Tweede Kamerverkiezingen 2025

Dit idee wordt voornamelijk gevoed door immigranten die hierheen komen die direct in de uitkering belanden.
Bij jou wellicht?
Ik kijk vooral naar de van oudsher al in Nl wonenden (autochtonen) die maar al te graag hun handje op houden, te lui zijn om een fatsoenlijke baan te zoeken maar wel vervolgens klagen dat NL zo kut is.

Ik heb genoeg buitenlanders gezien die hard werken voor hun geld. Niet zeggende dat in die groep geen uitschot zit, die zijn er ook teveel namelijk.

Ja, wacht, nu je het zegt. Kijk, die oerknal hè, dat had niks te maken met het ontstaan van de aarde. Dat is zo'n achterhaald idee. Ik heb mn eigen onderzoek gedaan en tot de conclusie gekomen, dat dat gewoon het moment was, dat alle wappies TEGELIJK tegen het bord voor hun kop aan liepen...
De oerknal kon je toch bij BeX vroeger halen ?

Bij jou wellicht?
Ik kijk vooral naar de van oudsher al in Nl wonenden (autochtonen) die maar al te graag hun handje op houden, te lui zijn om een fatsoenlijke baan te zoeken maar wel vervolgens klagen dat NL zo kut is.

Ik heb genoeg buitenlanders gezien die hard werken voor hun geld. Niet zeggende dat in die groep geen uitschot zit, die zijn er ook teveel namelijk.

Procentueel moet je het denk ik bekijken, en niet op de man af of afkomst, etc.

Er zijn zat buitenlanders, immigranten of vluchtelingen, geef ze een naam, die inderdaad willen.
Maar dat percentage is veel lager dan bij gewoon de geboren en getogen Nederlander.

Ook vraag ik me altijd af of er hier daadwerkelijk mensen zijn die in de bijstand meegemaakt hebben hoe het er aan toe gaat.

Want ook die kant op wordt er veel geroepen en onbegrip heerst zonder dat ze eigenlijk snappen waar ze het over hebben.

Op je kont thuis zitten is er dan ook vaak niet eens bij want het is een participatie wet, de bijstands uitkering is een oude benaming.
En participeren zul je, want na aanvraag van je uitkering wordt je gewoon aan het werk gezet voor die uitkering.

Weet je wat dan ook oneerlijk is, en daar zullen veel mensen niet eens weet van hebben.

Je solliciteert je gek, word overal afgewezen door bijvoorbeeld een beperking.
Maar in de tussentijd moet je 38 uur werken voor de gemeente maar krijg je wel te maken met de kostendelers norm.

Hierdoor zakt je inkomen dramatisch, is er minder tijd voor solliciteren en kom je eigenlijk in een soort van web terecht.

Mensen oordelen veels te snel wat dat betreft.

Er zijn er maar weinig in mijn ogen die vrijwillig in de bijstand zitten, en degene die dat wel doen hebben een side hussle..

wat een vermakelijk popcorn-topic. Mensen worden bijna op de brandstapel gegooid hier doordat ze volgens de ander verkeerd stemmen. Misschien moeten we met z’n alle wat meer verbroederen en tolereren.

Bij jou wellicht?

Feit is dat Nederland vol is. Ken ook genoeg hardwerkende buitenlanders maar het zijn er nu al teveel. Grenzen dicht en sowieso alle illegalen per direct het land uit. Hetzelfde voor de "veilige landers".
En de toeslagen in veel gevallen lager maken zodat men meer moet werken. Werken moet weer lonend zijn.

Feit is dat Nederland vol is. Ken ook genoeg hardwerkende buitenlanders maar het zijn er nu al teveel. Grenzen dicht en sowieso alle illegalen per direct het land uit. Hetzelfde voor de "veilige landers".
En de toeslagen in veel gevallen lager maken zodat men meer moet werken. Werken moet weer lonend zijn.
Maar ik wil helemaal nog niet naar huis.

Nederland is niet persé vol, Nederland is te geconcentreerd in bepaalde gebieden.

India... Daar is het vol.

Toeslagen lager maken ben ik het niet mee eens, begin met het loon op een fatsoenlijk niveau te zetten dan denken mensen vanzelf: als ik ga werken hark ik 2500/3000 binnen en nu met alle toeslagen blijf ik hangen op 1500/1800.

Maar nu ga je werken en verdien je 2000, dat verschil is gewoon te klein. Ook in een voorgaande bericht zij ik dat er maar weinig mensen in de participatie wet thuis zitten want je krijg gewoon een oude 'Melkert' baan maar dan voor je uitkering.

Wat veelal vergeten wordt is dat er voorafgaand aan de bijstand voor de meeste autochtonen een WW uitkering aan vooraf gaat.
Terwijl een allochtoon dit nooit opgebouwd heeft en dus direct in de bijstand terecht komt.

Lijkt wel alsof ik op het verkeerde forum zit hier

Het lezen is vrijwillig.

Eigenlijk vind ik het wel 'tof' dat VWC ruimte geeft voor deze discussie en tot nu toe gaat het gemoedelijk.

Op de meeste fora hing er allang een slot om. Al dan niet door het uit de hand lopen.

Ok, en dan is er een handjevol illegalen het land uit gezet en dan?

Alle problemen opgelost?

Wat is te veel? Als iemand zich normaal gedraagt en meedoet in de maatschappij, wat maakt het dan uit wat voor achtergrond die heeft?

Nederland heeft sowieso een aparte kijk wat betreft regels. Ik heb nog geen idee waar mijn stem naar toe gaat, moet er nog heel goed over na gaan denken. Maar uitspraken en regels die ik wel eens voorbij zie komen laten mij echt in de lach schieten :

Illegaal vuurwerk moet worden verboden.
Illegaal verblijven in Nederland moet strafbaar worden

Ik ben opgevoed met de wetenschap dat alles wat illegaal is al tegen de wet in druist?

Wat is te veel? Als iemand zich normaal gedraagt en meedoet in de maatschappij, wat maakt het dan uit wat voor achtergrond die heeft?
Helemaal mee eens, echter zijn er velen met die achtergrond, die toch voor veel problemen zorgen. Rotte appels heb je overal, maar wij zijn er wel de dupe van.

Helemaal mee eens, echter zijn er velen met die achtergrond, die toch voor veel problemen zorgen. Rotte appels heb je overal, maar wij zijn er wel de dupe van.
Door werk kom ik veel in contact met statushouders. Van wat ik zie bij mij in de omgeving hebben de gezinnen moeite met aanpassen aan onze normen en waarden. Simpel afval weg gooien, een tuin bijhouden en contact met je buren zijn simpele dingen waarmee ze geholpen moeten worden. Gebeurd dat niet dan krijg je gewoon frustratie in de wijk.

Zo zijn statushouders gezinnen vaak in de nachtelijke uren wakker tot ergernis van de buren. De buren gaan in hoge frustratie verhaal halen, het gezin verstaat geen Nederlands en voelen zich meteen bedreigt, de buurman is volgens de statushouders een racist en zo komt de situatie nooit meer goed. Ik heb het zelfs fout zien gaan bij mensen die er echt alles aan deden om hier in te burgeren maar gewoon pauper begeleiding krijgen omdat men hier denkt dat ze zich wel even aanpassen.

Een tuin bijhouden is voor ons natuurlijk een lachertje. Deze mensen hebben geen idee wat een tuin is en als het onkruid tot boven de schutting komt bij je buren dan ben je er op een gegeven moment helemaal klaar mee. Ook zie je talloze vuilniszakken in de achtertuin want die mensen hebben nooit geleerd dat je afval in een ondergrondse container moet deponeren. Dat kennen ze allemaal niet.

Je voorkomt niet dat wij minder asielzoekers krijgen. We zouden als Nederland meer moeten investeren in het begeleiden van statushouders richting onze normen en waarden om zo onnozele frustraties te voorkomen. Verder zou het prettig zijn dat als een statushouder een strafbaar feit pleegt waar een celstraf voor staat, hij of zij meteen het land uitgetrapt wordt.

Nederland niet vol?🤣🤣🤣die randstad puilt uit vd mensen.. d66 heeft als een van zijn punten"11 of 12 steden bij bouwen🤣🤣🤣gewoon d'r uit met die zooi,en grenzen dicht... orde op zaken.asielzoekers en geld is het probleem niet,die 2.7 miljard per jaar die het kost ten opzichten van de 367 miljard die de belasting binnen krijgt per jaar... asielzoekers en import die niks met de Nederlandse normen en waarden hebben zijn het probleem,.. en dan nog de mensen met een Nederlands paspoort die geloof boven menselijkheid verkiezen is ook wel een dingetje.. Nederland is fucked😎Nederland nu niet vol en word ook niet nog voller?droom verder

Dr uit en grenzen dicht, het inhoudsloze PVV sprookje...
Ooit gehoord van allerlei verdragen en wetgeving vanuit onder andere de EU? Het kan simpelweg niet....niks meer niks minder🤷

Deens model toepassen. Heerlijk land overigens.
Dat is iets anders dan grenzen dicht...en bovendien voor NL in principe niet haalbaar. Denemarken heeft een uitzondering op de regelgeving vanuit de EU die NL niet heeft en zeer zeer zeer waarschijnlijk ook nooit zal krijgen.

Dat is iets anders dan grenzen dicht...en bovendien voor NL in principe niet haalbaar. Denemarken heeft een uitzondering op de regelgeving vanuit de EU die NL niet heeft en zeer zeer zeer waarschijnlijk ook nooit zal krijgen.
Wat maakt dat het in Denemarken voor het overgrote deel wel werkt en het immigratiebeleid in de rest van de EU voor enorme uitdagingen zorgt.

Ik zou ook niet renderen in de woestijn. De verwachting dat mensen zich hier zomaar aanpassen is ook een illusie. Die hulp, die begeleiding had generaties geleden al op gang moeten komen. Nu is het in alle landen redden wat er te redden valt. Iets met een verdronken kalf enzo.
Ik werk al jaren in een achterstandswijk in een middelgrote start, en de verloedering wordt met het jaar erger. Verschrikkelijk om te zien en om te ervaren dat de vooroordelen die er heersen over bepaalde bevolkingsgroepen dagelijks bevestigd worden.
Mijn vrouw heeft enige tijd op een ROC gewerkt. Wat derde generatie daar uit kraamt aan anti Westerse onzin is misselijkmakend. Valt het nog te redden? Hoe? Geen idee.

Back
Bovenaan