Problemen met buren.

Uiteraard ben ik zelf ook benieuwd naar komende jaar wisseling.
Ik heb van mijn naaste buren begrepen dat het een zeikerd is, en zijn eigen buren mogen hem niet.
hij heeft ook de kinderen weg gestuurd die carbid aan het schieten waren overdag op de plek waar ik mijn showtje in eerste instantie zou geven ( andere kant van me straatje dus )
maar goed, tot dus verre houd ik mijn eer hoog, ik heb normaliete een kort lontje, en ben echt geen gozer waar je graag ruzie mee wilt.
Maar ik heb geen zin in een ruzie over en weer, met als gevolg een wijk agent op de stoep en misschien dus ook tegen de jaar wisseling.
Graag wil ik dit seizoen toch weer wat groter caliber gaan schieten, dit heb ik echt gemist deze jaar wisseling, maar met de kans op de wijk agent aan de deur moet ik dit helaas af laten weten.
Voor alsnog doe ik er dus verder niets mee, maar beste vrienden zullen we zeker niet worden.

Grtz..

Ach joh, zie het zo. Als je erg last gaat krijgen van de buurman. En je vuurwerkhobby afgenomen wordt dankzij hem. Dan zijn er altijd alternatieve manieren om er eens hard op te klappen. Met de klappers van Az natuurlijk. We houden het uiteraard wel sportief...

Laatst bewerkt:
Zelf van geen mens last gehad de 31e. Maar wat me zondag overkwam sloeg werkelijk alles :bonk:
Mijn buurman is de grootste zeikerd van de hele straat. Gepensioneerd en kan werkelijk waar helemaal nergens tegen. Zeikt bij wijze van spreken al als je een snoep papiertje op de grond gooit. Met oudjaar was hij gelukkig niet thuis, dus kon lekker me gang gaan zonder bang te hoeven zijn dat hij zou gaan zeiken.

Nu ga ik afgelopen zondag met mijn broer naar de benzine pomp om wat blikjes redbull te halen. Kom ik hem op de terugweg tegen met de hond. Uit beleefheid geef ik hem een hand en wens hem een gelukkig en gezond nieuwjaar. Nu zegt hij letterlijk tegen mij: Wat heb ik allemaal gehoord heb je weer lopen sodemieteren met dat vuurwerk? Ik zeg hoezo buurman? Ik heb tot half 7 savonds gewerkt en ben pas om 19:00 begonnen met mijn siervuurwerk? Nou zegt hij ik was gelukkig niet thuis. Ik zeg nou dan wat loopt u dan te miepen? Zegt hij jaaa maar hoorde dat het een grote puinhoop was en dat andere jullie rotzooi op hebben lopen ruimen.

Ik zeg hallo buurman ik heb alle potten en dozen opgeruimd het enige wat er nog lag was die plakzooi die je door de regen niet weg kreeg. Daarbij u was niet eens thuis dus u heeft niet eens last van mij gehad. Ja maar andere wel dennis. Ik zeg nou ik heb van niemand wat gehoord en daarbij het is maar 1 keer per jaar dus ze moeten niet zo zeiken. Daag buurman en ik ben doorlopen. Pff wat kunnen sommige mensen moeilijk doen zeg...

In dit opzicht hou ik van mijn buren :D. Aan de ene kant woont een politieagent met een behoorlijke functie (stonden we om 17;30 met hun en zijn kleinkind naar 3"salute's te kijken :P ). Aan de andere kant nieuwe buren die het supermooi vonden . De buren naast mijn buren hebben het niet makkelijk; zoon in een rolstoel met een spierziekte, de man des huizes mist door een ernstige ziekte een arm en het is volgens mij nog lang niet over, maar hij kon er zelfs grappen over maken als; pas maar op, vorig jaar vroeg ie aan mij of ik wou helpen en nu heb ik nog maar 1 arm! . De overburen aan de andere kant van het water kan ik het nooit mee vinden maar die hebben dit jaar hun smoel niet opengetrokken, zelfs niet toen er per ongeluk een vuurpijltje hun raam op schoot.

Dit jaar ook wel wat meegemaakt. wel niet zo erg.
ik ging met nieuwjaar naar nederland met wat vrienden want ik woon in belgië.
we hadden er een huisje gehuurd met onze ouders erbij enzovoorts.
Rond 8 uur in de avond zat ik nog wat knallers enz. af te steken.
opeens komt er zo een vrouw met een hond naar buiten, vlak langs ons door. begon ze wat te brommen over dat we niet mogen afsteken en dat het lawaai maakt blablabla.
ongeveer 5 minuten later is ze terug naar binnen. ik stak nog wat knallers af en verderop in de straat waren wat andere mensen illegaal knalvuurwerk aan het afsteken. opeens komt die vrouw terug naar buiten en begint te zeggen: Wat vind ik het jammer dat jullie nog geen vingers kwijt zijn. waarop wij antwoorden: mevrouw zoiets zegt u toch niet?! gaat ze terug naar buiten. een kwartiertje later komt haar man naar buiten. die zei dat we weg moesten daar. dus wat deden wij. we schoven echt letterlijk 3 meter op. gaat hij daar achter zo een muurtje staan. ik stak nog wat knallers af en opeens begint ie op zijn vrouw te roepen dat ze de politie moet bellen. nou ja zeg. toen gingen we maar wat verder opstaan en hij bleef er staan. verder zijn ze nog enkele keren naar buiten gekomen om te zeuren. wij dachten achja, de ergste knallers bewaren we tot 12. dus ongeveer 10 meter van hun huis om 12 uur beginnen te knallen. toen kwamen die mensen met dat illegale knalvuurwerk naar buiten :D Recht voor haar deur. maar toen durfde ze wel niet meer naar buiten te komen.

Problemen met buren heb ik niet gehad, integendeel.
Op de 31ste ga ik zelfs met mijn buurman stoken, hij is begeleider bij een Scoutingclub waar we alle ruimte hebben. Geeft zelf niet zo gek veel om vuurwerk maar een paar kleine dingen stoken vind hij altijd wel tof.

In 7 jaar heb ik 1x een slechte ervaring meegemaakt betreft boze buren.
Dit was toen de oorzaak:

2lbl5x0.jpg

2dc8n07.jpg

5 jaar lang ging het goed hier in de straat, tot ik de dupe werd van een groep kneuzen die overal in de buurt dingen in de fik staken. Stel je voor dat je binnen zit met een aantal freaks, en ineens zie je dikke vlammen de straat oplichten. Als een gek ben ik toen met gijsje naar buiten gestormd en met moeite hebben we het kunnen blussen, te zien op de 2e foto. Er zat o.a.een krant achter geklemd die aan was gestoken

Helaas stond deze kast tegen de woning van mijn overbuurvrouw, die dus de volgende ochtend thuiskwam.
Toen het licht werd was pas echt goed te zien hoe erg de schade was, ik kende die hele vrouw toen nog niet maar ze was enorm woest. Ze zegt, wat is hier in godsnaam gebeurd? Hebben jullie dit gedaan vannacht, dat kan ik me niet voorstellen?

Ik probeerde rustig te blijven en wat medeleven te tonen, ook herhaalde ik een deel van wat ze zei, in de hoop dat ze het gevoel zou krijgen dat ik naar haar luisterde. Dit werkte en ik beloofde haar dat ik mn best zou doen om alles weer schoon te krijgen.

Inmiddels staat er een nieuwe kast en met een bosje bloemen is het allemaal weer goedgekomen.
Kom de vrouw regelmatig tegen bij de plaatseljke AH en dan maken we altijd even een gezellig babbeltje.

Afgelopen Jaarwisseling heb ik weer op mijn eigen plein gestookt in de vooravond, na 2 jaar voelde dat best lekker. Er kwamen weer aan aantal moedertjes kijken met de kleine kids en heb laten zien dat vuurwerk echt wel keigaaf is en dat vonden hun blijkbaar ook want kreeg een dikke pluim.

Ik ben trots op mijn straat, plein en buren en hoop hier nog vele toffe showtjes te kunnen geven.

Veel heb je zelf in de hand...
:wink:

Vervolgens kreeg ik vanmiddag deze brief in mijn brievenbus
Bekijk bijlage 12274

Ik vind het echt een ***lige brief.
Ik zou er in jouw plaats aardig kwaad om zijn. Woedend.
Het staat vol dreigementen. Hij heeft al gesproken met de agent en loopt te liegen dat je prof staat te schieten.
Dat is laster en eerroof. Dat hij maar eens met bewijzen komt.

Laat ons maar eens eerlijk zijn.
Dit soort mensen werken hun onmacht en verdriet uit op anderen.
Zijn vrouw is ziek en daar ben jij de dupe van. Dat moet jij bekopen.
Ik heb nog nooit een mens weten sterven door de knallen van consumentenvuurwerk.
Het is g*dv*rd*mm* 1 dag in het jaar, gedurende enkele uren wat geluidsoverlast.
Om daar dan zo een verhalen over op te hangen. Compleet ramgek gestoord.
Gun zo een mensen geen aandacht. Tenzij ze je het leven echt zuur maken.
Hij staat hoog van de toren te blazen. Hij kan jouw vuurwerk niet in beslag laten nemen.
Die vent is knettergek. Dat hij daar op 7 januari nog altijd mee in zijn maag zit dat hij een briefje schrijft.
Dat hij zen angst en verdriet op zichzelf uitwerkt, en niet op jou.

Ik sta hier al 7 jaar siervuurwerk te schieten achter men huis.
Zonder ook maar 1 klacht. Integendeel, applaus en gejuich.
Komt hier zo een oud zeikwijf met een gedeukt autotje hier amper 5 a 6 maanden wonen.
Staat ze als een dronken koe de hele buurt bij elkaar te schreeuwen om prachtig siervuurwerk.
De buren kwamen buiten kijken om te zien wat er aan de hand was.
Zo een mensen verpesten iets waar je maanden op voorhand naar uitkeek.
Je mag de impact niet vergeten van zo een acties.
Mijn familieleden zullen ook liever hebben dat ik dit jaar geen vuurwerk meer schiet met oudjaar.
Het legt beslag op je hobby. En dat pik ik niet, voor die ene dag in het jaar.
Het is leuk en makkelijk om op internet de stoere jongen uit te hangen, maar mijn wraak komt nog wel.
Binnen enkele maanden als alles ver achter ons is.

Een volwassen kerel het uit laten praten met een kindje van 6???
Hij mag van geluk spreken dat hij maar 2 tikken kreeg.
Van mij mag iemand die je kind slaat een paar dagen in het ziekenhuis door brengen.
Ik heb het niet over uitpraten, ik heb het over oplossen.
Als het je eigen kind was geweest,dan had je ook wel zo gereageerd denk ik hoor.
Echt zwak om een kind te slaan.
Ik vind het juist een extreem goed voorbeeld voor mn kind, wanneer ik m'n kind laat zien dat je beter je emoties onder controle kan hebben ipv als tokkie met fysiek geweld mn verhaal halen. Je zoon zal maar later de verkeerde tegenkomen en doodgeslagen worden, alleen maar omdat je zoon 'terugsloeg'.
ik lach me dood als je bij ons in de straat een kind slaat haal je het einde van de straat niet

Wat een ontzettend stoere reactie zeg:bonk:(ik lach me dood) maargoed blijkbaar beseffen niet veel leden dat zo'n iemand net zo onredelijk kan reageren op jouw fysieke reactie met alle gevolgen vandien. Maar lekker vooral zo in het leven staan, zie ik jou misschien wel straks met je leuke straat bij de rechter of een begrafenis van één van je buren....

Immers actie=reactie.......=actie

@wonkobonko

Niemand komt aan je eigen vlees en bloed.
Als ouders Zijnde wil je je kind beschermen en kind van 6 slaan ja ......
Ik denk persoonlijk dat er hier vader,s naar dit bericht hebben gekeken en onderbuik gevoel hebben gekregen.
Laat me kaar in de waarde en kindje van 6 kom op man ,neem iemand van je eigen leeftijd zwak.

Jojo

Een volwassen kerel het uit laten praten met een kindje van 6???
Hij mag van geluk spreken dat hij maar 2 tikken kreeg.
Van mij mag iemand die je kind slaat een paar dagen in het ziekenhuis door brengen.

Helemaal mee eens, iemand die aan kinderen komt verdiend niet beter. Wonkobonko en blouapie vergeet niet dat een volwassen vent een kind van 6 jaar heeft geslagen.Wat had hij dan moeten doen? Bij de man aan de deur moeten gaan en vragen meneer waarom heeft u mijn zoontje geslagen dat kan toch niet??
Nee wat dat betreft vind ik het terecht dat hier geweld is gebruikt. Wat mij betreft had deze man "tandjes mogen spugen"

In principe is uitpraten de beste oplossing, maar ik denk dat ook mijn eerste reactie een tik uitdelen had geweest. Niemand komt aan mijn kinderen.

Luister wonko wat ik heb gezegd heeft niks te maken met stoer maar het uiten van mijn mening,kijk het gaat om een kindje van 6 man hier word zo'n vent die dat doet in elkaar getimmerd.wat doen ze dan bij jullie ???knuffelen en met een bos bloemen naar huis sturen zeker?

Luister wonko wat ik heb gezegd heeft niks te maken met stoer maar het uiten van mijn mening,kijk het gaat om een kindje van 6 man hier word zo'n vent die dat doet in elkaar getimmerd.wat doen ze dan bij jullie ???knuffelen en met een bos bloemen naar huis sturen zeker?

Niet vergeten: eerst een bakje thee drinken.

Hier in de straat kreeg iemand een tijd terug al een kopstoot omdat hij het zoontje van de buurman had bedreigd. Dus wat dat betreft vind ik 2 klappen voor een tik nog reuze mee vallen haha
Maar goed laten we maar weer ontopic gaan, goede zaak van gold-member in ieder geval. Had precies hetzelfde gedaan.

Hier in de straat kreeg iemand een tijd terug al een kopstoot omdat hij het zoontje van de buurman had bedreigd. Dus wat dat betreft vind ik 2 klappen voor een tik nog reuze mee vallen haha
Maar goed laten we maar weer ontopic gaan, goede zaak van gold-member in ieder geval. Had precies hetzelfde gedaan.

Wat een geweld op straat zeg. Dat krijg je nou nog meer als er een vuurwerkverbod komt, mensen overgaan op excessief drinken en gebruiken, er spanningen zijn door vrouwtje die aan je kop zeurt en je je als man verveeld.

Ik vind jullie maar simpel reageren. Dat je in eerste instantie zoiets denkt, dat snap ik en doe ik ook. Maar denken jullie echt dat je het met geweld kan oplossen? Daar zakt mn broek van af...

Een foto maken van je zoontje, plus direkt de politie bellen is genoeg.

Maargoed, ook ik heb als jonge jongen vaak genoeg een pak rammel gekregen na kwajongen streken, alles wel in mate, maar ik hoefde niet huilend bij mn ouders aan te kloppen... En chappie, ik weet niet waar je woont, maar in mijn straat wonen in ieder geval beschaafde mensen. Die mij tegen zouden houden wanneer ik de buurman te lijf zou gaan omdat hij mn zoon een oorveeg heeft gegeven -_-

uitpraten uitpraten, heb zelf gelukkig nog geen kinderen maar als een van me neefjes een tik krijgt van een volwassen man?
Dan klap ik 'm sowieso.
Niet waar me neefje bij is, dat dan weer niet.

Ik vind jullie maar simpel reageren. Dat je in eerste instantie zoiets denkt, dat snap ik en doe ik ook. Maar denken jullie echt dat je het met geweld kan oplossen? Daar zakt mn broek van af...

Een foto maken van je zoontje, plus direkt de politie bellen is genoeg.

Maargoed, ook ik heb als jonge jongen vaak genoeg een pak rammel gekregen na kwajongen streken, alles wel in mate, maar ik hoefde niet huilend bij mn ouders aan te kloppen... En chappie, ik weet niet waar je woont, maar in mijn straat wonen in ieder geval beschaafde mensen. Die mij tegen zouden houden wanneer ik de buurman te lijf zou gaan omdat hij mn zoon een oorveeg heeft gegeven -_-

Op oudjaarsdag de politie bellen. En jij denkt dat ze daar heel veel mee gaan doen? En ALS ze er wat mee doen, kleine werkstraf en hij is klaar. ALS het hard te maken is dat hij de dader was. Maar die straf helpt ook geen zak. Wat dat betreft heb ik weinig vertrouwen in ons rechtssysteem.

Zelf oplossen boven politie inschakelen. Of zelf oplossen nou uitpraten betekend, of een paar tikken uitdelen maakt niet uit.

Ik was 31 in mijn buurt aan het afsteken. Ik ben geen klein kind meer dus heb geen hopen klein vuurwerk meer. Afgelopen jaren hield ik het bij singleshots only. Ook dit jaar dus in mijn buurt rustig wezen aansteken.

Ondertussen wezen lopen door de buurt en hier en daar wat afgestoken. Aan de overkant op minstens 12 meter van de tegenburen op een open plek amper een singleshot afgestoken of ik zag al de buurvrouw wuiven met haar handen enzovoorts. De kinderen stonden op de vensterbanken helemaal lijp naar het vuurwerk te staren, niet mijn probleem dus ik ging gewoon verder.

Twee singleshots later kwamen er wat stemmen vanuit de kant van de buurvrouw. Eenmaal omgedraaid zag ik dat ze aan het wuiven was voor de deur. Kennelijk was zij niet gediend van het vuurwerk.

Goed ik ben de kwaadste niet, dus ben maar een eind verderop gaan staan voor dat wijf moeilijk zou gaan doen. Aan de andere kant had ik kunnen blijven staan, maar toen ik verder liep zag ik rook uit een prullenbak komen (waarschijnlijk door jaarlijks terugkomende idioten bewerkstelligd).

Als ik was blijven staan had die vrouw mij net zo goed kunnen beschuldigen van die vuilnisbak en was ik onschuldig afgevoerd.
Later in de avond met de tram nog even snel wat tafelartikelen wezen halen. Ook daar vond iemand het wel leuk vondt voor een opengaande tramdeur vuurwerk te gooien.

Met dat soort vuuwerk vandalen heb ik het echt helemaal gehad. Zelfde geldt voor die rondzeikende mensen welke niet eens 14 uur (niet eens een volledige dag!) vuurwerk kunnen tolereren, maar intussen wel 365 dagen per jaar met hun katten en honden diverse tuinen / parken / voetgangerspaden / portieken en dergelijke bevuilen met uitwerpselen en pies. Bah ! :bonk:

Dit jaar voor het eerst problemen met iemand uit de straat door mijn siervuurwerk. Door de wind die over het huis ging vielen er denk ik wat stukjes klei ( wellicht dat iemand weet wat dit kan zijn) op zijn huis/in zijn tuin. De persoon vond dit een mooie reden om oude schade op andermans WA verzekering te verhalen. Plannetje mislukt, moet ie volgend maar bij iemand anders maar proberen die daar wel in trapt.

Back
Bovenaan