[Vuurwerkfederatie] Updates Vuurwerkfederatie 2021

Zeker goede uitspraak. Het komt er op neer dat de 2 politieke partijen toch een vuil spelletje spelen. En of ze hier bewust van zijn. Ben benieuwd hoe zij dit weer anders gaan interpreteren

Van Dissel geeft net nog het volgende aan op een vraag van uit de kamer: OMT adviseert aan de politiek en niet over de politiek. Het OMT is er niet ontvankelijk voor. 'Wij zien dit niet als vraag vanuit uitbraakbestrijding'

Komt er dus op neer dat het echt een politieke keuze gaat zijn.

Dit is een goed teken! En als ik heel eerlijk ben denk ik dat in elk geval Rutte het liefste afblijft van dit soort dingen.

Van Dissel geeft net nog het volgende aan op een vraag van uit de kamer: OMT adviseert aan de politiek en niet over de politiek. Het OMT is er niet ontvankelijk voor. 'Wij zien dit niet als vraag vanuit uitbraakbestrijding'

Komt er dus op neer dat het echt een politieke keuze gaat zijn.

Het OMT heeft denk ik zeker door dat de politiek zich probeert te verschuilen achter het OMT om een verbod af te dwingen, enerzijds een goed signaal want dan kan het kabinet zich niet meer achter het OMT verschuilen. Anderzijds kan het kabinet ook gewoon schijt hebben, ze gingen afgelopen vrijdag ook verder dan het OMT.

Het OMT heeft denk ik zeker door dat de politiek zich probeert te verschuilen achter het OMT om een verbod af te dwingen, enerzijds een goed signaal want dan kan het kabinet zich niet meer achter het OMT verschuilen. Anderzijds kan het kabinet ook gewoon schijt hebben, ze gingen afgelopen vrijdag ook verder dan het OMT.

Dat denk ik ook RandomDaniel!

+ daarbij denk ik dat Jaap van Dissel echt wel weet dat het een positief advies zou gaan worden, hier niet verantwoordelijk voor wil zijn en het dus weer terug legt bij het Kabinet.

Het is puur speculatie, maar het zegt eigenlijk genoeg: Als het een negatief advies zou zijn en hierdoor het verbod doorgevoerd zou worden, zou Jaap van Dissel een held zijn voor alle tegenstanders, vuurwerkhaters, GL en PVDD. Waarom zou hij dit advies dan niet geven? iedereen wil een held zijn voor ''de volksgezondheid'' toch?

Maar niet onder de verkeerde omstandigheden natuurlijk! om die reden denk ik dat het op basis van feiten en cijfers een positief advies zou worden en dat Jaap van Dissel hier niet aan wil branden..

En nu massaal delen op sociale media en mocht het mogelijk zijn (waarschijnlijk niet met deze censuurmedia in dit land) ook andere mediakanalen.

Alles wordt al onze strot doorgeduwd onder het mom van van alles en nog wat onzin gebaseerd op een hoop gebakken lucht.

Ik kijk gvd heel het jaar uit om deze twee klote jaren op een ouderwetse en vuurwerkvolle manier af te sluiten en knallend het nieuwe jaar in te gaan.

Hoe lang blijven we alles pikken van deze incapabele volksvertegenwoordigers (lees ordinaire, smerige leugenaars) in Den Haag.

Dat denk ik ook RandomDaniel!

+ daarbij denk ik dat Jaap van Dissel echt wel weet dat het een positief advies zou gaan worden, hier niet verantwoordelijk voor wil zijn en het dus weer terug legt bij het Kabinet.

Het is puur speculatie, maar het zegt eigenlijk genoeg: Als het een negatief advies zou zijn en hierdoor het verbod doorgevoerd zou worden, zou Jaap van Dissel een held zijn voor alle tegenstanders, vuurwerkhaters, GL en PVDD. Waarom zou het dit advies dan niet geven? iedereen wil een held zijn voor ''de volksgezondheid'' toch?

Maar niet onder de verkeerde voorwaarden natuurlijk! om die reden denk ik dat het op basis van feiten en cijfers een positief advies zou worden en dat Jaap van Dissel hier niet aan wil branden..

Dat is wel heel ver doorgedacht. Ik ga er vanuit dat hij gewoon van mening is dat het geen onderwerp is dat binnen een OMT advies past. Net zoals dat bij het schaatsen zo was.

De druk vorig jaar kwam van de politiebonden en werd er uiteindelijk doorgedrukt door de linkse honden die er iets voor hebben uitgeruild.

Ik ben positief gestemd door dit bericht, had de moed eigenlijk al opgegeven.

Het begint er op te lijken dat het Kabinet zelf de knoop zal moeten doorhakken zonder een OMT advies. De werkelijke cijfers wat betreft mogelijke vuurwerkgewonden.. en daarop volgend eventuele ziekenhuisopnames zijn gering, zie uitspraak vanmiddag door Ernst Kuipers en vorig jaar ook gezegd door Diederik Gommers..

Het Kabinet heeft dus wat dat betreft, extra belasting van de ziekenhuizen (behalve SEH) weinig houvast om voor een verbod te kiezen, en vergeet niet: vorig jaar lieten ze nadrukkelijk weten dat het om een eenmalig verbod zou gaan..

Welke argumenten kunnen ze nog aandragen zonder al hun geloofwaardigheid (wat er nog van over is) te verliezen?

Ik word hier ook positief van, echter is hier vandeweek toch ook naar voren gekomen dat binnen de tweede kamer inmiddels meer word gesproken over een verbod aangezien er meer zetels voor dan tegen zijn..

Het begint er op te lijken dat het Kabinet zelf de knoop zal moeten doorhakken zonder een OMT advies. De werkelijke cijfers wat betreft mogelijke vuurwerkgewonden.. en daarop volgend eventuele ziekenhuisopnames zijn gering, zie uitspraak vanmiddag door Ernst Kuipers en vorig jaar ook gezegd door Diederik Gommers..

Het Kabinet heeft dus wat dat betreft, extra belasting van de ziekenhuizen (behalve SEH) weinig houvast om voor een verbod te kiezen, en vergeet niet: vorig jaar lieten ze nadrukkelijk weten dat het om een eenmalig verbod zou gaan..

Welke argumenten kunnen ze nog aandragen zonder al hun geloofwaardigheid (wat er nog van over is) te verliezen?

- Extreme cijfers in de ziekenhuizen
- Toenemend geweld tegen politie en ME met vuurwerk de afgelopen tijd
- "Het is gewoon niet verstandig in deze tijd"
- Lockdown voor niet essentiële winkels
- Burger-meester Bruls

- Extreme cijfers in de ziekenhuizen

- Toenemend geweld tegen politie en ME met vuurwerk de afgelopen tijd >> is illegaal vw
- "Het is gewoon niet verstandig in deze tijd" vanwege ?
- Lockdown voor niet essentiële winkels dan gaat heel Nederland dus op slot = volledige lockdown
- Burger-meester Bruls
skippen die man :D >> Bruls

Natuurlijk kunnen wij het weerleggen. Even voor de helderheid: het zijn niet mijn argumenten. Het zijn de argumenten die je gaat horen.

Ik word hier ook positief van, echter is hier vandeweek toch ook naar voren gekomen dat binnen de tweede kamer inmiddels meer word gesproken over een verbod aangezien er meer zetels voor dan tegen zijn..

Even voor de zekerheid: er is GEEN meerderheid voor een vuurwerkverbod in de Tweede Kamer. Eén van de Media had van de week toevallig van 1 VVD-kamerlid genoteerd dat deze zei dat wat HAAR betreft er weer een verbod mag komen. Maar dat was niet namens haar partij, de VVD is zelf TEGEN een verbod. Sterker nog: van de 150 zetels in de Tweede Kamer zijn er sinds de verkiezingen meer dan 100 TEGEN een verbod.

Kom jongens, dit is positief nieuws!! Laten we dat nou een keer omarmen en er niet meteen weer iets negatiefs van maken!!

Kom jongens, dit is positief nieuws!! Laten we dat nou een keer omarmen en er niet meteen weer iets negatiefs van maken!!

Als je uitgaat van de gewone situatie wel... Maar je weet niet hoe deze partijen bewegen in deze situatie. Je ziet het nu ook met 2G...

Dhr Wassenberg probeerde het later bij Dhr van Dissel nog een keer.. OMT is hierin dus geen partij voor het kabinet omdat het qua besmetting aanpak niks doet. Misschien kun je deze ook even weer knippen en massaal delen.

Timestap is t=2h45m13s

Back
Bovenaan