UPDATE POLITIEKE DISCUSSIES - Socialmedia aktie ter voorkoming van 'tijdelijk' verbod

Status
Niet open voor verdere reacties.
Klinkt goed mannen! zijn BPN en andere importeurs hiervan op de hoogte?

Daar zou ik je graag antwoord op geven, maar dat weet ik niet. Ik ben niet betrokken bij de branche, dus ik heb geen idee wat er nu speelt en of er eventuele stappen worden voorbereid. Zijn er mensen met meer inzicht?

Nee, vertel...
Taalstaat wordt altijd afgesloten met een soort “rijm” over een actualiteit.
Zij vroegen zich af waarom Rutte groen licht heeft gegeven om met zijn “klap met de hamer” nu de klap op de vuurpijl heeft verboden.
Zij zien ook hoe dit politiek spel is gespeeld met de linkse partijen.
Handje klap!

Klinkt goed mannen! zijn BPN en andere importeurs hiervan op de hoogte?

Ik ben druk bezig de verschillende partijen samen te krijgen.

Oproep aan jullie om de verschillende contacten die iets kunnen betekenen door te verwijzen naar mijn post (2726) en mij een PM te sturen als ze echt mee willen helpen/denken.

Jongens, naar verwachting zal het verbod op 13 december pas ingevoerd gaan worden. Hiervoor moet het ook nog langs de europese commissie, die moet dit goed keuren.

We hebben dus tot 13 december nog de tijd om actie te voeren. Al passen ze het eenmalig aan naar wel mogen afsteken tussen 23.00 en 02.00.

Ik zie zoveel verschillende kleine acties voorbij komen op socialmedia.. kunnen we niet 1 actie topic openen? En 1 of een aantal grote acties organiseren, ook in samenwerking met BPN, de vuurwerkfederatie, youtubers, de VNC en de Vuurwerkvrouwen?

Als we namelijk echt nog een statement willen maken dan bereiken we dat alleen maar als het 1 grote actie word.

Samen staan we sterk!

Wie stemt voor?

#wijlatenonsnietnaaien #laatonsvieren

Mocht ik wat kunnen betekenen hierin! Laat het me weten! Stuur me een PM. For the greater good.

Jongens, naar verwachting zal het verbod op 13 december pas ingevoerd gaan worden. Hiervoor moet het ook nog langs de europese commissie, die moet dit goed keuren.

We hebben dus tot 13 december nog de tijd om actie te voeren. Al passen ze het eenmalig aan naar wel mogen afsteken tussen 23.00 en 02.00.

Ik zie zoveel verschillende kleine acties voorbij komen op socialmedia.. kunnen we niet 1 actie topic openen? En 1 of een aantal grote acties organiseren, ook in samenwerking met BPN, de vuurwerkfederatie, youtubers, de VNC en de Vuurwerkvrouwen?

Als we namelijk echt nog een statement willen maken dan bereiken we dat alleen maar als het 1 grote actie word.

Samen staan we sterk!

Wie stemt voor?

#wijlatenonsnietnaaien #laatonsvieren

Ik stem voor!

Omdat dit wel degelijk Europees geregeld is. De verkoop van Vuurwerk valt onder 2013/29/EG ofwel de pyrorichtlijn. Bij elke lokale wijziging in de regelgeving hieromtrent moet Brussel middels een notificatieprocedure op de hoogte worden gesteld. Deze notificatieprocedure neemt normaal zo’n 3 maanden in beslag door de zgn stand-still, dat is natuurlijk veel te lang. Daarom wil het kabinet een spoedprocedure doorlopen, waarbij deze stand-still niet van toepassing is. Dat ken echter alleen als het gaat om een wijziging die

[/FONT][/COLOR]Dat is dit natuurlijk niet, er is geen zak onvoorzien of ernstig aan dus hier zit de ingang.

Volgens mij heb je gelijk. Hoewel ze wel verwachten dat ze in hun recht staan met zo'n spoedprocedure.

Het Streven is dat de regelgeving uiterlijk 15 december is aangepast.
De maatregel zal bovendien genotificeerd moeten worden bij de Europese
Commissie. De notificatierichtlijn kent een spoedprocedure voor de situatie dat
een lidstaat vanwege een ernstige en onvoorziene situatie in zeer korte tijd
technische voorschriften moet uitwerken om deze onmiddellijk daarop vast te
stellen en in werking te doen treden. In zo’n geval geldt de standstill van drie
maanden niet, maar moet wel gewacht worden op de bevestiging van de Europese
Commissie dat deze ook van mening is dat er sprake is van spoed. Het streven is
dat zo spoedig mogelijk contact hierover met de Europese Commissie plaatsvindt.
Het kabinet beraadt zich verder op de mogelijkheden om de handhaving van het
tijdelijke vuurwerkverbod te versterken
.
Uit het document kabinetbesluit vuurwerkverbod

Volgens mij heb je gelijk. Hoewel ze wel verwachten dat ze in hun recht staan met zo'n spoedprocedure.

Het Streven is dat de regelgeving uiterlijk 15 december is aangepast.
De maatregel zal bovendien genotificeerd moeten worden bij de Europese
Commissie. De notificatierichtlijn kent een spoedprocedure voor de situatie dat
een lidstaat vanwege een ernstige en onvoorziene situatie in zeer korte tijd
technische voorschriften moet uitwerken om deze onmiddellijk daarop vast te
stellen en in werking te doen treden. In zo’n geval geldt de standstill van drie
maanden niet, maar moet wel gewacht worden op de bevestiging van de Europese
Commissie dat deze ook van mening is dat er sprake is van spoed. Het streven is
dat zo spoedig mogelijk contact hierover met de Europese Commissie plaatsvindt.
Het kabinet beraadt zich verder op de mogelijkheden om de handhaving van het
tijdelijke vuurwerkverbod te versterken
.
Uit het document kabinetbesluit vuurwerkverbod

Ik vraag me ten zeerste af of er echt overtuiging heerst. Het feit dat ze zsm in gesprek gaan met de Europese Commissie maakt dat voor ons en de branche de tijd dringt. De politiek heeft hier in Nederland iets toegezegd en zal er niet op zitten te wachten om met hangende pootjes terug te krabbelen. Mijn verwachting is dan ook dat er alles op alles gezet gaat worden om die urgentie maar aan te tonen. Lees: cijfers verdraaien, beetje fake nieuws hier en daar - zoals we dat in de media al langer zien. Dus zaak om hier zo spoedig mogelijk juridisch werk van te maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan