[Vuurwerkfederatie] Updates Vuurwerkfederatie 2021

Ontzettend goed om te zien hoe alle partijen zich inzetten, de Vuurwerkfederatie, HVLV en alle andere betrokkenen: mijn dank is groot. Laten we hopen dat er vrijdag een verstandige beslissing wordt genomen.

Vrijdag is D-Day dus begrijp ik? Dat wordt nog even met geknepen billen afwachten dus....:shy:

Nou dat wordt nog spannend vrijdag. Ik hoop mee dat er dan een verstandige beslissing wordt genomen. Duimen is al begonnen want het is echt spannend. En hopen dat ze als 1 team veel voor elkaar mogen krijgen. Zet hem op kanjers van HVLV en alle andere betrokkenen.

Volgens mij is het niet persé vrijdag. De komende dagen, en m.n. dinsdag en woensdag, vinden er Tweede Kamer Corona-debatten plaats over de nieuwe maatregelen en waarin het bekende anti-kamp onder leiding van GL en PvdD weer vol ten strijde zal trekken m.b.t. vuurwerk.

Vrijdag is er vervolgens weer een Ministerraad. Als er voor die tijd nog niks besloten of geforceerd is in de Tweede Kamer dan zal vermoedelijk bij die Ministerraad op vrijdag het besluit vallen.

Volgens mij is het niet persé vrijdag. De komende dagen, en m.n. dinsdag en woensdag, vinden er Tweede Kamer Corona-debatten plaats waarin het bekende anti-kamp onder leiding van GL en PvdD weer vol ten strijde zal trekken. Vrijdag is er weer een Ministerraad. Als er voor die tijd nog niks besloten of geforceerd is dan zal vermoedelijk bij die Ministerraad op vrijdag het besluit vallen.

Laat ze het dan maar snel doen. Weet ook niet hoe snel het OMT is met het advies. Het is gewoon van het zotte dat de discussie gevoerd wordt. Verbod was toch voor een jaartje en krijgen gewoon weer mogelijk een verbod om de oren i.v.m zorg en handhaving. Ik probeer positief te blijven en zeker hoop ik met mensen mee op een positieve beslissing. Maar het is gewoon lastig en frustrerend.

Eveneens bedankt voor de informatie die je gegeven heb.

Volgens mij is het niet persé vrijdag. De komende dagen, en m.n. dinsdag en woensdag, vinden er Tweede Kamer Corona-debatten plaats over de nieuwe maatregelen en waarin het bekende anti-kamp onder leiding van GL en PvdD weer vol ten strijde zal trekken m.b.t. vuurwerk.

Vrijdag is er vervolgens weer een Ministerraad. Als er voor die tijd nog niks besloten of geforceerd is in de Tweede Kamer dan zal vermoedelijk bij die Ministerraad op vrijdag het besluit vallen.

Dat schept weer even duidelijkheid hoe het nu objectief gezien zit, hopelijk lekt het nieuws een beetje tijdig uit!

Laatst bewerkt:
Tja, als daar een motie voor een verbod wordt aangeboden, is dat serieus geschut tegen zelfs een pro-advies van OMT, al kan in theorie zo'n motie terzijde geschoven worden.

Iemand een bron of iets, kan online nog geen moties vinden rondom vuurwerk namelijk.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook niet meer kan vinden:confused: ik weet zeker dat ik het voorbij heb zien komen. Of het hier was of op facebook weet ik niet. Die motie was aangevraagd door gr.links en partij vdieren.

Net die rat Wassenberg bij de technische briefing weer begonnen over het vuurwerk:

Antwoord Kuipers: Druk op de spoedeisende hulp, maar eigenlijk weinig tot geen ziekenhuis opnamen...

Sorry heb geen knip en plak kennis van youtube, maar hier kan je het terug zien

https://www.youtube.com/watch?v=wLIUjXRngx8

ongeveer op min 34

Iemand een bron of iets, kan online nog geen moties vinden rondom vuurwerk namelijk.

Zie mijn reactie op de vorige pagina, ik zal 'm hier nog even herhalen:

Morgen en overmorgen vinden de debatten n.a.v. de nieuwe Corona-maatregelen plaats en tijdens die debatten zullen tal van Moties worden ingediend, ook over vuurwerk door GL en PvdD.

Net die rat Wassenberg bij de technische briefing weer begonnen over het vuurwerk:

Antwoord Kuipers: Druk op de spoedeisende hulp, maar eigenlijk weinig tot geen ziekenhuis opnamen...

Sorry heb geen knip en plak kennis van youtube, maar hier kan je het terug zien

https://www.youtube.com/watch?v=wLIUjXRngx8

ongeveer op min 34

Bedankt voor het delen!

Heel interessant! Hij zegt inderdaad dat het aantal opnames en de duur die voortvloeit uit de eerste hulp behandelingen beperkt is. EN hij benoemt niet specifiek vuurwerk maar eindejaarsopnames in het algemeen..

Kuipers is alleen geen lid of deelnemer (geweest) van het OMT. Desalniettemin is het wel een belangrijke uitspraak alleen vraag ik mij af of de personen in het OMT en het kabinet hier een boodschap aan hebben.

Diederik Gommers, die wel lid is van het OMT, heeft zich al vaker op dezelfde manier uitgelaten. En vergis je niet in de impact van dit fragment dat dus tijdens de Technische Briefing in de Tweede Kamer vandaag is gezegd.

Back
Bovenaan