UPDATE POLITIEKE DISCUSSIES - Socialmedia aktie ter voorkoming van 'tijdelijk' verbod

Status
Niet open voor verdere reacties.
Laat ze lekker meemaken wat voor een bende ze er van gemaakt hebben, als ze straks de boel alsnog legaliseren is het alsnog een zooitje en dan wijzen ze naar de burger ipv zichzelf... nee laat het verbod maar lekker zo.

Laat ze lekker meemaken wat voor een bende ze er van gemaakt hebben, als ze straks de boel alsnog legaliseren is het alsnog een zooitje en dan wijzen ze naar de burger ipv zichzelf... nee laat het verbod maar lekker zo.

Daar zat ik dus ook aan te denken. Dit is meer dan ooit hét moment om aan te tonen dat het hele verbod weinig verlichting brengt, zowel in de handhaving/dienstverlening als in de zorg. Ik begin het dan ook als aangrijpingspunt te zien waarbij er in potentie zoveel mis gaat dat men volgend jaar wel twee keer nadenkt over het eventueel doortrekken van het verbod. Uiteraard aannemend dat het deze jaarwisseling een grote bende wordt (en ja, daar hoop ik stiekem nog steeds op).

Zo dat zou echt een naaistreek, of een briljante politieke zet zijn, net hoe je het bekijkt.

Eerst verbieden, zodat iedereen illegale zooi en carbid gaat kopen, en vervolgens vlak voor o&n weer toe gaan staan. Dan kunnen ze met de puinzooi die we gaan krijgen dit jaar met al die illegale zooi in handen van onbekwame mensen, lekker wijzen naar de legale markt en roepen "zie je wel!"

Op die manier zouden ze heel makkelijk de publieke opinie van vuurwerk de kant op kunnen sturen van een verbod, want de media kiest toch partij voor groenlinks en dergelijken.

Ook ik had nooit gedacht dat ik dit zou zeggen, maar laat het verbod er voor dit jaar maar lekker inzitten, de voorpret is toch al verpest. Laat ze maar lekker op de blaren zitten in januari, met een beetje massel gaan bij de mensen die op groenlinks en partij voor de dieren stemmen de ogen open voor het wanbeleid dat deze partijen volgen. Het gezeik is nu al begonnen in een aantal dorpen en wijken, zal op o&n alleen maar erger worden.

Zo dat zou echt een naaistreek, of een briljante politieke zet zijn, net hoe je het bekijkt.

Eerst verbieden, zodat iedereen illegale zooi en carbid gaat kopen, en vervolgens vlak voor o&n weer toe gaan staan. Dan kunnen ze met de puinzooi die we gaan krijgen dit jaar met al die illegale zooi in handen van onbekwame mensen, lekker wijzen naar de legale markt en roepen "zie je wel!"

Op die manier zouden ze heel makkelijk de publieke opinie van vuurwerk de kant op kunnen sturen van een verbod, want de media kiest toch partij voor groenlinks en dergelijken.

Ook ik had nooit gedacht dat ik dit zou zeggen, maar laat het verbod er voor dit jaar maar lekker inzitten, de voorpret is toch al verpest. Laat ze maar lekker op de blaren zitten in januari, met een beetje massel gaan bij de mensen die op groenlinks en partij voor de dieren stemmen de ogen open voor het wanbeleid dat deze partijen volgen. Het gezeik is nu al begonnen in een aantal dorpen en wijken, zal op o&n alleen maar erger worden.

En tegelijk merk ik in die linkse hoek toch echt dat de overlast, wat natuurlijk al verboden is, alleen maar meer afkeer teweeg brengt. Gekke wereld eigenlijk.

En tegelijk merk ik in die linkse hoek toch echt dat de overlast, wat natuurlijk al verboden is, alleen maar meer afkeer teweeg brengt. Gekke wereld eigenlijk.

