Prijzen

om de nabij wel inderdaad torr , maar goed hier weet iedereen het verschil , maar de normale consument kijkt daar amper na , dan moet je het echt gaan uitleggen dat in dit geval 1cm behoorlijk verschil kan maken , ga de zin verder maar niet afmaken wanneer 1 cm nog meer het verschil kan maken haha

Als de gewone consument die 16/20mm doosjes in de etalage ziet staan in december zullen ze toch ook wel opmerken dat ze dit jaar genept worden.

Lijkt me sterk. In de etalage zullen ze het verschil niet merken en zelfs bij het afsteken zullen veel er denk ik tevreden mee zijn. Zeker als je ziet hoeveel mensen elk jaar naar de Duitse supermarkten rijden voor pruttelbakken en beweren dat het goed vuurwerk is haha (uitzonderingen daar gelaten).

Lijkt me sterk. In de etalage zullen ze het verschil niet merken en zelfs bij het afsteken zullen veel er denk ik tevreden mee zijn. Zeker als je ziet hoeveel mensen elk jaar naar de Duitse supermarkten rijden voor pruttelbakken en beweren dat het goed vuurwerk is haha (uitzonderingen daar gelaten).
heb je helemaal gelijk in , maar als je het verschil laat zien op film dan zijn ze wel te overtuigen

Vertel, ik ben heel benieuwd. Een hogere omzet bedoel je? En als de marges op je producten gelijk zijn gebleven
Dus jij wilt beweren dat ze geen grotere marge nemen om in hun eigen duurder geworden levensonderhoud te kunnen voorzien? Of zijn importeurs geen zelfstandig ondernemer en zitten ze aan een Cao vast?

Want? Een hogere omzet betekent ook meer winst? Je vergeet het kostenplaatje. Een plaatje dat bij velen hier niet bekend is en dat maakt het zo frustrerend om te lezen wat hier wordt geroepen. Nogmaals: er zijn ongeveer 25% minder verkooppunten dan twee jaar geleden. Die honderden verkooppunten hebben zich inderdaad vast geen zorgen gemaakt, want de omzet is top.

Die verkooppunten zijn vooral gestopt vanwege de onzekerheid en de corona jaren lijkt me. Was dat niet het geval geweest, dan hadden ze zeker nog bestaan, want volgens mij is normaal gesproken vuurwerkverkoop prima handel.

Die verkooppunten zijn vooral gestopt vanwege de onzekerheid en de corona jaren lijkt me. Was dat niet het geval geweest, dan hadden ze zeker nog bestaan, want volgens mij is normaal gesproken vuurwerkverkoop prima handel.

En wat te denken van plaatselijke afsteekverboden (en mogelijke extra investeringen naast gestegen vaste kosten)?
En inderdaad, de verkoop was niet verboden in die steden (al werden er in sommige gevallen ook geen nieuwe vergunningen meer afgegeven voor de verkoop van vuurwerk), maar het zal zeker van invloed zijn geweest op de verkoop in de plaatsten met een afsteekverbod.
Dat en het feit dat de braafste jongens en meisjes van de klas zich toch gaan houden aan het verbod (als zij de enige afstekers waren van de straat) zal er zeker toe hebben geleid dat verkooppunten ook de pijp aan Maarten hebben gegeven.

En wat te denken van plaatselijke afsteekverboden (en mogelijke extra investeringen naast gestegen vaste kosten)?
En inderdaad, de verkoop was niet verboden in die steden (al werden er in sommige gevallen ook geen nieuwe vergunningen meer afgegeven voor de verkoop van vuurwerk), maar het zal zeker van invloed zijn geweest op de verkoop in de plaatsten met een afsteekverbod.
Dat en het feit dat de braafste jongens en meisjes van de klas zich toch gaan houden aan het verbod (als zij de enige afstekers waren van de straat) zal er zeker toe hebben geleid dat verkooppunten ook de pijp aan Maarten hebben gegeven.

het is al met al een sneue bedoeling , een afsteekverbod en een gemeente verderop mag het wel , nou lekker zinvol dan he

Was er een verbod in Nijmegen? Ze hebben vrolijk de gehele avond staan stoken en er zijn wel geteld 0 boetes uitgedeeld

Was er een verbod in Nijmegen? Ze hebben vrolijk de gehele avond staan stoken en er zijn wel geteld 0 boetes uitgedeeld

Je mist de essentie van mijn opmerkingen.

Overal geldt dat er mensen maling aan het afsteekverbod hebben gehad, maar dat wil niet zeggen dat de verkopers daar geen last van hebben gehad. Er zijn genoeg mensen die zich wel aan dat verbod hebben gehouden en dus bij de plaatselijke bouwmarkt of andersoortige winkel geen vuurwerk hebben gehaald.

