Vuurwerk en boetes

Vorig jaar politie aan de deur gehad , ong 3 pakjes nitraten 2 5k rollen en 1 nitraat cake hebben se meengenomen. Plus een viscolont van ongeveer 20cm met wat nitraatjes met tyrap er om heen.

Iemand een straf indicatie? word dit een strafblad? Het is bijna niks maar een lontje met wat nitraten eraan voelt niet lekker.
TY Alvast,

Boete en taakstraf a 30 uur
Ga hier maar vanuit

Afgelopen 30 decemeber heb ik bezoek gekeregen van 3 agenten in burger.
Om 16,00 stonden ze aan de deur, en vertelde me dat ze een anonieme tip hadden gekeregen dat er mogelijk teveel vuurwerk in mijn garage lag. ik heb ze mee genomen en laten zien, wat er lag. en dat was inderdaad teveel. zo'n 300 kilo consumenten vuurwerk en een triplex flowerbed met klein caliber (txb686) in eerste instantie mocht ik vrienden bellen en dan mocht iedereen 25 kilo ophalen, en zou ik een boete krijgen. totdat ze beter gingen kijken en zagen dat alles was door gelont met quickmatch.. echt overal waren projectjen van gemaakt ( het na 00.00 spul ) toen is er een vuurwerk expert bij gekomen, na wat discussiëren moest de EOD erbij komen en moest ik mee naar het politie bureau. hier heb ik 5 uurtjes moeten wachten op mijn verhoor.. tussendoor moest ik een afstands verklaring tekenen, waarmee ik afstand zou doen van 150 kilo vuurwerk, terwijl ik wist dat het een stuk meer was, en dat ook aan gaf. maar de hoofd agent zij teken nou maar, dus dat gedaan.
In de tussentijd thuis mocht ik gewoon bellen en iedereen op de hoogte stellen.
Mijn vader was inmiddels gekomen om de EOD op te vangen, die kwamen met 6 man, dus er stond uiteindelijk 9 man in de garage met 2 busjes voor de deur.
Zij hebben alles los geknipt (mocht ik niet doen van de vuurwerk expert) en in dozen gedaan en mee genomen
De hele straat was komen kijken.. erg vervelend.
het zou een 14 of 30 dagen zaak gaan worden.. heb tot nu toe nog niks gehoord.
Alsnog een top oud en nieuw gehad omdat ik op de avond locatie nog een heel groot deel had staan!

Nog een kleine opmerking, ik had flinke discussie met de zogehete vuurwerk expert.
zo mocht ik de belgische zink pijlen houden en in de huiskamer neer leggen.
er stond hier een NL gebruikers omschrijving op en een CE keurmerk, tevens zij hij 75 gram NEM, nou prima die mocht je houden, dus ik lachte wel van binnen

Grtzz

Laatst bewerkt:
tsss, erg jammer dat mensen anderen blijven aangeven. ga dan eerst zelf even langs en zeg dat je het niet prettig vind. Wel mooi dat je alsnog een top avond gehad hebt.
greetzz

Om 16,00 stonden ze aan de deur, en vertelde me dat ze een anonieme tip hadden gekeregen dat er mogelijk teveel vuurwerk in mijn garage lag. ik heb ze mee genomen en laten zien, wat er lag. en dat was inderdaad teveel. zo'n 300 kilo consumenten vuurwerk en een triplex flowerbed met klein caliber (txb686) in eerste instantie mocht ik vrienden bellen en dan mocht iedereen 25 kilo ophalen, en zou ik een boete krijgen. totdat ze beter gingen kijken en zagen dat alles was door gelont met quickmatch.. echt overal waren projectjen van gemaakt ( het na 00.00 spul ) toen is er een vuurwerk expert bij gekomen, na wat discussiëren moest de EOD erbij komen en moest ik mee naar het politie bureau. hier heb ik 5 uurtjes moeten wachten op mijn verhoor.. tussendoor moest ik een afstands verklaring tekenen, waarmee ik afstand zou doen van 150 kilo vuurwerk, terwijl ik wist dat het een stuk meer was, en dat ook aan gaf. maar de hoofd agent zij teken nou maar, dus dat gedaan.
Mijn vader was inmiddels gekomen om de EOD op te vangen, die kwamen met 6 man, dus er stond uiteindelijk 9 man in de garage met 2 busjes voor de deur.
Zij hebben alles los geknipt (mocht ik niet doen van de vuurwerk expert) en in dozen gedaan en mee genomen
Alsnog een top oud en nieuw gehad omdat ik op de avond locatie nog een heel groot deel had staan, en mijn auto nog vol stond naast het huis met de 18.00 show!

Nog een kleine opmerking, ik had flinke discussie met de zogehete vuurwerk expert.
er stond hier een NL gebruikers omschrijving op en een CE keurmerk, tevens zij hij 75 gram NEM, nou prima die mocht je houden, dus ik lachte wel van binnen

Grtzz

Echt sterkte man vervelend voor je maar dit bewijst ook maar weer een dat de zo genaamde experts van de politie er bar weinig vanaf weten ze kunnen volgens mij beter een liefhebber van het forum inhuren die hebben er vaak beter kijk op.

Na een paar maanden stilte, nu toch een uitnodiging ontvangen
Maandag 31 oktober moet ik voor de Economische politie rechter verschijnen,

Word vervolgd!

Alsnog een top oud en nieuw gehad omdat ik op de avond locatie nog een heel groot deel had staan!

Grtzz

Tof dat je ons op de hoogte houdt van de gang van zaken.
Waar denk je zelf aan? EOD kosten vergoeden.. een boete/hoogte?
Het verleden zal een rol spelen maar ook dat moet vaak iets gerelateerd zijn..

Heel veel sterkte en vooral met het feit dat je verlinkt bent. Dat is echt een kut gevoel!
Kun je daar nog met plezier wonen? Ik hoop het wel voor je in ieder geval.

:thumbup: Hopen dat het mee zal vallen!

jou eerste keer, gewoon zeggen dat je feestje voor O&N wilde geven voor de buurt.
ja, was iets teveel....
30u taakstraf, 6mnd voorwaardelijk of geldboete
ik krijg nu doodstraf, dus ik pass..... :D

Ik hoop uiteraard op een boete, als ik het vuurwerkbesluit nalees komt het boven de 1700 euro..
Taakstraf zou ik minder blij mee zijn,, heb er eigenlijk geen tijd voor, werk 6 dagen in de week.
Maar ach k zie het wel :D

Ik woon hier nog prima, overal heb je mensen die het er niet mee eens zijn.
alleen moet ik nu beter nadenken over hoe ik dingen aanpak.
Geen grote doorlont projecten meer, niet zoveel op 1 plek bewaren

Ik moet uiteindelijk voorkomen voor het voorhanden hebben van 3 triplex blokjes geschikt voor particulier gebruik o.a. txb686. 300s waaier klein caliber, en 2 triplex blokjes van salon roger uit België

En voor het voorhanden hebben van 158 kilo consumenten vuurwerk.
wat dus meer is dan de toegestane 25 kilo.

En waarvan alles (72) stuks zijn vervaardigd, oftewel doorgelont,
Hier ging het voornamelijk om cakeboxen, zoals de salvo box en royal's celebration etc.

Ik laat het weten zodra ik de uitspraak heb gehad!

Heftig Koen... Vooral ook de nasleep die je ervan hebt zeg. Bijna een jaar geleden en je weet eigenlijk nog steeds niet waar je aan toe bent. Ik lees in je berichten dat je er vrij kalm onder blijft, vind ik erg knap van je! Heeft dat te maken met dat altijd achtervolgende gevoel of die gedachte die zegt "Ik weet dat het niet mag en het gaat een keer fout"?

Ik blijf er vrij kalm onder omdat het nergens op slaat.
Teveel vuurwerk.. doorgekoppeld met langer visco aan de projecten dan de lonten die aan normale cakes zitten.. en tja triplex blokjes die geschikt zijn voor particulier gebruik (staat ook zo in de brief van justitie)
Mijn passie voor vuurwerk is te groot, om me druk te maken over de straf voor dit voorval.
Iedereen in mijn naaste kring vind het ook niets "ernstigs" en steunen mij altijd in mijn vuurwerk hobby.
Dus dan blijf je er ook vrij kalm onder, ik ben er nu net als voorgaande jaren alweer erg druk mee in mijn hoofd, daardoor ben ik met deze zaak niet veel bezig.
Het enigste waar ik me zorgen om maak, is om een nieuwe controle.
Het word wel allemaal wat spannender, zorgen dat er niet zoveel in huis is rond die dagen, en zorgen dat er niks is doorgelont.
We gaan het zien volgende week maandag, ik zal posten hoe het is afgelopen!

Succes inderdaad, slaat natuurlijk nergens op allemaal...
Hebben ze verder je huis ook nog gezocht om vuurwerk of geloofden ze dat dat alles was ? Wat in jou geval waarschijnlijk ook zo was.

Het slaat ook nergens op, het was voor de hele buurt! geef altijd een mooie openings show op oudjaars avond.

Nee ze hadden alleen een bevel tot binnen treding, niet voor een huiszoeking.
En ze geloofde me op mijn woord toen ik zij dat dit het was.
Al had ik de hele zolder vol staan met shells en cobra's ze zijn niet verder dan de garage gegaan, ook toen ik mee moest naar het bureau en hun achter liet in mijn garage met 3 man en een vuurwerk expert.

Naja vuurwerk expert, dit kun je deze beste man niet noemen.
De zink 905 pijlen uit belgie mocht ik houden, hier zat een CE keurmerk op en een NL gebruikers aanwijzing, Hij vertelde nog leuk aan de mede agenten kijk mannen hier moet je op letten, 75 gram NEM dan is de kruidinhoud en dat is prima in orde.
Leg maar in je huiskamer dan heb je toch nog wat morgen....

Enne of dit echt alles was... ik heb een van de dikste oud en nieuws ooit gehad :p
Dus tja bedenk je antwoord daar maar bij..

Ik zou alleen om 18.00 in mijn eigen buurt zijn, daarna op een andere locatie, dit was al optijd geregeld

Het was alsnog een zeer geslaagd feestje, alleen zonder consumenten show om 18.00

Succes inderdaad, slaat natuurlijk nergens op allemaal...
Hebben ze verder je huis ook nog gezocht om vuurwerk of geloofden ze dat dat alles was ? Wat in jou geval waarschijnlijk ook zo was.

Een goede tip voor jou en anderen in het vervolg.. als je gebruik maakt van een freakactie en dan met een flinke hoeveelheid vuurwerk thuis komt. Dan moet je het pas van je auto naar binnen laden als iedereen ligt te slapen. Het is triest dat dat blijkbaar moet, maar het is helaas niet anders. Als je ze met dozen naar binnen zien sjouwen dan zijn er blijkbaar al een paar geneigd om de politie te bellen.

Achterlijk dat je je zelfs met legaal niet eens meer op je gemak kan voelen, want als je meer dan 25KG hebt ( wat zo'n beetje iedereen heeft die vuurwerk koopt ) dan nemen ze het al in beslag.

Vorig jaar een bizar verhaal gelezen in het nachtbrakers topic waar ik zelfs de kriebels van kreeg, die werd aangehouden vanwege een kapot licht als ik het goed heb. En werd vervolgens gecontroleerd en zagen de grote hoeveelheid legale vuurwerk. Die was er onderuit gekomen omdat de agenten een spoedmelding kregen.. maar het zou je maar overkomen. Je mag mooi alles direct inleveren!

Denk je dat ik dit niet al jaren doe:bonk: ik heb altijd mega collecties gehad van duizenden euro's dus uiteraard doe ik het al op deze manier, daarom is ook is ook alleen een klein deel in beslag genomen wat hier nog stond voor 1 showtje :D
Dit jaar moet ik alleen nog beter nadenken en op alle mogelijke scenario's voor bereid zijn..
Al is dat niet helemaal mogelijk.

Ennnn eerst wouden ze me nog matsen, ze zijden bel al je vrienden maar op en iedereen mag een deel ophalen, totdat ze zagen dat er overal Quickmatch aanzat, en langere lonten etc,, toen was het einde oefening.
Anders had het met een sisser afgelopen.

Een goede tip voor jou en anderen in het vervolg.. als je gebruik maakt van een freakactie en dan met een flinke hoeveelheid vuurwerk thuis komt. Dan moet je het pas van je auto naar binnen laden als iedereen ligt te slapen. Het is triest dat dat blijkbaar moet, maar het is helaas niet anders. Als je ze met dozen naar binnen zien sjouwen dan zijn er blijkbaar al een paar geneigd om de politie te bellen.

Achterlijk dat je je zelfs met legaal niet eens meer op je gemak kan voelen, want als je meer dan 25KG hebt ( wat zo'n beetje iedereen heeft die vuurwerk koopt ) dan nemen ze het al in beslag.

Vorig jaar een bizar verhaal gelezen in het nachtbrakers topic waar ik zelfs de kriebels van kreeg, die werd aangehouden vanwege een kapot licht als ik het goed heb. En werd vervolgens gecontroleerd en zagen de grote hoeveelheid legale vuurwerk. Die was er onderuit gekomen omdat de agenten een spoedmelding kregen.. maar het zou je maar overkomen. Je mag mooi alles direct inleveren!

Een goede tip voor jou en anderen in het vervolg.. als je gebruik maakt van een freakactie en dan met een flinke hoeveelheid vuurwerk thuis komt. Dan moet je het pas van je auto naar binnen laden als iedereen ligt te slapen.

Zo goed is deze tip niet naar mijn mening, snachts met dozen gaan sjouwen is alleen maar meer verdacht. Beter is om alles om te pakken in sporttassen en deze gewoon overdag uit te laden.

Ik weet welke je bedoelt haha. Ik heb in de chat met die gast o.a ook mee gelezen en gepraat. Jezus wat had die een spanning en begrijpelijk. Als je een bestel bus een flinke vol had zoals hem haha :)

Back
Bovenaan