Fireworkfanatic
VWC lid
Net even gebabbeld met de buurman. Die gaf ook aan, ze pakken wel echt alles af nu onder het mom van corona. Mensen hebben een uitlaatklep nodig, en zodra je die ook nog eens weghaald, kan het zomaar falikant mis gaan..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Ik vraag me ten zeerste af of er echt overtuiging heerst. Het feit dat ze zsm in gesprek gaan met de Europese Commissie maakt dat voor ons en de branche de tijd dringt. De politiek heeft hier in Nederland iets toegezegd en zal er niet op zitten te wachten om met hangende pootjes terug te krabbelen. Mijn verwachting is dan ook dat er alles op alles gezet gaat worden om die urgentie maar aan te tonen. Lees: cijfers verdraaien, beetje fake nieuws hier en daar - zoals we dat in de media al langer zien. Dus zaak om hier zo spoedig mogelijk juridisch werk van te maken.
vanwege een ernstige en onvoorziene situatie
Kan niemand erachter komen of ze al actie ondernemen? De tijd dringt
Goed bezig man!! Ik blijf het volgen en waar mogelijk steunen!!Mijn post/bericht is al aangekomen bij de verschillende groepen. Achter de schermen word nu gekeken naar de beste stap om te nemen aangezien de tijd dringt.
Ik hou jullie op de hoogte zodra ik meer info heb. Ik ben zelf nog steeds de verschillende partijen aan het benaderen.
Helaas wel! Binnenkort maar wat cat1 scoren om de pijn te verlichten. Maar is er nu nog wat mogelijk om het verbod te draaien? Ben ook wel een voorstander om gezamelijk wat geld in te zamelen om tegengas te geven mits dit daadwerkelijk kans van slagen heeft. Liever 100 euro om onze hobby te redden dat 100 euro boeteOok nog steeds zo'n K****tgevoel heren?
Geachte dhr Hiddema,
Het hele jaar ben ik bezig om naar deze dag toe te leven, 31 december. Het definitieve besluit van het kabinet om dit jaar met een totaalverbod voor verkoop en afsteken van consumentenvuurwerk te komen sloeg bij mij in als een bom..
Als ik het kabinetsbesluit lees zie ik toch nog een opening waardoor het wellicht helemaal niet goedgekeurd zou kunnen worden door de Europese Commissie, en vooral de spoedprocedure die ze in gang willen zetten heb ik mijn vraagtekens bij of dit gegrond is. Het streven van het kabinet is dat de regelgeving uiterlijk 15 december is aangepast. Dat betekent dat er nog ruim één maand gewerkt moet worden voordat alles rond is.. Mijn vraag aan u, is het besluit van het kabinet juridisch voldoende gegrond om het er dit jaar doorheen te drukken?
Momenteel lees ik een aantal berichten in de media, zoals van Dhr Gommers (Afdeling intensive Care) dat corona misbruikt wordt voor een totaalverbod. Ook lokale besturen zitten met de handen in het haar dat het totaal niet te handhaven valt. Ook is er begin dit jaar al besloten dat vuurpijlen en knalvuurwerk er helemaal uit gaan, een beperkt assortiment siervuurwerk - zoals fonteintjes, bepaalde sierpotten en grondbloemen zou dan dit jaar verkocht kunnen worden. De uitwerking van het schrappen van deze artikelen hebben we dus nog niet eens kunnen testen.
Aangezien Forum voor Democratie een voorstander is van het afsteken van consumentenvuurwerk en u veel ervaring heeft omtrent juridische zaken verwacht ik dat deze oproep in goede handen is. Mijn hoop dat u nog iets kan betekenen voor ons (vuurwerkliefhebbers) en de mensen in de 2e kamer, en vooral het kabinet goed onderbouwd kan uitleggen dat wat ze hebben besloten misschien helemaal niet zo "waterdicht" is en ze hun huiswerk beter hadden moeten doen.
Hoop dat u mijn oproep serieus neemt, alvast hartelijk dank voor uw inzet!
In de bijlage heb ik nog een document (Veilig vuurwerk afsteken) toegevoegd waarin verschillende punten en vooral feiten worden benoemd vanuit de vuurwerkbranche.
Met vriendelijke groet,