[POLL] - Beste IMPORTEUR van 2025

Tegen de verwachting in voor mij dit jaar Rubro. Veel nieuwe producten van hun gehad afgelopen jaarwisseling en presteerden allemaal boven verwachting

Ik twijfelde tussen Broekhoff en Rubro maar vind Crown Collection, vuurwerkexpert en Magnum een hele dikke lijnen van Broekhoff.

Maar toch Broekhoff, dan toch de lijn die ze aanhouden: nieuwe producten, de soort producten erg divers en uitwerking altijd goed, mooi, breed en toch vaak een harde burst voor Nederlandse begrippen.

Laatst bewerkt:
Voor mij is Wolff Vuurwerk de beste importeur van 2025. Ik zag oude vertrouwde kwaliteit terug in alles wat ik van Wolff had, of dat nou bestaande artikelen waren of nieuwkomers. Alles was top!

Wolff vuurwerk

De hele manier van communiceren dit jaar is top.
En de hoeveelheid nieuwe producten was zelf ronduit ruim.

Ik ben toch het meest content met Wolff, mischien minder uiteenlopende producten maar wel (op golden tower dit jaar na) altijd consistente goede kwaliteit!

Hoewel Riakeo aan de top staat in Nederland als het gaat om kwaliteit gaat mijn stem voor beste importeur naar Wolff Vuurwerk:
- Zowel op basis van ervaringen in de straat als ervaringen op VWC levert Wolff al jarenlang stabiele kwaliteitsproducten, waarbij veel producten aan de top van het consumentenvuurwerk staat in Nederland.
- Wolff staat niet bekend om de opgepompte productvideo’s. Eén van de weinige importeurs waar je op basis van de productvideo’s eerlijke keuzes kunt maken!
- Zeker het laatste jaar is Wolff Vuurwerk goed aanwezig hier op VWC en hebben ze ook echt oog voor ons freaks.
- De open, eerlijke en transparante manier van communiceren waardeer ik erg!

Toch een minpuntje: de Wolff-demo’s heb ik erg gemist hoor! Dat zou het helemaal compleet hebben gemaakt. Maar uiteraard begrip voor het niet organiseren van demo’s in deze omstandigheden, al waardeer ik het dat er wel over nagedacht is!

Eervolle vermelding: GBV-WECO @vanderelst voor de aanwezigheid en de attente reacties hier op VWC!

Als we puur naar de merken kijken dan denk ik qua kwaliteit en aanbod direct aan Magnum, Rubro, Riakeo en Vuurwerkmania. Maar deze poll gaat over de beste Importeur. Dan moeten we dat terugbrengen naar Magnum (c.q. Broekhoff), Rubro (Rubro & Vuurwerkmania) en Lesli (Riakeo).

Helaas is het aanbod (en de kwaliteit) van diverse andere merken die Lesli voert de laatste jaren behoorlijk teruggelopen. Daarom gaat bij mij de strijd vooral tussen Magnum en Rubro.

Voor beiden geldt dat ze de afgelopen jaren diverse gave, goede, nieuwe artikelen hebben gebracht met een prima prijs/kwaliteit-verhouding. Het aanbod qua assortiment van beiden ontloopt elkaar amper. Wel is bijv. de Transbomber als beste Compound inmiddels verdreven door de 400Sh. Total Display Show en de Secret Salute als beste Cake door de Caïro Crackling, beiden van Magnum. Qua branding, marketing en beleving heeft Rubro daar in het verleden veel in geïnvesteerd maar dat lijkt de laatste jaren wat minder te worden. Magnum doet dat nog wel steeds en krijgen daarvoor van mij wat bonuspunten. Tel daar de aanwezigheid hier op het forum en de Freak-uitnodiging voor de Demo bij op, dan vind ik dat het verschil is gemaakt.

Mijn stem gaat daarom dit jaar naar Magnum.

Back
Bovenaan