Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Snap zijn punt niet, later in het artikel wordt wel weer gezegd dat je het mag kopen in Duitsland en België...
https://www.nu.nl/jaarwisseling/609...n-om-vuurwerk-op-zak-te-hebben-op-straat.html
"Het is wel toegestaan om maximaal 25 kilogram aan F2-vuurwerk, zoals fonteinen en kleine vuurpijlen, te bezitten. Ook mogen Nederlanders dit vuurwerk op de toegestane dagen kopen in Duitsland of België. Omdat afsteken binnen onze landsgrenzen verboden is, heeft dit echter weinig zin. Bovendien zijn vanwege de coronamaatregelen alleen noodzakelijke reizen toegestaan naar onze buurlanden. Vuurwerk kopen wordt niet gezien als noodzakelijk."
In ieder geval een goed teken dat Ferd G. met niets nieuws komt.![]()
Brulkikker vindt het F2-verbod nog steeds een goed idee. Maar ze knijpen 'm zeker, zie filmpje:Ik meen in de afgelopen dagen in verscheidene reacties tussen de regels door te hebben gelezen dat er heel veel angst is voor calamiteiten door toedoen van carbid. En dan met name bij hen die mogelijk de Zwarte Piet krijgen toebedeeld in geval het uit de hand loopt. Zou dat, in combinatie met wat er onder meer in Urk en Arnhem gebeurt, wellicht toch voordelig kunnen zijn voor F2 (uitstel van executie, bedoel ik)? Of is hier de wens de vader van de gedachte?
Dit zag ik even niet aankomen.... Ik denk dat ze weten dat het geen nut meer heeft....
Brulkikker vindt het F2-verbod nog steeds een goed idee. Maar ze knijpen 'm zeker, zie filmpje:
https://www.gelderlander.nl/arnhem/...tenkamp-jongeren-houden-zich-rustig~a63b6cb9/
Mwoh ik kan ze nu niet echt beschuldigen van helder inzicht en vooruitzien die twee drankneuzen.Ik bedoel F2 voor volgend jaar en evt. de jaren daarna. Lijkt mij dat topje ijsberg onvrede in dit land wel duidelijk zichtbaar is geworden nu.
Bijzondere passage uit jouw mail dat meer dan de helft van de vuurwerkslachtoffers afkomstig is van siervuurwerk. Bekijk het rapport van Veiligheid NL en de cijfers: Vuurpijlen (12%), Rotjes (6%), Ratelband (1%), Knalvuurwerk overig (5%), Illegaal vuurwerk (20%) en Single Shots (9%) = 52% afkomstig van vuurwerk dat of al verboden is en anders dit jaar verboden wordt. Dat argument kan dus alvast de prullenbak in voor Jesse.
Maar de burgemeesters zijn wel blij met het vervoersverbod aldus de mediaNog even voor de zekerheid: op zich is het bericht in de Media van vanavond over bezit voor de gemiddelde VWC'er geen nieuws omdat eerder al de officiële tekst aan de Europese Commissie m.b.t. de tijdelijke aanpassing van het Vuurwerkbesluit (RACT) hier was neergezet waarin "het in bezit hebben" al werd aangemerkt als verboden.
Platgeslagen betekent dit dat als er bij (grens)controles vuurwerk wordt aangetroffen, je niet alleen het vuurwerk in moet leveren en een boete krijgt maar ook strafbaar bent. Grapperhaus heeft dat vanavond nog maar eens uitgelegd aan de voorzitters van de Veiligheidsregio's en daardoor is het nu opeens toch in het nieuws terwijl de publicatie van de EC-tekst bijna nergens terug te vinden was terwijl daar hetzelfde in staat. Weer typisch de Media.
Geldt natuurlijk hetzelfde voor het Carbid-verhaal, dat in een meerderheid van de steden al verboden was in de bebouwde kom. Ook dat is dus geen nieuws maar omdat Grapperhaus en Bruls er iets over zeggen is dat opeens wél nieuws...
Maar de burgemeesters zijn wel blij met het vervoersverbod aldus de media ��