Vuurwerktotaal stuurde mij 24 oktober nog 1 email. Email starte met het volgende, tijdelijk vuurwerkverbod is volledig van de baan dus we kunnen knallen. Denk niet dat ze dit zomaar roepen om vuurwerk te kopen. Sterker nog ze sporen juist aan om vuurwerk te bestellen naast bestaande bestellingen die in juni/ juli zijn gedaan.
Maar om eerlijk te zijn verwacht ik het verbod ook niet eerlijk gezegd, denk zelf wel dat het doorgaat. Alleen die email van vuurwerktotaal al zegt boekdelen dat zegt gewoon genoeg. Waarom zou vuurwerktotaal promotie maken en er om gaan liegen en mensen aansporen te kopen gewoon dat verbod komt gewoon niet simpel zat. En er zijn vast meerdere die zo een mail kregen van vuurwerktotaal dat het tijdelijke verbod van de baan is.
Anderzijds dat stuk van de 2de kamer, weet niet wat ik er van moet denken. Maar daar gaan we weer lijkt me iets te vroeg. Denk niet dat heel veel fracties weer dat verbod steunen, want dat zou echt een forse straf zijn voor de winkeliers en de branche zelf want ze verwachten een hogere omzet en er is meer verkocht dan voorheen. Ben benieuwd wat hier uitkomt denk niet heel veel en anders horen we het aankomende dinsdag wel in de persconferentie. Maar nogmaals ik zie het niet gebeuren en heb het verbodgevoel totaal niet.