Wat ga jij volgend jaar anders doen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Afgelopen jaar geminderd naar een budget van +- €500. Komende jaarwisseling waarschijnlijk nog iets verder minderen en enkel compounds aanschaffen. Dit jaar het eerst in Dordrecht geweest waar non-stop vuurwerk te zien was en je eigenlijk net zo goed van andermans vuurwerk kon genieten voor en na 12 uur. Neig verder naar met happy hour inkopen doen om zo voor meer verrassingen te kunnen zorgen.

Laatst bewerkt:
69 cakes, 30 compounds en 25 fonteinen is een iets te ruime collectie als je alleen oudejaarsdag tijd hebt om te stoken.
Heb nog compounds en cakes staan, start voor volgend jaar. Aankomend jaar alleen een paar dikke toppers (wss Riakeo) erbij halen en dan kunnen we zo nog een rondje doen :p 2024 een duur jaar, 2025 zal beter worden. Vrouwje ook weer blij!

Had veel losse cakes en veel kleine cakes gehaald dit jaar om de avond op te vullen. Eindstand; 1/3e van mijn collectie over hahaha. Paar dingen bewust bewaard ivm de wind.

Had een hele show gemaakt met meerdere compounds. Hele familie en buren die helpen met sjouwen. Vervolgens begonnen en iedereen vond het indrukwekkend tot dat ik er achter kwam dat ik de finale van cairo cracklings was vergeten mee te nemen. Ik wil snel dit halen en komen we er achter dat we ons hebben buitengesloten hahaha. Sta je dan om 01:00 uur voor je gesloten deur. Gelukkig konden we via het balkon en top buren die een lange trap hadden naar binnen. Had vervolgens geen zin meer om af te steken.

Al met al ga ik volgend jaar sowieso minder bestellen omdat ik een reis naar amerika heb staan in 2026. Daarnaast zal ik alleen nog maar losse compounds halen of echt een top 30mm pot (ala riakeo etc.)

Meer variatie en meer van de freak prijzen profiteren, misschien ga ik wel naar Duitsland voor funke en riakeo blokken.

Gisteren 1 van mijn mooiste jaarwisselingen ooit meegemaakt. Weer zat gelukkig redelijk mee dus heerlijk kunnen stoken.

Ik ga volgend jaar budget sowieso drastisch verminderen. Ik beleef nog steeds veel plezier aan de hobby maar het is mij niet meer waard om ieder jaar minimaal 1,5 maandsalaris de lucht in te schieten.

Wat ik concreet anders ga doen:

Geen dubbele compounds meer kopen, slokt teveel budget op
Geen 12 uur meer schieten om zo meer van mijn eigen producten te genieten. Trappeerde me er zelf op dat het ieder jaar gekker / dikker moest als voorgaand jaar. Brengt ook weer stress met zich mee en ieder jaar gaat er voor meer kapitaal de lucht in en dat binnen een minuut of 6. Gisteren voor grofweg 1k om 12 uur de lucht in geramt. Zag er natuurlijk spectaculair uit maar doordat ik zelf fakkelde niet echt kunnen genieten, meer bezig met de timing om het volgende blok op tijd aan te steken.
Meer budget potjes en fonteinen kopen, heb daar een aantal leuke projecten mee gemaakt om tussendoor een kort showtje te geven. Beleef aan het prepareren van die showtjes stiekem nog het meeste plezier

Denk vooral wat meer compounds 30mm.
Voor de rest wel tevreden over de selectie die ik had, op na bunga 19 cakes na waarvan shells te laag ontploffen. Na de eerste twee cake de overgebleven 3 in de opslag gelaten

alles bij 1 winkel kopen die zich jaar op jaar voor mij heeft bewezen.
Alleen nog compounds, had dit jaar nog 6 cakes voor de vooravond, nu nog 5 over. 2 kleine compounds voor de vooravond is voldoende.
Allen nog i shape compounds, zie bij mij in de straat de meerwaarde van v niet echt
Alleen nog snelle compounds zoals tdb 400 en transbomber. Na alle snelle bakken vallen langzame bakken in het niet
Me minder druk maken om mm. Heb meer genoten van sommige 20 mm bakken dan van sommige 30.

Dit jaar veel funke en riakeo compounds halen. Mocht nog rest voorraad met kooi verkocht worden dan haal ik nog 30 mm 100 shots blokken.

Weer tripje Duitsland doen maar dan voor SRPyro cakes en compounds. Ook wat meer Argento waar ik dit jaar maar 2 cakes van had. Hou van de harde burst en felle kleuren van deze cakes. En mini projectje maken met de Terremoto salute cakes van El Gato. De 36, 10 en 1 seconde cakes aan elkaar knuppen. De salutes zijn echt hard!

Filmen, ik heb er een beetje spijt van dat ik niets gefilmd heb. En minder vuurwerk kopen en me meer richten op een 00:00 showtje, dat is me dit jaar erg goed bevallen.

Tijdens de afhaaldagen bekroop me al een erg dubbel gevoel. Mijn enthousiasme werd enigszins getemperd door de stress van het ophalen, verdelen onder woningen, herinneringen aan een bezoekje van de blauwen een x aantal jaar geleden. Ik voelde me bijna crimineel met m'n altijd in NL aangeschafte spulletjes.

Op straat gisteren idem. Al snel bleek het weer teveel te zijn om rustig op te kunnen stoken. Het werd haastwerk. Stress. Zo min mogelijk bewaren want ze zouden toch niet terug komen... dan werp je een blik de straat in, waarbij er ouders met kinderen staan te kijken, kinderen voor hun raam staan, de papa's een praatje maken en je achteraf nog appjes krijgt dat het weer fantastisch was.

Echter, achter een ander raam stonden mijn kinderen, vrouw en vrienden. Degenen waar mijn prioriteiten liggen. Die verloren hun interesse, puur omdat de magie er een beetje af was, weer een potje, een knettertje, een fontein.

De magie die er eerder op de avond nog wel was met een sterretje, een beetje cat1, een meterpakket en een enkele unieke cake.
Ze waren zo blij.

Dus, aankomend jaar: Één winkel, een klein budget, unieke items, 1 a 2 compounds voor 00.00. Geen stress en de avond weer samen doorbrengen.

Mand.

Zoegen dat ik voor 24.00 alles buiten klaar heb staan zodat ik niet nog een half uur loop te sjouwen naderhand. Meer variatie in effecten: eerste helft focus op kleur en 2e helft op goud en crackling. Waaiers/tails combineren met goudbakken als finale (voorafgaand aan de transbombers).
Na een dagje druk analyseren ga ik denk ik aankomend jaar i.p.v. veel 100 shots compounds voor een aantal mega compounds zodat ik wat minder werk heb en meer kan genieten. Ik zag bijv. de Royal Tears of Heaven voorbij komen in tweevoud afgeschoten en dat is gewoon een show van top kwaliteit van ongeveer 3.5 minuten. Als je er zo nog één hebt en daarnaast nog zelf een finale fabriceert ben je er ook wel :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan