Prijzen

Micks

VWC lid
Een nieuw topic om de nieuwe prijzen te bespreken. Welke producten zijn gestegen, gelijk gebleven of nu echt het belachelijke gepasseerd qua prijs?

Ik denk dat de importeurs etc zich zelf de das om doen met de prijsstijgingen. Natuurlijk is alles duurder geworden, maar ze kunnen ook genoegen nemen met een iets kleinere winstmarge ( want die is groot ), om het zo nog een beetje te kunnen drukken.
Ik voorzie na alle perikelen van de groene linkers, dan ook binnen enkele jaren door de enorme prijsstijgingen een doodsteek wat betreft de verkoop van vuurwerk :sad:

Tel daarbij op dat veel Nederlanders met de huidige inflatie zich sowieso niet de luxe van vuurwerk kunnen veroorloven. Ik verwacht een tegenvallend jaar voor de branche, ondanks het feit dat we weer mogen.

2 euro voor een liter benzine, 2 euro per schot wat betreft vuurwerk, 2 euro per product in de supermarkt, de euro's voor gas en stroom .... man ik heb minimaal 20% salarisverhoging nodig om straks nog rond te komen. En dan is er nog geen geld voor vuurwerk :sad:

Als ik enkele prijzen bij onze zuiderburen zie dan vind ik het echt belachelijk worden. Ik hou mijn hart dan ook vast of we hier in Nederland hetzelfde gaan zien ?
€ 230,- voor een 100SH 30MM Compound en € 40,- (20SH) of € 50,- (25SH) voor een 30MM-cake van het alom geroemde merk begint echt bezopen te worden. Enorm leuk dat men die assortimenten na jaren weer heeft maar die prijzen pfff

Zelfs met de enorme prijsstijgingen van energie en brandstof kan ik voor die bedragen toch ongeveer wel de hele winter (Dec-Febr) mijn woning verwarmen (ik ga verwarmen met airco i.p.v. gas).

Stel ik haal beide assortimentjes en 100SH compound dan praten we dus over een brutoprijs van (€ 230,- + € 240,- + € 300,- =) € 770,- en dat voor 12 cakes en één compound :bonk:

Dat is nu niet echt de hoeveelheid waar een gemiddelde freak de afgelopen jaren (voor het verbod) de dag/avond mee door kon komen.
Ik ben blij dat ik twee jaar lang het e.e.a. aan bestellingen doorgeschoven heb, maar achteraf bezien had ik niks moeten annuleren.

Laat die lekker de tering krijgen. Die melken de boel helemaal uit.... echt absurd dit.. ik ga daar niet meer heen...

Het is voor mij kiezen voor een litertje benzine a 2 euro per liter en een gratis vuurwerkshow van 10 minuten, of voor een cake a 2 euro per shot voor misschien 1 minuut vuurwerk die ik misschien alsnog niet mag afsteken. Dan is de keuze vrij snel gemaakt als ik eerlijk ben.

Had ik t ruimer dan was t geen probleem geweest, maar ik kan nauwelijks me huur betalen, dus vuurwerk kopen word bijna onmogelijk hier :(

Dat probleem heb ik gelukkig niet, maar dan nog moet je jezelf de vraag stellen: is dit het nog waard ?
Om heel eerlijk te zijn denk ik dan van niet.
Vorig jaar als verrassing van mijn vrouw (naast hetgeen ik al besteld had) nog een elegant night en Yggdrasil cadeau gekregen (ook door haar zelf gehaald) en toen ik die prijzen hoorde vond ik dat toen al ongeveer wel de max per box.

Als ik dan kijk naar de huidige prijzen dan houdt het voor mij gewoon op. Kijkend naar bovengenoemd bedrag van € 770,- dan heb ik voor dat geld volgend jaar Maart ook gewoon 7 dagen een verblijf in Valencia (komt het ticket wel bij) geboekt.

Ik denk dat we in Nederland redelijk verwend waren met de prijzen de laatste jaren. Zeker de freaks (sorry) zijn zich veel te veel gaan blind staren aan lage prijzen. Ik begrijp dat iedereen zo weinig mogelijk wil betalen, maar soms zie je prijzen die onwerkelijk laag zijn. Voorheen was het vrij normaal om ca 150 te betalen voor een dik 100 shots blok. Dat betaalde je in de jaren ‘90 al in België. Nu zie je hier al gezeur als je 99 euro moet betalen. Meer dan 20 jaar later. Klinkt hard, maar ik zeg het maar zoals ik vind dat het is.

Prijzen in andere landen (VS, Italie, Spanje, ik noem er maar een paar) zijn vaak echt wel hoger. Dus tja, je zag het afgelopen jaar al met de cat.1 spullen..... alles wat later binnen kwam was veel duurder. Je kreeg amper wat voor €30 als ik eerlijk ben. Dit jaar krijg je dan in ieder geval nog een echt stukje vuurwerk.

De klant zal per saldo dus minder krijgen voor zijn tov twee jaar geleden, maar ja dat is met alles. Aan importeur en winkelier om het nog aantrekkelijk te houden voor de klant. Met een beetje inventiviteit moet dat lukken. Sommige van de gewone klant zal overslaan dit jaar omdat ze het geld niet hebben, andere zullen gewoon hetzelfde uitgeven wat ze altijd in de feestmaand deden alleen wat minder krijgen wellicht. De laatste groep geeft meer uit, omdat ze twee jaar niks hadden en misschien denken het de laatste keer kan zijn. We gaan het zien.

Aan de freak om wat reëler te gaan denken over prijzen. De weelde van €10 voor een 500 grammer of weet ik wat is gewoon over.

Ik hou mijn hart vast voor dit seizoen. Maar dat is niet alleen vanwege de vuurwerkprijzen. Het is doodnormaal dat alles straks 20-30% duurder is, zoals alles.

Wij zitten in de glukkige positie dat we niet elk dubbeltje hoeven om te draaien, en vuurwerk komt er echt wel. Maar vast minder, en een hoop minder impulsaankopen. Toch denk ik dat het pleizer er, zeker na de afgelopen twee jaar, niet minder om zal zijn.

Gelukkig nog een stapel met bestellingen die ik doorgeschoven heb naar dit jaar maar als ik de prijzen zo zie dan zal ik niet veel meer bijbestellen dit jaar :rolleyes:

Rubro (adviesprijzen).

Monster Cakes voor 73 euro
Event Stage Collection 5-Assorted was eerst advies prijs 59 euro en verkoop 49 nu zelf 99 euro.
Bijna 200 euro voor event flash of the gods gespot.

Bijna alles van Rubro is een heel stuk gestegen, aantal producten zelfs het dubbele.

En Grande Special 400 voor 311 euro:bonk:

Grande special was tot voor kort nog 239 bij Vuurwerkstaffel. Nu 275. Dus had je eerder moeten bestellen.

Wat een absurde prijzen zeg, een 100 shot prof is dus nu beter en goedkoper

Dit vraag ik mij nu af?.. Ik zit helemaal niet in de F4 hoek, maar die zullen toch wel tegen dezelfde problemen aanlopen met duur transport vanuit china etc?

Ik denk/hoop dat er nog wel (openings)acties komen bij de grote websites en met halloween etc.

Dit vraag ik mij nu af?.. Ik zit helemaal niet in de F4 hoek, maar die zullen toch wel tegen dezelfde problemen aanlopen met duur transport vanuit china etc?

Ik denk/hoop dat er nog wel (openings)acties komen bij de grote websites en met halloween etc.

F4 weet ik idd ook niet, maar ik zag laatst wat Funke F3 100shots boxen staan voor 200 euro, veel scheelt het niet meer.

Ja, uiteraard. Hoe dichter bij de jaarwisseling, hoe duurder het binnen die kringen wordt. Toch komen de prijzen van de retail wel aardig dicht bij de prijzen van de zwarte markt vind ik.

Het wordt nu allemaal rap duurder inderdaad, nu winkels open gaan met de nieuwe prijzen. Helaas is er weinig aan te doen. We hebben 10 jaar lang eigenlijk steeds goedkoper siervuurwerk gekregen, dat is nu op z'n retour.

Tja, we zitten allemaal graag voor een dubbeltje op de eerste rij. Ik ook. En na de jaren dat we met de freakprijzen verwend zijn is het even slikken. Al zijn er ook nu her en der prima prijzen te vinden. Ik ben vooral benieuwd wat er volgend jaar gaat gebeuren met de (freak)prijzen. Voor dit jaar heb ik niets te klagen. Heb alle bestellingen die ik kon laten staan de afgelopen 2 jaar laten staan en daar ben ik nu spekkoper van. Dit jaar was ik toch al van plan het rustig aan te doen met aankopen na het kopen en vooral ook flink verbouwen van mijn huis. Ik maak mij eerder meer zorgen om de dagelijkse lasten die zo veel duurder worden dan om iets wat ik doe voor de hobby. Daar heb ik gewoon een bepaald bedrag voor vrij/voor over. Ik zie volgend jaar wel weer wat ik daar voor kan krijgen.

Back
Bovenaan