Dreigt er dit jaar weer een verbod op ontsteken vuurwerk?

Dat heb ik helaas niet gehoord van welke partij maar het zal me niks verbazen, je merkte wel dat hij hem totaal niet serieus nam, was iemand die zien eigen agenda wil aankaarten ipv de echt shit op te lossen.

Wat ze altijd doen.
Hun eigen plannen er door heen drammen.

Heb het heel de tijd al gedacht en nogmaals wordt de kans op een vuurwerkverbod steeds groter / realistischer. Het is inderdaad een zorgcrisis waar we in zitten en waarbij het helemaal geen zin heeft om alleen de coronacijfers van vorig jaar te vergelijken met nu en om op basis daarvan een inschatting te maken of er een vuurwerkverbod komt of niet. Het gaat om de totale druk op de zorg en die is in verhouding juist groter als je het vergelijkt met vorig jaar met de redenen die ondertussen in het algemeen bekend zijn ( zorg kapot bezuinigd, personeel wat 1 voor 1 er mee stopt / met een burnout thuis komt te zitten etc ).

Natuurlijk gaan de besmettingen en de ziekenhuisbezetting niet omlaag voor de volgende persconferentie van 12 november, die paar procent extra vaccinatiegraad en de schramele beperkingen gaan niet opeens het aantal besmettingen en de druk van de totale zorg doen dalen. Vanaf dan komen er weer zwaardere beperkingen ( die al grotendeels zijn aangekondigd ) en dan moet de winter er nog aankomen. De vuurwerkbranch is wel de laatste kleine branch waar ze zich druk over maken. De kosten en mogelijke obstakels die bij een 2e vuurwerkverbod komen kijken stellen niks voor bij de andere branches die steeds op slot gingen/gaan en waar we praten over vele miljarden en grotere bevolkingsgroepen die er worden teleurgesteld. Dat gaat allemaal nooit een reden zijn om het door te laten gaan.

Nogmaals, het is tot de beslissing wordt gemaakt nooit met 100% zekerheid te zeggen of er een verbod komt of niet. Maar de kans dat het wel gebeurd schat ik in deze vrij voorspellende lijn steeds groter in. In mijn vorige bericht wat ik een aantal weken geleden schreef zei ik ook om niet buiten proportioneel negatief te zijn en de branch volledig te blijven steunen. Daar blijf ik bij, dat moeten we blijven doen. Maar daarbij moet ik wel zeggen dat naïviteit veel erger is dan om toe te geven dat we inderdaad in een negatieve situatie zitten.

Ik ben benieuwd hoe de ontwikkelingen gaan zijn, de tijd zal het ons leren. Een beslissing zal natuurlijk binnen nu en een aantal weken wel gemaakt moeten worden. Ik blijf hopen dat alles doorgaat, iedereen van ons heeft dit nodig.

De eerste vraag erover is zojuist alweer gesteld aan Bruls :wink:

Niet om de zorg te ontlasten maar om de handhaving te helpen.. WTF :frusty:

Ernst Kuipers praat tenminste in oplossingen, niet in problemen in tegenstelling tot Wassenberg. Mooi dat Kuipers niet meteen heil ziet in een vuurwerkverbod. Geeft des te meer aan dat het niet zo'n goed werkende maatregel is om de zorg te ontlasten. Als hij dat al zegt, waarom denken die Tweede Kamerleden het beter te weten? Naja dat blijft een raadsel.

Wat ik me wel afvraag, wie bepaald er nou daadwerkelijk of er een verbod komt dit jaar of niet? Moeten we daarvoor naar de Tweede Kamer kijken, Eerste Kamer of die veiligheidsregio's?? Ik zie door de bomen het bos niet meer :rolleyes:

Ernst Kuipers praat tenminste in oplossingen, niet in problemen in tegenstelling tot Wassenberg. Mooi dat Kuipers niet meteen heil ziet in een vuurwerkverbod. Geeft des te meer aan dat het niet zo'n goed werkende maatregel is om de zorg te ontlasten. Als hij dat al zegt, waarom denken die Tweede Kamerleden het beter te weten? Naja dat blijft een raadsel.

Wat ik me wel afvraag, wie bepaald er nou daadwerkelijk of er een verbod komt dit jaar of niet? Moeten we daarvoor naar de Tweede Kamer kijken, Eerste Kamer of die veiligheidsregio's?? Ik zie door de bomen het bos niet meer :rolleyes:
In de eerste plaats kijken naar je lokale overheid, die hebben de mogelijkheid tot een verbod. Die hoeven alleen maar langs de gemeenteraad.

Landelijk gezien, begint bij de tweede kamer waarna eerste kamer er mee in moet stemmen.

De eerste vraag erover is zojuist alweer gesteld aan Bruls :wink:

Niet om de zorg te ontlasten maar om de handhaving te helpen.. WTF :frusty:

Zegt Bruls nou dat Grapperhaus volgende week zijn standpunt gaat geven over het inzetten van een vuurwerkverbod dit jaar?

Zijn mening weten we sowieso al die wil zeker een verbod om zogenaamd beter te kunnen handhaven...

Kijk is aan Bruls en kornuiten zijn weer bezig. Gisteren zei Rutte nog we willen de winkels en Horeca niet sluiten omdat het economisch niet verantwoord is en het verschrikkelijk veel geld kost mits de cijfers dalen. Hun roepen nu al vuurwerkverbod maar dat gaan ze niet doen is niet verantwoord en een harde straf. Die gasten zitten daar gewoon hun eigen agenda door te drukken niks meer niks minder. En grapperhaus gaat echt niet zeggen we gaan voor een verbod om handhaving te ontlasten in plaats van de zorg. Handhaving ontlasten iemand moet me dat even uitleggen in vredesnaam wat zijn die gasten toch dom daarzo en zit leuk in de veiligheidsraad en kamer, het is met geen pen te beschrijven dit handhaving ontlasten en illegaal vuurwerk wat een sukkels zijn het ook.

