Als we puur naar de merken kijken dan denk ik qua kwaliteit en aanbod direct aan Magnum, Rubro, Riakeo en Vuurwerkmania. Maar deze poll gaat over de beste Importeur. Dan moeten we dat terugbrengen naar Magnum (c.q. Broekhoff), Rubro (Rubro & Vuurwerkmania) en Lesli (Riakeo).
Helaas is het aanbod (en de kwaliteit) van diverse andere merken die Lesli voert de laatste jaren behoorlijk teruggelopen. Daarom gaat bij mij de strijd vooral tussen Magnum en Rubro.
Voor beiden geldt dat ze de afgelopen jaren diverse gave, goede, nieuwe artikelen hebben gebracht met een prima prijs/kwaliteit-verhouding. Het aanbod qua assortiment van beiden ontloopt elkaar amper. Wel is bijv. de Transbomber als beste Compound inmiddels verdreven door de 400Sh. Total Display Show en de Secret Salute als beste Cake door de Caïro Crackling, beiden van Magnum. Qua branding, marketing en beleving heeft Rubro daar in het verleden veel in geïnvesteerd maar dat lijkt de laatste jaren wat minder te worden. Magnum doet dat nog wel steeds en krijgen daarvoor van mij wat bonuspunten. Tel daar de aanwezigheid hier op het forum en de Freak-uitnodiging voor de Demo bij op, dan vind ik dat het verschil is gemaakt.
Mijn stem gaat daarom dit jaar naar Magnum.