UPDATE POLITIEKE DISCUSSIES - Socialmedia aktie ter voorkoming van 'tijdelijk' verbod

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nou omdat er wel meer dan alleen controles komen.
Dat wordt via BE rijden.

burgemeester van Berg en Dal
wil grenzen desnoods blokkeren
WYLER - Een verbod op de verkoop van vuurwerk in Duitsland heeft het niet gehaald. Burgemeester Slinkman van Berg en Dal overweegt nu om wegen naar Duitsland af te sluiten.

Thed Maas 25-11-20, 19:54
2
1 Reactie

De Duitse regering kwam in Berlijn niet verder dan een ‘aanbeveling’ om dit jaar geen vuurwerk af te steken. Vuurwerkshows - waar mensen op af komen - zijn wel verboden, maar het afsteken van vuurwerk door particulieren dus niet. Overigens speelt het probleem in Duitsland minder, omdat daar verhoudingsgewijs veel minder vuurwerk wordt afgestoken dan in Nederland.

Vuurwerkhandelaar André Bax uit Elst heeft elk jaar in het Duitse grensplaatsje Wyler een verkooppunt. Veel mensen uit de regio Nijmegen gaan naar Wyler of naar Kranenburg (Aldi) om vuurwerk in te slaan. Bax: ,,Wij verkopen goedgekeurd vuurwerk. Het is legaal vuurwerk, ook in Nederland. Verkoop in Duitsland is toegestaan. Wij gaan dus verkopen.”

Uitgebreide controles
Burgemeester Slinkman van Berg en Dal pleit nu niet alleen voor het instellen van grenscontroles op het invoeren van vuurwerk: hij wil eventueel zelfs wegen afsluiten. ,,De politie en marechaussee moeten uitgebreide grenscontroles houden op 29, 30 en 31 december, als er verkocht wordt in Duitsland”, zegt hij.

Volgens Slinkman kan de gemeente als wegbeheerder besluiten om wegen af te sluiten. ,,We weten nog niet of we het gaan doen, maar volgens de zogenoemde BABW (Besluit administratieve bepalingen) mogen wij het doen op basis van de bepaling ‘voor korte perioden in geval van dringende omstandigheid van voorbijgaande aard’. Als we gaan afsluiten stemmen we dit natuurlijk af met verschillende partijen zoals de hulpdiensten en onze Duitse buren.”

't mag wat kosten. Kosten worden op deze manier hoger dan dat iedereen gewoon wat vuurwerk mag afteken...Daar gaat ons belastinggeld... Overigens zou ik wel graag naar vrienden willen in Duitsland, zou ik er alstublieft langs mogen?

We hebben het nog steeds over vuurwerk he,lijkt wel of ze het over Semtex of Dynamiet hebben. Hoe bedoel je doorslaan.
Nominatie voor de Loden vuurpijl 2020 (ipv Loden leeuw) heeft die wel verdiend. Misschien een idee om die in het leven te roepen.

't mag wat kosten. Kosten worden op deze manier hoger dan dat iedereen gewoon wat vuurwerk mag afteken...Daar gaat ons belastinggeld... Overigens zou ik wel graag naar vrienden willen in Duitsland, zou ik er alstublieft langs mogen?

Juist, de kosten. 10k of 20k aan vuurwerkschade haalt vaak de (regionale) kranten. Ik zou wel eens willen weten wat de begroting van zijn fantastische zinloze oplossing is.

Als er al daadwerkelijk controles komen zullen die zijn vanuit DE naar NL.
De Duitser maakt zich niet druk om een auto met wat vuurwerk welke hun grens over komt.

Ik zou het wel binnen de perken houden zodat je niet teveel opvalt zolang je door NL rijd..verder geen enkel probleem.

Nou omdat er wel meer dan alleen controles komen.
Dat wordt via BE rijden.

burgemeester van Berg en Dal
wil grenzen desnoods blokkeren
WYLER - Een verbod op de verkoop van vuurwerk in Duitsland heeft het niet gehaald. Burgemeester Slinkman van Berg en Dal overweegt nu om wegen naar Duitsland af te sluiten.

Thed Maas 25-11-20, 19:54
2
1 Reactie

De Duitse regering kwam in Berlijn niet verder dan een ‘aanbeveling’ om dit jaar geen vuurwerk af te steken. Vuurwerkshows - waar mensen op af komen - zijn wel verboden, maar het afsteken van vuurwerk door particulieren dus niet. Overigens speelt het probleem in Duitsland minder, omdat daar verhoudingsgewijs veel minder vuurwerk wordt afgestoken dan in Nederland.

Vuurwerkhandelaar André Bax uit Elst heeft elk jaar in het Duitse grensplaatsje Wyler een verkooppunt. Veel mensen uit de regio Nijmegen gaan naar Wyler of naar Kranenburg (Aldi) om vuurwerk in te slaan. Bax: ,,Wij verkopen goedgekeurd vuurwerk. Het is legaal vuurwerk, ook in Nederland. Verkoop in Duitsland is toegestaan. Wij gaan dus verkopen.”

Uitgebreide controles
Burgemeester Slinkman van Berg en Dal pleit nu niet alleen voor het instellen van grenscontroles op het invoeren van vuurwerk: hij wil eventueel zelfs wegen afsluiten. ,,De politie en marechaussee moeten uitgebreide grenscontroles houden op 29, 30 en 31 december, als er verkocht wordt in Duitsland”, zegt hij.

Volgens Slinkman kan de gemeente als wegbeheerder besluiten om wegen af te sluiten. ,,We weten nog niet of we het gaan doen, maar volgens de zogenoemde BABW (Besluit administratieve bepalingen) mogen wij het doen op basis van de bepaling ‘voor korte perioden in geval van dringende omstandigheid van voorbijgaande aard’. Als we gaan afsluiten stemmen we dit natuurlijk af met verschillende partijen zoals de hulpdiensten en onze Duitse buren.”

hahah dit voor maar 8 uur in het jaar.

Voor 8 uurtjes in het jaar wil hij 3 dagen lang problemen veroorzakenin zijn regio dmv grenscontroles en wegen afzetten. Deze mensen steken zo veel moeite, tijd, en belastingsgeld in dit gedoe en voor wat precies....

Ja ze mogen geen vuurwerk afsteken omdat ik het niet wil, dus mag niemand het....

Juist, de kosten. 10k of 20k aan vuurwerkschade haalt vaak de (regionale) kranten. Ik zou wel eens willen weten wat de begroting van zijn fantastische zinloze oplossing is.

Schade van een normaal jaartje vuurwerk (Niet dat ik het goed praat): 15 Miljoen
Hier staat een belasting inkomsten van 21% van 77 miljoen: 16,7 Miljoen

Balans is dus 1,7 miljoen positief voor de belastingen. Daar komt de inkomstenbelasting en winstbelasting van de vuurwerkbranche nog bij.

Overigens is de schadepost dus minder dan 1 euro per Nederlander (WOW!), tegenover de duizenden aan inkomstenbelastingen die per maand die afgedragen moeten worden (gemiddelde belastingdruk is 38,6%! over het inkomen). Ik zie het probleem niet zo van de schadeposten, wordt allemaal groter gemaakt dan het daadwerkelijk is.

Daarnaast is dit jaar alleen al 40 miljoen opzij gezet voor de vuurwerkhandlaren, laatstaan alle controles, wegafzettingen, handhavingen, media, tijd in de kamer en de veiligheidsregio's, missende winstbelastingen vanuit de vuurwerk branche.

Gevalletje "Het middel is erger dan de kwaal". Waar zijn we in Godsnaam mee bezig in dit land? Ik denk altijd wat pragmatischer. Wat had het gekost om wat veldhospitaaljes op te zetten voor de behandelingen van de paar verwondingen met wat particuliere zorg/Externe inhuur? Zo ontlast je ook de reguliere zorg.

Zet je focus op handhaving van corona maatregelen (Afstand houden etc.)

Laatst bewerkt:
Gevalletje "Het middel is erger dan de kwaal". Waar zijn we in Godsnaam mee bezig in dit land? Ik denk altijd wat pragmatischer. Wat had het gekost om wat veldhospitaaljes op te zetten voor de behandelingen van de paar verwondingen met wat particuliere zorg/Externe inhuur? Zo ontlast je ook de reguliere zorg.

Eens. Maar dat zie je eigenlijk terug in alle miljarden die er momenteel uitvliegen om 'de zorg te ontlasten'. Hoe is het in hemelsnaam mogelijk dat men in 8 maanden tijd niet in staat is geweest de zorg daadwerkelijk significant op te schalen? En dan dus echt met enkele duizenden bedden. Had in dat geval ook gewoon kundig personeel ingevlogen uit welk land dan ook. Kort gezegd lijkt geld geen rol te spelen.

Eens. Maar dat zie je eigenlijk terug in alle miljarden die er momenteel uitvliegen om 'de zorg te ontlasten'. Hoe is het in hemelsnaam mogelijk dat men in 8 maanden tijd niet in staat is geweest de zorg daadwerkelijk significant op te schalen? En dan dus echt met enkele duizenden bedden. Had in dat geval ook gewoon kundig personeel ingevlogen uit welk land dan ook. Kort gezegd lijkt geld geen rol te spelen.

2,6 miljard euro aan crisisnoodhulp wordt naar verwachting niet meer terugbetaald

Geld speelt geen rol....
https://www.ad.nl/politiek/2-6-miljard-euro-aan-crisisnoodhulp-wordt-naar-verwachting-niet-meer-terugbetaald~a697056f/

15 miljoen was afgelopen jaarwisseling volgens de officiële berichten de schade. Ik denk dat dit bull-shit verbod inmiddels al het dubbele heeft gekost aan extra maatregelen, PLUS 40 miljoen compensatie PLUS 20 miljoen aan BTW derving, PLUS straks gewoon weer die 15 miljoen of meer. Dat wordt straks een rekening van 200 miljoen euro.

