Politie neemt duizenden kilo’s illegaal vuurwerk in besl

@Mattenfreak, ben je toevallig zelf gepakt met illegaal vuurwerk en moet je het daarom doorspelen? Volgens mij zijn alle feiten die je opnoemt namelijk allaaaang bekend.

De 10-15 gram vlinders zonder stop hebben al jaren last van kruid lekken, i.p.v. dit doodleuk te herhalen (...) had je er ook bij kunnen vermelden hoe je de vlinders veilig kan maken (een lichtvochtige doek helpt voldoende).

Ook leuk het voorbeeld van de losse motor+knallading van de thunderking, dat was ook allaaaaang bekend bij die pijl. Niets nieuws dus.

En dan nog de feiten over de 'niet verstevigde' blokken! Alsof deze blokken omvallen?

Buiten dat ik het erg flauw vind dat een mod hier een uithang bord van justitie/RIVM(...) probeert te zijn, wil ik toch iets positiefs uit je post en het lijstje van dat laffe-ambtenaartje(als je mee leest, ga echte boeven vangen!) halen.

Met geen woord wordt er gerept over de inhoud [...], dus dat mag wel? Ik mis het betoog waarin vuurwerk wordt vergeleken met bermbommen. Zonde zeg! Gemiste kans!

P.s. mag ik hun emailadres?

Laatst bewerkt:
Ja want illegaal vuurwerk is gewoon zwaar onveilig, levensgevaarlijk.
We mogen blij zijn dat elk nederlands product ieder jaar toch maar weer op en top veilig is.
Wat fijn dat nederlandse producten nooit kruit lekken, vochtig zijn, uit elkaar vallen, snellont hebben ipv visco, uit elkaar klappen, omvallen, niet omhoog stijgen etc.

Kom ff.. fijn dat er duidelijk is met welke producten je dus op moet passen, maar daar blijft dit dus bij.
Iedereen kan wel raden waar dit vandaan komt. En over die verpakkingen en blokken... tja
Nogmaals ik heb geen illegaal vuurwerk, nooit gehad zelfs, maar de hypocrisie ..
Kunnen leden die illegaal hebben/promoten/filmen uberhaupt nog veilig hier rondhangen zonder genaaid te worden.

Stel dat er nu een importeur/een medesponsor van vwc een slecht, ondeugdelijk product op de markt brengt en mail jullie dan mijn bevindingen inclusief foto's door. Gaan jullie het dan ook zo uitgebreid publiceren?

En van alle thunderking pijlen die ik gezien heb is er nog nooit een motor losgegaan, het lijkt wel geprepareerd om het allemaal wat slechter over te laten komen. Hoe betrouwbaar is jullie bron? Of nemen jullie alles klakkeloos over?

Stel dat er nu een importeur/een medesponsor van vwc een slecht, ondeugdelijk product op de markt brengt en mail jullie dan mijn bevindingen inclusief foto's door. Gaan jullie het dan ook zo uitgebreid publiceren?

En van alle thunderking pijlen die ik gezien heb is er nog nooit een motor losgegaan, het lijkt wel geprepareerd om het allemaal wat slechter over te laten komen. Hoe betrouwbaar is jullie bron? Of nemen jullie alles klakkeloos over?

Ik ken iemand die er 50 heeft gehad waarvan 1tje een losse motor had.

En tegen vuurwerkcrew, ik kan vanuit jullie standpunt enigszins begrijpen voor de keuze om je tegen illegaal vuurwerk op te stellen. Al had ik dit persoonlijk nooit zelf gedaan want 1. Je mist informatievoorziening 2. Het is ook vuurwerk en 3. Er zijn zoveel mensen die er van genieten en het afsteken.
De aangedragen redenen voor de keuze hebben veel te maken met dat illegaal vuurwerk erg veel overlast veroorzaakt en voor een verbod gaat zorgen. En dat de instanties en de importeurs aandringen.
Oke keus gemaakt, jammer maar helaas.
Maar als ik dan op jullie youtubekanaal dan bepaalde videos tegenkom (prachtig trouwens). Dan vind ik het weer zo hypocriet.
Oke het komt uit belgie, en dat mag dan weer wel(?) Maar dan nog.. laat dit aan een agent of tegenstander van vuurwerk zien en ze poepen in hun broek. Dit is toch ook gewoon flink hard/extreem/in jullie criteria gevaarlijk. Al vind ik t fantastisch laat ik dat voorop stellen!!

