Wat ga jij volgend jaar anders doen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ga niks meer doen. Heb jarenlang genoten, ook vandaag weer. Afgelopen jaren al wat rustiger aan gedaan. Dit jaar wel nog een keertje aardig uitgepakt, had wat af te rekenen met dit jaar. Nu is het mooi geweest en gaan we genieten van andere zaken. Het is een fantastische hobby, heb er intens van genoten, maar schiet nog een mooi box op 3 april als ik 40 word en dan is het klaar.

Hopelijk heb ik volgend jaar een groter budget. Ik wil me alleen richten op kwaliteitsvuurwerk. Grote en mooie effecten tegen prima prijzen. Dus ook bijv. eerder kiezen voor een pakje Hollenfeuer ipv Zena 3 Steller. Wil meer kwaliteit toch wel.

Ehh, niet veel. Ik had paar waaier dingen verkeerd gezet, raar, schoten in breedte ipv lengte als je me snapt maar had ik moeten zien, alleen zorgde de wind dat ik er eigenlijk wel weer perfect zicht op had lol

Riakeo de lucht in zien gaan, Zodiac ed en dat is echt geweldig. De cakes vond ik goed, Toxic geweldig, Outburst mwoah nie zo bijzonder. Maar boxen ervan moet wel...prof en Funke gezien op afstand, blijft geweldig maar onhaalbaar. Dus Riakeo.

Maar iets minder mix fonteinen. Op den duur gaan ze toch op elkaar lijken. Een paar mix, paar knetterfonteinen, jellybean erbij...klaar.

Minder doorlonten. Leuk, maar gedoe en is toch altijd iets wat niet meeloopt hoe gek ook. Beetje risico genomen...ging net goed.

Ehh wel blijven richten op kwaliteit en bijzonder effecten. Bv een Kyoto Kamuro echt fantastisch maar een mix als Lion/Dark Empress nogal onopvallend qua effecten, behalve burst en boeketgrootte. Dan was bv een Exploding Eagle bijzonderder. Beetje zo op.l de unieke dingen blijven focussen en niet teveel in hypes laten meegaan die toch vaak puur op hard en groot gericht zijn, niet zozeer bijzondere en/of kwalitatief opvallende effecten of bijzondere opbouw in de box enzo.

Nou ja. Dat. Was topavond verder weer.

Fonteinen stoken op achterplaatsje...ik heb er wat mensen niet blij mee gemaakt denk ik, galmt en is klein, maar het waaide er niet en de crackling vulde de ruimte en m'n blikveld volledig, dat was echt zwaar kickuh bij dingen als Snow Dinges, 888/999 en Saturbori Takokataki of whatever

Nu weet ik het zeker..
Geen losse cakes meer halen.
Was echt leuk om in de avond te schieten,maar merk gewoon dat ik veel meer geniet van een goede compound om 0.00 uur.
Daarbij ga ik komend jaar meer voor kwaliteit,riakeo bijvoorbeeld.

Liever een aantal dikke compounds dan de hele avond bezig zijn met stoken.

Heb de leukste Oud en Nieuw in jaren gehad. Vooral doordat mijn zoontje voor het eerst volle bak mee kwam stoken 😁

Volgend jaar toch proberen gebruik te maken van de freak aanbiedingen. En sowieso proberen het budget weer iets te verhogen.

En me minder zorgen maken. Ik dacht de hele dag dat ik de helft van mijn collectie niet zou kunnen of durven afsteken, maar ik heb hier de ruimte en het ging prima. Gewoon meer relaxen en ervan genieten!

Wat minder klein spul. Wat grotere cakes en compounds. Merkte dat ik nadat ik het grotere spul had afgestoken ik me ertoe moest zetten om het kleine spul op te maken 😅

Doneren aan mijn neefje, samen met hem topbakken uitzoeken en hem dan alles laten afsteken.

Ik kijk er wel naar. Bevalt me eigenlijk prima.

Zoegen dat ik voor 24.00 alles buiten klaar heb staan zodat ik niet nog een half uur loop te sjouwen naderhand. Meer variatie in effecten: eerste helft focus op kleur en 2e helft op goud en crackling. Waaiers/tails combineren met goudbakken als finale (voorafgaand aan de transbombers).

Meer van Riakeo halen! De Peking Opera 100 leek wel prof. En Wolff natuurlijk, alles was top zelfs de kleinste cakes. Wat ook echt anders moet is mij te druk maken over het weer, want ik heb gewoon genoten gisteren! 😃

Laatst bewerkt:
Wat minder klein spul. Meer knettertonnetjes en meer 30 mm cakes. Verder wel heel tevreden eigenlijk

Ik had een totaal van 67 cakes, waarvan 8 over zijn die ik met deze wind niet de lucht in wou jagen. Wij gaan altijd vanaf 18:00 vol gas en steken elk uur meerdere cakes aan. Die 59 cakes wat ik had, dat was gewoon echt teveel. Op een gegeven moment geniet je er niet meer van en stook je ze maar omdat je ervan af moet. Triple X nu ook voor de 2e keer maar kon me ook niet helemaal bekoren.

Dus eindconclusie: niet meer zoveel 19S assortimenten (en elk jaar dezelfde assortimenten) en ook niet meer de Triple X of dubbele compounds, is altijd weer zo’n gedoe.

Voor de rest tevreden, ondanks de wind 😭

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan