[POLL] - Beste IMPORTEUR van 2025

Zonder enige twijfel: Wolff! Erg vernieuwend geweest dit jaar en wat mij betreft ook de dealer met de beste/meeste nieuwe producten!

Beste importeur is dit jaar een lastige, en de criteria als eindgebruiker zijn anders dan die van de reguliere winkelier en de freakshops.

Zaken als logistiek, leveringszekerheid, ontzorgen van de klant met bestel/kassasystemen/folders e.d zijn zaken waar je maar beperkt zicht op hebt.

Als ik puur kijk naar prestaties van artikelen en nieuw productaanbod dan gaat het voor mij dit jaar tussen Wolff en Rubro.

Waarbij Wolff voor mij dit jaar aan het langste eind trekt met het aantal nieuwe producten, het brede assortiment waarin ook plaats is voor freakitems en de betrokkenheid op forum en socials

Wolff
Pluspunten voor innovativiteit, vernieuwing, kwaliteit en verkrijgbaarheid! Ik denk door de jaren heen één van de beest solide imoprteurs imho!

Pluimen mogen ook uitgedeeld worden aan GBV, Lesli, Broekhoff/Magnum! Die zaten ook zeker in de hussle machine omtrent de hierbovengenoemde punten! Maar Wolff is eruit gekomen!

Wolff Vuurwerk

Reden: het totale assortiment, kwaliteit van producten, consistentie van kwaliteit, verkrijgbaarheid, prijs-/kwaliteitsverhouding, innovatie van effecten en producten.
Transparantie, betrokkenheid en openheid van Lucas en Koala via social media en het forum.

Allereerst een groot compliment naar álle importeurs. Iedereen heeft de kwaliteit écht goed op orde de laatste jaren en bij iedere importeur kun je een volwaardige collectie samenstellen. Da's wel eens anders geweest zeg maar, hehe.

Lastig om de juiste importeur te kiezen voor deze poll, gezien verkrijgbaarheid, prijs, maar ook bedrijfsgerelateerde zaken moeten worden meegenomen zoals leverzekerheid, marketing etc. Echter: vanuit een liefhebbers oogpunt, kan ik niet om Rubro Vuurwerk heen. Het blijft knap dat zij ieder jaar weer nieuwe producten op de markt brengen die direct tot de top behoren, maar ook de kwaliteit kunnen behouden van bestaande toppers zoals bijvoorbeeld de Immortal Gold of de Sensation lijn.

Eervolle vermelding voor Lesli Vuurwerk en GBV Vuurwerk. Daar zijn de laatste jaren echt stappen gezet en het is ontzettend knap wat ze hebben weten te bereiken. En natuurlijk mag ook Wolff niet ontbreken. Bedankt voor een te gave winactie, schitterend vuurwerk en een ontzettend leuke laatste paar dagen op het forum met alles rondom de actie!

Wolff vuurwerk, vooral door hun openheid, betrokkenheid en het laten zien van fabrieksvideos van de producten die in de straat kwamen te staan. Voor mij de importeur van 2025 en hoop ook voor 2026!

Mijn stem gaat dit jaar naar Wolff Vuurwerk.

Ik ben al sinds jonge leeftijd fan van Wolff en wat hebben ze vele toppers op de markt gebracht. Exodus, Cruel Traction, Cruelty, Wasp, Concerto Rosso, Stormchaser, ROTP, Phantom om er maar een paar te noemen. In de jaren na het uitbrengen van de Cruel Traction was er gevoelsmatig sprake van stilstand en hadden merken als Vuurwerktotaal en Evolution de overhand, maar als ik zie waarmee Wolff de afgelopen jaren op de markt kwam, zijn ze weer helemaal terug. Wolff heeft mij dit jaar gewoon het meest verrast met een aantal van hun producten en de algehele kwaliteit van producten zonder kooi. Of het nou gaat om de 888 en 999 tot de Kingpin, Crazy Hornet, om er een paar te noemen, het was gewoon echt ontzettend goed. Ik heb dan ook ouderwets genoten van de kwaliteit.

Als beste importeur twijfel ik enorm tussen Wolff en Rubro, beide hebben echt goede producten op de markt gebracht, daar waar Wolff komt met de Crazy hornet en de Qlimax heeft Rubro weer kneitergoede bakken met echt wonderschone labels op de markt gebracht dit jaar.
Beide zijn al jaren top al had Wolff een tijdje terug nog wel wat mindere jaren tussendoor, goed herpakt de laatste jaren!

Nogmaals de keus is erg lastig en het is echt 49,9 vs 50,1%, dat laatste noemde deel valt toch net de kant van Rubro op door jaar in jaar uit met veel beukers te komen. Maar eerlijk is eerlijk Wolff verdiend het net zo veel.

Back
Bovenaan