Tja ik heb op o&n ook al een keer of 3 doodsbedreigingen gehad omdat ik cat. 2 blokjes aan het stoken was op een groot plein, heb zelfs een keer meegemaakt dat de plaatselijke groenlinks fanaat met een sneeuwschep aan kwam om ons "een kopje kleiner te maken" terwijl er zelfs kids bij ons waren. Dus ik kijk nergens meer van op.

De afkeer voor alles wat niet in hun straatje past is inderdaad dusdanig groot dat ze vaak niet meer vatbaar zijn logica, rationeel nadenken en de consequenties van beslissingen zoals dit verbod.

Die mensen denken al jaren dat iets wat al verboden is opgelost kan worden door het nog een keer te verbieden, dus eigenlijk is het onverstandig van mij om te hopen dat ze het licht zullen zien want het zijn eigenlijk al verloren zaken die mensen.

Het is een utopie om te denken dat een consu f2 verbod een oud en nieuw voor volgend jaar, met consu f2 garandeerd. Denk liever aan de korte termijn. Lange termijn gaat het niet worden in NL.

Is er iets bekend over de omstandigheden waarin iemand gewond raakt door vuurwerk? (Drukke uitgaanspleinen - afsteken in familie kring voor de deur)

Deels mee eens maar wel heel tegenstrijdig!

Het verstand denkt: laat het verbod maar blijven dit jaar om onze hobby de komende jaren te redden/verdedigen.

Mn gevoel zegt echter(ik ga er niet van uit): maar als het verbod nu alsnog van tafel gaat, gaat de vlag uit, het bier koud en wordt er door mij voor een dubbel budget aan bestellingen geplaatst. We leven nu en ik wil van het vuurwerk genieten zoveel als het kan en zo snel mogelijk. Daarom zou ik toch kiezen voor geen verbod dit jaar. Volgend jaar zien we wel verder en het is nog geen gegeven dat er volgend jaar sowieso een verbod komt.

Mocht het verbod van tafel gaan dan moeten wij als vuurwerkliefhebbers, verkopers en branche denk ik een grootschalige campagne starten om aan te sturen op de normale omgang met vuurwerk. Dit om de traditie te behouden. We hebben de afgelopen weken namelijk wel ervaren hoe elledig het leven met een vuurwerkverbod is. Daar wordt niemand blij van ;)!

Eigenlijk is een vervoersverbod heel merkwaardig. Heel veel mensen hebben nog vuurwerk liggen van vorig jaar en er zijn dan ook mensen die gewoon met dat vuurwerk naar Duitsland wil gaan, echter mag je het niet vervoeren. Wat krijg je dan, i.p.v. dat je deze mensen de gelegenheid geeft om het vuurwerk dat ze nog hebben liggen op een legale manier in Duitsland af te steken, laat je ze het vuurwerk alweer een jaar in huis liggen.

Met de maatregelen die Duitsland neemt hadden ze hier een hoop ellende kunnen voorkomen. Waarschijnlijk geeft dit alsnog een beperkte schade wat Corona betreft,maar ze komen de gehele bevolking tegemoet. Zouden ze even over de grens naar ons gegluurd hebben om te kijken hoe blij de mensen hier zijn met de regering?

Wellicht kan er wat van de argumenten van onze Duitse vuurwerkvrienden gebruikt worden in de bezwaren die een aantal users aan het schrijven zijn naar de EC?

https://www.telegraaf.nl/nieuws/280...eken-vuurwerk-op-grote-pleinen-vanwege-corona

Eigenlijk is een vervoersverbod heel merkwaardig. Heel veel mensen hebben nog vuurwerk liggen van vorig jaar en er zijn dan ook mensen die gewoon met dat vuurwerk naar Duitsland wil gaan, echter mag je het niet vervoeren. Wat krijg je dan, i.p.v. dat je deze mensen de gelegenheid geeft om het vuurwerk dat ze nog hebben liggen op een legale manier in Duitsland af te steken, laat je ze het vuurwerk alweer een jaar in huis liggen.

Waarom zijn de meesten hier zo bang voor controles? Er komen amper controles. Ja als je dozen vuurwerk tot aan het plafond van je auto hebt en ze toevallig ergens staan zullen ze je aanhouden wellicht ja. Weet je wel hoeveel vervoer er over de grens gaat op een dag beide kanten op? Dit is op de 31e niet anders. Daarbij zal er richting DL amper controle zijn. Ze staan er bijna altijd wel maar dit is voor openstaande boetes, busjes met Pools kenteken etc. Als je gewoon zorgt dat je niks hebt openstaan kan ik je vertellen dat je zonder probleem DL in komt.

Toch zal de stress bij velen nog flink gaan toenemen de komende tijd. Ga er maar van uit dat het topic vuurwerk grenscontroles veel in de media terug gaat komen de komende weken. En hierdoor gaat juist de gewone man afhaken.

Waarom zijn de meesten hier zo bang voor controles? Er komen amper controles. Ja als je dozen vuurwerk tot aan het plafond van je auto hebt en ze toevallig ergens staan zullen ze je aanhouden wellicht ja. Weet je wel hoeveel vervoer er over de grens gaat op een dag beide kanten op? Dit is op de 31e niet anders. Daarbij zal er richting DL amper controle zijn. Ze staan er bijna altijd wel maar dit is voor openstaande boetes, busjes met Pools kenteken etc. Als je gewoon zorgt dat je niks hebt openstaan kan ik je vertellen dat je zonder probleem DL in komt.

Haha, kerel, ik ben er niet bang voor maar het gaat mij er juist om hoe bekrompen en ondoordacht onze regering tot besluiten komt. ;)

Nou omdat er wel meer dan alleen controles komen.
Dat wordt via BE rijden.

burgemeester van Berg en Dal
wil grenzen desnoods blokkeren
WYLER - Een verbod op de verkoop van vuurwerk in Duitsland heeft het niet gehaald. Burgemeester Slinkman van Berg en Dal overweegt nu om wegen naar Duitsland af te sluiten.

Thed Maas 25-11-20, 19:54
2
1 Reactie

De Duitse regering kwam in Berlijn niet verder dan een ‘aanbeveling’ om dit jaar geen vuurwerk af te steken. Vuurwerkshows - waar mensen op af komen - zijn wel verboden, maar het afsteken van vuurwerk door particulieren dus niet. Overigens speelt het probleem in Duitsland minder, omdat daar verhoudingsgewijs veel minder vuurwerk wordt afgestoken dan in Nederland.

Vuurwerkhandelaar André Bax uit Elst heeft elk jaar in het Duitse grensplaatsje Wyler een verkooppunt. Veel mensen uit de regio Nijmegen gaan naar Wyler of naar Kranenburg (Aldi) om vuurwerk in te slaan. Bax: ,,Wij verkopen goedgekeurd vuurwerk. Het is legaal vuurwerk, ook in Nederland. Verkoop in Duitsland is toegestaan. Wij gaan dus verkopen.”

Uitgebreide controles
Burgemeester Slinkman van Berg en Dal pleit nu niet alleen voor het instellen van grenscontroles op het invoeren van vuurwerk: hij wil eventueel zelfs wegen afsluiten. ,,De politie en marechaussee moeten uitgebreide grenscontroles houden op 29, 30 en 31 december, als er verkocht wordt in Duitsland”, zegt hij.

Volgens Slinkman kan de gemeente als wegbeheerder besluiten om wegen af te sluiten. ,,We weten nog niet of we het gaan doen, maar volgens de zogenoemde BABW (Besluit administratieve bepalingen) mogen wij het doen op basis van de bepaling ‘voor korte perioden in geval van dringende omstandigheid van voorbijgaande aard’. Als we gaan afsluiten stemmen we dit natuurlijk af met verschillende partijen zoals de hulpdiensten en onze Duitse buren.”

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan