[Vuurwerkfederatie] Updates Vuurwerkfederatie 2021

Dhr Wassenberg probeerde het later bij Dhr van Dissel nog een keer.. OMT is hierin dus geen partij voor het kabinet omdat het qua besmetting aanpak niks doet. Misschien kun je deze ook even weer knippen en massaal delen.

Timestap is t=2h45m13s

Top opgevallen Komkommer! Bedankt!
Ik zeg knippen/plakken en massaal delen!

Wat is die Wassenberg toch een vervelende vent... als hij het bij de ene niet voor mekaar krijgt gaat hij bij de ander zeuren. Hopen dat we dit jaar wel ons vuurwerk mogen ophalen!

Misschien kan iemand dit zo editen dat we het doordrammen van links inzichtelijk kunnen maken, en die Wassenberg mag daar best voor fungeren.

Dhr Wassenberg probeerde het later bij Dhr van Dissel nog een keer.. OMT is hierin dus geen partij voor het kabinet omdat het qua besmetting aanpak niks doet. Misschien kun je deze ook even weer knippen en massaal delen.]

Hmm, deze ligt iets moeilijker. In feite zegt Dhr. Van Dissel hier dat het OMT de vraag van het Kabinet niet in behandeling neemt ("niet ontvankelijk voor") omdat "...het niet bijdraagt aan de uitbraak-bestrijding". Ze zijn immers het OMT, het Outbreak Management Team. Vrij vertaald: de Uitbraak Beheers Club. Dat hoeft dus niet zozeer positief uitgelegd te worden, hij zegt alleen maar dat vuurwerk geen extra besmettingen oplevert en die vraag staat immers ook helemaal niet ter discussie. Op zich wel jammer dat het erop lijkt dat zij hun handen er vanaf trekken. Hierdoor vind ik het minder nieuwswaardig en ook veel minder zeggend dan de opmerkingen van Ernst Kuipers. En het zou weleens in ons nadeel kunnen werken als we dit fragment ook gaan delen.

Wat is die Wassenberg toch een vervelende vent... als hij het bij de ene niet voor mekaar krijgt gaat hij bij de ander zeuren. Hopen dat we dit jaar wel ons vuurwerk mogen ophalen!

Hij is van Partij vd Dieren, anti-vuurwerk op en top. Het staat in hun top 5 doelen om vuurwerk de nek om te draaien.

Hmm, deze ligt iets moeilijker. In feite zegt Dhr. Van Dissel hier dat het OMT de vraag van het Kabinet niet in behandeling neemt ("niet ontvankelijk voor") omdat "...het niet bijdraagt aan de uitbraak-bestrijding". Ze zijn immers het OMT, het Outbreak Management Team. Vrij vertaald: de Uitbraak Beheers Club. Dat hoeft dus niet zozeer positief uitgelegd te worden, hij zegt alleen maar dat vuurwerk geen extra besmettingen oplevert en die vraag staat immers ook helemaal niet ter discussie. Op zich wel jammer dat het erop lijkt dat zij hun handen er vanaf trekken. Hierdoor vind ik het minder nieuwswaardig en ook veel minder zeggend dan de opmerkingen van Ernst Kuipers. En het zou weleens in ons nadeel kunnen werken als we dit fragment ook gaan delen.

Nou, als je een beetje handig edit, kun je van de twee fragmenten een heel duidelijk beeld scheppen van de intenties van PvDD. En zonder dat het framing is, want het is zoals het is. Ik denk dat er een groot deel van NL is dat nu wel anders in de wedstrijd staat, en zelfs tegen een verbod is omdat het het zoveelste zou zijn.

Zou toch mooi zijn dat zo'n filmpje als met Ernst Kuipers op grotere Facebook-pagina's gedeelte wordt. Denk hierbij aan een Dumpert / VKmag formaat

Eens, het filmpje van Kuipers spreekt boekdelen. Heb wel het idee dat beide heren doorhebben dat het Wassenberg niet om de zorg is te doen, maar puur om het verbieden van vuurwerk.

Het kabinet zoekt nog wat zetels om 2G er doorheen te krijgen. Ik ken wel een paar partijen die te koop zijn voor een partij-succesje..

Dus, als 2G er toch doorheen komt en dus straks geldt voor niet essentiële producten, dan kan iemand die niet gevaccineerd is straks geen vuurwerk ophalen! Heeft die persoon dan in dat geval wel recht het te annuleren? Ik kom er gewoon voor uit, ik ben niet gevaccineerd en ben het ook niet van plan om te doen. Dus kan ik het wel schudden, ik mag niet meer winkelen. Is dit wat wij willen hier in NL? :mad:

Dus, als 2G er toch doorheen komt en dus straks geldt voor niet essentiële producten, dan kan iemand die niet gevaccineerd is straks geen vuurwerk ophalen! Heeft die persoon dan in dat geval wel recht het te annuleren? Ik kom er gewoon voor uit, ik ben niet gevaccineerd en ben het ook niet van plan om te doen. Dus kan ik het wel schudden, ik mag niet meer winkelen. Is dit wat wij willen hier in NL? :mad:

Ik denk dat 95% van de vuurwerkwinkels onder niet-essentiële winkels vallen, denk maar terug aan de lockdown voor niet-essentiële winkels vorig jaar toen bijna nergens nog CAT.1 te krijgen was omdat die winkels allemaal op slot zaten. De meeste vuurwerkwinkels zijn flexibel bij het afhalen, elk jaar krijgen ze wel te maken met iemand die een uitvaart, gebroken been, kapotte auto, enz. heeft. Dan wordt er altijd wel een oplossing gevonden waarbij in 9 van de 10 gevallen een familielid, vriend, buurman, enz. het op komt halen. Moet hiermee ook niet zo'n probleem zijn.

Wellicht kan er ook buiten afgehaald worden bij bepaalde winkels. Maar ja.... het is vrij duidelijk dat de overheid iedereen gevaccineerd wil hebben en beperkt je dus zoveel mogelijk totdat je overstag gaat.

Wellicht kan er ook buiten afgehaald worden bij bepaalde winkels. Maar ja.... het is vrij duidelijk dat de overheid iedereen gevaccineerd wil hebben en beperkt je dus zoveel mogelijk totdat je overstag gaat.

Het is verboden vuurwerk buiten mee te geven. Mag alleen binnen, in de daarvoor bedoelde ruimte, onder gesprinklerd gebied. Zijn al eerder boetes voor uitgeschreven.

Ligt eraan of 2G overal gaat gelden. Zoals ik het begrijp zou het kunnen dat winkels met 3G kunnen werken. Dan is de optie testen voor vuurwerk ophalen dus ook mogelijk. En dan is het ook nog de vraag hoe (streng) een ondernemer ermee omgaat. Maar dat is in alle sectoren niet anders…

Ondanks dat ik het volledig met je eens ben, zelf ook niet gevaccineerd ben en het zeker ook niet van plan ben om te doen..
Ben ik nu op zo’n punt aangekomen (en ik weet dat het erg is).. ik heb zoiets alles beter dan weer een jaar verbieden.. als vuurwerk alleen opgehaald kan worden met 2G dan is het zo.. dan laat ik iemand anders het wel ophalen..fuck it

Back
Bovenaan