Problemen met buren.

Ik vind jullie maar simpel reageren. Dat je in eerste instantie zoiets denkt, dat snap ik en doe ik ook. Maar denken jullie echt dat je het met geweld kan oplossen? Daar zakt mn broek van af...

Een foto maken van je zoontje, plus direkt de politie bellen is genoeg.

Maargoed, ook ik heb als jonge jongen vaak genoeg een pak rammel gekregen na kwajongen streken, alles wel in mate, maar ik hoefde niet huilend bij mn ouders aan te kloppen... En chappie, ik weet niet waar je woont, maar in mijn straat wonen in ieder geval beschaafde mensen. Die mij tegen zouden houden wanneer ik de buurman te lijf zou gaan omdat hij mn zoon een oorveeg heeft gegeven -_-
tja je kan recht of krom praten wat je wil maar ik woon in een straat waar wij kleine kinderen van een jaar of zes beschermen koste wat het kost vooral tegen volwassen hersenloze die denken dat het normaal is om zo'n kind te slaan.ga jij nou maar verder in jou straat met het vertroetelen van de dader

Ik zou die kerel hetzelfde behandelen zoals die mijn zoontje behandelt heeft.
Het verstandigst is natuurlijk naar de politie gaan.

Gr

ik heb hier ook mee te maken gehad.
ik heb een kind dat ligt te slapen(hallo het is het laatste dag van het jaar???)
okee heb ik begrip voor!(komt er vervolgens een menneer aan je mag pas om 10uur afsteken in de avond)
en zo ging het even door tot ik even helemaal gek werd en effe een nitraten mat effe afstak nou toen kwamen ze allemaal naar buiten !@#$%^$#@ en wat denkie wel niet*********** tot erger(politie in burger)
menneer wat is er mis het is oud jaarsdag nou al snel bleek dat ik zelfs een auto de fik in had gezet mooi is dat waarop ik zeg deze mensen hier verdampen mijn kamer vol stank van die ********** tot erger heeft te maken met milieu vervuilers uit de jaren 60 a 70 daar heb ik dagelijks last van en mag ik 1xtje niet effe lekker los gaan???
waarop de heer antwoord"ja maar dat is legaal" waarop de agent zegt ik wil even uw vuurwerk bekijken als dit legaal blijkt zet ik het gewoon stop en zal de bewoners op aanspreken om deze avond niet te klagen maar! een vuurpijl op 1januari en ik kom je ophalen en zet een proces verbaal op.
mja na een lood zware strijd tussen politie en bewoners kreeg ik me gelijk.
kortom WIE ZEIKEN WIL DOET DAT LEKKER IN DE POT!!

Ik heb dit jaar ook wat opmerkingen gehad vanuit de buurt en het lijkt alsof het alsmaar erger wordt.
Kan wel in detail treden maar voor het eerst in mijn leven heb ik me op 31 december soms toch wat bezwaard gevoeld tegenover de buurt. Echt k#t.
En ik heb dan enkel legaal afgestoken, al vier jaar overigens enkel legaal gehad.
Maar nu een paar dagen later heb ik een verzoek om volgend jaar niet meer voor de deur af te steken gehad. Dat de overbuurvrouw haar tuinset nog maar eens moet bekijken en dat haar tuin een puinhoop is door mijn toedoen.
Een andere buurvrouw zegt tot vier uur snachts in de weer te zijn geweest met haar hond vanwege mij.
Ik word een beetje moe van dat soort mensen.

Jullie moeten begrijpen dat ik een 34 jarige vader ben die al 4 jaar geen illegaal meer heeft aangeraakt en op 31 december overdag hooguit een uurtje heeft staan stoken en snachts van 0000 tot 0200, op mijn EIGEN stoep notabene! Okee, die laatste twee uurtjes zijn we wel flink los gegaan maar met mij nog vele anderen.

Kijk nu alweer uit naar volgend jaar..

Yo..
Mijn verhaal heeft nu drie maanden later n staartje gekregen want de buuv heeft bemiddeling aangevraagd omdat ze ons niet redelijk vindt. Weet niet wat ze ermee hoopt te bereiken maar we zien het wel.
Ze liet me alle foto zien van dr tuin en ze probeert dr tuinset ook nog ff te verhalen op me.
Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen.

Hmmm, lastig.

Ben je W.A. verzekerd? Zoja, dan kan zij jouw verzekering aansprakelijk stellen.
Aangezien er geen opzet in het spel is geweest (31 dec, Legaal vuurwerk), zal de schade (normaal gesproken)vergoed worden. Dit is bv een eerste stap die nodig is om verder met haar te bemiddelen.

Niet WA verzekerd? Snel doen. Kan een hoop ellende besparen in de toekomst.

Het verzoek om niet meer voor de deur af te steken is onhaalbaar en kan zij ook niet eisen.
Als ze daadwerkelijk zoveel last heeft kan ze ook die dag en avond bv naar familie gaan.

Vaak is het ook zo dat buren onderling vaak roddelen, vooral huismoedertjes.
Zij verteld over haar tuinset en de ander begint over haar hond.
Zorg dat je goed contact krijgt met je buren, en breng na de jaarwisseling een bloemetje bij dat soort mensen.

Succes :wink:

Zij kan helemaal niks op jou verhalen.. wie zegt dat het jou vuurwerk is die de schade heeft veroorzaakt zoals je zegt gingen er veel andere mensen los laat haar maar bewijzen van wie het was.

Ik vind haar eerder onredelijk met haar manier van opstellen. Behaviour breeds behaviour heb ik weleens geleerd. Die tuinset kan door een ieder beschadigd zijn dus ik ga mn verzekering hier echt niet voor inschakelen.
Waar ik eerder benieuwd naar ben is wie of wat nu gaat bemiddelen.

Koophuis..
Ik heb n vermoede dat t n maatschappelijk werkster gaat worden oid.
Hoop iig dat die objectief t gesprek aan gaat en mij niet de les komt leren want dan ben ik snel uitgepraat.

tja, ik zou geen voorstander zijn van meteen bloemetjes gaan geven. komt ook alleen maar over van hij zegt wel ja maar denkt nog nee.
laat die bemiddelaar maar zijn of haar gang gaan, is de kans ook aanwezig dat buuv een standje krijgt.

Even neutraal bekeken (wat moeilijk is als vuurwerkliefhebber);
- Jij hebt je aan de afsteektijden gehouden en enkel legaal vuurwerk gehad.
- Enige wat misschien tegen je is, is de hoeveelheid, voor zover wettelijk vastgelegd.
- Zij eist dat je legale dingen niet meer doet, op verd*mme openbaar terrein(straat e.d.) of zelfs eigen terrein. Verre van redelijk en zelfs onmogelijk.
- Zij wil je in principe terugpakken via het tuinset. Maar eerst bewijzen dat het zo is. Anders kan jij/ jouw WA niets, en moet ze het maar via haar inboedelverzekering doen (mits deze het dekt).

als je voort stroop nodig hebt om je eigen ding te kunnen doen, zijn we de weg helemaal kwijt.

leg het verhaal eerder bij goede communicatie. iedereen weet dat als het oud op nieuw is, dat je of je auto binnen moet zetten, of de volgende dag kunt gaan wassen. wat maakt het verschil met een tuinset?

als je al in de middag hebt staan stoken voor de deur, kan die mens het ook even VRAGEN. maar vragen, oftewel communicatie, is gewoon een probleem. omdat men ban is voor een weerwoordje. heel eng, confrontatie....

Dat confrontaties uitblijven, heeft te maken met gevoelens van angst. Mensen raken hierdoor verlamd of juist volledig over de zeik, met als gevolg dat er gespannen communicatiepatronen ontstaan.

Het is dan juist belangrijk rustig te blijven en vertrouwen te wekken bij de omgeving, zodat mensen uitgenodigd worden om hun verhaal te doen. Probleem blijft echter wanneer mensen dusdanig gespannen zijn, dat het gesprek te weinig tot stressreductie leidt. Als je dit probleem aan wilt pakken, heb je minimaal mediation nodig ja. Een goede mediator weet de knelpunten in kaart te brengen en als de mediator doortastend op weet te treden kan deze de overspannen burger naar hulpverlening verwijzen.

In dat opzicht denk ik dat een constructief gesprek zeer goed kan werken bij gedoe met de buren. Blijven buren moeilijk doen en zelf weigeren om hulp te zoeken voor hun spanningen, dan zit er weinig op dan deze buren te negeren en gewoon je eigen ding te doen.

maar waar komt die angst dan vandaan? mensen halen zich al diverse hersenspinsel in hun hoofd, terwijl ze de lastfactor niet eens kennen, in dit geval Bitchass. Mensen zijn bang om iemand aan te spreken omdat diegene er misschien wel gelijk op los slaat en dat resulteerd in elkaar 'zieken'.

jammer, want het hoeft nergens voor nodig te zijn. stel je mans genoeg op, spreek diegene (rustig en gemoedelijk) aan, mocht je er dan samen niet uit komen, is het tijd voor proffesionele hulp.

maar je buren te gaan paaien met een bloemetje vindt ik wel een mooi gebaar, maar ook het doel voorbij gaan. hoezo hb je materialen nodig om je medebuurtbewoners rustig te houden...

Back
Bovenaan