Het grappige is... we zijn allemaal helemaal gepassioneerd van het product... alle freaks op een verzamelplek. Mijn en jullie passie. En iedereen maakt ruzie met elkaar... bijzonder

@Mattenfreak, ben je toevallig zelf gepakt met illegaal vuurwerk en moet je het daarom doorspelen? Volgens mij zijn alle feiten die je opnoemt namelijk allaaaang bekend.

De 10-15 gram vlinders zonder stop hebben al jaren last van kruid lekken, i.p.v. dit doodleuk te herhalen (keek oom agent over je schouder mee?) had je er ook bij kunnen vermelden hoe je de vlinders veilig kan maken (een lichtvochtige doek helpt voldoende).

Ook leuk het voorbeeld van de losse motor+knallading van de thunderking, dat was ook allaaaaang bekend bij die pijl. Niets nieuws dus.

En dan nog de feiten over de 'niet verstevigde' blokken: BOEIEND! Alsof deze blokken omvallen?

Buiten dat ik het erg flauw vind dat een mod hier een uithang bord van justitie/RIVM(onze gemeenschappelijk vijand) probeert te zijn, wil ik toch iets positiefs uit je post en het lijstje van dat laffe-ambtenaartje(als je mee leest, ga echte boeven vangen!) halen.

Met geen woord wordt er gerept over de inhoud hahaha, dus dat mag wel? Ik mis het betoog waarin vuurwerk wordt vergeleken met bermbommen. Zonde zeg! Gemiste kans!

P.s. mag ik hun emailadres?

Ik ben niet gepakt met illegaal vuurwerk nee, wij worden als website gewoon benaderd via info@ met die info. En of dat allang bekend is of niet, mij niet bekend, maar dit is gerelateerd aan dit actuele bericht, blijkbaar is de kwaliteit na die lánge tijd nog altijd slecht. Goed dat het dus nog eens wordt aangekaart.

Ik weet overigens niet waarom jij justitie / RIVM "onze gemeenschappelijke vijand" noemt, blijkbaar heb jij een andere mening dan mij en waarschijnlijk de meesten hier.

En nee, ik mag helaas niet delen wie het instuurde en dat doe ik dus ook niet.

-------------------------------------------------------------------

Al die uitlatingen over mij, VWC, het beleid etc. gaat off-topic hier, laten we het bij de kern houden. Het is echter veel aangehaald en dus verwachten jullie waarschijnlijk een antwoord. Daarom sluit ik dát onderwerp met een reactie namens de crew, want het is wel interessant als voorbeeld:

Al die uitingen over dat wij tégen illegaal vuurwerk zijn, sponsors betalen dus bepalen, importeurs met inspraak etc. slaan nergens op. Het klopt gewoon niet, zij hebben geen inspraak in wat wij hier als regels stellen, dit kiezen wij zelf. Wij kunnen dit hier op VWC blijven zeggen, 99% vertrouwt ons daarop, maar het helpt voor een klein groepje niet, die zien het negatief en blijven hard roepen. Dit is wel een heel goed voorbeeld van hoe moeilijk negatieve gedachten om te draaien zijn tegenwoordig als een klein groepje blijft roepen dat zij gelijk hebben. Terwijl dát iets is waarvan we állemaal (dus ook die hierover negatief zijn) zeggen dat dat eens omgedraaid moet worden; mensen zijn soms gewoon te negatief.

Wij laten het hierbij als crew, hopelijk is het nu eens duidelijk, verdere verwijten en beschuldigingen hebben wij geen zin meer in.

Ik ben niet gepakt met illegaal vuurwerk nee, wij worden als website gewoon benaderd via info@ met die info. En of dat allang bekend is of niet, mij niet bekend, maar dit is gerelateerd aan dit actuele bericht, blijkbaar is de kwaliteit na die lánge tijd nog altijd slecht. Goed dat het dus nog eens wordt aangekaart.

Ik weet overigens niet waarom jij justitie / RIVM "onze gemeenschappelijke vijand" noemt, blijkbaar heb jij een andere mening dan mij en waarschijnlijk de meesten hier.

En nee, ik mag helaas niet delen wie het instuurde en dat doe ik dus ook niet.
Waarom mag je dat email adres niet delen, de enige reden die ik kan bedenken is dat iemand van de politie/justitie/rivm jou op persoonlijke titel heeft gemaild (of info@). Wat dus betekend dat hij/zij jullie vertrouwd, kortom zijn onze gegevens nog wel veilig of spelen jullie die ook door????

Waarom nemen jullie uberhaubt dit soort info direct serieus als volgens jullie de info nog niet bekend was? Is één foto van elke missproductie bij jullie dus genoeg bewijs?

Wat als ik foto's van missproductie van andere artikelen naar jullie opstuur, nemen jullie het dan net zo serieus? Volgens mij niet.

Jullie acteren nu als een uithangbord van het overheidsorgaan dat ONZE hobby met (bijna altijd) leugens naar de ***** helpt. Terwijl ze verdomme zelf impliciet en indirect de reden zijn dat hier zwaar vuurwerk in kinderhanden ontploft. Zij hebben het aanbod zelf gecreëerd door in België te lobbyen voor de strengere regelgeving, de vraag bleef immers bestaan.

De enige reden waarom ik denk dat jullie dat doen is voor persoonlijk gewin. Jullie lijken steeds meer op FPM waar uiteindelijk ook enkel en alleen voor persoonlijk gewin van 'beleid en koers' is veranderd... Dood en doodzonde want er zit hier zoveel knowhow die de 'algemene veiligheid' enkel bevorderd.

Stomme vraag maar waarom word het meeste legale vuurwerk alleen buiten Europa geproduceerd ? Grondstoffen kopen ok ,, maar de productie zou toch ook hier mogelijk zijn, laat de huidige "foute" fabrieken overstappen en we hebben een winwin situatie ,, of ?

Waarom mag je dat email adres niet delen, de enige reden die ik kan bedenken is dat iemand van de politie/justitie/rivm jou op persoonlijke titel heeft gemaild (of info@). Wat dus betekend dat hij/zij jullie vertrouwd, kortom zijn onze gegevens nog wel veilig of spelen jullie die ook door????

Waarom nemen jullie uberhaubt dit soort info direct serieus als volgens jullie de info nog niet bekend was? Is één foto van elke missproductie bij jullie dus genoeg bewijs?

Wat als ik foto's van missproductie van andere artikelen naar jullie opstuur, nemen jullie het dan net zo serieus? Volgens mij niet.

Jullie acteren nu als een uithangbord van het overheidsorgaan dat ONZE hobby met (bijna altijd) leugens naar de ***** helpt. Terwijl ze verdomme zelf impliciet en indirect de reden zijn dat hier zwaar vuurwerk in kinderhanden ontploft. Zij hebben het aanbod zelf gecreëerd door in België te lobbyen voor de strengere regelgeving, de vraag bleef immers bestaan.

De enige reden waarom ik denk dat jullie dat doen is voor persoonlijk gewin. Jullie lijken steeds meer op FPM waar uiteindelijk ook enkel en alleen voor persoonlijk gewin van 'beleid en koers' is veranderd... Dood en doodzonde want er zit hier zoveel knowhow die de 'algemene veiligheid' enkel bevorderd.

Het zegt genoeg als jij zulke aantijgingen maakt aan het adres van een moderator. Ben je het niet eens met de ingeslagen weg? Zoek je heil ergens anders...!