Maar om heel eerlijk te zijn het loopt wel los. En een verbod komt er niet nog een keer zeker niet. Ze kunnen voorsorteren wat ze willen maar dan zijn ze het vertrouwen in de mensen echt kwijt 1 jaar is 1 jaar en daar mee zeggen ze nee we gaan niet weer verbieden. Politiek is al een hoop vertrouwen kwijt

Het word tijd dat de importeurs er nou eens ballen tonen er iets aan gaan doen. Ga er maar eens een keer met gestrekt been in i.p.v. al dat afwachten. Ik heb er zelf niet zo,n best gevoel over. Ben bang dat als we dit jaar weer met een gevulde bunker blijven zitten dat het dan ook een einde oefening kan zijn.

Het word tijd dat de importeurs er nou eens ballen tonen er iets aan gaan doen. Ga er maar eens een keer met gestrekt been in i.p.v. al dat afwachten. Ik heb er zelf niet zo,n best gevoel over. Ben bang dat als we dit jaar weer met een gevulde bunker blijven zitten dat het dan ook een einde oefening kan zijn.

Ben het er helemaal mee eens……vorig jaar begrijpelijk maar dit jaar moet het gewoon doorgaan en dan zijn zeker de importeurs en winkeliers aan zet bij een nieuw verbod want doen ze dat niet dan is het over en uit want dan is het totaalverbod een feit…..

Inderdaad, ze moeten er nu echt op gaan klappen en niet weer gaan afwachten tot het (bijna) zover is! Wordt ook tijd voor een beslissing, deze onzekerheid wordt ik echt niet goed van!

Inderdaad, ze moeten er nu echt op gaan klappen en niet weer gaan afwachten tot het (bijna) zover is! Wordt ook tijd voor een beslissing, deze onzekerheid wordt ik echt niet goed van!

Klopt ja de onzekerheid word ik helemaal kriegel van…….elke dag denk je eraan.
87% gevaccineerd……ziekenhuizen liggen weer vol…..hoe dan?
Maar ze kunnen toch niet net zoals vorig zeggen een verbod om de zorg te ontzien…….vorig jaar niemand gevaccineerd dus kan de situatie toch nooit hetzelfde zijn….
Maar wat er ook gebeurd…….dit jaar gaan we los verbod of niet!!!!!!

Maar ze kunnen toch niet net zoals vorig zeggen een verbod om de zorg te ontzien…….vorig jaar niemand gevaccineerd dus kan de situatie toch nooit hetzelfde zijn….

Dat laatste sowieso, in Baarle wrijven ze weer handjes! :D

Dat zeggen ze ook niet dat ze de zorg ontzien. Ze hebben weer iets nieuws de handhaving ontzien. Ze hebben het weer op hun heupen de handhaving ontzien hoe moet ik dat zien dan. Kijk handhaving is bij het volk een lachertje zeg je tegen iemand psst geen vuurwerk afsteken hoor oom agent is overspannen en platpet ook. Lachen ze die gasten vierkant uit. Horeca moet sowieso 00:00 dicht zijn dat blijft wat valt er te handhaven dan wat die gasten zeggen. Verder ben ik het eens iedereen wordt er kriegel van en je verhaal klopt helemaal vraag me ook af hoe dan betreft gevaccineerd zijn en ziekenhuizen liggen weer vol, dat vraagt heel NL zich af.

Nu me eigen verhaal naast de quote.

Verder heb ik vernomen dat 30% geen vertrouwen meer heeft in de politiek en dan gaan ze heus niet weer alles sluiten en verbieden, willen ze het vertrouwen weer terug. Zei het eerder al hun sorteren voor op het verbod en weet zeker Grapperhaus zegt nee er komt geen verbod. 1 ding valt op de media blijft ook stil stookt het vuurtje niet op net als vorig jaar. Kabinet is heus niet gek hoor ze weten daar ook wel dat agenda's weer doorgedrukt worden. En ze weten ook nog 55 dagen.

Weet je mensen laat je nou is een keer niet kisten en op de kast jagen klinkt gek maar geniet er nou gewoon is van. De media heeft het niet opgepikt van ze dus zo een vaart loopt het niet en anders waren ze er gisteren over begonnen. Nogmaals geniet 29 december ophalen 31 december potjes en fonteinen aansteken. Ze verbieden het heus niet want ze kunnen er dan geen kant meer mee op als overheid.

Begrijp me niet verkeerd ik ben er ook klaar voor en ik probeer ook te genieten…..daarom moet ik eigenlijk zulke berichten niet lezen en gewoon onder een steen leven de komende 56dagen:cool:

Begrijp me niet verkeerd ik ben er ook klaar voor en ik probeer ook te genieten…..daarom moet ik eigenlijk zulke berichten niet lezen en gewoon onder een steen leven de komende 56dagen:cool:

Dat dus niet alles geloven of opvatten. Media houdt zich ook kalm op het moment. Er gebeuren dingen die zijn niet nieuw. Ik heb er alle vertrouwen in dat we mogen knallen.

En nee begrijp je niet verkeerd hoor. Ik probeer mensen op te peppen van jongens/mannen come on bijna oud en nieuw laat het je niet verpesten door wat er besproken wordt.

Back
Bovenaan