. Heb in mijn omgeving al vele weddenschappen gewonnen. Omdat ik riep wedden dat in september/oktober corona weer terug komt en jawel. Maar opzich loopt het allemaal wel los. Vorig jaar hadden we een spoedwet deze zou dan weer terug moeten komen om te verbieden dus loopt zo een vaart niet om corona te misbruiken.

Back
Bovenaan