Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
wat gebeurd er als ik bijvoorbeeld nu een nederlandse pijl afsteek en aangehouden word door de politie.
en ik heb geen ander vuurwerk bij me
wat word dan de boete? 100 euro?
ik ben minder jarig.
Je krijgt een strafblad bij een boete van €100,- en hoger.
Wanneer je ILlegaal vuurwerk afsteekt, gelden in principe dezelfde regel. Maar nu zal het politie het ook op 29-30-31 dec. in beslag nemen. Daarnaast kan de politie dit als aanleiding zien om te veronderstellen dat je thuis nog meer illegaal vuurwerk hebt liggen. In dat geval kunnen ze over gaan tot huiszoeking o.b.v. een machtiging tot binnentreden. Bij normale hoeveelheden illegaal vuurwerk, bestemd voor eigen gebruik, zal je wederom geen strafblad krijgen. Wel wordt de boete dan hoger dan 100 euro, maar dit bedrag wordt door de OvJ bepaald. Er staat alleen een standaard transactievoorstel voor 100 euro voor vroegtijdig afsteken, maar voor het bezit van illegaal vuurwerk is de boete niet zo goed vastgelegd.
Een minderjarige met illegaal vuurwerk hoeft ook niet te vrezen voor een strafblad. Ook een boete ligt niet voor de hand bij kleine hoeveelheden. Wederom zal een HALT straf meer gebruikelijk zijn, hoewel de straf voor illegaal vuurwerk dan wel wat hoger uit zal vallen dan een gevalletje vroegtijdig afsteken. Een minderjarige moet er wel op rekenen dat de politie langs zijn huis gaat om met de ouders te praten en te zoeken naar meer illegaal vuurwerk in huis.
ja echt bar hoor! heb echt super geluk gehad! maar volgens mij vond die jonge gozer stoken zelf ook wel mooi. zo zie je maar dat zij ook maar mensen zijn die slechts een beroep uitoefenen. en het word nog allemaal veel mooier als ze puur uit menselijkheid handelen.
het mooiste was dat ze niet eens zeiden dat ik op moest houden, of me een waarschuwing gaven ofzo. ben er uiteraard wel mee opgehouden, ik ga m'n geluk niet teveel op proberen te rekken![]()
fijne jaarwisseling trouwens voor jullie allemaal! geniet er van!
Ze zeggen wel eens, geluk is met den dommen.![]()
Ze zeggen wellis de politieman heb vaak het mooiste vuurwerk.
Kan best kloppen.
Zie veel verhalen langskomen van ben alles kwijt maar niets meer gehoord.
Vorige week na de kerst een maat van me bezoek gehad, een leverancier(grote) was gepakt en ze hadden een berixcht van hem over die leverancier gelezen op een verkoopBLOG. Ze kwamen langs en op dat moment komt me maat en nog een gozer net aanlopen met 2 x 100 shots sunshine blokken a 15 kg stuk.Heterdaadje. Vroegen ook of hij meer had en nee gezegd natuurlijk. Toch in het huis gekeken, maar nix meer gevonden. ( in de schuur lag nog 6 rollen en 2 blokken) Best dom van ze dat ze daar niet gekeken hebben. Uiteindelijk om gebeld en met 200 per blok afgekocht. Voorlopig geen illegaal vuurwerk meer in huis.