UPDATE POLITIEKE DISCUSSIES - Socialmedia aktie ter voorkoming van 'tijdelijk' verbod

Status
Niet open voor verdere reacties.
Snap zijn punt niet, later in het artikel wordt wel weer gezegd dat je het mag kopen in Duitsland en België...

https://www.nu.nl/jaarwisseling/609...n-om-vuurwerk-op-zak-te-hebben-op-straat.html

"Het is wel toegestaan om maximaal 25 kilogram aan F2-vuurwerk, zoals fonteinen en kleine vuurpijlen, te bezitten. Ook mogen Nederlanders dit vuurwerk op de toegestane dagen kopen in Duitsland of België. Omdat afsteken binnen onze landsgrenzen verboden is, heeft dit echter weinig zin. Bovendien zijn vanwege de coronamaatregelen alleen noodzakelijke reizen toegestaan naar onze buurlanden. Vuurwerk kopen wordt niet gezien als noodzakelijk."

Snap zijn punt niet, later in het artikel wordt wel weer gezegd dat je het mag kopen in Duitsland en België...

https://www.nu.nl/jaarwisseling/609...n-om-vuurwerk-op-zak-te-hebben-op-straat.html

"Het is wel toegestaan om maximaal 25 kilogram aan F2-vuurwerk, zoals fonteinen en kleine vuurpijlen, te bezitten. Ook mogen Nederlanders dit vuurwerk op de toegestane dagen kopen in Duitsland of België. Omdat afsteken binnen onze landsgrenzen verboden is, heeft dit echter weinig zin. Bovendien zijn vanwege de coronamaatregelen alleen noodzakelijke reizen toegestaan naar onze buurlanden. Vuurwerk kopen wordt niet gezien als noodzakelijk."

Ben het met je eens, er zijn veel nieuwberichten die best wel onduidelijkheid scheppen m.b.t. van het invoeren. Je mag het niet op zak hebben en of vervoeren maar wel kopen?

Bovendien staat er alleen dat je een boete krijgt... voor 100 euro is het best wel waard om even naar DE te rijden

In ieder geval een goed teken dat Ferd G. met niets nieuws komt. :D

Ik meen in de afgelopen dagen in verscheidene reacties tussen de regels door te hebben gelezen dat er heel veel angst is voor calamiteiten door toedoen van carbid. En dan met name bij hen die mogelijk de Zwarte Piet krijgen toebedeeld in geval het uit de hand loopt. Zou dat, in combinatie met wat er onder meer in Urk en Arnhem gebeurt, wellicht toch voordelig kunnen zijn voor F2 (uitstel van executie, bedoel ik)? Of is hier de wens de vader van de gedachte?

Ik meen in de afgelopen dagen in verscheidene reacties tussen de regels door te hebben gelezen dat er heel veel angst is voor calamiteiten door toedoen van carbid. En dan met name bij hen die mogelijk de Zwarte Piet krijgen toebedeeld in geval het uit de hand loopt. Zou dat, in combinatie met wat er onder meer in Urk en Arnhem gebeurt, wellicht toch voordelig kunnen zijn voor F2 (uitstel van executie, bedoel ik)? Of is hier de wens de vader van de gedachte?
Brulkikker vindt het F2-verbod nog steeds een goed idee. Maar ze knijpen 'm zeker, zie filmpje:
https://www.gelderlander.nl/arnhem/...tenkamp-jongeren-houden-zich-rustig~a63b6cb9/

Ik bedoel F2 voor volgend jaar en evt. de jaren daarna. Lijkt mij dat topje ijsberg onvrede in dit land wel duidelijk zichtbaar is geworden nu.
Mwoh ik kan ze nu niet echt beschuldigen van helder inzicht en vooruitzien die twee drankneuzen.
Aanspreken op hun verantwoordelijkheid en daarop blijven drukken werkt wel bij dit soort ambtenaren. Zoals nu, dus van te voren, aangeven dat het flink fout kan gaan met O&N door hun toedoen. En maak maar alvast printscreens van het zogenaamd "tijdelijke" verbod. Als je het filmpje gezien hebt kan Ferd G. niets anders meer dan smeken om geen vuurwerk af te steken, en probeert hij vuurwerkafsteken te verbinden met middelvinger opsteken naar de zorg.

DAT ONDERZOEK VAN I&O is flauwekul en ze laten informatie achterwege!!!

DUIK HET ONDERZOEK IN waar GroenLinks naar refereert

Vanaf 2012 tot 2019 wordt dat onderzoek ELK JAAR gehouden in november en december, resultaat is dan stabiel 50% voor en 50% tegen.
In 2020 besluit men om wat voor reden dan ook het onderzoek te houden in de 2 week van fucking januari!!!!!

Na 2 weken een propaganda bombardement en de brand in Arnhem.
Lekker creatief met de cijfers spelen dit

Bijzondere passage uit jouw mail dat meer dan de helft van de vuurwerkslachtoffers afkomstig is van siervuurwerk. Bekijk het rapport van Veiligheid NL en de cijfers: Vuurpijlen (12%), Rotjes (6%), Ratelband (1%), Knalvuurwerk overig (5%), Illegaal vuurwerk (20%) en Single Shots (9%) = 52% afkomstig van vuurwerk dat of al verboden is en anders dit jaar verboden wordt. Dat argument kan dus alvast de prullenbak in voor Jesse.

I&O Research is een toko die vooral voor de overheid werkt, en levert de cijfers die ze graag zien.
Is met wel meer onderzoeksbureaus zo. Fake figures dus.

Nog even voor de zekerheid: op zich is het bericht in de Media van vanavond over bezit voor de gemiddelde VWC'er geen nieuws omdat eerder al de officiële tekst aan de Europese Commissie m.b.t. de tijdelijke aanpassing van het Vuurwerkbesluit (RACT) hier was neergezet waarin "het in bezit hebben" al werd aangemerkt als verboden.

Platgeslagen betekent dit dat als er bij (grens)controles vuurwerk wordt aangetroffen, je niet alleen het vuurwerk in moet leveren en een boete krijgt maar ook strafbaar bent. Grapperhaus heeft dat vanavond nog maar eens uitgelegd aan de voorzitters van de Veiligheidsregio's en daardoor is het nu opeens toch in het nieuws terwijl de publicatie van de EC-tekst bijna nergens terug te vinden was terwijl daar hetzelfde in staat. Weer typisch de Media.

Geldt natuurlijk hetzelfde voor het Carbid-verhaal, dat in een meerderheid van de steden al verboden was in de bebouwde kom. Ook dat is dus geen nieuws maar omdat Grapperhaus en Bruls er iets over zeggen is dat opeens wél nieuws...

Gek wordt je van die bagger-journalisten. Net ook bij verschillende laat nieuws bulletins: het in bezit hebben van vuurwerk wordt verboden. Bijna nergens zeggen ze dat dit niet om al het vuurwerk gaat, ik kreeg meteen een paar appjes van bezorgde buren en vrienden met gezinnen dat nu zelfs CAT.1 niet meer mag terwijl dat natuurlijk niet klopt...

Nog even voor de zekerheid: op zich is het bericht in de Media van vanavond over bezit voor de gemiddelde VWC'er geen nieuws omdat eerder al de officiële tekst aan de Europese Commissie m.b.t. de tijdelijke aanpassing van het Vuurwerkbesluit (RACT) hier was neergezet waarin "het in bezit hebben" al werd aangemerkt als verboden.

Platgeslagen betekent dit dat als er bij (grens)controles vuurwerk wordt aangetroffen, je niet alleen het vuurwerk in moet leveren en een boete krijgt maar ook strafbaar bent. Grapperhaus heeft dat vanavond nog maar eens uitgelegd aan de voorzitters van de Veiligheidsregio's en daardoor is het nu opeens toch in het nieuws terwijl de publicatie van de EC-tekst bijna nergens terug te vinden was terwijl daar hetzelfde in staat. Weer typisch de Media.

Geldt natuurlijk hetzelfde voor het Carbid-verhaal, dat in een meerderheid van de steden al verboden was in de bebouwde kom. Ook dat is dus geen nieuws maar omdat Grapperhaus en Bruls er iets over zeggen is dat opeens wél nieuws...
Maar de burgemeesters zijn wel blij met het vervoersverbod aldus de media

Maar de burgemeesters zijn wel blij met het vervoersverbod aldus de media ��

Natuurlijk zijn ze dat want nu ben je strafbaar als je over straat loopt met iets anders dan F1 en als je bijv. naar Duitsland of België gaat en vuurwerk anders dan F1 mee terug neemt. En daar vreesden veel Veiligheidsregio's voor. Er is nu voor die burgervaders ook duidelijkheid over. Hier op VWC was dat al eerder bekend.

En nu dit: ik heb nog vuurpijlen en single shots thuis liggen. Per 1 december illegaal om in huis te hebben. Inleveren bij de politie? Mag niet want ik mag het niet vervoeren...En nu?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan