Fireworkfanatic
VWC lid
https://forum.vuurwerkcrew.nl/showt...rbod-met-bronvermelding&p=1196057#post1196057
Verzameltopic met bronvermeldingen!
Verzameltopic met bronvermeldingen!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Hier zouden de branche op in kunnen haken toch?https://www.nu.nl/coronavirus/60903...noodtoestand-mag-democratie-niet-schaden.html
Citaat
Een aantal EU-lidstaten neemt maatregelen tegen het coronavirus die ten koste gaan van de democratie en vrijheid, zoals het inperken van het recht op demonstreren en de bewegingsvrijheid van burgers, zegt het Europees Parlement. De maatregelen moeten daarom een goede grondwettelijke basis hebben, en waar mogelijk moeten deze worden beëindigd, aldus de Europarlementariërs in een vrijdag aangenomen resolutie.
Hoe kom je erbij dat ze eerst langs de EC moeten voordat ze een verbod instellen? Het betreft helemaal geen Europese richtlijn die geïmplementeerd moet worden. Het betreft gewoon een kabinetsplan dat vanzelfsprekend gesteund zal worden door de coalitiepartijen. Daarbij luisteren ze naar stemmen binnen ons eigen land (de zorg, de burgemeesters).
Daarbij zou ik ook geen vertrouwen stellen in het feit dat de EC Nederland terugfluit. De belangen van openbare orde en veiligheid wegen zwaarder dan het (economisch) belang om vuurwerk te verkopen.
Maar als jij denkt dat Ursula von der Leyen & Frans Timmermans naar de NLse vuurwerkbranche gaan luisteren, houd ik je niet tegen om wat te schrijven.
Overigens geldt er gewoon vrij verkeer van goederen binnen de Unie, dus de mogelijkheid om "Hongaars, Tsjechisch of Pools tafelkleed" te bestellen hebben we nog.![]()
Beste mede freaks,
Hoe triest dit verbod ook is, en wij allemaal de keerzijde van de medaille kennen, ik laat mij niet stoppen.
Wat vele niet freaks niet begrijpen is dat deze hobby/passie véél en véél verder gaat dan een paar lontjes aansteken. Het is het gehele plaatje wat nu van ons is afgenomen.
Het samen stellen van de eerste lijstjes begin januari, welk vuurwerk beviel, welk vuurwerk geen succes was etc. Alvast de beste deals scoren in de freakacties, honderden vuurwerk filmpjes gedurende het jaar bekijken, het doorspitten van de tientallen folders, het samenstellen van je eigen show, de aanloop richting de feestdagen m.b.t de sfeer, het afhalen van je vuurwerk, het uitstallen van je collectie, en dan uiteindelijk na vele wijzigingen je met zorg samengestelde show afsteken, dat mede freaks, dat is onze hobby, en die is ons nu afgenomen.
Ik laat mij hier niet door stoppen, genoeg is genoeg. Ik ben een 'volwassen' kerel van 30, sinds dit jaat voor het eerst vader geworden.
Nu hoor ik mensen om mij heen zeggen, zou je dat risico m.b.t vuurwerk afsteken nu wel willen lopen.
Mijn antwoord is volmondig 'Ja!'. Ik blijf mij verzetten tegen het afnemen van mijn grootste passie.
Boete? Nou en. Strafblad? Geen invloed op mijn beroep ( verpleegkundige ). Buren die mij asociaal vinden? Lekker belangrijk, deze mensen vinden het namelijk ook asociaal als ik vuurwerk afsteek wanneer het is toegestaan.
Goed ik moest het gewoon even van me afschrijven.
Mede freaks, recht jullie rug, kop op, samen staan we sterk.
Hoe kom je erbij dat ze eerst langs de EC moeten voordat ze een verbod instellen? Het betreft helemaal geen Europese richtlijn die geïmplementeerd moet worden. Het betreft gewoon een kabinetsplan dat vanzelfsprekend gesteund zal worden door de coalitiepartijen. Daarbij luisteren ze naar stemmen binnen ons eigen land (de zorg, de burgemeesters).
Daarbij zou ik ook geen vertrouwen stellen in het feit dat de EC Nederland terugfluit. De belangen van openbare orde en veiligheid wegen zwaarder dan het (economisch) belang om vuurwerk te verkopen.
Maar als jij denkt dat Ursula von der Leyen & Frans Timmermans naar de NLse vuurwerkbranche gaan luisteren, houd ik je niet tegen om wat te schrijven.
Overigens geldt er gewoon vrij verkeer van goederen binnen de Unie, dus de mogelijkheid om "Hongaars, Tsjechisch of Pools tafelkleed" te bestellen hebben we nog.![]()
EU zei:„een met de bescherming van de gezondheid van mens en dier of de bescherming van planten, dan wel met de veiligheid verband houdende ernstige en onvoorziene situatie”
Omdat dit wel degelijk Europees geregeld is. De verkoop van Vuurwerk valt onder 2013/29/EG ofwel de pyrorichtlijn. Bij elke lokale wijziging in de regelgeving hieromtrent moet Brussel middels een notificatieprocedure op de hoogte worden gesteld. Deze notificatieprocedure neemt normaal zo’n 3 maanden in beslag door de zgn stand-still, dat is natuurlijk veel te lang. Daarom wil het kabinet een spoedprocedure doorlopen, waarbij deze stand-still niet van toepassing is. Dat ken echter alleen als het gaat om een wijziging die
[/FONT][/COLOR]Dat is dit natuurlijk niet, er is geen zak onvoorzien of ernstig aan dus hier zit de ingang.
Zou er al actie ondernomen worden?
Omdat dit wel degelijk Europees geregeld is. De verkoop van Vuurwerk valt onder 2013/29/EG ofwel de pyrorichtlijn. Bij elke lokale wijziging in de regelgeving hieromtrent moet Brussel middels een notificatieprocedure op de hoogte worden gesteld. Deze notificatieprocedure neemt normaal zo’n 3 maanden in beslag door de zgn stand-still, dat is natuurlijk veel te lang. Daarom wil het kabinet een spoedprocedure doorlopen, waarbij deze stand-still niet van toepassing is. Dat ken echter alleen als het gaat om een wijziging die
[/FONT][/COLOR]Dat is dit natuurlijk niet, er is geen zak onvoorzien of ernstig aan dus hier zit de ingang.