Het grote kerstdorp topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dag 9 en 10 bouw kerstdorp
Weer een stuk verder met het bouwen. Struiken op de achterwand aangebracht. Kademuur geschilderd en begonnen met de rivier. Verder de rotsen afgewerkt Nu begint het mooiste gedeelte, en dat is afwerken van het dorp.😁
20231016_104602.jpg
20231016_104706.jpg
20231016_103522.jpg
20231016_104549.jpg
20231016_103543.jpg
20231016_103511.jpg

Bijlagen

• 20231014_173037.jpg
    20231014_173037.jpg
    229,9 KB · Weergaven: 0
Heel gaaf, zeer benieuwd naar de opbouw van het dorp nu, de omgeving is al helemaal top zo, knap gedaan.

Echt ontzettend gaaf geworden zeg, strak werk. Wel zeer benieuwd naar de rest van je dorp straks. Wanneer ga je daar mee beginnen?

Echt ontzettend gaaf geworden zeg, strak werk. Wel zeer benieuwd naar de rest van je dorp straks. Wanneer ga je daar mee beginnen?

Vorige week was ik vrij en kon ik grote stappen maken. Nu moet het in de vrije uurtjes en bij sommige werkzaamheden is het beter om het met daglicht te doen. Ik verwacht morgen met de rivier te beginnen. Deze maak ik van Epoxyhars die ik op kleur maak. Dat wordt nog spannend hoe dat uitpakt. Zoals het er nu naar uitziet kom ik ook nog boompjes te kort. Daar gaat ook nog tijd inzitten. Maar ik verwacht dat ik aankomend weekend een heel eind kom.

Als laatste ga ik de poppetjes plaatsen. Daar mis ik er nog een aantal van. 4 november ga ik met de familie naar Duiven en dan koop ik daar de ontbrekende poppetjes. Er moet natuurlijk ook wat gekocht worden als je een kerstshow bezoekt. :wink:

Als het dorp klaar is maak er ook nog een film van. Deze maak ik zowel overdag als ‘s avonds. Een film geeft een veel beter indruk hoe het dorp eruit ziet, dan een platte foto.

Update bouw kerstdorp
Het dorp begint nu echt op een kerstdorp te lijken. Skihelling verder afgewerkt. Statisch gras aangebracht. Plaats van de lantarens bepaald. Begin gemaakt met het gieten van de rivier met Epoxy. Helaas te weinig gekocht :bonk:
20231021_113516.jpg

20231021_113445.jpg

20231021_113457.jpg

20231021_113451.jpg

20231021_113523.jpg

De rest van de rivier ook gegoten met Epoxy. Het is niet het goedkoopste maar wat krijg je een mooi resultaat. Ook al is het op kleur gebracht, het blijft helder en je kunt nog duidelijk de bodem zien. Als het is uitgehard dan verder afwerken zodat het ook lijkt om een stromende rivier.
20231021_202134.jpg

Dat werken met epoxy ziet er op YT vaak erg gaaf uit, maar lijkt me best lastig. Hoe is het jou bevallen?

Dat werken met epoxy ziet er op YT vaak erg gaaf uit, maar lijkt me best lastig. Hoe is het jou bevallen?

Dat viel reuze mee. Ik had verwacht dat het lastiger zou zijn. Op kleur brengen en mengen gaat erg makkelijk. Ook het gieten leverde geen probleem op. De paar luchtbelletjes die ik had, kreeg ik makkelijk weg met een aansteker voor het gasfornuis. Wel heb ik 2 plekken in de rivier waar een verval in zit. Hier moest ik eerst 2 dammen in maken, zodat niet alle Epoxy wegstroomde (wat dus ook niet helemaal lukte). Maar de lijmpistool loste dat probleem ook weer op.

Vandaag met Polimax de 2 plekken waar een verval inzit afwerken. Hier maak ik mij wel een beetje zorgen over hoe dat uitpakt. Hier heb ik niets over kunnen vinden op YouTube.

De rivier is klaar. Ik vond dit toch wel het meest uitdagende deel van de bouw. Voor het eerst gewerkt met Epoxy, wat de eigenschap heeft om naar het laagste punt te stromen en met 2x een verval in de rivier geeft dat toch een extra uitdaging. Gelukkig is het uiteindelijk toch goed gekomen. Met Polymax heb ik de hoogteverschillen in de rivier mooi af kunnen werken.

Laatst bewerkt:
Je rivier is echt super geworden, knap werk hoor. Wellicht dit jaar ook eens proberen.

Benieuwd wanneer de andere bouwers van start gaan hier. Zelf half november zon beetje in de planning.

Voor degene die nog spullen willen kopen, de kerstdorpbouwers hebben vandaag 30% korting. En donderdag 2 november heeft de intratuin 20% korting.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan