Als branche moet je vol inzetten zoals de importeurs gedaan hebben afgelopen jaarwisseling.Volgens mij beseft nog niet iedereen hier dat er voor de branche snel een uitsluitsel moet komen. Wat ik begreep uit het Wolff verslag voor het chinees nieuwjaar (en dat is al snel) want dan moet er besteld worden. Zelfs als men op tijd besteld komen de containers soms nog te laat aan. Als men niet rond die tijd kan bestellen is het ook een zga vuurwerkloos nieuwjaar. Ik vind dat je als branche een deadline moet afdwingen, mochten ze dat niet halen dan alles wat eruit gaat komen geldt voor 2027-2028
Maak dan ook een statement dat je als NL importeur ervanuit gaat dat je dit jaar weer kunt verkopen en vol besteld zoals elk jaar.
We zien allemaal diverse importeurs jarenlang in België de boel omlabelen dus ik zie het probleem niet. Daarnaast, als het verbod er echt dit jaar is dan zal de aankoop in bels en Duitsland ook nog hoog zijn met NL vw toeristen. Dus voorraad zullen ze voor dit jaar wel kwijt raken. En anders duikt het wel in omliggende landen op behalve enkel BE en DUI
Ik zie voor dit jaar geen risico voor de NL importeurs verbod of niet. Genoeg afzetmarkten voor komende jaarwisseling. En een hoop NL die de buurlanden zullen bezoeken.Dat zal enkel jaren na een verbod een ander verhaal zijn.

.
of goed voor jezelf zorgen.