Vuurwerk en boetes

Matthijs113'

Je kan een boete van 1000+'verwachten ik weet het uit eigen ervaring.
Ik probeer je niet bang te maken maar ik maak je wel de risico's duidelijk.
Ik ben zelf ook gek op shells etc ' maar er zitten risico's aan
Wil je dat risico nemen ?
Waarom ben je eigenlijk zo bang om gepakt te worden ?
Ik heb een paar tips voor je om het zo safe mogelijk te doen

1 bewaar het nooit thuis en al hellemaal niet als je actief bent op vuurwerk forums youtube etc
2 bespreek het met je ouders en wees eerlijk' het is hun huis!
3 maak je niet te druk erom.
4 trek geen aandacht van onze blauwe vrienden steek geen illgaal knalvuurwerk af
Vooral het illegale knalvuurwerk zijn ze gek op met name cobra6 etc.

Gr'

Vuurwerk bewaar ik sowieso nooit thuis legaal of illegaal staat altijd bij vrienden die er een veilige ruimte voor heeft, ook weet ik dat onze blauwe vrienden meekijken en dat mag ook wel het is tog nog niet gezegd als ik ga. Ook snap ik we'll warom ze zo heet zijn op 1.1 vuurwerk zoals cobra 6 enzo omdat daar gewoon heel verkeerde dingen mee gebeuren wat helemaal nergens meer over gaat en niks met mooi vuurwerk afsteken te maken heeft.Ik ben gewoon iemand die van mooi siervuurwerk houd en wat ook altijd veilig gebeurt want waar wij uitzitten is een groot stuk grond daar hebben andere mensen nergens last van en kan er niks gebeuren, die shells hoeven van mij ook niet, ook al zijn ze heel mooi gaat me meer om de sierdozen en potten. Warom ik bang ben om gepakt te worden is omdat de straffen tegenwoordig niet meer normaal hoog zijn, nouwja voor het 1.1 vuurwerk is het we'll terecht maar daar heb ik tog geen intresse in haha. Vuurwerkhandel blijft altijd we'll maar door de malloten die dingen opblazen is het voor de liefhebber die gewoon van een mooi stuk vuurwerk houd VOOR Zichzelf, we'll heel risicovol geworden gaat nergens meer over maarja. En tog zie je echt handelaren het met succes doen, warom zou het voor mij dan moeilijk zijn ik handel niet eens ja toggg.

Vuurwerk bewaar ik sowieso nooit thuis legaal of illegaal staat altijd bij vrienden die er een veilige ruimte voor heeft, ook weet ik dat onze blauwe vrienden meekijken en dat mag ook wel het is tog nog niet gezegd als ik ga. Ook snap ik we'll warom ze zo heet zijn op 1.1 vuurwerk zoals cobra 6 enzo omdat daar gewoon heel verkeerde dingen mee gebeuren wat helemaal nergens meer over gaat en niks met mooi vuurwerk afsteken te maken heeft.Ik ben gewoon iemand die van mooi siervuurwerk houd en wat ook altijd veilig gebeurt want waar wij uitzitten is een groot stuk grond daar hebben andere mensen nergens last van en kan er niks gebeuren, die shells hoeven van mij ook niet, ook al zijn ze heel mooi gaat me meer om de sierdozen en potten. Warom ik bang ben om gepakt te worden is omdat de straffen tegenwoordig niet meer normaal hoog zijn, nouwja voor het 1.1 vuurwerk is het we'll terecht maar daar heb ik tog geen intresse in haha. Vuurwerkhandel blijft altijd we'll maar door de malloten die dingen opblazen is het voor de liefhebber die gewoon van een mooi stuk vuurwerk houd VOOR Zichzelf, we'll heel risicovol geworden gaat nergens meer over maarja. En tog zie je echt handelaren het met succes doen, warom zou het voor mij dan moeilijk zijn ik handel niet eens ja toggg.

Je moet je er ook niet druk over maken '
Meestal gaat het goed.
Ach en wie ze billen brand moet op de blaren zitten haha

Gr

wil nog 1 ding in deze topic kwijt.

niemand kan mij wijs maken dat iemand van dit forum geen illegaal vuurwerk ooit heb afgestoken!
mensen maak mekaar gewoon nou eens niet bang ,we zijn volwassen mensen.

jojo

Ik heb eigenlijk alleen maar sterretjes ieder jaar en wat knalerwten!

Veel leden ook, doen alsof ze nooit illegaal vuurwerk hebben enzovoorts.

Iemand die het begrijpt....

(dit was meer een reactie op zwitsal zijn verhaal)
Die politie komt ook niet uit een ei tegenwoordig, stickers erop enzo. Werkt misschien soms hoor, hou me ten goede. Maar is er al iemand veroordeeld sinds de strengere wet van eind 2011. Ik ben benieuwd naar de uitspraken van de rechter. Die richtlijnen van het OM zijn natuurlijk buitensporig. Wat is de praktijk?

Laatst bewerkt:
Hele simpele tip als je bang bent om gepakt te worden + de gevolgen! GEWOON NIET KOPEN! Koop dan gewoon legaal vuurwerk en met de nieuwe bakken die op de markt zijn verschenen afgelopen jaar heb je ook heel mooi spul :).

Ja ik weet het is legaal dus minder als illegaal en ja het is duurder dan illegaal mits je geen leuke kortingen kunt krijgen. Maar je loopt geen / zo goed als geen risico en wordt je wel gepakt ivm teveel kilos dan is het minder dan dat je met 1.3 wordt gepakt.

iig ik ken nog niemand die opgepakt is omdat hij of zij meer dan 25KG in huis heeft/had.

Dit zijn overigens de boetes voor meer dan 25KG

*Bij voorhanden hebben t/m 25 kg geldt dat het moet zijn op een voor niet publiek toegankelijke plaats.

t/m 25 kg (buiten toegestane tijd)*
€ 100,-

26 tot 50 kg
€ 250,-

50 tot 100 kg
€ 500,-

100 kg of meer
€ 750,- of meer

Helaas ken ik wel iemand die vorrig jaar is gepakt met een teveel aan legaal consumenten vuurwerk.
Die bewuste jongen is op 29 december zijn vuurwerk gaan halen (volkome legaal NL vuurwerk).
Echter vonden/dachten zielige buurdbewoners dat het zwaar en verbode vuurwerk was.
Na een (achteraf) zielige anonieme klik lijn telefoontje stond er al gouw een meneer agent met een huiszoekings bevel aan de duur.

Echter lag er geen illegaal vuurwerk.
Maar wel boven de 25kg.
Geloof +/-50kg.
Echter was de politie natuurlijk niet voor niets gekomen.
En namen de 50kg consumenten vuurwerk voledig mee...zelfs de wonder tolletjes en knetterballetjes namen ze nog mee.

Na een kort gesprekje / verhoor / verklaring kon deze beste jongen weer na huis.
Echter wacht de persoon in kwestie al een jaar op de uitslag/boete...
Dat blijkt soms nog al eens lang te duren..
Word dus nog vervolgd...

Dus ook met meer als 25kg vuurwerk weten ze bij de politie wel raadt!

Het is echt triest als je met legaal vuurwerk het voor elkaar krijgt om een boete te krijgen, als het *** weer is zoals de afgelopen 4 jaar kan ik goed voorstellen dat je de mooiste bakken niet wegschiet. Er wordt door heel nederland duidelijk met meerdere maten gemeten bij de politie en de rechters. Ik ben van mening als je iets doet wat niet mag, krijg je straf. Geen punt. Maar wees er dan wel rechtlijnig in. Het is nu echt een rad van fortuin wat de rechter beslist.

het is heel moeilijk in te schatten wat de rechter bepaalt. een maat van mij werd gepakt met 36 nitrate cake's van herlat.(uit belgie dus) ze zaten groten deels aan elkaar doorgelont. oordeel van de rechter... 2500,- boete. zeg het maar waar je het hardst op gestraft bent?
-aan elkaar lonten met qm
-in bezit hebben van illegaal vuurrwerk (21kg)

het is heel moeilijk in te schatten wat de rechter bepaalt. een maat van mij werd gepakt met 36 nitrate cake's van herlat.(uit belgie dus) ze zaten groten deels aan elkaar doorgelont. oordeel van de rechter... 2500,- boete. zeg het maar waar je het hardst op gestraft bent?

Dat aan elkaar lonten van vw, weegt erg zwaar heb ik het gevoel! Het om zal dit altijd gebruiken. Ik raad echt iedereen aan om een advocaat te nemen met dit soort dingen en oude soortgelijke uitspraken er bij te zoeken. Doorgaans weet een advocaat ook niet wat te doen, gezien de complexe regels in nederland. Er is genoeg te vinden hierover op internet. Doe er je voordeel mee.

Ik denk dat je het in deze volgorde moet zien;
1. Doorlonten. Want dat valt onder zelfmaak en daar is juist een heksenjacht op.
2. In bezit hebben van QM. QM valt namelijk onder 1.3 zo uit mijn hoofd. Het is in ieder geval geen 1.4
3. Bezit van zoveel kilo belgisch 1.4 vuurwerk.

Ik ben in 2009 gepakt met 160 kilo. Hoofdzakelijk shells en blokken. Ik heb jarenlang shells verzameld waardoor ik er 293 (verschillende) had liggen op het moment van inval tot 200mm.

Ik heb 240 uur dienstverlening gekregen en een maand voorwaardelijk met een proeftijd van 2 jaar.

Ik ben in 2009 gepakt met 160 kilo. Hoofdzakelijk shells en blokken. Ik heb jarenlang shells verzameld waardoor ik er 293 (verschillende) had liggen op het moment van inval tot 200mm.

Ik heb 240 uur dienstverlening gekregen en een maand voorwaardelijk met een proeftijd van 2 jaar.

Ben je er nog goed van af gekomen.
Uiteraard is 240uur niet nix.
Maar 293exemplaren is best wat ja..
Je hebt geluk gehad dat het om een verzameling ging en dat het zeker niet voor de handel is/was.
Natuurlijk is het zuur.. Maar ut valt nog te over zien .

Ben blij voor je dat je zo lichte straf heb gekregen !
Hoop dat we ooit nog jou colletie foto,s te zien krijgen :angel:

Jojo

Helaas ken ik wel iemand die vorrig jaar is gepakt met een teveel aan legaal consumenten vuurwerk.
Die bewuste jongen is op 29 december zijn vuurwerk gaan halen (volkome legaal NL vuurwerk).
Echter vonden/dachten zielige buurdbewoners dat het zwaar en verbode vuurwerk was.
Na een (achteraf) zielige anonieme klik lijn telefoontje stond er al gouw een meneer agent met een huiszoekings bevel aan de duur.

Echter lag er geen illegaal vuurwerk.
Maar wel boven de 25kg.
Geloof +/-50kg.
Echter was de politie natuurlijk niet voor niets gekomen.
En namen de 50kg consumenten vuurwerk voledig mee...zelfs de wonder tolletjes en knetterballetjes namen ze nog mee.

Na een kort gesprekje / verhoor / verklaring kon deze beste jongen weer na huis.
Echter wacht de persoon in kwestie al een jaar op de uitslag/boete...
Dat blijkt soms nog al eens lang te duren..
Word dus nog vervolgd...

Dus ook met meer als 25kg vuurwerk weten ze bij de politie wel raadt!

Dan is deze vriend van je mooi genaaid en zal hij er waarschijnlijk nooit meer iets van horen.
Je mag maximaal 25 kg vervoeren en buiten de toegestane tijden op een niet publiekelijk toegankelijke plaats bewaren, maar er staat dus nergens iets over de hoeveelheid vuurwerk die je thuis mag hebben tijdens de verkoopdagen.

Ben blij voor je dat je zo lichte straf heb gekregen !
Hoop dat we ooit nog jou colletie foto,s te zien krijgen :angel:

Jojo

bij deze de eerste aanzet :). het is echt mega ***** voor mij. ik kom er ook bijna niet overheen wat er gebeurd is helaas. die taakstraf maakt me niet uit, maar m'n kostbare verzameling die gewoon in een klap weg is. ik had shell's uit alle hoeken van de wereld. Ik ben nu op m'n werk maar had deze toevallig op m'n telefoon staan.

Enjoy! wat je ziet zijn bijna allemaal 150mm's trouwens.

shells.jpg

De werkstraffen die je hebt gevonden zijn enkel voor minderjarige mensen.
Dit zijn de straffen volgens het volwassenrecht, toch blijft het altijd gissen hoe de straf uitvalt.

[TABLE="class: table_3492107_10, width: 666"]
[TR]
[TD="class: td_3492107_10_84_252"]Shells (mortierbommen),
lawinepijlen, zwaar knalvuurwerk*
[/TD]
[TD="class: td_3492107_10_84_253"]Voorhanden hebben
[/TD]
[TD="class: td_3492107_10_84_254"]Ter beschikking stellen/afleveren
[/TD]
[TD="class: td_3492107_10_84_255"]Ter beschikking stellen/afleveren aan personen jonger dan 18 jaar
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: td_3492107_10_85_256"]1 tot 6 stuks
[/TD]
[TD="class: td_3492107_10_85_257"]1 tot 3 mnd
[/TD]
[TD="class: td_3492107_10_85_258"]2 tot 4 mnd
[/TD]
[TD="class: td_3492107_10_85_259"]3 tot 5 mnd
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: td_3492107_10_86_260"]6 tot 11 stuks
[/TD]
[TD="class: td_3492107_10_86_261"]3 tot 6 mnd
[/TD]
[TD="class: td_3492107_10_86_262"]4 tot 8 mnd
[/TD]
[TD="class: td_3492107_10_86_263"]5 tot 10 mnd
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: td_3492107_10_87_264"]11 tot 16 stuks
[/TD]
[TD="class: td_3492107_10_87_265"]6 tot 9 mnd
[/TD]
[TD="class: td_3492107_10_87_266"]8 tot 12 mnd
[/TD]
[TD="class: td_3492107_10_87_267"]10 tot 15 mnd
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: td_3492107_10_88_268"]16 tot 21 stuks
[/TD]
[TD="class: td_3492107_10_88_269"]9 tot 12 mnd
[/TD]
[TD="class: td_3492107_10_88_270"]12 tot 16 mnd
[/TD]
[TD="class: td_3492107_10_88_271"]15 tot 20 mnd
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: td_3492107_10_89_272"]21 stuks of meer
[/TD]
[TD="class: td_3492107_10_89_273"]12 mnd of meer
[/TD]
[TD="class: td_3492107_10_89_274"]16 mnd of meer
[/TD]
[TD="class: td_3492107_10_89_275"]20 mnd of meer
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: td_3492107_10_90_276"]Tot ontbranding brengen; per stuk
[/TD]
[TD="class: td_3492107_10_90_277"]Tot 6 mnd
[/TD]
[TD="class: td_3492107_10_90_278, colspan: 2"]
[/TD]
[/TR]
[/TABLE]

Dit is al oud tegenwoordig hoeven ze niet meer te tellen want ze rekenen per kilo ....

Dan is deze vriend van je mooi genaaid en zal hij er waarschijnlijk nooit meer iets van horen.
Je mag maximaal 25 kg vervoeren en buiten de toegestane tijden op een niet publiekelijk toegankelijke plaats bewaren, maar er staat dus nergens iets over de hoeveelheid vuurwerk die je thuis mag hebben tijdens de verkoopdagen.

Het was nog in de regelgeving van 10kg.
Ik hoop voor hem dat hij er nooit niets meer over hoort...
Dan kost het hem ook geen boete:p

1000den euro's aan een super collectie in een klap weg.
Als ik er zo over na denk zou ik er ook goed xiek van zijn (en waarschijnlijk blijven).
Echt zonde man!!

Back
Bovenaan