Torrr
VWC lid
ben bang dat de standaard consument dit verschil niet direct opmerkt en we het dus goed zullen moeten uitleggen wat het verschil in kaliber is
1 cm ...

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
ben bang dat de standaard consument dit verschil niet direct opmerkt en we het dus goed zullen moeten uitleggen wat het verschil in kaliber is
om de nabij wel inderdaad torr , maar goed hier weet iedereen het verschil , maar de normale consument kijkt daar amper na , dan moet je het echt gaan uitleggen dat in dit geval 1cm behoorlijk verschil kan maken , ga de zin verder maar niet afmaken wanneer 1 cm nog meer het verschil kan maken haha1 cm ...![]()
Als de gewone consument die 16/20mm doosjes in de etalage ziet staan in december zullen ze toch ook wel opmerken dat ze dit jaar genept worden.
heb je helemaal gelijk in , maar als je het verschil laat zien op film dan zijn ze wel te overtuigenLijkt me sterk. In de etalage zullen ze het verschil niet merken en zelfs bij het afsteken zullen veel er denk ik tevreden mee zijn. Zeker als je ziet hoeveel mensen elk jaar naar de Duitse supermarkten rijden voor pruttelbakken en beweren dat het goed vuurwerk is haha (uitzonderingen daar gelaten).
ga de zin verder maar niet afmaken wanneer 1 cm nog meer het verschil kan maken haha
haha had al zon vermoeden , maar punt was duidelijk , wij hebben ook liever die 25 en 30mm compounds en cakes maar dit jaar veel 16 en 20 mm nieuw op de markt , heeft waarschijnlijk met kooi te makenDoe maar niet, dat mag wel op een ander forum![]()
Precies
gewoon naam, foto en film. de rest boeie
Dus jij wilt beweren dat ze geen grotere marge nemen om in hun eigen duurder geworden levensonderhoud te kunnen voorzien? Of zijn importeurs geen zelfstandig ondernemer en zitten ze aan een Cao vast?Vertel, ik ben heel benieuwd. Een hogere omzet bedoel je? En als de marges op je producten gelijk zijn gebleven
Want? Een hogere omzet betekent ook meer winst? Je vergeet het kostenplaatje. Een plaatje dat bij velen hier niet bekend is en dat maakt het zo frustrerend om te lezen wat hier wordt geroepen. Nogmaals: er zijn ongeveer 25% minder verkooppunten dan twee jaar geleden. Die honderden verkooppunten hebben zich inderdaad vast geen zorgen gemaakt, want de omzet is top.
Die verkooppunten zijn vooral gestopt vanwege de onzekerheid en de corona jaren lijkt me. Was dat niet het geval geweest, dan hadden ze zeker nog bestaan, want volgens mij is normaal gesproken vuurwerkverkoop prima handel.
En wat te denken van plaatselijke afsteekverboden (en mogelijke extra investeringen naast gestegen vaste kosten)?
En inderdaad, de verkoop was niet verboden in die steden (al werden er in sommige gevallen ook geen nieuwe vergunningen meer afgegeven voor de verkoop van vuurwerk), maar het zal zeker van invloed zijn geweest op de verkoop in de plaatsten met een afsteekverbod.
Dat en het feit dat de braafste jongens en meisjes van de klas zich toch gaan houden aan het verbod (als zij de enige afstekers waren van de straat) zal er zeker toe hebben geleid dat verkooppunten ook de pijp aan Maarten hebben gegeven.
ja ben je mooi klaar mee met die bruls aan de macht , maar goed dat had ook niemand verwacht maar de verkooppunten in de gemeente zijn wel de lulWas er een verbod in Nijmegen? Ze hebben vrolijk de gehele avond staan stoken en er zijn wel geteld 0 boetes uitgedeeld
Was er een verbod in Nijmegen? Ze hebben vrolijk de gehele avond staan stoken en er zijn wel geteld 0 boetes uitgedeeld
Dus jij wilt beweren dat ze geen grotere marge nemen om in hun eigen duurder geworden levensonderhoud te kunnen voorzien? Of zijn importeurs geen zelfstandig ondernemer en zitten ze aan een Cao vast?
Die verkooppunten zijn vooral gestopt vanwege de onzekerheid en de corona jaren lijkt me. Was dat niet het geval geweest, dan hadden ze zeker nog bestaan, want volgens mij is normaal gesproken vuurwerkverkoop prima handel.
Je mist de essentie van mijn opmerkingen.
Overal geldt dat er mensen maling aan het afsteekverbod hebben gehad, maar dat wil niet zeggen dat de verkopers daar geen last van hebben gehad. Er zijn genoeg mensen die zich wel aan dat verbod hebben gehouden en dus bij de plaatselijke bouwmarkt of andersoortige winkel geen vuurwerk hebben gehaald.
Daarnaast hebben die verboden ook voor dit jaar impact en hebben verkooppunten zich moeten beraden over het wel of niet meer verkopen van vuurwerk in 2023. Daardoor zijn er zeker weer meer afgehaakt.
‘Zeker’ en ‘volgens mij’ in dezelfde zin, dus het zijn pure aannames. Precies dit is waarom de hele discussie over prijzen wat mij betreft op slot mag. Een kwart minder bedrijven in dezelfde branche is bovengemiddeld, dus dat ligt niet alleen aan corona. Cijfers ga ik hier verder niet delen, dus ik heb alweer spijt dat ik op de vele aannames heb gereageerd.
Je zegt zelf al dat 25% in dezelfde branche bovengemiddeld is. Als dat in alle andere jaren niet is voorgekomen dan is het toch duidelijk dat dit ligt aan de omstandigheden/onzekerheden, en niet omdat het ineens niet meer rendabel zou zijn ?
Beetje flauw om hier steeds te reageren en dan net doen alsof het heel zwaar is voor je, en iedereen gek is hier. Je kan dan dit topic toch gewoon negeren ...
Je zegt zelf al dat 25% in dezelfde branche bovengemiddeld is. Als dat in alle andere jaren niet is voorgekomen dan is het toch duidelijk dat dit ligt aan de omstandigheden/onzekerheden, en niet omdat het ineens niet meer rendabel zou zijn ?
Beetje flauw om hier steeds te reageren en dan net doen alsof het heel zwaar is voor je, en iedereen gek is hier. Je kan dan dit topic toch gewoon negeren ...
als ik een aantal inkoopprijzen vergelijk met vorig jaar, dan zit hier niet gek veel verschil in.