Ideetje; als we dat bedrag nou delen door het aantal huishoudens van de tegenstanders (50% = 4 miljoen). Dan komt dat neer op €50,00 per huishouden.

"Geachte heer/mevrouw, u heeft aangegeven het een goed idee te vinden om consumentenvuurwerk te verbieden. Hierbij ontvangt u de rekening van €50,00 plus de welbekende 9 euro administratiekosten. Wij verzoeken u dit per omgegaan over te maken aan de zorg."

Nee, rechtsom of linksom, het lijkt ze niet uit te maken, dit land moet en zal kapot.

Hoe zie je het voor je ? Een pandemie is wereldwijd, dus overal zullen ze hun personeel niet naar Nederland laten gaan. Daarnaast is personeel, iets anders dan kwalitatief goed personeel. Dat je je zorgsysteem in 5 maanden niet veranderd, lijkt me niet meer dan logisch ....

Geld als water lijkt het ondertussen loopt de schuld op naar 491miljard in Nederland. Lekker bezig man.
33 miljard is voor de staatssteun in Corona tijd uitgedeeld waarvan KLM de grootste gebruiker is en tevens de diepste put is. Daarnaast nog veel assielinstroom van 500per week, dat gaat ook gewoon door. Blijkbaar zijn deze mensen kerngezond en is er geen verbod op instroom om de zorg te ontlasten.....DenHaag!!, ik heb er al lang geen geloof meer in.

Ik zie dat zo voor me: https://www.maurice.nl/2020/11/05/zo-kan-het-ook-een-kant-en-klaar-covid19-ziekenhuisschip/

Echter is dit aanbod vrijwel direct afgeslagen door de overheid. De vraag is dus.... willen ze de zorg ontlasten of willen ze geld besparen?

Sorry maar Maurice de Hond neem ik bij voorbaat al niet serieus.
Die man moet straks weer een nieuw project zoeken voor zijn narcistische persoonlijkheid, als het vaccin er is.
Daarnaast vind ik het wel makkelijk om te doen alsof de regering er helemaal niks van bakt in deze crisis.
Tuurlijk zijn er dingen die beter kunnen / hadden gekund, maar dat zal in ieder land het geval zijn.

Die man moet straks weer een nieuw project zoeken voor zijn narcistische persoonlijkheid, als het vaccin er is.
Daarnaast vind ik het wel makkelijk om te doen alsof de regering er helemaal niks van bakt in deze crisis.
Tuurlijk zijn er dingen die beter kunnen / hadden gekund, maar dat zal in ieder land het geval zijn.

Gaat mij niet om Maurice de Hond maar de inhoud van de mail dat er laks om wordt gegaan door de overheid op steun die geboden wordt. Als de druk echt zo hoog is, waarom worden aanbiedingen voor hulp of PBM's dan resoluut afgewezen.

Ergens zit bij mij die vrees ook, ze schaven de boel met Brussel heel erg dun en het zou me niks verbazen als ze op een belachelijk korte termijn laten weten dat ze nul op het rekest hebben gekregen. Dan is iedereen dubbel de klos, want half Nederland gaat naar België en Duitsland omdat er hier niks te krijgen valt (logistiek natuurlijk ondoenlijk) en de compensatie staat dan ook meteen op losse schroeven... maar omzet zal er amper zijn.

Even paar nachtjes doorhalen en die retailbunkers zijn zo gevuld. Er zijn geen voorbestelingen, dus er kan vuurwerk uitgereden worden zonder te kijken wat waar terecht moet komen.

Die 40miljoen wordt een veelvoud aan schadeclaims voor misgelopen omzet, gemaakte (juridische) kosten en verwachte toekomstige kosten voor opslaan van onverkochte voorraad. Duurt misschien even, maar dat geld komt wel.

Maar bedenk wel dat er bergen illegaal zwaar vuurwerk in Nederland liggen. Trek 10 garageboxen open in bepaalde wijken, en je struikelt over de shells en cobra's. Tel hierbij op dat van veel mensen het (corona)lontje helemaal opgebrand is, die willen 'los', en je krijgt een extreem giftige cocktail van drank, onvrede, vuurwerk en geweld.

Dit wil je niet geassocieerd zien met de traditie van consumentenvuurwerk. We zien dat de media nu langzaam beginnen te draaien, simpelweg omdat ze niet anders kunnen. Ze kunnen deze jaarwisseling op geen enkele, GEEN ENKELE, manier de schuld van ongeregeldheden bij de traditie van consumentenvuurwerk leggen. Dat is ook weleens verfrissend, ben nu al benieuwd naar de krantenkoppen en headlines van 1 januari.

Echte liefhebbers steken toch wel af, met of zonder verbod. En eerlijk is eerlijk, dat 'het is verboden gevoel' terwijl je lekker staat te stoken is toch ook juist wel weer lekker? Just like the good'ol days!

Iemand bij voorbaat al niet serieus nemen is het domste wat je kunt doen. Dat je dan MdH (zonder concreet te worden!!!) verwijt narcistisch te zijn is in dit licht op zijn minst ironisch te noemen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan