Tweede Kamerverkiezingen 2025

Kom op zeg, ze slaan de inhoud over en dan valt er bijzonder weinig te discussiëren. Ik heb überhaupt vrij weinig behoefte om te discussiëren met mensen die vaak niet achter de meest simpele basis principes van wetenschappelijk onderzoek staan en alleen maar wantrouwend tegenover alles en iedereen staan die tot hun clubje behoort. Niets klopt volgens deze mensen, hoe en waarom zou ik dan over de inhoud moeten en kunnen discussiëren?

Omdat als iedereen zwijgt het er niet beter op gaat worden, dus trek je mond open en geef jouw visie, DAN kunnen we tot compromissen komen.

Maar als iedereen alleen maar een beetje boos om zich heen kijkt kom je nergens.

Omdat als iedereen zwijgt het er niet beter op gaat worden, dus trek je mond open en geef jouw visie, DAN kunnen we tot compromissen komen.

Maar als iedereen alleen maar een beetje boos om zich heen kijkt kom je nergens.
Geef je visie op basis van feiten, niet op kletspraat. Ik leg niemand ook een spreekverbod op. Ik confronteer ze met extreme standpunten, onwaarheden en discutabele redeneringen.

Ik begon niet met de term wappie overigens. Evenwel, laat de onderzoeken zien en dan kunnen we het over de inhoud hebben, daar ben ik echt de beroerdste niet in. Maar juis daar ontbreekt het vrijwel altijd aan. Het blijft vrijwel altijd bij vage praat.
Geef je visie op basis van feiten, niet op kletspraat.

Waar doel je nu op dan? Ik ben je ff kwijt...

Ik zeg toch juist: dus trek je mond open en geef jouw visie.

Waar doel je nu op dan? Ik ben je ff kwijt...

Ik zeg toch juist: dus trek je mond open en geef jouw visie.
Ik doel op het feit dat sommige visies een hoop geroeptoeter zijn, veelal berusten op emotie en onderbuikgevoelens en niet op feiten. De vraag is dan of iedereen die visies zomaar moeten kunnen spuien, ideeën binnen de kaders van de rechtstaat vallen en of het dan raar of verkeerd is iemand te labelen als wappie. Er is een grens van het toelaatbare. Nogmaals, iemand die bijvoorbeeld de basis principes van wetenschappelijk onderzoek niet onderkent, wil ik überhaupt geen ruimte geven om zijn visie te uiten. En nee, daarmee doel ik nog niets eens op personen die deelnemen aan deze discussie. Het is slechts een voorbeeld om het een en ander te duiden.

Poepoe wat een drama, hij heeft gezegd dat het een mogelijkheid zou kunnen zijn indien nodig. Maar iedereen lult elkaar weer na zonder te kijken hoe het echt zit...want precies dat ene zinnetje pikt iedereen er weer uit en blaast het rond zonder verder te kijken hoe of wat. Hij heeft ook duidelijk aangegeven dat zn voorkeur absoluut niet bij D66 ligt maar eerder bij een partij als de PVV.

We leven nou eenmaal in een land waarbij een coalitie gevormd moet worden, tja dan komt er wel eens een partij in zicht waarmee je niks hebt. Ik heb ook helemaal niks met D66, maar toch zie ik liever een coalitie met rechtse partijen in combinatie met D66 dan dat Timmerfrans de touwtjes in handen krijgt...
Eerdmans heeft zich al bewezen niet te vertrouwen te zijn. Volg jij debatten wel eens? Hetzelfde geld voor Nanninga...

Ik doel op het feit dat sommige visies een hoop geroeptoeter zijn, veelal berusten op emotie en onderbuikgevoelens en niet op feiten. De vraag is dan of iedereen die visies zomaar moeten kunnen spuien, ideeën binnen de kaders van de rechtstaat vallen en of het dan raar of verkeerd is iemand te labelen als wappie. Er is een grens van het toelaatbare. Nogmaals, iemand die bijvoorbeeld de basis principes van wetenschappelijk onderzoek niet onderkent, wil ik überhaupt geen ruimte geven om zijn visie te uiten. En nee, daarmee doel ik nog niets eens op personen die deelnemen aan deze discussie. Het is slechts een voorbeeld om het een en ander te duiden.

Ja ik vind dat je elke visie moet kunnen spuien, maar de grens licht wat mij betreft bij je visie opdringen.
Ben een ander niet tot last ermee en dan mag je van mij denken wat je wilt en ik wil er ook nog over praten met je zolang je dan mijn visie ook respecteert als ik het er wel of niet mee eens ben.

Labelen vind ik sowieso verkeerd, waarom zou je dat doen?

Of het nu wappie, uitkeringstrekker, neger, buitenlander, jood, kaaskop of wat dan ook is.

En er zijn ook mensen die misschien niet aan jouw basis principes voldoen maar zeker openstaan voor een andere mening.
Maar die wil jij dus al bij voorbaat niet geven omdat ze niet voldoen...

Dat is toch de hele kern van dit politieke topic, het woord aangaan?

Sorry hoor, maar mensen die denken dat we niet in een democratie leven, geloven dat dit een dictatuur is, min of meer pleiten voor een dictatuur naar hun mening, moeten daarvoor maar de ruimte krijgen? Iedereen hier plakt een label, want er wordt vaak genoeg gesproken over "links" (of slinks), landverraders, en noem zo maar op. Ik zal een mooi voorbeeld geven: klimaatverandering. We kunnen met zijn allen inhoudelijk discussiëren wat onze rol daarin is, hoeveel tijd en geld er aan gespendeerd moet worden etc. Maar het houdt op als je ontkent dat het er is; daar is wetenschappelijke consensus over. Volgens mij krijgt iedereen hier heel veel ruimte om zijn mening te geven, en gelukkig krijg ik die ook om te zeggen dat sommige onderwerpen neigen naar complottheorieën en een in beginsel gebrek aan begrip van wat een democratische rechtsstaat inhoudt.

Sorry hoor, maar mensen die denken dat we niet in een democratie leven, geloven dat dit een dictatuur is, min of meer pleiten voor een dictatuur naar hun mening, moeten daarvoor maar de ruimte krijgen? Iedereen hier plakt een label, want er wordt vaak genoeg gesproken over "links" (of slinks), landverraders, en noem zo maar op. Ik zal een mooi voorbeeld geven: klimaatverandering. We kunnen met zijn allen inhoudelijk discussiëren wat onze rol daarin is, hoeveel tijd en geld er aan gespendeerd moet worden etc. Maar het houdt op als je ontkent dat het er is; daar is wetenschappelijke consensus over. Volgens mij krijgt iedereen hier heel veel ruimte om zijn mening te geven, en gelukkig krijg ik die ook om te zeggen dat sommige onderwerpen neigen naar complottheorieën en een in beginsel gebrek aan begrip van wat een democratische rechtsstaat inhoudt.

Dan laat jij toch dat wetenschappelijke consensus zien aan de 'ontkenner'.

Je zal verbaast zijn over de debatten die je kan hebben zolang er maar aan kernwaardes wordt voldaan zoals respect.

Ik geloof ook zeker in klimaatverandering, maar de rol wie wij nu als mens toebedeelt krijgen vinden ik op zijn zachtst gezegd discutabel.
En weet je wat het mooie is in Nederland? Dat mag.

Dan laat jij toch dat wetenschappelijke consensus zien aan de 'ontkenner'.

Je zal verbaast zijn over de debatten die je kan hebben zolang er maar aan kernwaardes wordt voldaan zoals respect.

Ik geloof ook zeker in klimaatverandering, maar de rol wie wij nu als mens toebedeelt krijgen vinden ik op zijn zachtst gezegd discutabel.
En weet je wat het mooie is in Nederland? Dat mag.
En dat is precies wat ik zeg, daar kunnen we inhoudelijk prima over praten en daar heb ik ook 0,0 moeite mee. Ik wil ze het wel laten zien, maar je weet net zo goed als ik dat dit tot niets gaat leiden. Dat is ook het kernpunt, ze zaaien zoveel wantrouwen in de gevestigde instanties en onderzoeksinstituten dat een inhoudelijke discussie daardoor niet langer gelegitimeerd is.

Dus wat dat betreft zitten we best op één lijn en daar laat ik het dan ook graag bij. ;)

En dat is precies wat ik zeg, daar kunnen we inhoudelijk prima over praten en daar heb ik ook 0,0 moeite mee. Ik wil ze het wel laten zien, maar je weet net zo goed als ik dat dit tot niets gaat leiden. Dat is ook het kernpunt, ze zaaien zoveel wantrouwen in de gevestigde instanties en onderzoeksinstituten dat een inhoudelijke discussie daardoor niet langer gelegitimeerd is.

Dus wat dat betreft zitten we best op één lijn en daar laat ik het dan ook graag bij. ;)

Prima wat mij betreft. :thumbsup:

Wappies gonna wap!
Zij worden vaak uitgelachen omdat zij met een hoop theoriën komen.
Maar met een beetje eigen onderzoek, met name als je "terug" in de tijd opnames zoekt valt mij altijd op dat de wappies erg vaak... GELIJK hebben gehad.

Prikje iemand ?
Ja, wacht, nu je het zegt. Kijk, die oerknal hè, dat had niks te maken met het ontstaan van de aarde. Dat is zo'n achterhaald idee. Ik heb mn eigen onderzoek gedaan en tot de conclusie gekomen, dat dat gewoon het moment was, dat alle wappies TEGELIJK tegen het bord voor hun kop aan liepen...

Back
Bovenaan