Problemen met buren.

Hier ook geen probleem gehad!
De nieuwe buren hadden ook wat vuurwerk, dus heb ze lekker eerst hun eigen vuurwerk op laten knallen, om dat vervolgens 10 maal te overtreffen.. Maar dat is een bijzaak!
Heb nu geen last meer van buren die vuurwerk haten vanwegen hun zielige konijn..of iets anders, die zijn verhuist:)

Woon in een dorp en de huizen hier staan behoorlijk ver uit elkaar. Er wonen hier veelal oudere mensen die geen vuurwerk kopen en ze zijn dus blij dat ze in ieder geval vanachter hun raampjes naar mijn vuurwerk kunnen kijken. Op één buurman na, die loopt te zeiken als ik buiten 31dec. vuurwerk afsteek, maar ja dat mag ook niet dus daar heeft hij natuurlijk wel een punt.

Beetje vreemd om voor iemand anders te bepalen wat een slap excuus is?? Je hebt vast geen idee wat het kan doen.
Ik wil maar zeggen dat zo'n voorval lastig correct is samen te vatten in twee zinnen op een forum.

Ook goed voorbeeld voor je zoon zo.. los het gewoon op met geweld!

Als het mijn zoontje was geweest had die man Oud en Nieuw in het ziekenhuis kunnen doorbrengen ...
Je blijft met je jatten van kinderen af ..Simpel

Ook dit jaar weer 0,0 problemen gehad. Na 0:00 stonden de mensen hier gezellig buiten en na de 4 seasons kreeg ik enkele vragen waar dit in godsnaam vandaan kwam. Je had die gezichten moeten zien toen mn pa nonchalant zei, oh gewoon uit Nederland. Volgens mij dachten ze dat ze in de zeik genomen werden :D

ergens begrijp ik die reactie ook nog wel hoor, jij zelf denk ik ook wel?

Ja, en nee.

Want ze stonden echt ver genoeg (zo rond de "officiele" veiligheidsafstand, als ik me niet vergis. En zelf steken ze geregeld lawinepijlen af.

Dan heb je geen recht van zeiken eigenlijk, want ook zo'n pijl kan ook goed mis gaan.

Maar uiteindelijk geen ruzie mee gehad, en heeft er niemand in de omgeving politie gebeld, dus is alles goedgekomen.

Ja, wij hadden ook last van een zeurkous.
We waren een uurtje aan het stoken.
Toen Jawe in gesprek kwam met de bewuste man.
Hij vond maar dat we aan kapitaal vernietiging deden.
Nadat Jawe dat aan mij verteld had, had ik al gelijk van: Vent krijg de klere!

Om 18:00 uur was ik bezig met me pijlen doorlont project.
Ik wou dat elektronisch schieten, maar dat ging niet, zoals het moest.
Ik met me stomme kop, had ik me pijlen rek voor de tuin van de beste zeur man gezet.
En ja, hoor daar kwam ie, wanneer stoppen jullie er nou mee, het is nu wel goed hoor.
Ik heb er niet eens opgereageerd, ik heb wel gezegd, dat we nog LANG niet klaar waren.

Later ben ik ergens anders gaan staan, maar ja dan komt het volgende.
Ik stak een pyro 5 af en ja hoor een bombette wijkt af en ontploft op 3 meter hoogte in de tuin van die kerel.
En ja, daar kwam ie weer, met het volgende verhaal, jullie zijn toch geen fikkie aan het stoken hé?
Want we stonden volgens hem te dicht bij zijn hek.
Toen had ik het echt met die kerel gehad.

Maar nu komt het.
Rond 23:30 uur was ik bezig met vuurwerk afsteken.
De zeur meneer stond in de tuin, maar wat doet die gast.
Hij steekt een Romeinse kaars af.
Toen nam ik hem helemaal niet meer serieus.

Om 1:00 uur hebben we voor het laatst, last van meneer gehad.
Of we wilden stoppen, want ze wilden gaan slapen.
We hadden allemaal van, krijg de klere gast en we zijn door gegaan met stoken.
Ik ga me cakes weer mee naar huis slepen omdat meneer en mevrouw willen gaan slapen.

