Tegendraads
VWC lid
.
Laatst bewerkt:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Goed dat jullie je inzetten voor het mogelijk maken van verenigingen en vuurwerkteams, maar iedereen met ook maar enige kennis over gemeentelijk bestuur weet dat dit niks wordt. Al zou je het voor elkaar krijgen, dan vindt B&W in iedere gemeente wel weer een weg om er mee op te houden. Er hoeft maar een enkele dronken gek voorbij te lopen, een cake omver te duwen en vervolgens is het afgelopen. "Och, wat is het toch gevaarlijk dat vuurwerk!" zeggen B&W in koor. Vervolgens krijgt in de hele gemeente niemand meer een ontheffing.Wanneer het verenigingen verhaal doorgaat, komen wij met een laagdrempelige oplossing voor het opzetten van je eigen vuurwerkteam. Echter, zover is het nog lang niet. Eerste prioriteit blijft het proberen te voorkomen van een verbod.
Er kan zeker wel "zomaar gereageerd" worden. Alleen dan gebeurt het op gemeentelijk briefpapier in het Gemeenteblad......Ten eerste hoeft een vereniging niet gevestigd te zijn in de gemeente waar de aanvraag gedaan wordt en ten tweede moet iedere aanvraag formeel afgehandeld worden en kan dus niet zomaar genegeerd worden. Dus toch een hoop werk voor ze.
Het is te gek voor woorden dat dit allemaal nodig is. Tijdens de verkoopdagen krijg je zo miljoenen Nederlandse Pablo Escobar-achtige smokkelaars. Met een beetje siervuurwerk haha...Tenzij ze ook kentekens gaan opschrijven in Duitsland. Daarom met 2 auto's naar Duitsland.
Auto A parkeer je in een andere stad/dorp
Met Auto B haal je vuurwerk op.
Vuurwerk van Auto B overhevelen naar de andere auto Auto A.
Met auto B ga je de grens over om te kijken of er een fuik is en tipt auto A.
Controleren ze op kenteken van auto B dan vinden ze op dat adres niets.
En zo heb je nog meer opties.
Maar ik doe er zelf niet aan. Te ver weg voor mij en teveel moeite.
Iets met inactieve herinneringenLoze woorden. Ik moet nog maar zien wat er van over blijft als puntje bij paaltje komt.
Ik wil niet heel cynisch zijn, maar hoe groot zijn ze in je gemeente?
Ik wil niet heel cynisch zijn, maar hoe groot zijn ze in je gemeente?
Maar dat kan dit jaar zomaar eens anders worden. Overigens zal de PVV hen niet tegenspreken.Ze hebben 2 van de 45 zetels.
Ook in mijn gemeente soortgelijke antwoordGeachte heer/mevrouw Fegefeuer,
Betreft: Bericht uit zaak nummer xxxxxxc.
Uw vraag: Beste, Graag hoor ik van u wat ik moet doen om een ontheffing te krijgen waarmee onze buurtvereniging elke jaarwisseling het Buurtvuurwerk kan blijven organiseren.
Antwoord: De wetgeving rondom de ontheffingsmogelijkheid en de lokale vertaling zijn nog niet geformaliseerd. Wij verwachten dat de wetgeving vanaf 1 juli gaat gelden en dat in de zomer ook bekend is of en onder welke voorwaarden u een ontheffing kunt aanvragen. Dit aanvraagproces zal dan in het najaar plaatsvinden. Het tijdsverloop is nog niet bekend. Vanuit de gemeente zullen we hierover informeren zodra het bekend is.
Het is dat de FvD klein gehouden wordt maar geloof me op veel vlakken hebben ze het beste met de Nederlanders voor, als enige partij eigenlijk.