Het grote kerstdorp topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik maak dan geen traditioneel kerstdorp maar ben wel fan van de lego kersthuisjes, vandaag dan ook direct de nieuwste aangeschaft. Hopen dat die snel binnenkomt :blink:

Ik houd me niet bezig met kerstdorpen, maar gisteren was ik bij tuincentrum De Carlton in Naaldwijk. Daar hebben ze nog 40% korting op de restvoorraad Lemax. Er stond nog aardig wat en ook leuke items.

Heb je daar veel spul van? Volg dat eigenlijk helemaal niet, wel benieuwd naar.

Het is niet te vergelijken met de normale kersthuisjes.
Lego brengt elk jaar in oktober één nieuw 'winter village' huisje uit. Deze blijft dan 2 jaar lang verkrijgbaar voor die uit de handel gaat.

Vanaf dat moment word het een prijzige aangelegenheid omdat sommige mensen (zoals ook ik) hier pas laat zijn achter gekomen maar wel graag zoveel mogelijk de complete lijn willen hebben. Je zult dan voor sommige gepensioneerde sets ook flink diep in de buidel moeten taste om die nog te scoren.

Echt een heel dorp bouwen is dus niet zo eenvoudig als met de normale huisjes. Je zult hier een heleboel zelf moeten bij verzinnen of via bepaalde sites moeten nabouwen.

Veel succes en plezier met het bouwen. Erg benieuw wat het gaat worden.

Vanmorgen weer wat kleine dingen gehaald.

Bekijk bijlage 74744

Leuke items, de lantarenpalen moet ik ook nog binnen krijgen.

Vandaag bezig geweest met de skihelling. Deze begint nu vorm te krijgen. Morgen verder gaan met de afwerking en daarna een grot maken waar het water uitkomt voor de waterval. De spotjes op de achterwand geven een leuk effect als het donker is.

20231007_171126.jpg

Leuke items, de lantarenpalen moet ik ook nog binnen krijgen.

Vandaag bezig geweest met de skihelling. Deze begint nu vorm te krijgen. Morgen verder gaan met de afwerking en daarna een grot maken waar het water uitkomt voor de waterval. De spotjes op de achterwand geven een leuk effect als het donker is.

Bekijk bijlage 74748

Ziet er wederom erg gaaf uit zeg. Haf afgelopen jaar maar 1 set van die lantaarnpalen, vond ik te weinig. Nu nog een een set erbij dus, maar kan maar zo nog een set bij komen. Vind die dingen echt sfeer verhogend in het dorp.

Dit zijn mooie lantaarnpalen, maar je hebt ze nog veel mooier. Maar die zijn zo 11 euro per 2, dan wordt een prijzig verhaal mocht je er flink wat willen.

Dag 2 bouw kerstdorp.
Vandaag de skihelling verder afgewerkt. De grot gemaakt waar het water uitkomt. Begonnen met de rivier uit te ‘graven’. Verhoging en trap gemaakt.
20231008_174622.jpg
20231008_175121.jpg
20231008_174502.jpg
20231008_174453.jpg
20231008_174445.jpg

Dag 3 bouw kerstdorp
Achterzijde rivier, en gedeelte rivier zelf verder afgewerkt. Trappetjes gemaakt, en ook aan de verhoging zelf gewerkt. Kom er nu wel achter dat ik te weinig huisjes heb. Morgen maar even winkelen bij mijn leverancier:p
20231009_161235.jpg
20231009_161243.jpg

Je gaat snel zeg, mooie update weer. Wanneer verwacht je klaar te zijn?

Dag 4 bouw kerstdorp
Vandaag extra huisjes en verlichting gehaald. Begonnen met de bouw van de berg voor het Spooky Town gedeelte. Verlichting globaal geplaatst. Kom er wel achter dat ik, ondanks dat er vandaag extra aansluitingen zijn binnengekomen, ik nog steeds te weinig aansluitingen heb :cry:
20231010_163649~2.jpg
20231010_163659~2.jpg

Wat gaaf om te zien zeg, krijgt nu wel echt vorm en wordt langzaam aan duidelijk. Bedankt maar weer.

Tip!

2 november is er weer 20% korting op het gehele assortiment @ Intratuin.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan