ook ik heb dit jaar problemen ondervonden met mijn achterburen,
bij kennis making van de zomer, toen ik op dit adres kwam wonen kwam ter spraken dat vuurwerk mijn hobby was.
Mijn buuren vertelde toen dat zij er niet gek op waren maar dit jaar dan maar een hotelletje zouden nemen.
Nou was het dus oudjaars dag, ik kwam rond 15.00 thuis en stak mijn eerste cake in de straat af, en meneer kwam meteen naar buiten, en vertelde dat zijn vrouw ziek was, en zijn hond er niet tegen kon.
Ik vertelde de meneer dat ik rustig aan zou doen, maar door het slechte weer genoodzaakt was om op die plek mijn vuurwerk af te steken, zo dus ook mijn showtje.
Even later was ik dat showtje aan het voor bereiden achter in mijn auto.
alles aan het aansluiten op de schietkist, meneer kwam nog kijken en vond het wel mooi. maar was niet blij dat ik het vlak naast zijn huis ging onsteken, maar goed ik heb dit toch gedaan.
Het was de bedoeling om dit aan de andere kant van ons huis te onsteken in een groot gras veld, maar met windkracht 6 en flinke regen kon dat plan helaas niet doorgaan.
Vervolgens kreeg ik vanmiddag deze brief in mijn brievenbus
Bekijk bijlage 12274
Zojuist ben ik met een bos bloemen naar de buren toe geweest en is alles uitgepraat,
Maar de schiet locatie naast zijn huis zal ik niet meer gebruiken.
Erg spijtig dat het zo moest lopen, ik wist immers niet dat zij er zoveel last van zouden ondervinden.
Dit liet hij Namelijk niet duidelijk merken tijdens ons gesprekje op oudjaarsdag.
Het liefst willen ze dat ik niks meer afsteek in de wijk.
Maar hier kan ik geen totaal gehoor aan geven helaas.
Ik heb de buurman ook netjes verteld dat 90% van het ontstoken vuurwerk LEGAAL was.
Tijdens de show was zelfs alles legaal.
Alleen omdat ik alles met meerdere cakes gelijk tijdig schiet, lijkt het al snel op prof spul.
zo heeft de buurman aan de wijk agent verteld dat ik alles aan het aansluiten was op een elektronische schietkist, dit mag inderdaad niet.
Dit seizoen zal ik dus wel meer rekening met hun houden.
De naaste buren had ik overrigens al van te voren ingelicht, zij vonden het geweldig.
grtz