Return of the Phoenix

Volgens de omroeper was dit de nieuwe 36 shots batch ( met kartonnen bombettes ). Ik kon geen verschil merken met andere jaren, dus de nieuwe bombettes zijn goed gelukt. Een geweldige rauwe fluitcake voor in projecten

Volgens de omroeper was dit de nieuwe 36 shots batch ( met kartonnen bombettes ). Ik kon geen verschil merken met andere jaren, dus de nieuwe bombettes zijn goed gelukt. Een geweldige rauwe fluitcake voor in projecten

Bob van DFP was de omroeper dus die zal het wel weten:-)

Top om te horen dan dat het met kartonnen bombettes ook is gelukt. Wel zo fijn ook als je deze in de straat schiet en niet overal van die lange plastic buisjes neer komen.

Krijg zojuist door dat dit 100% de nieuwe 36s variant was met papieren hulzen.
Ziet er prima uit, top dit!

Geniet ervan zolang het kan :c
Zal mijn negatieve gedachte voor mezelf houden.
Heb der 1tje besteld.
Kijk ernaar uit.
Deze cake is de beste manier voor deze soort fluit.
Geen crackling wat het minder maakt

Dat klinkt top dat dit met de nieuwe kartonnen bombettes waren. Die staat hier lekker in de staat te schreeuwen!

Maakt karton of plastic bombette voor dit effect dan zo veel uit? Ik ben echt een leek op dit gebied. :wink:
Het heeft vooral met het geluids verschil te maken.
Plastic tube is gladder,bij verbranding van het kruit gaat de druk gestroomlijnder door de tube wat resulteert in een fellere (lees luidere) fluit.
Bij een kartonnen tube zal het minder gestroomlijnd ut de tube verbranden en zorgt voor een doffere (meer schrijnende) fluit.
Op een klein kaliber zo als een missle batterij zou je er weinig van merken.
Bij een groter kaliber kun je het verschil wel merken.
Echter vind ik de klank van karton wel fijner klinken!
De sound van een fluitpatroon (karton) bijvoorbeeld klinkt wat rouw en vind dat aangenamer voor de oren.
Dus in mijn optiek vind ik een kartonnen omhulsel een stuk beter.
Maar dat is meer een kwestie van smaken verschillen.
Hopelijk is dit een beetje een duidelijke uitleg kwa verschil tussen kartonnen plastic.

Heb deze dit jaar ook voor het eerst. Scheelt dat ik de oude versie niet heb gehad dus kan niet teleurgesteld worden als deze een stuk presteert, maar als ik het filmpje zie hierboven dan moet het zeker goed komen.

Was ok op de demo van kuiper vanavond, maar kon me niet bekoren. Denk ook dat de fluit tegenviel omdat het zo in het open veld is. Ik ben de gekte in een straat gewend

Was ok op de demo van kuiper vanavond, maar kon me niet bekoren. Denk ook dat de fluit tegenviel omdat het zo in het open veld is. Ik ben de gekte in een straat gewend
Hier ben ik het wel een beetje mee eens.
Geluid qua toon klonk wel gewoon goed en gingen ook mooi hoog. Maar door de afstand tot de cake en inderdaad in het open veld mist het gewoon net even het "wow" effect.

Ik denk dat je op een demo ook beter iets met een hoge schelle gier kunt hebben. Dat komt op zo'n afstand denk ik iets beter over.

Eddy.

Ik vond hem wel in perfect tempo en mooi constant schieten. Geluid leek wat vlak, maar de cake stond ook ruim 60 meter van de voorste rij van het publiek. In de straat is het soms net een tiende van deze afstand..

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan