Ik denk dat we in Nederland redelijk verwend waren met de prijzen de laatste jaren. Zeker de freaks (sorry) zijn zich veel te veel gaan blind staren aan lage prijzen. Ik begrijp dat iedereen zo weinig mogelijk wil betalen, maar soms zie je prijzen die onwerkelijk laag zijn. Voorheen was het vrij normaal om ca 150 te betalen voor een dik 100 shots blok. Dat betaalde je in de jaren ‘90 al in België. Nu zie je hier al gezeur als je 99 euro moet betalen. Meer dan 20 jaar later. Klinkt hard, maar ik zeg het maar zoals ik vind dat het is.
Prijzen in andere landen (VS, Italie, Spanje, ik noem er maar een paar) zijn vaak echt wel hoger. Dus tja, je zag het afgelopen jaar al met de cat.1 spullen..... alles wat later binnen kwam was veel duurder. Je kreeg amper wat voor €30 als ik eerlijk ben. Dit jaar krijg je dan in ieder geval nog een echt stukje vuurwerk.
De klant zal per saldo dus minder krijgen voor zijn tov twee jaar geleden, maar ja dat is met alles. Aan importeur en winkelier om het nog aantrekkelijk te houden voor de klant. Met een beetje inventiviteit moet dat lukken. Sommige van de gewone klant zal overslaan dit jaar omdat ze het geld niet hebben, andere zullen gewoon hetzelfde uitgeven wat ze altijd in de feestmaand deden alleen wat minder krijgen wellicht. De laatste groep geeft meer uit, omdat ze twee jaar niks hadden en misschien denken het de laatste keer kan zijn. We gaan het zien.
Aan de freak om wat reëler te gaan denken over prijzen. De weelde van €10 voor een 500 grammer of weet ik wat is gewoon over.