[Vuurwerkfederatie] Updates Vuurwerkfederatie 2021

Hartslag 200, kom maar door met het nieuws als jullie wat weten. De twijfel is niet goed voor me hahaha.

Vuurwerkliefhebbers vrezen chaos bij afsteekverbod jaarwisseling

De Vuurwerkfederatie en de stichting Het Vuurwerk Liefhebbers Verbond (HVLV) vrezen een “totale chaos” rond de jaarwisseling, als er opnieuw een algeheel verbod op kopen en afsteken van vuurwerk komt. Volgens de belangengroepen gaan er geruchten dat zo’n verbod er weer aan zit te komen door de oplopende coronabesmettingen. “Dit gaat volledig uit de hand lopen”, waarschuwen zij vrijdag.

https://nieuws.nl/algemeen/20211112...vrezen-chaos-bij-afsteekverbod-jaarwisseling/

Als het verbod er komt dan moeten wij met z'n allen iedere dag gewoon afsteken, al is het voor sommige enkel met cat1. Dus niet meer zoals vorig jaar enkel alleen op een vrijdag om 20u, nee. gewoon de hele dag door tot na oud en nieuw!

Neem vanavond hoe dan ook een whisky, om iets te vieren of om verdriet even weg te spoelen.

Als het verbod er komt dan moeten wij met z'n allen iedere dag gewoon afsteken, al is het voor sommige enkel met cat1. Dus niet meer zoals vorig jaar enkel alleen op een vrijdag om 20u, nee. gewoon de hele dag door tot na oud en nieuw!

Neem vanavond hoe dan ook een whisky, om iets te vieren of om verdriet even weg te spoelen.

Juist niet! Het meest krachtige signaal dat siervuurwerk een traditie is in NL en gewoon hoort bij Oud en Nieuw is door dit af te steken op 31 december. Steek je eerder af als toegestaan dan zullen de meeste mensen dit niet als een protest ervaren maar als overlast en zal het anti-kamp alleen maar groter worden. Laat de lucht op 31 december kleuren door massaal dan te stoken en zo te laten zien dat een verbod niet helpt.. :thumbsup: Daarnaast is de kans groter dat je gepakt wordt bij eerder afsteken en dat de 31 december voorraad af te steken vuurwerk kleiner wordt en het wow-effect op die dag dus ook..:idea:

Juist niet! Het meest krachtige signaal dat siervuurwerk een traditie is in NL en gewoon hoort bij Oud en Nieuw is door dit af te steken op 31 december. Steek je eerder af als toegestaan dan zullen de meeste mensen dit niet als een protest ervaren maar als overlast en zal het anti-kamp alleen maar groter worden. Laat de lucht op 31 december kleuren door massaal dan te stoken en zo te laten zien dat een verbod niet helpt.. :thumbsup: Daarnaast is de kans groter dat je gepakt wordt bij eerder afsteken en dat de 31 december voorraad af te steken vuurwerk kleiner wordt en het wow-effect op die dag dus ook..:idea:

Daar verschillen wij dan van mening. Nederlanders staan niet echt bekend als een volk dat opkomt voor hun rechten, dat heb ik het afgelopen 1,5 jaar nu wel gemerkt. De politici lachen zich kapot om ons.
Wanneer er een verbod wordt afgekondigd en wij steken massaal iedere dag af, dan kan de druk zo hoog worden dat ze in gaan zien dat de "oplossing" van het zorgprobleem juist niet het verbieden van vuurwerk met Oud en Nieuw is. Je moet een echte statement afgeven. NU en niet pas op de 31e. Wat heeft het voor zin om enkel met oud en nieuw af te steken terwijl je juist wilt voorkomen dat er dit jaar een verbod komt? Of leg je je er nu al bij neer dat het voor dit jaar dan een verloren zaak is? Misschien moet je met een vlaggetje op het Malieveld gaan staan, denk dat dit wel indruk zal maken op de heren in Den Haag. Vooral GroenLinks en PVDD zal het zeer waarderen. Als je ze er dit jaar ook mee weg laat komen dan is het definitief voorbij met het zelf afsteken van vuurwerk. Let op mijn woorden, dit zal echt gaan gebeuren. Vorig jaar een verbod, dit jaar (mogelijk) een verbod. Waarom dan niet meteen direct verbieden? Hoe dan ook, iedereen doet wat hij zelf denkt wat goed is om een statement te maken.

Het is naïef om te denken dat ze in politiek den haag überhaupt inzicht zouden WILLEN hebben.

Daar verschillen wij dan van mening. Nederlanders staan niet echt bekend als een volk dat opkomt voor hun rechten, dat heb ik het afgelopen 1,5 jaar nu wel gemerkt. De politici lachen zich kapot om ons.
Wanneer er een verbod wordt afgekondigd en wij steken massaal iedere dag af, dan kan de druk zo hoog worden dat ze in gaan zien dat de "oplossing" van het zorgprobleem juist niet het verbieden van vuurwerk met Oud en Nieuw is. Je moet een echte statement afgeven. NU en niet pas op de 31e. Wat heeft het voor zin om enkel met oud en nieuw af te steken terwijl je juist wilt voorkomen dat er dit jaar een verbod komt? Of leg je je er nu al bij neer dat het voor dit jaar dan een verloren zaak is? Misschien moet je met een vlaggetje op het Malieveld gaan staan, denk dat dit wel indruk zal maken op de heren in Den Haag. Vooral GroenLinks en PVDD zal het zeer waarderen. Als je ze er dit jaar ook mee weg laat komen dan is het definitief voorbij met het zelf afsteken van vuurwerk. Let op mijn woorden, dit zal echt gaan gebeuren. Vorig jaar een verbod, dit jaar (mogelijk) een verbod. Waarom dan niet meteen direct verbieden? Hoe dan ook, iedereen doet wat hij zelf denkt wat goed is om een statement te maken.

Ik snap je frustratie. Maar nu massaal met zijn alle 49 dagen lang vuurwerk afsteken, al is het voor sommige cat. 1, met als doel de beleidsmakers te overtuigen om met hun poten van onze traditie af te blijven, is net zo effectief als het invoeren van het verbod.

Een protest is een mooie vorm van meningsuiting, maar zeker niet bepalend voor de coronabeleidsvorming.

Nederlanders staan niet echt bekend als een volk dat opkomt voor hun rechten, dat heb ik het afgelopen 1,5 jaar nu wel gemerkt.

Dus jij denkt dat de gewone man of de vuurwerkbranche meespeelt met het politieke spel? Activisme is al een hele tijd in de mode en het heeft geen enkele conservatieve of progressieve belangengroep ook maar ooit echt iets opgeleverd. Behalve de beroepsslachtoffers en (veelal extreem linkse of communistische) organisaties die gesteund worden door de gevestigde orde en hun media apparaat. De rest is van de straat gemept door anonieme knokploegen van het kabinet.

Dus jij denkt dat de gewone man of de vuurwerkbranche meespeelt met het politieke spel? Activisme is al een hele tijd in de mode en het heeft geen enkele conservatieve of progressieve belangengroep ook maar ooit echt iets opgeleverd. Behalve de beroepsslachtoffers en (veelal extreem linkse of communistische) organisaties die gesteund worden door de gevestigde orde en hun media apparaat. De rest is van de straat gemept door anonieme knokploegen van het kabinet.

Goedemorgen,

Denk niet dat Grizmo daar op doelt, en begrijp Grizmo wel. Merk dat de laatste jaren juist vel tegenstand wordt beloond. Zie Athene(pensioen leeftijd verhoging) dikke week in de fik, pensioenplannen in de ijskast, Frankrijk is een op aantal politieke beslissingen ontploft (gele hesjes) en hup der worden snel wat maatregelen terug gedraaid want zon velle reactie van het volk hadden ze niet verwacht.

Slecht gedrag loont, goed gedrag wordt bestraft
(En nee zo ben ik niet opgevoed)

Ik heb me altijd verwonderd hoe gemakkelijk de gemiddelde Nederlander met zich laat sollen. Laf volkje. Niets over van de VOC-tijd:)

Goedemorgen,

Denk niet dat Grizmo daar op doelt, en begrijp Grizmo wel. Merk dat de laatste jaren juist vel tegenstand wordt beloond. Zie Athene(pensioen leeftijd verhoging) dikke week in de fik, pensioenplannen in de ijskast, Frankrijk is een op aantal politieke beslissingen ontploft (gele hesjes) en hup der worden snel wat maatregelen terug gedraaid want zon velle reactie van het volk hadden ze niet verwacht.

Slecht gedrag loont, goed gedrag wordt bestraft
(En nee zo ben ik niet opgevoed)

Ik heb me altijd verwonderd hoe gemakkelijk de gemiddelde Nederlander met zich laat sollen. Laf volkje. Niets over van de VOC-tijd:)

Ja zo kan je het ook bekijken.
De groep in Nederland die er nu tegenin gaat is gewoon niet groot genoeg. Het is voor de politiek en media heel makkelijk al die mensen te framen als zijnde wappie of nazi etc. Protesten worden door de media gedownplayed. De meest extreme types worden eruit gepikt om het algemene beeld over de groep te creëren. Bevindingen en feiten worden weggezet als onzin met daar tegenover gekleurd journalistiek onderzoek, computermodellen en meningen die worden gebracht als feiten. Teveel mensen hebben het hier nog te goed en zolang dat zo is gaat er niks veranderen.

Denk dat af en toe, of elke zaterdag een vuurwerkprotest zeker zin heeft! Niet elke dag maar wekelijks of om de 2 weken knallen via social media alles afspreken laat zien dat vele geen verbod willen.
Maar dan ook met velen.

Denk dat af en toe, of elke zaterdag een vuurwerkprotest zeker zin heeft! Niet elke dag maar wekelijks of om de 2 weken knallen via social media alles afspreken laat zien dat vele geen verbod willen.
Maar dan ook met velen.
Jongens het is een utopie om te denken dat iedere dag of iedere week vuurwerk af te steken gaat helpen tegen een verbod,er zijn niet veel mensen die nu vuurwerk ter beschikking hebben om af te steken.
Die dat wel hebben zijn vaak freaks en dat zijn er helaas niet zo heel veel,dus een massaal protest kun je gewoon vergeten(probeer maar eens alle freaks op 1 lijn te krijgen,dan begrijp je hoe massaal het gaat worden)

De publieke opinie zal door een vuurwerkprotest vooral juist negatief beïnvloedt worden. We roepen continue dat het negatieve sentiment van "Jan-met-de-pet" niet door legaal consumentenvuurwerk kan komen omdat dit alleen de laatste 3 dagen van het jaar verkocht mag worden. En dan gaan we 1, 1o of 50x vuurwerk afsteken terwijl die laatste 3 dagen nog niet zijn geweest? Dan gaat die "Jan-met-de-pet" juist ons beschuldigen van liegen en bedriegen. Niet doen!

Met afschuw lees ik nu alweer de nieuwsberichten over vuurwerk tegen agenten, vuurwerk als protest, vuurwerk in woonwijk Arnhem, vuurwerk bij voetbal terwijl er overal ILLEGAAL VUURWERK zou moeten staan. Want wat ik tot nu toe gezien heb was absoluut geen consumentenvuurwerk en ook niet in een NL-winkel gehaald. En nu al hoor ik mensen zeggen "Zie je nou wel, weg met dat rotvuurwerk...".

Back
Bovenaan