UPDATE POLITIEKE DISCUSSIES - Socialmedia aktie ter voorkoming van 'tijdelijk' verbod

Status
Niet open voor verdere reacties.
Er is een onderzoek gaande inzake F1-vuurwerk. Veel is afgekeurd en er wordt nu gekeken wat nu over het algemeen de kwaliteit is van dit vuurwerk. Staatssecretaris zal binnen één maand met een rapport hierover komen naar de kamer.

Rondje Moties

Mevrouw Kröger:
- Vorige jaarwisseling 1300 slachtoffers, 75% door legaal vuurwerk. Boa’s en politie willen verbod. De Spoedhulp gaat nu overbelast raken. Kabinet moet dit jaar met spoed een verbod invoeren!
- Frank Wassenberg PvdD ondersteunt motie: Wij willen een minder bloederige jaarwisseling.

Jan Middendorp VVD
- Uitleveren buiten van vuurwerk.
- Uitbreiding van verkoopdagen, wetmatig moeilijk, maar kijk ernaar. Maar zeker richting winkeltijden.
- Uitvoeringskosten subsidieregeling restantvoorraden, moet beter onderzocht worden. Verzoek poging te doen uitvoeringskosten te verminderen en dit ten goede te laten komen aan detailhandel en vuurwerkhandel

Roy van Aalst PVV
- Geen definitief vuurwerkverbod
- Afwachten brief kabinet dit gaat voor ons de doorslag geven

Roy van Aalst zegt: Mevrouw Kröger ik vond het jammer dat u zo met de cijfers bezig bent, dat vind ik jammer. U doet aan selectief shoppen inzake Covid. We kunnen ook kijken dat de cijfers zijn afgenomen.

Kröger: Ga naar een arts en kijk eens mee, “herhaalt alles nog eens”

Hij maakt zich er wel hard voor goed

Wordt je toch niet goed van van dat gezemel... ik zou helemaal gek worden als ik in de politiek zou zitten.. ik hoop echt dat het door mag gaan dit jaar. Ik heb al flink wat bestellingen uitstaan...

Motie over een extra verkoopdag wordt volgens mij toch aangehouden, staatssecretaris gaat het toch uitzoeken. Dit inzake misschien om in die richting te kunnen bewegen.

Volg zeer veel debatten in de tweede kamer en krijg steeds meer een hekel aan die linkse partijen. Alles is een crisis, we moeten ook overal bang voor zijn en de overheid moet overal regeltjes voor maken. Bah, wordt er kots misselijk van. Dat nu vuurwerk weer in de hoek wordt geduwd is natuurlijk helemaal in de lijn der verwachting. Past wel helemaal in de mietjesmaatschappij die nu steeds duidelijker en zichtbaarder wordt. Voel me steeds minder thuis in Nederland. In een mooi leven neem je risico's, kun je tegen een stootje en loop je niet de hele dag te drammen.

Bedankt voor alle updates hier! Was zelf bang te depressief te worden van het luisteren dus heb het overgeslagen, maar super om toch wat mee te krijgen er van op deze manier

Volg zeer veel debatten in de tweede kamer en krijg steeds meer een hekel aan die linkse partijen. Alles is een crisis, we moeten ook overal bang voor zijn en de overheid moet overal regeltjes voor maken. Bah, wordt er kots misselijk van. Dat nu vuurwerk weer in de hoek wordt geduwd is natuurlijk helemaal in de lijn der verwachting. Past wel helemaal in de mietjesmaatschappij die nu steeds duidelijker en zichtbaarder wordt. Voel me steeds minder thuis in Nederland. In een mooi leven neem je risico's, kun je tegen een stootje en loop je niet de hele dag te drammen.

Welkom in de Linkse wereld, dit is hoe het al jaren gaat in Nederland, maar niemand duft er iets tegen te doen, en blijft lekker blind links stemmen.

Welkom in de Linkse wereld, dit is hoe het al jaren gaat in Nederland, maar niemand duft er iets tegen te doen, en blijft lekker blind links stemmen.
nou ja...

We hebben een centrum-rechtse regering en "links" heeft totaal maar 42 van de 150 zetels in het parlement.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan