[Vuurwerkfederatie] Updates Vuurwerkfederatie 2021

Het maakt meer kapot dat je lief is! Bovenstaande klopt wat mij betreft volledig, hoewel ik het ook graag had gedaan, echter heeft het gewoon echt geen zin.

Weetje wat ook geen zin heeft, niks doen, want al zal er helemaal niks afgestoken worden, dan nog weten ze het nog zo te draaien dat het naar de klote moet. Altijd dat rekening houden met, wanneer wordt er eens rekening met ons gehouden dan?

Een protest door het afsteken van vuurwerk de komende weken heeft absoluut GEEN zin. Zelfs ik als liefhebber zou daar negatief op reageren. Begrijp nu eens dat dergelijke dingen mensen alleen maar verkeerd in het keelgat schieten.
Wat wel zou helpen?

Als ALLE importeurs en ALLE verkooppunten en ALLE liefhebbers bij een evt. verkoop- en afsteekverbod dit zouden NEGEREN: nu alle bunkers vullen, 3 dagen lang verkopen en de 31e normaal afsteken.

Gewoon een dikke negeerstand vd prutsers die geacht worden onze politieke leiders te zijn.

Ik had gisteren ook goede hoop dat de gehele horeca de sluitingstijd zouden negeren, maar helaas, op een enkeling na iedereen weer braaf.

Het is deze mentaliteit dat we in Nl zo'n puinhoop hebben.

Als ALLE importeurs en ALLE verkooppunten en ALLE liefhebbers bij een evt. verkoop- en afsteekverbod dit zouden NEGEREN: nu alle bunkers vullen, 3 dagen lang verkopen en de 31e normaal afsteken.

Gewoon een dikke negeerstand vd prutsers die geacht worden onze politieke leiders te zijn.
De dwangsom van 10.000 werkte bij horeca gister prima, dreigen met intrekken van verkoopvergunning zal daar nog een schepje bovenop zijn.

De dwangsom van 10.000 werkte bij horeca gister prima, dreigen met intrekken van verkoopvergunning zal daar nog een schepje bovenop zijn.
Maar als er niets verkocht mag worden dan word wel een rustige jaarwisseling,niet iedereen heeft contacten om aan vuurwerk te komen.
Maar een verkoopverbod,tja mijn bestelling ligt straks meer dan een jaar in de bunkers en is allang betaald..dus afhalen maar!!

Maar jongens ik waardeer echt alle inzet van iedereen die strijd voor vuurwerk enorm!! Maar we zitten 5 voor 12, elk jaar kan het laatste jaar zijn. Protesten met vuurwerk afsteken (normale wijze) als het nu weer verboden wordt is een signaal, voelt lekker en toont dat veel mensen toch echt van vuurwerk houden. We moeten als liefhebbers al jaren krampachtig doen om die paar uurtjes te kunnen behouden, ik laat dat echt wel varen als er weer een verbod wordt afgekondigd.

Maar als er niets verkocht mag worden dan word wel een rustige jaarwisseling,niet iedereen heeft contacten om aan vuurwerk te komen.
Met auto is het compleet easy, of het nou België, Duitsland of zwarte circuit is (één berichtje via de juiste social media en je bent er, zoals met alles dat niet mag). Het gaat meer om de wil; wordt het ietwat moeilijker/illegaler, valt er een groep af die geen risico en/of moeite willen/kunnen nemen.

Zonder auto, als ik, zit je met cat. 1 opgescheept :shy:

Maar jongens ik waardeer echt alle inzet van iedereen die strijd voor vuurwerk enorm!! Maar we zitten 5 voor 12, elk jaar kan het laatste jaar zijn. Protesten met vuurwerk afsteken (normale wijze) als het nu weer verboden wordt is een signaal, voelt lekker en toont dat veel mensen toch echt van vuurwerk houden. We moeten als liefhebbers al jaren krampachtig doen om die paar uurtjes te kunnen behouden, ik laat dat echt wel varen als er weer een verbod wordt afgekondigd.

Ja, ho, wacht even: ik heb het over protesten vóórdat er een definitief besluit is genomen. Dat lijkt me niet verstandig (zie boven).

Een signaal afgeven nadat officieel bekend is gemaakt dat er wéér helemaal niets mag qua verkoop en afsteken van CAT.2 vind ik niet verkeerd. Maar dan wel 1x, massaal en met legaal siervuurwerk.

En dus niet zoals in een bepaalde wijk in Arnhem vorig jaar waar ze tijdens het zgn. landelijke protest tegen een Corona-afsteekverbod op legaal vuurwerk urenlang bijna alleen maar shells (op de grond), cobra's en nitraten aan het afsteken waren. Om het de volgende dag en de dag erna gewoon weer te gaan doen. Dat werkt echt averechts maar dat hoef ik denk ik niet uit te leggen...

Ja, ho, wacht even: ik heb het over protesten vóórdat er een definitief besluit is genomen. Dat lijkt me niet verstandig (zie boven).

Een signaal afgeven nadat officieel bekend is gemaakt dat er wéér helemaal niets mag qua verkoop en afsteken van CAT.2 vind ik niet verkeerd. Maar dan wel 1x, massaal en met legaal siervuurwerk.

En dus niet zoals in een bepaalde wijk in Arnhem vorig jaar waar ze tijdens het zgn. landelijke protest tegen een Corona-afsteekverbod op legaal vuurwerk urenlang bijna alleen maar shells (op de grond), cobra's en nitraten aan het afsteken waren.

Dat is het probleem. Sowieso alle protesten voordat er een besluit is genomen vind ik geen slim plan. Een vuurwerkprotest met normaal vuurwerk, op één gezamenlijk tijdstip, kan zeker een signaal afgeven. Probleem is dat zo'n protest al gauw gekaapt wordt door reltuig wat met illegaal vuurwerk allerlei ongein uithaalt.

Met auto is het compleet easy, of het nou België, Duitsland of zwarte circuit is (één berichtje via de juiste social media en je bent er, zoals met alles dat niet mag). Het gaat meer om de wil; wordt het ietwat moeilijker/illegaler, valt er een groep af die geen risico en/of moeite willen/kunnen nemen.

Zonder auto, als ik, zit je met cat. 1 opgescheept :shy:
Of je hebt al eens een akkefietje gehad en kan niet zomaar illegaal gaan...
En ik weet niet of je de prijzen kent die rond gaan op de social's ...
Ik heb inmiddels voor een kleine 2K vuurwerk 'in bewaring' liggen,dus uitleveren maar...(weet dat dat niet kan hoor)

Ja, die prijzen op de zwarte markt zijn compleet doorgeslagen. Ontdekte het trouwens ook van ander type (legale) producten dat social media de prijzen tot echt krankzinnige hoogten opdrijven. Is voor mij ook geen optie momenteel, en als je al een akkefietje achter de rug hebt ga je zeker wel voorzichtiger zijn, dat snap ik

Geweldig. En nu deze ook op tv krijgen ipv die van achmea.
Dat is niet te betalen helaas denk ik.... gaat al gauw tien duizenden euro's kosten.

Ze kunnen wel een pogingwagen om via Zendtijd voor Politieke Partijen op de buis te komen. Een politieke partij kan via hier reclame maken, als ze nou een stukje van HVLV in meenemen? Zal vast wel een partij bij zitten die dit steunt.

Wij hebben vandaag contact gehad, en hebben een strijdplan voor de komende week gemaakt. Dit zal in het teken staan van overleg, samenwerking en strijdkracht.

Ondanks dat veel op de achtergrond zal gebeuren (contact met politiek, media etc) hoop ik hier komende week regelmatig updates te kunnen delen.

De Federatie zit niet stil, en doet er met de andere groepen alles aan om de jaarwisseling door te laten gaan!

Dat is niet te betalen helaas denk ik.... gaat al gauw tien duizenden euro's kosten.

Ze kunnen wel een pogingwagen om via Zendtijd voor Politieke Partijen op de buis te komen. Een politieke partij kan via hier reclame maken, als ze nou een stukje van HVLV in meenemen? Zal vast wel een partij bij zitten die dit steunt.

Kosten vergelijking Grote TV zender
TV spots per avond 4x tussen 18:00 – 00:00
Bereik per avond 2.000.000 – 5.000.000
Kosten TV reclame Kosten ca. €50.000

https://onemedia.nl/kosten-tv-reclame/

Dat zijn serieuze bedragen inderdaad. Dan kun je je ook meteen indenken tegen wat voor krachten we moeten vechten (zie spotjes Achmea). Hoe dan ook zou ik graag willen bijleggen aan een crowdfunding om zoiets te bereiken.

Ontzettend goed om te zien hoe alle partijen zich inzetten, de Vuurwerkfederatie, HVLV en alle andere betrokkenen: mijn dank is groot. Laten we hopen dat er vrijdag een verstandige beslissing wordt genomen.

Ontzettend goed om te zien hoe alle partijen zich inzetten, de Vuurwerkfederatie, HVLV en alle andere betrokkenen: mijn dank is groot. Laten we hopen dat er vrijdag een verstandige beslissing wordt genomen.

Vrijdag is D-Day dus begrijp ik? Dat wordt nog even met geknepen billen afwachten dus....:shy:

Ontzettend goed om te zien hoe alle partijen zich inzetten, de Vuurwerkfederatie, HVLV en alle andere betrokkenen: mijn dank is groot. Laten we hopen dat er vrijdag een verstandige beslis wordt genomen.

Nou dat wordt nog spannend vrijdag. Ik hoop mee dat er dan een verstandige beslissing wordt genomen. Duimen is al begonnen want het is echt spannend. En hopen dat ze als 1 team veel voor elkaar mogen krijgen. Zet hem op kanjers van HVLV en alle andere betrokkenen.

Back
Bovenaan