Nee want mensen hebben nog over van vorig jaar. bezit tot max 25 kg is nooit verboden geweest geloof ikBezit wordt dus automatisch verboden, doordat de verkoopdagen geschrapt worden.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Nee want mensen hebben nog over van vorig jaar. bezit tot max 25 kg is nooit verboden geweest geloof ikBezit wordt dus automatisch verboden, doordat de verkoopdagen geschrapt worden.
Voldoende kleinere sluitroutes langs de gehele grens, bekijk Google maps maar eens ingezoomd.. de kans dat ze je daar snappen zal echt heel klein zijn. Grotere controles zullen alleen daar zijn waar veel verkeer langs komt.
Pak je een sluiproute. Zorg dan dan je met 2 auto's bent. 1 blijft achter in NL in de buurt van de grens en meld per mobiel eventuele bijzondere/verdachte zaken aan de terugkerende auto.. kan bijna niet misgaan.
Jij hebt vaker illegale dingen vervoerd...
Wij hadden hetzelfde bedacht inderdaad, eentje 15 minuten vooruit met de mobiel in de aanslag.
Ik heb ook mail terug van groen slinks. Heeft allemaal niks met elkaar te maken natuurlijk. Ga vanavond maar eens een antwoord produceren ...
Beste,
Namens Jesse wil ik je bedanken voor je bericht en het delen van je zorgen.
Ik lees dat er twee beleidsvraagstukken zijn die je dwars zitten: ten eerste het vuurwerkverbod, waarvoor wij inderdaad al jarenlang pleiten, en ten tweede de overbelasting van de zorg.
Deze twee beleidsvraagstukken komen dit jaar (onverwacht) samen door de corona-crisis. Ik begrijp daarom dat je de indruk krijgt dat hier gebruik van gemaakt wordt, maar wil graag benadrukken dat deze problemen binnen ons beleid in principe als twee aparte problemen worden gezien.
Ten eerste het vuurwerkverbod, waar wij ons in eerste instantie voor inzetten om geweld tegen hulpverleners tegen te gaan en het milieu te ontlasten. Het gaat hierbij voornamelijk over een verbod op de vuurwerkcategorieën F2 en F3, en is een initiatief waar, volgens onderzoek van I&O Research, een meerderheid van de Nederlanders achter staat.
Ten tweede de zorgsector, die door de coronacrisis enorm onder druk staat. De kabinetten in de afgelopen decennia hebben de zorgsector vooral gezien als een kostenpost. Door bezuinigingen, privatiseringen en marktwerking zouden het effectiever en goedkoper gaan werken. Deze beloftes zijn nooit ingelost. De coronacrisis laat zien hoe het anders kan. De concurrentie tussen zorgverzekeraars en zorgaanbieders maakte plaats voor samenwerking. Dit willen wij voortzetten. Het applaus voor de zorg was een mooi gebaar, maar er moeten structurele veranderingen komen. Hier zetten wij ons voor in, en ik kan beloven dat we dit op veel andere manieren doen dan alleen het indienen van het tijdelijke vuurwerkverbod.
Dit vuurwerkverbod is inderdaad waar deze twee beleidsvraagstukken samenkomen, maar beslist níet een manier om enkel twee vliegen in één klap te vangen. Het verbod dat nu ingediend is betreft een tijdelijk verbod, en dient voornamelijk om ziekenhuizen en huisartsenposten die door corona al overbelast zijn, niet nog extra te belasten. Alle extra druk moet nu vermeden worden.
Dat het juist het illegale vuurwerk is dat voor veel slachtoffers zorgt, is een misverstand. Driekwart van de letsels wordt opgelopen door het afsteken van legaal vuurwerk. Overigens is het ook niet zo dat de meeste gewonden komen door knalvuurwerk. Ruim de helft van de slachtoffers is afkomstig van siervuurwerk.
Wij gaan uit van deze cijfers en geloven dus dat het vuurwerkverbod, zeker dit jaar, een noodzakelijke maatregel is.
Ik wens jou en jouw gezin alsnog een fijne jaarwisseling toe en bovendien veel succes met je werkzaamheden op de IC.
Met hartelijke groeten,
Cille
Team Online
Bijzondere passage uit jouw mail dat meer dan de helft van de vuurwerkslachtoffers afkomstig is van siervuurwerk. Bekijk het rapport van Veiligheid NL en de cijfers: Vuurpijlen (12%), Rotjes (6%), Ratelband (1%), Knalvuurwerk overig (5%), Illegaal vuurwerk (20%) en Single Shots (9%) = 52% afkomstig van vuurwerk dat of al verboden is en anders dit jaar verboden wordt. Dat argument kan dus alvast de prullenbak in voor Jesse.
Het is inderdaad nog helemaal niet duidelijk hoe het er precies uit gaat zien. Deze krant is er vrij duidelijk over maar er is nog niks definitief.Elders op die site lees ik weer dat er nog meningsverschillen over zijn:
Controversiële oudejaarsavond: is Böllern mogelijk?
Een ander mogelijk twistpunt zijn de knallers en het vuurwerk op oudejaarsavond. Hoewel de SPD-regeringen dit volledig willen verbieden, zijn de door de Unie geleide landen kennelijk tegen een algemeen verkoopverbod. In plaats daarvan zou er alleen een beroep en een verbod op drukke plaatsen moeten zijn.
Weet je wat waanzin is?.........Mijn hemel... bijna 4.000 berichten in 3 weken tijd in dit topic. Waanzin.
Weet je wat waanzin is?.........
Nou dat valt me dan nog mee.....
Dat staat in de tekst. “ 1. Artikel I, onderdelen A, B en C, treedt in werking met ingang van de dag na de datum van uitgifte van het Staatsblad waarin het wordt geplaatst.”is het invoer verbod officieel of moet het nog goedgekeurd worden?
Bijzondere passage uit jouw mail dat meer dan de helft van de vuurwerkslachtoffers afkomstig is van siervuurwerk. Bekijk het rapport van Veiligheid NL en de cijfers: Vuurpijlen (12%), Rotjes (6%), Ratelband (1%), Knalvuurwerk overig (5%), Illegaal vuurwerk (20%) en Single Shots (9%) = 52% afkomstig van vuurwerk dat of al verboden is en anders dit jaar verboden wordt. Dat argument kan dus alvast de prullenbak in voor Jesse.
Interesseert ze gewoon niet.... enige persoon die beetje inhoudelijk reageerde was v. Haga (FvD). Rest stuurt een enkeling een standaard mail maar 9/10 reageert gewoon niet. Ze zijn blind voor de werkelijke cijfers en gevolgen van het verbod.