Daarnaast hebben die verboden ook voor dit jaar impact en hebben verkooppunten zich moeten beraden over het wel of niet meer verkopen van vuurwerk in 2023. Daardoor zijn er zeker weer meer afgehaakt.

Dus jij wilt beweren dat ze geen grotere marge nemen om in hun eigen duurder geworden levensonderhoud te kunnen voorzien? Of zijn importeurs geen zelfstandig ondernemer en zitten ze aan een Cao vast?

Ik ken, net als 99,9% van de leden hier, de financiële huishouding van importeurs niet. Daarom vind ik het nog steeds tenenkrommend dat men hier wordt weggezet als geldwolven. Allemaal gebaseerd op aannames. Mijn verhaal is gebaseerd op dealers en als ik een aantal inkoopprijzen vergelijk met vorig jaar, dan zit hier niet gek veel verschil in.

‘Zeker’ en ‘volgens mij’ in dezelfde zin, dus het zijn pure aannames. Precies dit is waarom de hele discussie over prijzen wat mij betreft op slot mag. Een kwart minder bedrijven in dezelfde branche is bovengemiddeld, dus dat ligt niet alleen aan corona. Cijfers ga ik hier verder niet delen, dus ik heb alweer spijt dat ik op de vele aannames heb gereageerd.

Je mist de essentie van mijn opmerkingen.

Overal geldt dat er mensen maling aan het afsteekverbod hebben gehad, maar dat wil niet zeggen dat de verkopers daar geen last van hebben gehad. Er zijn genoeg mensen die zich wel aan dat verbod hebben gehouden en dus bij de plaatselijke bouwmarkt of andersoortige winkel geen vuurwerk hebben gehaald.

Daarnaast hebben die verboden ook voor dit jaar impact en hebben verkooppunten zich moeten beraden over het wel of niet meer verkopen van vuurwerk in 2023. Daardoor zijn er zeker weer meer afgehaakt.

Dat kan ik je gelijk in geven natuurlijk, maar de winkels die nog wel hebben verkocht hadden een topdrukte zover ik las. En stel je bent een grote winkel dan komen er ook mensen vanuit niet jouw regio om vuurwerk te halen. Het is gewoon jammer dat er winkels ervoor kiezen om ermee te stoppen, gedwongen of niet...

‘Zeker’ en ‘volgens mij’ in dezelfde zin, dus het zijn pure aannames. Precies dit is waarom de hele discussie over prijzen wat mij betreft op slot mag. Een kwart minder bedrijven in dezelfde branche is bovengemiddeld, dus dat ligt niet alleen aan corona. Cijfers ga ik hier verder niet delen, dus ik heb alweer spijt dat ik op de vele aannames heb gereageerd.

Je zegt zelf al dat 25% in dezelfde branche bovengemiddeld is. Als dat in alle andere jaren niet is voorgekomen dan is het toch duidelijk dat dit ligt aan de omstandigheden/onzekerheden, en niet omdat het ineens niet meer rendabel zou zijn ?
Beetje flauw om hier steeds te reageren en dan net doen alsof het heel zwaar is voor je, en iedereen gek is hier. Je kan dan dit topic toch gewoon negeren ...

Je zegt zelf al dat 25% in dezelfde branche bovengemiddeld is. Als dat in alle andere jaren niet is voorgekomen dan is het toch duidelijk dat dit ligt aan de omstandigheden/onzekerheden, en niet omdat het ineens niet meer rendabel zou zijn ?
Beetje flauw om hier steeds te reageren en dan net doen alsof het heel zwaar is voor je, en iedereen gek is hier. Je kan dan dit topic toch gewoon negeren ...

onder die 25% vallen ook alle welkoop winkels neem ik aan? dat heeft een mileureden

Die 25% is bovengemiddeld vergeten met landelijke cijfers van bedrijven, die in dezelfde periode zijn gestopt. Dan is er dus meer aan de hand dan alleen corona en onzekerheid. Iets wat ook gewoon door een importeur wordt verteld. Laat diegene er nou net behoorlijk veel kijk op hebben. Zoals aangegeven, de verwachting is dat het alleen maar erger gaat worden en er dus nog minder verkooppunten over zullen blijven.

Niet alleen dit topic staat vol met gezeik over prijzen. Vele producttopics worden ook overspoeld, dus het is lastig te negeren. Als dealers maar met minder genoeg moeten nemen om de freaks hier te pleasen, dan raakt me dat persoonlijk en ben ik helaas geneigd om te reageren.

als ik een aantal inkoopprijzen vergelijk met vorig jaar, dan zit hier niet gek veel verschil in.

Als jij de financiële huishouding niet kent, waarom verdedig jij de branch dan door heel verontwaardigt te reageren naar de leden die jouw standpunt niet delen. Ik heb vaak genoeg inzage gehad in de inkooprijzen van behoorlijk veel vuurwerkproducten en de marge was zeker niet slecht. verder laat ik mij daar niet over uit.

Back
Bovenaan