Wordt wel een beetje moe (zacht uitgedrukt) dat er weer door de twee oud leraren, Mark en Hugo, met het belerende vingertje naar de NL bevolking wordt gewezen dat wij het niet goed doen alsof we een stel kleuters zijn.
De NL bevolking houdt zich niet aan de maatregelen en laat zich niet vaccineren en als jullie dat niet doen, nou dan…….
Ik snap dat er nu weinig keus is en je roeien moet met de riemen die je hebt, maar ik neem het de regering zeer kwalijk dat er te weinig zorg capaciteit is door al hun bezuinigingen en waar al jaren geleden op gewezen is dat dit problemen ging geven. Als er op dit moment genoeg zorg capaciteit zou zijn werden al deze maatregelen niet genomen. En er is niks aan gedaan.
Gisteren zijn er COVID patiënten verplaats naar Duitsland en België. En even ter illustratie België heeft een vaccinatiegraad van 74,4% en Duitsland 67,4%. Maar blijkbaar wel genoeg zorg capaciteit.
Tevens zijn bij een poging om maatregelen te nemen om de zorg aantrekkelijker te maken en zorgpersoneel te behouden of terug te doen laten keren, kamerleden het gebouw uit gelopen. Ronduit schandalig!
Het zou ze sieren de hand in eigen boezem te steken door hun verantwoordelijkheid te nemen voor hun falend beleid. Dan zijn mensen ook veel meer bereid hun verantwoordelijkheid te nemen.
Sta naast je volk en niet tegenover, krijg je veel meer voor elkaar.
En als laatste, houdt op met onzinnige maatregelen voor de bühne zoals een vuurwerkverbod of avondklok die zo goed als niks bijdragen, maar gebruikt worden om politieke dealtjes te sluiten.
Op dit moment is mijn politieke vertrouwen gedaald naar 0.
Wellicht bied het gezonde boeren verstand van BBB nog een sprankje hoop