Dit is geen discussie meer,maar eerder verwijden ookal zet je er vraagtekens achter.
Heb het gevoel dat er hier een paar zitten om het gene wat krom is recht proberen te praten en zelf ook weten dat het niet klopt om illegaal vuurwerk in een goed daglicht te zetten maar het toch proberen. Reden dat ik dat zeg is dat je bang bent dat je gegevens worden door gespeeld (dus dan heb je wat te verbergen) anders zou het niets uit maken.

als je een beetje schijnheilig en hypocriet op de fora loopt uit te hangen heb je meestal ook wat te verbergen.

Het "verpesten van de hobby" zoals sommige het nu noemen heeft bijna iedereen aan meegedaan en diezelfde personen gaan nu opeens een vingertje wijzen naar de personen die nu (nog steeds) illigaal vuurwerk stoken.

laat mensen gewoon in hun waarde vooral als je zelf ook schuldig bent.
kijk eerst eens naar wat je zelf gedaan hebt en wat je nog steeds doet ( doorlonten, 200kg+ legaal vuurwerk ( zijn geen rare dingen voor een liefhebber ) aanpassen van de ontsteking )

p.s of mensen geen last hebben van 100x legale knalcakes tegelijk of de showtjes om 10:00 terwijl je pas om 18:00 mag afsteken en dit is net zo strafbaar als niet NL goedgekeurd vuurwerk afsteken.

Jongens, nogmaals, het is geen geheim dat vwc een forum voor legaal vuurwerk is geworden... wil je discussiëren over zwaarder spul? Prima! Ga naar fanaten! Ik ben ook lid van beide... mooi toch? Keuze?! Ik heb me al lang bij de nieuwe koers van vwc neergelegd! We zijn allemaal liefhebbers, legaal of illegaal. Vuurwerk blijft mooi! Hou het gewoon relaxed!

Dit is geen discussie meer,maar eerder verwijden ookal zet je er vraagtekens achter.
Heb het gevoel dat er hier een paar zitten om het gene wat krom is recht proberen te praten en zelf ook weten dat het niet klopt om illegaal vuurwerk in een goed daglicht te zetten maar het toch proberen. Reden dat ik dat zeg is dat je bang bent dat je gegevens worden door gespeeld (dus dan heb je wat te verbergen) anders zou het niets uit maken.

Man, ik heb hier al 10 jaar een account, als ik echt wat te verbergen had dan zat ik allang op een ander account. Maar aangezien jij de standaard smoes: "ik heb niks te verbergen dus je mag alles van me weten", gebruikt. Waarom vertel jij niet je volledige naam en emailadres dan?

Het zijn verder idd verwijten omdat ik niet het nut ervan inzie en het vooral als pleasen zie. Zoals Ghost zegt, er zijn ook andere fora waar je illegaal spul met mensen kan bespreken die bijna net zoveel weten als sommige leden hier. En qua legaal vuurwerk blijft VWC het beste. Maar blijf i.i.g. dan als VWC in je eigen straatje praten en doe niet net zo schijnheilig als Tony-mn-hele-bedrijfspand-lag-vol-zwaar-vuurwerk-maar-ben-nu-bekeerd-illegaal-vuurwerk-is-stom.

Laatst bewerkt:
Pieuwwww wat een discussie zeg.... en ook al die persoonlijke aanvallen zeg :-( gaat nergens meer over. Laten we het vooral gezellig houden !

Het zijn verder idd verwijten omdat ik niet het nut ervan inzie en het vooral als pleasen zie. Zoals Ghost zegt, er zijn ook andere fora waar je illegaal spul met mensen kan bespreken die bijna net zoveel weten als sommige leden hier. En qua legaal vuurwerk blijft VWC het beste. Maar blijf i.i.g. in je eigen straatje praten en doe niet net zo schijnheilig als Tony-mn-hele-bedrijfspand-lag-vol-zwaar-vuurwerk-maar-ben-nu-bekeerd-illegaal-vuurwerk-is-stom.

Verstand komt met de jaren?! :idea:

Back
Bovenaan