Wat doe jij op 1 januari?

Status
Niet open voor verdere reacties.

bassie1978

VWC lid
Wat doe jij eigenlijk op 1 januari?

Hoe ziet jouw dag er dan dan uit?

Eerst lekker uitslapen of lekker vroeg eruit en lekker gaan vegen en opruimen en dan op familiebezoek of juist niet?

Heb jij ook gewoontes die je perse doet op 1 januari?

Ik zal hem wel eens aftrappen...

Ik sta meestal lekker vroeg op om de straat te gaan vegen. De rest van de buurt helpt dan ook gewoon lekker mee wat ze hebben heerlijk van het vuurwerk genoten.
Daarna loop ik altijd een rondje door de buurt en kijk wat de rest van de wijk heeft afgestoken. Dat vind ik altijd 1 van de leukste momenten van 1 januari om eerlijk te zijn. :D

Daarna gaan we uiteraard nog even snel naar binnen voor de laatste oliebol en dan wordt het tijd om de familie eens te gaan bezoeken. Als het avond is is het tijd om thuis lekker te eten en dan moe maar voldaan maar eens mijn bed op te zoeken...nog maar 364 daagjes :wink:

Doorgaan waar we de avond/nacht ervoor zijn gebleven!

1 januari altijd nieuwjaarsborrel bij vrienden met ook daar het nodige vuurwerk. Heerlijk:D

Lekker vroeg opstaan en zodra het een beetje licht is een rondje door de wijk fietsen van vaak 1 tot 1,5 uur om te kijken wat er verder afgestoken is. Uiteraard de camera mee om foto's te maken. Daarna even opwarmen en vervolgens rond 10 uur lekker aan de slag om mijn eigen resten op te ruimen. Verder een beetje kijken wat ik nog over heb gehouden aan vuurwerk, dat een beetje opbergen, af en toe een oliebol eten tussendoor. 's middags als de rest ook een beetje wakker is lekker spelletjes spelen met de houtkachel aan. En dan 's avonds voor het zolderraam zitten om te kijken of er nog wat afgestoken wordt ergens!

Worst case scenario? Zinloze verplichte vrije dag incasseren...en de week verlof ervoor kan dan ook worden afgezegd

Probeer vaak wel redelijk bijtijds het bed uit te zijn, maar na een aantal vermoeiende dagen zal het niet snel voor 09:00 zijn. Dan even beginnen met een klein ontbijt, koffie en de straat gaan aanvegen. Vaak toch wel een klusje van 1 á 2 uur, dozen stapelen etc. Dan rustig goed ontbijten, oliebol erbij en terugkijken op een hopelijk geslaagde dag. Familiebezoek komt meestal wel in de dagen erna, daar heb ik én nog geen tijd voor (alles thuis opruimen) én weinig trek in met een brakke kop. In de avond traditioneel de WK finale Darts kijken en dan start het leven weer op :D

beetje vegen, oliebollen in de magnetron, over gebleven spul weer in doos en opbergen, journaal kijken wat er allemaal gebeurd is... savonds nog wat pijlen schieten, WK darts kijken

Rond 7.30uur bedje uit, dan is de kleine man er wel weer klaar voor. Smiddags met de bezem de straat vegen, alles opruimen wat er nog staat. Beetje oliebollen eten, bank hangen en uitkijken naar de 'darts' avond!

Ik heb geen idee, hopelijk niet een kater verwerken van een voor ons zo belangrijk verkloot
oud en nieuw :sad:

Rond een uurtje of 8 a 9 wakker worden...

Vervolgens binnen & buiten huis alles opruimen met het nieuwjaarsconcert op de achtergrond.

Gevolgd door oliebollen en appelbeignets met een lekker bakje koffie.

In de avond altijd even inloggen op vuurwerkcrew!

ik sta meestal op rond een uurtje of 9. Na een korte nacht een paar droge olibollen erin en meteen naar buiten naar de nog smeulende vuurkorf en de berg vuurwerkresten. Bezem en bladblazer erbij en opruimen maar.

Smiddags doe ik een rondje langs de familie om een gelukkig nieuw jaar te wensen en natuurlijk nog meer oliebollen erin. Savonds traditie gertrouw chinees eten bij mijn oma.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan