Prijzen

Ik snap dat als het je persoonlijk raakt, dat het heel vervelend is. Aan de andere kant is het ook heel goed voor te stellen dat veel liefhebbers/freaks met lede ogen aan zien, dan hun geliefde hobby steeds onbetaalbaarder wordt. Er moet dus wel begrip voor beide kanten zijn wat mij betreft.

Als jij de financiële huishouding niet kent, waarom verdedig jij de branch dan door heel verontwaardigt te reageren naar de leden die jouw standpunt niet delen. Ik heb vaak genoeg inzage gehad in de inkooprijzen van behoorlijk veel vuurwerkproducten en de marge was zeker niet slecht. verder laat ik mij daar niet over uit.

Zo jammer dat ik dit weer uit moet gaan zitten leggen. Ik heb gezegd dat ik het tenenkrommend vind, dat er wordt afgegeven op dealers en importeurs. Alsof het een stel zakkenvullers zijn. Dit gebeurt voornamelijk door mensen die (naar alle waarschijnlijkheid) geen kennis hebben van de cijfers. Zonder die kennis, kun je hier simpelweg niet over oordelen. Cijfers van een importeur ken ik niet. Cijfers als dealer ken ik wel. Op basis daarvan is het echt een grote grap, dat men maar wat marge in moet leveren om de continuïteit van het afsteken van vuurwerk te kunnen waarborgen. Of dat er de laatste dagen van het jaar even wat vuurwerk als bijverkoop over toonbank wordt gesmeten en het is weer makkelijk verdiend allemaal. Dan heb je gewoon echt geen idee wat er speelt en moet je ook niet gaan zitten vingerwijzen maar de dealers van vandaag. Ik zou zelfs willen adviseren om de freakwinkels te koesteren, die zelfs in deze tijd de moeite nemen een dusdanig lage marge te hanteren, waarvan ik vind dat het de moeite niet eens waard is.

Ik snap dat als het je persoonlijk raakt, dat het heel vervelend is. Aan de andere kant is het ook heel goed voor te stellen dat veel liefhebbers/freaks met lede ogen aan zien, dan hun geliefde hobby steeds onbetaalbaarder wordt. Er moet dus wel begrip voor beide kanten zijn wat mij betreft.

Dat mag ook en daar heb ik ook alle begrip voor. Ik heb nergens gezegd dat ik geen begrip heb voor deze situatie. Zie het liefst ook de prijzen dalen, zodat iedereen veel voor minder kan kopen. Mits de marges uiteraard gewaarborgd blijven. Het is alleen niet de realiteit en het beeld wat hier dan van een gemiddelde dealer wordt geschetst, slaat echt helemaal nergens op. Dat is puur je frustratie op de verkeerde manier uiten, zonder daar ook maar iets gefundeerds over te kunnen zeggen.

Wacht ff hoor... Staat hier nou dat de inkoopprijzen gelijk zijn, en de marges ook...maaarrrr de prijzen zijn gestegen.. Wtf?

Zo jammer dat ik dit weer uit moet gaan zitten leggen. Ik heb gezegd dat ik het tenenkrommend vind, dat er wordt afgegeven op dealers en importeurs. Alsof het een stel zakkenvullers zijn..

Dit is een aanname van jou want ik heb dat nergens gesuggereerd. Ik kwam alleen met het feit dat de marges voor de importeurs groter zijn dan men vermoed.

Wacht ff hoor... Staat hier nou dat de inkoopprijzen gelijk zijn, en de marges ook...maaarrrr de prijzen zijn gestegen.. Wtf?

Producten die vorig jaar niet waren uitverkocht en nu nog beschikbaar zijn, staan tegen dezelfde prijzen in de lijst. En daar zitten echt wel wat mooie producten tussen. Als importeurs en dealers de zakken hadden willen vullen, hadden ze deze producten gelijkgetrokken met het prijsniveau van de nieuwe producten. Dat prijsniveau ligt namelijk hoger inderdaad, waarbij praktisch dezelfde marges worden gehanteerd.

Waarschijnlijk word het een topic in de countdown maar ik open hier graag de discussie om het gekibbel te doorbreken:

'Gratis vuurwerk of korting'?

Normaal zou ik altijd zeggen geef me maar korting zoek ik voor dat geld wel extra vuurwerk uit maar met deze prijzen zou ik bijna voor 'gratis' vuurwerk gaan.
Stel doos van 300 in de korting voor 250. voor die 50 ga je niet echt een goede cake voor vinden met de huidige prijzen.
Nu weet ik natuurlijk niet wat de producten zullen zijn voor gratis vuurwerk maar volgens mij meestal vanaf 250/300 toch wel een leuk product.

Producten die vorig jaar niet waren uitverkocht en nu nog beschikbaar zijn, staan tegen dezelfde prijzen in de lijst. En daar zitten echt wel wat mooie producten tussen. Als importeurs en dealers de zakken hadden willen vullen, hadden ze deze producten gelijkgetrokken met het prijsniveau van de nieuwe producten. Dat prijsniveau ligt namelijk hoger inderdaad, waarbij praktisch dezelfde marges worden gehanteerd.
Volgens mij hadden ze dat al gedaan na de 2x verbod door Corona.

Waarschijnlijk word het een topic in de countdown maar ik open hier graag de discussie om het gekibbel te doorbreken:

'Gratis vuurwerk of korting'?

Normaal zou ik altijd zeggen geef me maar korting zoek ik voor dat geld wel extra vuurwerk uit maar met deze prijzen zou ik bijna voor 'gratis' vuurwerk gaan.
Stel doos van 300 in de korting voor 250. voor die 50 ga je niet echt een goede cake voor vinden met de huidige prijzen.
Nu weet ik natuurlijk niet wat de producten zullen zijn voor gratis vuurwerk maar volgens mij meestal vanaf 250/300 toch wel een leuk product.

De gratis producten zijn bij de meeste winkels gewoon leuke producten, maar niet echt iets om voor te gaan. Met korting kom je over het algemeen in alle gevallen goedkoper uit.

De gratis producten zijn bij de meeste winkels gewoon leuke producten, maar niet echt iets om voor te gaan. Met korting kom je over het algemeen in alle gevallen goedkoper uit.
gratis producten is vooral leuk als je zelf mag kiezen.

Gratis producten zijn vaak wel interessanter qua waarde.
Stel een winkelier geeft mij 10 euro korting op een cake van 20 euro, dan zijn wel allebei 10 euro kwijt.
Als de winkelier mij een cake van 20 euro geeft, is de winkelier nog steed 10 euro kwijt, maar ik 0

Eens! echter met de prijzen van nu...

Eerder kocht ik bijvoorbeeld 3 dozen van 100 in 3 verschillende bestellingen ( spreiding van kosten). Door 3 bestellingen te doen krijg je 3 keer een product ui de laagste schaal 'gratis vuurwerk', dan heb ik liever bijvoorbeeld 10% korting.

Nu moet ik voor 1 doos in 1 keer 200/300 betalen. als ik dan moet kiezen tussen 10% korting of in hogere schaal van gratis vuurwerk dan kies ik toch liever voor die hogere schaal gratis vuurwerk.

Hoop dat ik zo een duidelijker beeld schets.

vind het trouwens wel een beetje flauw dat mensen hier nu weer oproepen dit topic te sluit.

Het is gewoon handig om een plek te hebben waar geklaag over prijzen heen verwezen kan worden.
en hoe het ook precies komt, het is gewoon knetterend duur geworden en dat is kut, heel kut.
Mogen mensen best over klagen.

Importeurs zijn wel wat gewend qua gezeik over prijzen, die hoeven we hier echt niet te gaan zitten verdedigen.
Als het nou echt onzinnige aanvallen of beschuldigingen zijn, maar tot nu toe is er best heel redelijk gediscussieerd in dit topic en wordt er gewoon ook veel informatie gedeeld.

Belangrijkste is dat de sprong gewoon zo groot is omdat dit de eerste keer weer is in 3 jaar tijd dat er echt een volledig nieuwe lading komt. Vorig jaar hebben we vooral spullen gekocht die al sinds 2020 in de loodsen stonden.

Maar ja persoonlijk vind ik het wel op het punt gekomen dat ik sommige dingen gewoon te veel geld vind voor wat het is. Weet niet hoe het bij jullie zit, maar bij mij is het loon echt niet evenredig mee gestegen met de inflatie :mad:

gratis producten is vooral leuk als je zelf mag kiezen.

Gratis producten zijn vaak wel interessanter qua waarde.
Stel een winkelier geeft mij 10 euro korting op een cake van 20 euro, dan zijn wel allebei 10 euro kwijt.
Als de winkelier mij een cake van 20 euro geeft, is de winkelier nog steed 10 euro kwijt, maar ik 0

Helaas klopt je beredenering niet wat betreft de korting. Alleen jij bent dan een tientje kwijt en de winkelier niks, maar hij heeft dan ook niets erop verdient, zijn saldo komt op 0 euro uit. :)

Helaas klopt je beredenering niet wat betreft de korting. Alleen jij bent dan een tientje kwijt en de winkelier niks, maar hij heeft dan ook niets erop verdient, zijn saldo komt op 0 euro uit. :)
haha ja heb je een punt, was even wat te kort door de bocht.

Nog een poging:

Stel je doet een order bij een winkel van 100 euro.
Als de winkelier daar 20 euro korting op geeft, kost dat de winkel 20 euro
Als ze je een gratis cake geven van 20 euro verkoop waarde, kost ze dat een stuk minder. Maar jij hebt nog steeds 20 euro "kado" gekregen.

natuurlijk, als ik die zelfde cake er bij bestel, dus totaal 120 euro en dan 20 euro korting krijg is het weer het zelfde. Maar dan had ik dus al voor dat bedrag moeten bestellen eerst.

Ach ja het maakt niet heel veel uit, maar retailers geven vaak liever extra spul weg, dan korting op bestaande omzet waardoor je als klant vaak wat meer waarde krijgt bij gratis spul acties.

Ik zal ook nog maar een duitje in ‘t zakje doen. Mijn onderbuikgevoel zegt dat de importeurs al aan het voortborduren zijn op een verbod die er onherroepelijk aankomt en nog ff een paar jaar flink willen cashen.

De winkeliers en liefhebbers worden hier de dupe van. Kom niet met het gezeur over dat ik het moet onderbouwen met cijfers, want het is een onderbuik gevoel.

De prijsstijgingen hebben er voor mij persoonlijk wel voor gezorgd dat ik gestopt ben met nog meer vuurwerk te kopen dan dat wat ik al gekocht hebt bij de opening van 2 freaksites. Het geld besteed ik nu aan mijn eerste kerstdorp die ik dit jaar ga bouwen.

Ik zal ook nog maar een duitje in ‘t zakje doen. Mijn onderbuikgevoel zegt dat de importeurs al aan het voortborduren zijn op een verbod die er onherroepelijk aankomt en nog ff een paar jaar flink willen cashen.

De winkeliers en liefhebbers worden hier de dupe van. Kom niet met het gezeur over dat ik het moet onderbouwen met cijfers, want het is een onderbuik gevoel.

De prijsstijgingen hebben er voor mij persoonlijk wel voor gezorgd dat ik gestopt ben met nog meer vuurwerk te kopen dan dat wat ik al gekocht hebt bij de opening van 2 freaksites. Het geld besteed ik nu aan mijn eerste kerstdorp die ik dit jaar ga bouwen.

Nog interesse in een kerstdorp ter overname ? En weer on topic..

haha ja heb je een punt, was even wat te kort door de bocht.

Nog een poging:

Stel je doet een order bij een winkel van 100 euro.
Als de winkelier daar 20 euro korting op geeft, kost dat de winkel 20 euro
Als ze je een gratis cake geven van 20 euro verkoop waarde, kost ze dat een stuk minder.

wel nee, die korting die jij krijgt is al verdiend op de producten die je koopt, kom op man, niet zo naief doen.

Na de leegverkoop van vorig jaar is het gewoon uittesten wat de gek er voor geeft. Zijn de eerste 2 losse verkoopdagen ruk, dan kan in theorie de laatste dag wat zakken.

Maar ik vrees dat er genoeg knurften zijn die de hogere prijzen gewoon slikken.

Iedereen vindt vakanties in het hoogseizoen te duur en toch wordt het elk jaar betaald...

Nieuwsbericht januari; minder vuurwerk verkocht, hoogste omzet ooit.

Bij vakanties in het hoogseizoen heb ik helaas geen keus om het niet te doen, bij vuurwerk wel degelijk :wink:

Bij vakanties in het hoogseizoen heb ik helaas geen keus om het niet te doen, bij vuurwerk wel degelijk :wink:
tjaa vakantie valt er ook zeker te besparen , punt is wel dat dat ook absurd duur is .
en ja vuurwerk is inderdaad ook duurder geworden , en daar heeft iedereen mee te maken , gelukkig zijn er veel winkels die met de prijzen omlaag gaan :)

Back
Bovenaan