Problemen met buren.

Had het gister ook stak een vriend van me een thunderking af, komt er een oud vrouwtje naar ons toelopen en zegt: willen jullie een boete, ik heb de politie gebelt.

waarop wij reageerden: we mogen vandaag gewoon vuurwerk afsteken dus ik weet niet wat het probleem is en we gingen een beetje lachen want we namen het hele gedoe niet serieus.(niet echt goed van ons maar ach joh) en we staken nog een thunderking af :).... verder is er niks gebeurt eigenlijk haha

Ik heb gisteravond ook problemen met een buurvrouw gehad echt zo'n zuurpruim en die wilde even verbieden dat we wat siervuurwerk af gingen steken.Die heb ik toch heel duidelijk gemaakt dat niemand de rest van het jaar last van mij of mijn gezin heeft en dat dit 1 keer in het jaar mag.Wat een zeikstralen heb je derbij zeg,ga dan lekker op vakantie naar een hutje op de hei want je weet dat op onze dag er vuurwerk word afgestoken.

Weet je wat vaak het probleem met deze mensen is? Het is probleem is dat ze zeiken zo leuk vinden , en daarom wanneer er iets door hun verboden wel iets nieuws zoeken om over te zeiken. Deze mensen hebben jammer genoeg ook stemrecht. Iets wat ze niet moeten hebben, want hun vind het immers toch niet goed.

Je zou toch maar de echtgenoot zijn van zo'n iemand, dan hoor je jouw hele leven alleen maar gezeik aan. Dan vind ik het geen wonder wanneer diegene ineens de ander vol om de muil slaat, want uiteindelijk is de maat vol.

Gister nog ja. Hier mijn verhaal:

Ik liep met een paar jongens over straat. Maar wij zijn niet het soort jongens dat borden en putten probeert op te blazen dus alles ging er netjes aan toe. We hielden ook rekening met de mensen, totdat we iemand uit zijn raam zagen gluren.

Wij bleven rotjes af steken en zo nu en dan even een knalpot of iets anders leukers. Zegt een vriend van me ineens: Kijk eens wat hij nu doet, hij maakt foto's van ons!

Dus ik denk, hé verrek dat is toch nergens voor nodig? Na nog even door te knallen kwam hierna de bewuste man naar buiten. En ja hoor, het ging meteen mis. Hier volgt wat er gebeurde:

IK HEB JULLIE ALLEMAAL OP DE FOTO. Jullie ontsnappen mij niet meer!
Huh? Waarvoor moeten wij ontsnappen meneer? We doen toch niets verkeerd?
Ik zei, IK HEB JE OP DE FOTO
Huh maar meneer waarom maakt u foto's van ons?
(Vriend van me grapt op achtergrond dat hij ook zo knap is etc.)
Ik zou niet gaan doen alsof je van niets weet! WEGWEZEN
Ondertussen komt er een andere volwassen man naar buiten
Meneer, ik weet ook echt van niets. Kunt u me misschien vertellen wat ik verkeerd doe?
Jullie zijn allemaal hetzelfde! (Hele preek)
Ik bel de politie!

En tegen die man die naar buiten kwam om te kijken wat er gebeurde:
En U, U heeft ook bloed aan uw handen!

En toen rende hij naar binnen waarop ik en mijn vrienden de andere onafhankelijke man aankeken en hij ons. Wat een rare figuren heb je op deze wereld.

Oh jawel. Nou ja, niet mijn buren. Maar genoeg andere mongols op straat die liepen te zeiken. Van een waus die bewust over mn vuurwerk heen reed, tot van die figuren die gaan dreigen met de politie tot een vechtpartij aan toe. Vooral overdags waren er grote spanningen.

In de avond niets meer meegemaakt, toen was de sfeer heel ontspannen en na twaalf uur zeer feestelijk.

Mensen die thuis waren, keken allemaal naar buiten voor het vuurwerk.

De buurtbewoners die buiten waren juichden en applausideerden voor het vuurwerk. Tientallen mensen die dat deden, wat een kippenvelmoment was dat zeg!
:D

Laatst bewerkt:
gistermiddag nog, steek een thunderking aan, kwam iemand aan op de snorscooter die ik over het hoofd zag, ik en mijn vrienden zeggen nog: wacht even! vuurwerk! en de man rijdt zo door.

thunderking schoot omhoog op minder dan een meter afstand van de man, de man begon te schelden en te tieren waarop wij zeiden dat hij dan maar had moeten luisteren.

en ook nog in contact geweest met de politie:

we waren een rondje aan het lopen, we liepen door een donker tunneltje, de putdeksels lagen eruit wat voor een gevaarlijke situatie zorgde (donker + diepe putten) dus wij leggen de deksels van een put verderop die wel goed zichtbaar was op die andere minder zichtbare put.

komt een man aan die ons staande houdt, wil ons even vertellen dat wij dat hebben opgeblazen en dat er kosten aan verbonden zijn.

de man (politie) vroeg ons om identificatie (ik weigerde omdat hij die van hem nog niet liet zien) en laat zijn badge zien.

ik vraag de man om zijn identificatie (ook al heeft hij een badge bij zich) die had hij niet, toen heb ik de man een prettige dag gewenst en gezegd dat ie maar terug komt als we iets fout doen en als hij identificatie bij zich heeft.

ook vroeg hij of hij in mijn tas mocht kijken, waarop ik antwoordde:

nee, dat mag je niet als ik niet verdacht wordt van een misdrijf, en al helemaal niet als je geen identificatie hebt.

hierop wilde de man versterking oproepen, ik wensde hem veel succes en ben rustig verder gelopen, hij volgde ons nog even om daarna weg te gaan.

dit verhaal hierboven is nou de reden waarom er zoveel haat is jegens politie agenten, onschuldige burgers proberen te naaien!

ik ben 2 jaar geleden ook gepakt met vuurwerk, ik zou te vroeg hebben afgestoken, maar dat was iemand anders, omdat ik geen naam wilde geven ( ik wist wel wie het was maar ik ben geen nsb'er) hebben ze mij dus gepakt.

hierop heb ik te zeggen:

EEN ECHTE VENT, WORDT GEEN AGENT!

Hier gister wel even een momentje van gezeur. Heel vervelend, en trek me dat erg aan, gezien ik met het afsteken van vuurwerk ALTIJD rekening houdt met anderen. Ik stond notabene in mijn eigen voortuin met een maat wat knallers af te steken achter elkaar. Het waren geen eens lompe knallers. Komt mijn buurvrouw van 3 huizen verderop naar buiten. Of we even verderop wilden gaan staan want haar kinderen lagen te slapen. Het was verdomme half 11 in de avond, dan moet je toch gewoon kunnen stoken of niet dan? Heb toen nog maar wat knallers gegooid en bij mij in de tuin maar wat. Kan er echt slecht tegen. Als ik verderop ga stoken, dan is er daar wel iemand die er last van heeft. Zo kun je wel door gaan. Er zijn altijd wel mensen die lopen te janken.

Wat mij nog het meest irriteert is dat mensen ook wel weten dat ik een *** jaar heb gehad. Laat mij dan ff lekker knallen zeg. Trouwens hierna geen gezeik meer gehad. Gelukkig.

Laatst bewerkt:
Wat me opvalt is dat de meeste mensen die om het vuurwerk zeiken, vaak slechte of geen argumentatie hebben. Volgens mij zijn het ook precies diegene die als ze een knalletje horen zo snel mogelijk naar vuurwerkoverlast.nl gaan. En dan maar zeggen dat vuurwerk in slechte handen is, maar ondertussen wel dreigen en schelden naar anderen. Nu heb ik het over de echte zeikerds, en niet de mensen die het gewoon netjes vragen.

Het ergste hier aglopen jaarwisseling was om een uur of 1, toen een maatje van mij 3" shells aan het schieten was (totaal 3) op de parkeerplaats (toegegeven, niet het slimste om te doen). Aan die perkeerplaats zit nog een andere straat, waarin een 100 a 150 verderop nog 3 man stond te stoken (voornamelijk sier, af en toe een lawinepijl).
Na de derde shell horen we dus zo'n opmerking van "mooie dingen, maar niet aan het einde van de straat". Was niet hatelijk ofzo, maar ze stonden zelf op ruim voldoende afstand want daar hadden we rekening mee gehouden. En zelf schieten ze lawinepijlen. Beetje hypocriet, niet?

Het ergste hier aglopen jaarwisseling was om een uur of 1, toen een maatje van mij 3" shells aan het schieten was (totaal 3) op de parkeerplaats (toegegeven, niet het slimste om te doen). Aan die perkeerplaats zit nog een andere straat, waarin een 100 a 150 verderop nog 3 man stond te stoken (voornamelijk sier, af en toe een lawinepijl).
Na de derde shell horen we dus zo'n opmerking van "mooie dingen, maar niet aan het einde van de straat". Was niet hatelijk ofzo, maar ze stonden zelf op ruim voldoende afstand want daar hadden we rekening mee gehouden. En zelf schieten ze lawinepijlen. Beetje hypocriet, niet?

ergens begrijp ik die reactie ook nog wel hoor, jij zelf denk ik ook wel?

De buurtbewoners die buiten waren juichden en applausideerden voor het vuurwerk. Tientallen mensen die dat deden, wat een kippenvelmoment was dat zeg!
:D

Ja daar zeg je wat.
Aan de ene kant van de straat stonden de buren te applaudisseren.
Kinderen en volwassenen die stonden te juichen, plezier hadden, gewoon genieten van mijn spul.
Aan de andere kant een oude vrouw die zich volledig schor stond te schreeuwen na 3 Betelgeuze's... in jaren niet meegemaakt zoiets. Na die 3 blokjes moesten er nog 25 500grammers geschoten worden...

Ik probeer me echt voor te stellen hoe zo een mensen in elkaar zitten.
Dat je het afsteken van mooi siervuurwerk tussen 23u30 en 00u30 niet kan hebben, dat je volledig over de rooie gaat. Wat een ***leven moeten die mensen hebben.... wat een azijnzeikers... wat een verzuring... wat een jaloezie... onvoorstelbaar. Ik kan er echt niet bij. Ik wil het gewoon niet snappen.

omdat hij de hele dag staat aftesteken wat mag ! en nog in de voortuin ook,daar had hij last van want hij had hoofd pijn ,en dat vond ik een slap excuus.

Beetje vreemd om voor iemand anders te bepalen wat een slap excuus is?? Je hebt vast geen idee wat het kan doen.
Ik wil maar zeggen dat zo'n voorval lastig correct is samen te vatten in twee zinnen op een forum.

Ook goed voorbeeld voor je zoon zo.. los het gewoon op met geweld!

hier ook al wat woorden gehad met iemand van zo'n 5 a 6 huizen verderop..
na een aantal matten en dus aardig wat rooie zooi in de weg goot stonden
ik en mijn maten in mijn voortuin wat te stoken,
lekker vuurtje erbij je weet wel hoe dat gaat.. en met dat windje dus ook aardig wat vonken ;)
met als gevolg dat er nog wat papier enzo lag te smeulen in de goot.
komt dat vrouwtje aan met 2 honden, roept nog of we even wouden stoppen met afsteken,
ik zeg ja hoor natuurlijk! dus wij staan daar heel afwachtend te kijken totdat ze voorbij is,
haha knalt er dus net nog zo'n rotje in die goot,
net op dat moment dat die mevrouw voorbij komt met haar honden waarop ze boos omdraait;
"wat zei ik nou!" ik zeg nou mevrouw u ziet zelf ook dat dat vuurwerk daar nog brand en dat wij niks gooien waarop ze met n bazige toon zei PARDON. toen was mijn vriendelijke toon meteen voorbij.. loop door gek, of om! ;)

ik heb het getroffen dit jaar :D Mijn vorige achterburen hadden een hekel aan vuurwerk. En op het grote veld naast hun huis stoken we altijd. Ieder jaar wel gezeik gehad. Dit jaar waren die mensen verhuist en kwamen er nieuwe buren wonen zo ongeveer 2 weken voor oud&nieuw. Ik was een beetje bang voor wat voor mensen er zouden wonen, maar dit jaar kwam de man des huizes om 10:00 naar buiten om een apollo cake af te steken :cool: na een praatje was het snel duidelijk, ik ben niet meer de enige vuurwerkfreak in mijn wijk :)

ik heb het getroffen dit jaar :D Mijn vorige achterburen hadden een hekel aan vuurwerk. En op het grote veld naast hun huis stoken we altijd. Ieder jaar wel gezeik gehad. Dit jaar waren die mensen verhuist en kwamen er nieuwe buren wonen zo ongeveer 2 weken voor oud&nieuw. Ik was een beetje bang voor wat voor mensen er zouden wonen, maar dit jaar kwam de man des huizes om 10:00 naar buiten om een apollo cake af te steken :cool: na een praatje was het snel duidelijk, ik ben niet meer de enige vuurwerkfreak in mijn wijk :)

Dan heb je meer geluk als wij.
Wij zijn nog steeds de enigste in de straat kwa vuurwerk, wel wat nieuwe buren aan weerszijden
gekregen, maar helaas :allebei vw haters.
Jammer, jammer......

Back
Bovenaan