Vuurwerk en boetes

1000den euro's aan een super collectie in een klap weg.
Als ik er zo over na denk zou ik er ook goed xiek van zijn (en waarschijnlijk blijven).
Echt zonde man!!
Netjes dummificeren is de oplossing he...
Maarja, achteraf makkelijk praten.

haha een princess bombe van Weco van 100 euro en zo nog meer ga ik niet dummificeren :).
Nee ach het is leuk geweest zo. het is jammer maar ik heb ervan geleerd. Een mooie herinnering blijft.

Tijdens de 10KG regeling stond er ook nergens een hoeveelheid vermeld dat je mocht hebben tijdens de verkoopdagen.

ik denk dat de agenten in kwestie een goed oud en nieuw hebben gehad

Het was nog in de regelgeving van 10kg.
Ik hoop voor hem dat hij er nooit niets meer over hoort...
Dan kost het hem ook geen boete:p

En jij gaatveen Zink 150mm van zijn zak voorzien...
Dan de stars en de break er uit sneiden en de lift lading er onderuit halen,,,
Wat dus lekker gevaarlijk kan zijn.
Om vervolgens de hemi's weer dicht te plakken..
Om dan de zak er weer omheen tr plakken??

Lekker omslachtig vind je niet?

1- bijna niet tedoen.
2- levens gevaarlijk.
3- stars (gemisch afval) na de stort brengen kost geld.
(in de prullebak er mee,,, dan kom je weer bij punt 2).
4- het zal pijn in je hart doen als je je shell eerst moet molletseren om um dan te Dummyfiseren.
5- het gewicht van de shel maakt ut echter... Dummy's zijn zo licht he.

Zo zullen ef nog wel redenen zijn waarom hij echte shells spaarden!
Maar achteraf is idd altijd makkelijk praten!

1- bijna niet tedoen.
2- levens gevaarlijk.
4- het zal pijn in je hart doen als je je shell eerst moet molletseren om um dan te Dummyfiseren.

Idd wat 3xh al zegt. Ga echt niet lopen klooijen met shells uit elkaar halen. Koop dan gewoon die halve bolletjes (hemispheres) en voor de salutes wikkel een blikje in je kaft papier van school. Zet dat ding op je buro en poets je duitse helm op. Geniet er van.

1- bijna niet tedoen.
2- levens gevaarlijk.

Het is te doen. Of het veilig is? Nee. Maar of het minder veilig is dan echte shells bewaren is nog te bezien.
Echte shells loop je constant een redelijk risico, bij dummificeren loop je voor korte tijd (veel) meer risico. Dat is een afweging.

Het is wellicht zonde van het geld op dat moment, maar dan had je alles wel nog gehad.

Er zijn overigens genoeg sites waar je de shell delen kunt kopen. Dus een deel slopen is in veel gevallen niet heel erg. Uitzondering is dan die oude Japanse uiteraard, dat is onvervangbaar. Voor de rest zou nog wat te verzinnen moeten zijn.

Materiaal in kleine beetjes dumpen of wegbrengen moet kunnen. Kost geld, maar opnieuw; dan had je het nu wel nog gehad.

Gewicht is simpel op te lossen met bv klei vulling.

Maarja, achteraf he...

Men onderschat de kracht van statische lading. Ik durf te wedden dat 50% van de mensen die dit lezen en hun hand nu op de verwarming houden een flinke tik met vonk krijgen. Dat behoeft verder geen uitleg. Droge lucht, het vriest. Dummificeren van shells, niet doen is mijn idee.

Een kennis van me is gepakt met 1 karton la bomba dus 100 pakjes. Heeft iemand iets van een richtlijn wat voor straf hij kan verwachten aangezien het niet helemaal duidelijk beschreven is?

Het zijn gelukkig wel lichte nitraten volgens mij hebben ze gewoon een ce keurmerk(2,5g p/s kruit) totaal zo'n bruto 20kilo ongeveer. Of maakt dit allemaal niet uit

Met een karton vol kan hem ook nog "intentie tot handel" ten laste worden gelegd. Dat is wat zwaarder dan alleen bezit. Dit soort hoeveelheden zullen waarschijnlijk niet zonder meer geschikt worden. Er zijn dus geen standaard sancties voor beschreven. Als ie pech heeft, moet ie nog voorkomen ook en krijgt hij een strafblad. Als ik een blinde gok zou moeten doen, denk ik dat hij een geldboete van 400-800 euro krijgt, en/of een taakstraf van 20-100 uur. Maar dat is echt een pure gok.

Met een karton vol kan hem ook nog "intentie tot handel" ten laste worden gelegd. Dat is wat zwaarder dan alleen bezit. Dit soort hoeveelheden zullen waarschijnlijk niet zonder meer geschikt worden. Er zijn dus geen standaard sancties voor beschreven. Als ie pech heeft, moet ie nog voorkomen ook en krijgt hij een strafblad. Als ik een blinde gok zou moeten doen, denk ik dat hij een geldboete van 400-800 euro krijgt, en/of een taakstraf van 20-100 uur. Maar dat is echt een pure gok.

dit kan je ruim verdubbelen. taak straffen liggen nu tussen 180 en 240 uur.

ik heb nou een vraag he.
stel ik rij dit jaar mee met een vriend van mij en zijn vader naar belgië ben ik dan ook aansprakelijk voor bezit van vuurwerk of is zijn vader dat aangezien hij de auto bestuurd?

en nog een..
stel ik loop over straat op 31 dec en er komt ambtenaar in functie op me af lopen, heeft hij dan het recht om mij te fouilleren of niet?

Met Vriendelijke Groet,
Thimo C

Oja en nog eentje :p
als ik wordt aangehouden met illegaal vuurwerk uit belgië (dus 2 pakjes nitraten en wat vlinders) kan ik dan nogsteeds kiezen voor een taakstraf of krijg ik zowiezo een boete en een strafblad?

alvast bedankt voor het antwoorden :)

Ze zeggen wellis de politieman heb vaak het mooiste vuurwerk.
Kan best kloppen.
Zie veel verhalen langskomen van ben alles kwijt maar niets meer gehoord.

Oja en nog eentje :p
als ik wordt aangehouden met illegaal vuurwerk uit belgië (dus 2 pakjes nitraten en wat vlinders) kan ik dan nogsteeds kiezen voor een taakstraf of krijg ik zowiezo een boete en een strafblad?

alvast bedankt voor het antwoorden :)

Dat bepaald de rechter/officier.
Als je nog minderjarig bent moet je zowiezo naar Halt.

Boete denk ik niet voor zo weinig, eerder werkstraf.

Back
Bovenaan