Dreigt er dit jaar weer een verbod op ontsteken vuurwerk?

Begrijp me niet verkeerd ik ben er ook klaar voor en ik probeer ook te genieten…..daarom moet ik eigenlijk zulke berichten niet lezen en gewoon onder een steen leven de komende 56dagen:cool:

Wel op tijd er onder vandaan komen, anders mis je het alsnog!:D

Het argument zorg ontzien,terwijl er met gemak 40.000 schaatsers met botbreuken enz.behandeld konden worden gaat niet echt meer op lijkt me...

Dat zeggen ze niet om de zorg te ontzien.

Ze komen nu met flauwekul aan we moeten de handhaving ontzien wat is dat voor grap dan. Vuurwerk moet daarvoor wijken voor de handhavers geloven ze het nou zelf of wat is dat met die gasten. Nooit hebben ze naar handhaving omgekeken en nu opeens is er paniek. Zorg ontzien kan nu niet meer verkopen dan maar handhaving. Ze maken het de handhavers zelf zo lastig. Maar daarvoor wordt vuurwerk niet verboden jongens media zegt ook niks op het moment.

Dat zeggen ze niet om de zorg te ontzien.

Ze komen nu met flauwekul aan we moeten de handhaving ontzien wat is dat voor grap dan. Vuurwerk moet daarvoor wijken voor de handhavers geloven ze het nou zelf of wat is dat met die gasten. Nooit hebben ze naar handhaving omgekeken en nu opeens is er paniek. Zorg ontzien kan nu niet meer verkopen dan maar handhaving. Ze maken het de handhavers zelf zo lastig. Maar daarvoor wordt vuurwerk niet verboden jongens media zegt ook niks op het moment.

stilte voor de storm misschien? het is allemaal zo onduidelijk helaas :( ik hoop echt dat we lekker kunnen stoken

Snap ik, snap ik, zou kunnen.

Maar hoe ga je dat verbod verkopen dan. We mogen met 75% in een stadion, sintintochten gaan door, horeca en winkels blijven open en mogen zonder qrcode naar amateurvoetbal en evenementen gaan ook gewoon door.

Waarom vuurwerk verbieden dan? Dat is niet te verklaren en die lui daar zijn eigen agenda's aan het doordrukken, ja vuurwerk kan niet hoor ja maar de handhaving moeten we ontlasten, ontlasten van wat?? Dat kan je gewoon niet verkopen als je ziet wat wel mag alles bijelkaar opgeteld en totaal onlogisch, dat kost geen handhaving? Het is een optelsom 1 en 1 is 2 gaat het verbod door nee. Ook over dat manifest met achmea maak ik me niet druk 9 november zijn ook lutsers die jaar in jaar uit proberen. Punt 2 de overheid heeft vertrouwen verloren bij de burgers niet zo heel gek ze kijken wel uit.

Maargoed ik heb er zin in in december genieten gewoon positief blijven en nogmaals laat je niet kisten.

Kijk het is simpel vorig jaar was het verboden mensen hadden begrip volgend jaar mag het weer dat was duidelijk gezegd. Ze kunnen het wel verbieden maar tegelijkertijd onverkoopbaar mensen hebben minder begrip en dan weer roepen ja sorry we moeten een jaar wachten en in 2022 mag het nog niet want dan moeten we de brandweer ontzien. Het is gewoon niet verkoopbaar als overheid want dan gelooft niemand ze meer na dit jaar. En voor je het weet denk je yes het mag weer komt de gemeente weer om de hoek kijken. En dat is de reden ik zie het verbod niet komen en totaal onverkoopbaar gewoon daarom heb ik voor dit jaar vertrouwen erin.

De kans op dit moment voor een verbod is groter dan geen verbod…ik hou mijn hart vast

Ik ben heel erg benieuwd dan waarom jij dit denkt? Ik ben zelf namelijk ook bang dat ze het er door drukken om de druk op de ziekenhuizen tegen te gaan. Maar dan lees ik het bericht hier boven van Vuurwerkliefhebber34 en dan denk ik.. ja dit klopt ook helemaal wat je zegt.

Het zou gewoon fijn zijn als er dit jaar gewoon een beroep gedaan word op gezond verstand tijdens de jaarwisseling.
Daarbij verplichten aan een ieder die zich buiten begeeft na 18.00 uur een vuurwerkbril op te zetten.
Horeca en evenementen gewoon dicht na 0.00 uur scheelt al een hoop gezeik ook die nacht.

Het zou gewoon fijn zijn als er dit jaar gewoon een beroep gedaan word op gezond verstand tijdens de jaarwisseling.
Daarbij verplichten aan een ieder die zich buiten begeeft na 18.00 uur een vuurwerkbril op te zetten.
Horeca en evenementen gewoon dicht na 0.00 uur scheelt al een hoop gezeik ook die nacht.
krijg je ze rond 00u allemaal op straat in uitgaansgebieden, zoals nu elke uitgaansavond voor problemen zorgt, moet je niet willen. Gewoon horeca dicht op oudjaarsavond, laat ze maar thuis zuipen, spreidt het op straat ook meer ipv op mekaar in de stadscentra

Nog een Nederlandse versie! Bij ons net zo hard nodig! :wink:

Wel zorgelijk dat er dus in andere landen ook al alles wat met vuurwerk te maken heeft blijkbaar onder druk komt te staan. Dacht dat dat zeiken iets typisch Nederlands was...

Och Och toen ik deze topic startte voelde ik een kleine kans dat er dit jaar weer een verbod zou komen. echter nu we weer de persconferentie hebben gezien krijg ik werkelijk een dejavu.
Het zou toch niet he, wat maken peppie en kokkie er een tering bende van, ze hebben het niet onder controle en vinden het vreemd dat er weer zoveel besmettingen zijn. Ze hebben werkelijk geen idee wat ze aanrichten, er ontstaat veel geestelijk leed los van het lichaamlijk leed van oa ******patienten die met zowel geestelijk als lichaamlijk leed dealen. In den Haag hebben ze de zorg uitgekleed en zie hier de gevolgen. Stelletje ongeschikte droeftoeters.

Gelukkig hebben we dit jaar wel wat meer politiek verstand in de kamer terug gekregen als tegen geluid:

BoerBurgerBeweging is voorstander van plaatselijke tradities, folklore en cultuur.
Daarom vinden wij dat komende jaarwisseling het afsteken van siervuurwerk weer toegankelijk moet worden voor de consument. Een verbod op consumentenvuurwerk werkt averechts en stimuleert import van illegaal vuurwerk uit andere landen.
Vorige week heeft BBB via de Inbreng schriftelijk overleg omtrent het vuurwerkbesluit gewezen op de volgende punten.
- Gevraagd naar een plan om illegaal vuurwerk tegen te gaan.
- Belang aangegeven van veilig vuurwerk. Hoe kan dit verbeterd worden de komende jaren?
- Belang snel uitbetalen steunmaatregelen voor ondernemers die getroffen zijn door afgelopen jaarwisseling.

Nou bij ons is de Sint Maarten optocht alweer afgeblazen. Zo begon het gezeik vorig jaar ook. :rolleyes:

Er gaat ook al een streep door de aftrap van het carnavals seizoen, de sinterklaas optochten staan ook op losse schroeven, als het zo al begint ga ik toch langzaamhand vrezen voor de rest van de feestdagen.

Back
Bovenaan