Dreigt er dit jaar weer een verbod op ontsteken vuurwerk?

Van dit soort artikelen wordt je toch kotsmisselijk. Hopen dat ze dit mooi naast zich neerleggen, dit riepen ze namelijk al weken dus neem aan dat ze dit ook mee hebben genomen in hun beslissing.
Ja helemaal omdat ze het laten voorkomen of het hum om de zorg gaat. Nou dat gaat het hun helemaal niet maar om de handhaafbaarheid. Prima als ze daar zorgen over hebben (die heel goed te weerleggen zijn trouwens) maar zeg dat gewoon en verschuil je niet achter de zorg....

Verwacht geen landelijk vuurwerkverbod. Verkoopverbod van vuurwerk ligt moeilijk.
De combinatie wel vuurwerk verkopen maar niet mogen afsteken wordt ook wel gezien als een onwenselijke situatie. Vandaar ook de brandbrief van de veiligheidsregio’s. Die willen geen gezichtsverlies leiden maar zien de bui al hangen dat het nu op het bordje van de gemeente komt te liggen en dat willen ze niet, dus eigen belang en niet zo zeer druk op zorg.
Daarbij hebben Kuipers en Gommers aangegeven dat oud en nieuw niet veel druk op de zorg geeft maar dat Corona dat doet en daar de focus op moet liggen om de druk te verminderen.

Zag gisteren ook voorbijkomen dat het vorig jaar om 28 ziekenhuisopname ging.
40 Miljoen (steun) gedeeld door 28 opname is 1,42 miljoen per patiënt!
Kan je dus beter aan de zorg geven. Kan je 2 jaar lang 15 IC verpleegkundige voor inhuren.

Net ook op NOS nieuws, artsenvereniging en de verpleegkundigenbond bemoeien zich er nu ook mee.

Zeg maar bye bye tegen de dag der dagen... :sad:

Bruls weet Grapperhaus wel te overtuigen vandaag en met zoveel druk vanuit de Zorg slaat dat over op enkele bewindslieden en geloof ik nooit dat Rutte het vervolgens allemaal naast zich neer kan en zal leggen. Die gaat overstag.

Ik laat mij heel heel graag verrassen straks, maar zo positief als ik gister was, zo negatief voelt het nu :shy:

De anti vuurwerk propaganda machine draait weer op volle toeren…
Toch idioot dat bronnen rond het kabinet gisteren melden dat ze niets voelen voor een verbod omdat de huidige situatie geen aanleiding geeft. En dan nu deze oproep van burgemeesters en artsen..

Ik zou bijna denken dat het een opgezet plan is. Eerst "lekken" dat er geen verbod komt. Nu komt de anti machine op volle gang. Nu heeft het kabinet genoeg argumentatie om toch te verbieden. Waardoor het kabinet geen blaam treft en losse burgemeesters ook niet.

Zo'n hekel aan dit politieke spel

Aan de andere kant was dit te verwachten toch? Ik zou het persoonlijk vreemd hebben gevonden als nu niemand meer zou protesteren voor een verbod (zeker als je kijkt hoe het vorig jaar ging). Natuurlijk is het een politiek spel, maar ik heb er nog wel vertrouwen in

Laatst bewerkt:
Man, man, als ik vorig jaar er niets van geleerd zou hebben, was ik deze week aan een bi polaire stoornis gaan lijden.
Ik heb niets afgewacht. Mijn vertrouwen in dat onze overheid de juiste beslissingen neemt m.b.t. corona is zeer laag en met m.b.t. vuurwerk zelfs volledig afwezig. (ik hoop onterecht)
Mocht er een verbod gaan komen vandaag ben ik benieuwd wat ze in Duitsland gaan doen en hoe druk het zal worden (met inkopers en controles) aan de Belgische grens de aankomende maand.
Gruwelijk spannend allemaal. Maar ik blijf kijken naar de mogelijkheden ook al slaan ze me zo hard in m'n gezicht dat ik haast niets meer kan zien.

Dit is puur handje klap en dealtjes sluiten, GL en PvdD hebben het tevens geopperd. ze gaan voor die 385 eerstehulp post bezoekers. Maar de wintersporters die met duizenden gelijk komen hoor je niemand over.
dit is vals, leugenachtig en bedrog.

Dit is puur handje klap en dealtjes sluiten, GL en PvdD hebben het tevens geopperd. ze gaan voor die 385 eerstehulp post bezoekers. Maar de wintersporters die met duizenden gelijk komen hoor je niemand over.
dit is vals, leugenachtig en bedrog.
En daarbovenop de ongekozen burgermeesters

En daarbovenop de ongekozen burgermeesters
Bruls was de eerste die op 1 januari 2021 riep, mensen die moeten we erin houden en nu doorpakken met dat verbod. En zie..... die kalkoen krijgt zijn zin.... maar de reden is erg discutabel. Een zeer onbetrouwbare overheid.

Wordt wel een beetje moe (zacht uitgedrukt) dat er weer door de twee oud leraren, Mark en Hugo, met het belerende vingertje naar de NL bevolking wordt gewezen dat wij het niet goed doen alsof we een stel kleuters zijn.

De NL bevolking houdt zich niet aan de maatregelen en laat zich niet vaccineren en als jullie dat niet doen, nou dan…….

Ik snap dat er nu weinig keus is en je roeien moet met de riemen die je hebt, maar ik neem het de regering zeer kwalijk dat er te weinig zorg capaciteit is door al hun bezuinigingen en waar al jaren geleden op gewezen is dat dit problemen ging geven. Als er op dit moment genoeg zorg capaciteit zou zijn werden al deze maatregelen niet genomen. En er is niks aan gedaan.

Gisteren zijn er COVID patiënten verplaats naar Duitsland en België. En even ter illustratie België heeft een vaccinatiegraad van 74,4% en Duitsland 67,4%. Maar blijkbaar wel genoeg zorg capaciteit.

Tevens zijn bij een poging om maatregelen te nemen om de zorg aantrekkelijker te maken en zorgpersoneel te behouden of terug te doen laten keren, kamerleden het gebouw uit gelopen. Ronduit schandalig!

Het zou ze sieren de hand in eigen boezem te steken door hun verantwoordelijkheid te nemen voor hun falend beleid. Dan zijn mensen ook veel meer bereid hun verantwoordelijkheid te nemen.

Sta naast je volk en niet tegenover, krijg je veel meer voor elkaar.

En als laatste, houdt op met onzinnige maatregelen voor de bühne zoals een vuurwerkverbod of avondklok die zo goed als niks bijdragen, maar gebruikt worden om politieke dealtjes te sluiten.

Op dit moment is mijn politieke vertrouwen gedaald naar 0.
Wellicht bied het gezonde boeren verstand van BBB nog een sprankje hoop :)

Back
Bovenaan