Afgelopen 30 decemeber heb ik bezoek gekeregen van 3 agenten in burger.
Om 16,00 stonden ze aan de deur, en vertelde me dat ze een anonieme tip hadden gekeregen dat er mogelijk teveel vuurwerk in mijn garage lag. ik heb ze mee genomen en laten zien, wat er lag. en dat was inderdaad teveel. zo'n 300 kilo consumenten vuurwerk en een triplex flowerbed met klein caliber (txb686) in eerste instantie mocht ik vrienden bellen en dan mocht iedereen 25 kilo ophalen, en zou ik een boete krijgen. totdat ze beter gingen kijken en zagen dat alles was door gelont met quickmatch.. echt overal waren projectjen van gemaakt ( het na 00.00 spul ) toen is er een vuurwerk expert bij gekomen, na wat discussiëren moest de EOD erbij komen en moest ik mee naar het politie bureau. hier heb ik 5 uurtjes moeten wachten op mijn verhoor.. tussendoor moest ik een afstands verklaring tekenen, waarmee ik afstand zou doen van 150 kilo vuurwerk, terwijl ik wist dat het een stuk meer was, en dat ook aan gaf. maar de hoofd agent zij teken nou maar, dus dat gedaan.
In de tussentijd thuis mocht ik gewoon bellen en iedereen op de hoogte stellen.
Mijn vader was inmiddels gekomen om de EOD op te vangen, die kwamen met 6 man, dus er stond uiteindelijk 9 man in de garage met 2 busjes voor de deur.
Zij hebben alles los geknipt (mocht ik niet doen van de vuurwerk expert) en in dozen gedaan en mee genomen
De hele straat was komen kijken.. erg vervelend.
het zou een 14 of 30 dagen zaak gaan worden.. heb tot nu toe nog niks gehoord.
Alsnog een top oud en nieuw gehad omdat ik op de avond locatie nog een heel groot deel had staan, en mijn auto nog vol stond naast het huis met de 18.00 show!
Nog een kleine opmerking, ik had flinke discussie met de zogehete vuurwerk expert.
zo mocht ik de belgische zink pijlen houden en in de huiskamer neer leggen.
er stond hier een NL gebruikers omschrijving op en een CE keurmerk, tevens zij hij 75 gram NEM, nou prima die mocht je houden, dus ik lachte wel van binnen
Grtzz