Toen bedacht ik een zeer gemeen plan.
Gne gne gne gne, zo’n plan.
Ik had nog 1 pyro 1 van Schuurmans staan.
De bewuste knetterharde knal cake.
Deze wou ik eerder afsteken, maar ik was hem vergeten.
Deze heb ik om 1:30 uur als laatste cake afgestoken.
Heerlijk om die gast zo terug te pesten.

Ja ja, wraak kan zo lekker zoet zijn!

Hier nooit problemen gehad met buren.
De buren links en rechts steken zelf ook vuurwerk af en ik steek al een paar jaar samen met de buurkinderen klein spul af.

Vorig jaar heb ik ook ergens anders wat vuurwerk afgestoken maar toen kwam er binnen 5 minuten een man naar buiten stormen.
Hij begint meteen tegen ons te schelden met ****** op met jullie vuurwerk en dat soort taal.
We zeiden toen tegen de beste man: als u het nou eens normaal zou vragen.
Toen werd hij opeens rustig en vroeg hij: zouden jullie ergens anders vuurwerk af willen gaan steken?
Toen zijn we maar weg gegaan :bonk:

De buren verplaatste zelfs op verzoek de auto's zodat we genoeg ruimte hadden, helaas om 12uur was er een raam gesneuveld van de buurmans auto die op de oprit stond. Door ons vuurwerk? Geen idee, hij deed er gelukkig kalm over en genoot verder van ons vuurwerk.

Dit jaar totaal geen last van gehad, enkel positieve reacties!
Zelfs mensen van om de hoek die later zeiden dat ze genoten hadden van de show.
Klinkt misschien vreemd maar dat is toch ook wel een beetje mijn motivatie ieder jaar, voelt erg goed als iedereen van jou vuurwerk geniet:)

Ik heb eigenlijk nooit problemen gehad.
Als je gewoon netjes blijft, veranderen ze vaak al van emotie.
Doen ze dat niet sla je er gewoon lekker op los.
Het is geven en nemen hier in nederland.

Hahaha, sommige van de verhalen hier werken echt op mijn lachspieren. Nederland is soms ZO klein. Altijd weer die mannetjes (of vrouwtjes) in de buurt die bij het minst of geringste klaar staan om te zeuren. Niet zelden dezelfde figuren die zonder gene een bal afpakken van een kind dat voor de deur speelt of met Sint Maarten het licht uit doet en de bel negeert. Ergens moet ik om ze lachen, maar tegelijk zijn deze mensen strontirritant.

Ik heb waarschijnlijk geluk in mijn buurt. Men is hier relatief weinig gewend. In mijn straat ben ik eigenlijk de enige die "fatsoenlijk" stookt. Ik begin altijd om 10:00 uur precies met een stevige pijl en knal de dag door tot precies 2:00, wanneer ik steevast afsluit met een flink stuk herrie. De buurt weet en respecteert dit. Nooit wanklanken gehoord, gelukkig.

Afgelopen oudjaar was even spannend. Zoals gezegd is mijn buurt relatief weinig gewend. Maar dit jaar mochten de Museumdudes bij mij komen "spelen" :D Ik had enkele sleutelfiguren in mijn buurt vast ingeseind, want anders schrikt iedereen zich rot. Ook de wijkagent had ik vooraf ingeseind. Dat scheelt gewoon als er meldingen binnenkomen, dan ben je het voor en kunnen ze jou als contactpersoon aanspreken. Vind ik zelf prettig. We hebben ruim 3 uur lang (!) op dezelfde locatie goed doorgestookt. Echt geen kinderachtig spul; Galactico's, Pyrostar 100k's, Chainthunders waren geen uitzondering. De straat was rood, zeg maar. Gaandeweg zag ik voortdurend buren gaan en komen. Nooit een wanklank en iedereen wenste me een goed oudjaar. Kijk DAN geniet ik ECHT van mijn oudjaar.

De volgende dag de grote stukken vuurwerk direct afgevoerd. In de tussentijd waren enkele buren aan het vegen geslagen en aan het eind van nieuwjaarsdag was de straat weer opgeruimd. Gisteren even een flesje wijn gebracht bij de mensen die ruim drie uur herrie van ons voor hun deur hebben moeten tolereren. Waardeerden ze, maar was niet nodig zeiden ze. Desodanks vind ik dat je sportiviteit en tolerantie/respect best mag belonen.

Al deze zaken dragen er bij mij toe bij dat ik mij "lekker voel" zowel tijdens oudejaarsdag als het daarop volgende jaar. Ik gun iedereen zo'n buurt, echt waar.

nou nick dan kunnen we elkaar de hand schudden .
ik heb hier nog nooit echt wanklanken gehoord over het stoken van ons .
ik kreeg vorig jaar zelfs een oliebol aangereikt onder het mom ieder jaar weer precies om 10 beginnen .
en vanmorgen weer een compliment gekregen omdat de boel weer netjes is .

Hahaha, sommige van de verhalen hier werken echt op mijn lachspieren. Nederland is soms ZO klein. Altijd weer die mannetjes (of vrouwtjes) in de buurt die bij het minst of geringste klaar staan om te zeuren. Niet zelden dezelfde figuren die zonder gene een bal afpakken van een kind dat voor de deur speelt of met Sint Maarten het licht uit doet en de bel negeert. Ergens moet ik om ze lachen, maar tegelijk zijn deze mensen strontirritant.

Ik heb waarschijnlijk geluk in mijn buurt. Men is hier relatief weinig gewend. In mijn straat ben ik eigenlijk de enige die "fatsoenlijk" stookt. Ik begin altijd om 10:00 uur precies met een stevige pijl en knal de dag door tot precies 2:00, wanneer ik steevast afsluit met een flink stuk herrie. De buurt weet en respecteert dit. Nooit wanklanken gehoord, gelukkig.

Afgelopen oudjaar was even spannend. Zoals gezegd is mijn buurt relatief weinig gewend. Maar dit jaar mochten de Museumdudes bij mij komen "spelen" :D Ik had enkele sleutelfiguren in mijn buurt vast ingeseind, want anders schrikt iedereen zich rot. Ook de wijkagent had ik vooraf ingeseind. Dat scheelt gewoon als er meldingen binnenkomen, dan ben je het voor en kunnen ze jou als contactpersoon aanspreken. Vind ik zelf prettig. We hebben ruim 3 uur lang (!) op dezelfde locatie goed doorgestookt. Echt geen kinderachtig spul; Galactico's, Pyrostar 100k's, Chainthunders waren geen uitzondering. De straat was rood, zeg maar. Gaandeweg zag ik voortdurend buren gaan en komen. Nooit een wanklank en iedereen wenste me een goed oudjaar. Kijk DAN geniet ik ECHT van mijn oudjaar.

De volgende dag de grote stukken vuurwerk direct afgevoerd. In de tussentijd waren enkele buren aan het vegen geslagen en aan het eind van nieuwjaarsdag was de straat weer opgeruimd. Gisteren even een flesje wijn gebracht bij de mensen die ruim drie uur herrie van ons voor hun deur hebben moeten tolereren. Waardeerden ze, maar was niet nodig zeiden ze. Desodanks vind ik dat je sportiviteit en tolerantie/respect best mag belonen.

Al deze zaken dragen er bij mij toe bij dat ik mij "lekker voel" zowel tijdens oudejaarsdag als het daarop volgende jaar. Ik gun iedereen zo'n buurt, echt waar.

Kijk zo kan het ook.Vorig jaar waren we helemaal los gegaan bij mijn zwager en dit jaar vroegen ze aan hem gaan jullie weer zo´n vuurwerk show doen,kijk dan weet dat je het goed doet.

ook ik heb dit jaar problemen ondervonden met mijn achterburen,
bij kennis making van de zomer, toen ik op dit adres kwam wonen kwam ter spraken dat vuurwerk mijn hobby was.
Mijn buuren vertelde toen dat zij er niet gek op waren maar dit jaar dan maar een hotelletje zouden nemen.

Nou was het dus oudjaars dag, ik kwam rond 15.00 thuis en stak mijn eerste cake in de straat af, en meneer kwam meteen naar buiten, en vertelde dat zijn vrouw ziek was, en zijn hond er niet tegen kon.
Ik vertelde de meneer dat ik rustig aan zou doen, maar door het slechte weer genoodzaakt was om op die plek mijn vuurwerk af te steken, zo dus ook mijn showtje.
Even later was ik dat showtje aan het voor bereiden achter in mijn auto.
alles aan het aansluiten op de schietkist, meneer kwam nog kijken en vond het wel mooi. maar was niet blij dat ik het vlak naast zijn huis ging onsteken, maar goed ik heb dit toch gedaan.

Het was de bedoeling om dit aan de andere kant van ons huis te onsteken in een groot gras veld, maar met windkracht 6 en flinke regen kon dat plan helaas niet doorgaan.

Vervolgens kreeg ik vanmiddag deze brief in mijn brievenbus

IMG-20130107-00592.jpg

Zojuist ben ik met een bos bloemen naar de buren toe geweest en is alles uitgepraat,
Maar de schiet locatie naast zijn huis zal ik niet meer gebruiken.
Erg spijtig dat het zo moest lopen, ik wist immers niet dat zij er zoveel last van zouden ondervinden.
Dit liet hij Namelijk niet duidelijk merken tijdens ons gesprekje op oudjaarsdag.

Het liefst willen ze dat ik niks meer afsteek in de wijk.
Maar hier kan ik geen totaal gehoor aan geven helaas.
Ik heb de buurman ook netjes verteld dat 90% van het ontstoken vuurwerk LEGAAL was.
Tijdens de show was zelfs alles legaal.
Alleen omdat ik alles met meerdere cakes gelijk tijdig schiet, lijkt het al snel op prof spul.
zo heeft de buurman aan de wijk agent verteld dat ik alles aan het aansluiten was op een elektronische schietkist, dit mag inderdaad niet.

Dit seizoen zal ik dus wel meer rekening met hun houden.
De naaste buren had ik overrigens al van te voren ingelicht, zij vonden het geweldig.

grtz

bij kennis making van de zomer, toen ik op dit adres kwam wonen kwam ter spraken dat vuurwerk mijn hobby was.
Mijn buuren vertelde toen dat zij er niet gek op waren maar dit jaar dan maar een hotelletje zouden nemen.

Nou was het dus oudjaars dag, ik kwam rond 15.00 thuis en stak mijn eerste cake in de straat af, en meneer kwam meteen naar buiten, en vertelde dat zijn vrouw ziek was, en zijn hond er niet tegen kon.
Ik vertelde de meneer dat ik rustig aan zou doen, maar door het slechte weer genoodzaakt was om op die plek mijn vuurwerk af te steken, zo dus ook mijn showtje.
alles aan het aansluiten op de schietkist, meneer kwam nog kijken en vond het wel mooi. maar was niet blij dat ik het vlak naast zijn huis ging onsteken, maar goed ik heb dit toch gedaan.

Het was de bedoeling om dit aan de andere kant van ons huis te onsteken in een groot gras veld, maar met windkracht 6 en flinke regen kon dat plan helaas niet doorgaan.

Bekijk bijlage 12274

Zojuist ben ik met een bos bloemen naar de buren toe geweest en is alles uitgepraat,
Erg spijtig dat het zo moest lopen, ik wist immers niet dat zij er zoveel last van zouden ondervinden.
Dit liet hij Namelijk niet duidelijk merken tijdens ons gesprekje op oudjaarsdag.

Ik heb de buurman ook netjes verteld dat 90% van het ontstoken vuurwerk LEGAAL was.
Alleen omdat ik alles met meerdere cakes gelijk tijdig schiet, lijkt het al snel op prof spul.
zo heeft de buurman aan de wijk agent verteld dat ik alles aan het aansluiten was op een elektronische schietkist, dit mag inderdaad niet.

De naaste buren had ik overrigens al van te voren ingelicht, zij vonden het geweldig.

grtz

Netjes opgelost met je buren door toch nog even langs te gaan! Zo hoort het ook.
Ik had wel iets meer begrip verwacht van je buren, maar door zelf langs te gaan laat je zien dat je daar boven staat en dat je wel moeite wil doen om tot een oplossing te komen.

Hoop dat je volgend jaar minder last van ze zal hebben!

Bekijk bijlage 12274

grtz

Ik vind dit eigenlijk toch wel netjes geregeld. De buurman houdt eigenlijk ontzettend veel rekening met jouw hobby. Ik begrijp op zich wel dat je op oudjaarsdag geen andere locatie kon vinden. Hopen maar dat dit aankomend jaar wel gaat lukken!

Back
Bovenaan