Politie neemt duizenden kilo’s illegaal vuurwerk in besl

zo... datis lekker wakker worden.. Het is dat het te vroeg is voor een zak chips met een biertje anders had ik het er zeker bij genomen.
Ik heb alles ff nagelezen en moet toch echt constateren dat vanuit de crew alleen info is gedeeld.
Beetje jammer dat er vervolgens over en weer allemaal beschuldigingen en andere zaken worden geuit terwijl we uiteindelijk het over 1 ding eens zijn. We houden van vuurwerk en dat delen we met elkaar. Hier op dit forum delen we veel legaal, op andere fora misschien meer illegaal.
Wat ik wel jammer vind is dat er een soort van allergie blijft bestaan tegen de ingeslagen koers van VWC. Ik hoor het andere mensen ook al zeggen: Ben je het er niet mee eens, ga dan weg. Maar blijf niet proberen om die koers te veranderen oid want dat lukt toch niet. En ik denk dat dit soort discussies ook niet bevorderlijk zijn voor de algehele sfeer onder ons als freaks.
Dus wees lief, rook een joint, roep PEACE met zijn allen en doe wat je leuk vind op de plek waar het hoort.

greetzz

Mooi verwoord Tjopper.
Maar die joint ruil ik toch liever in voor een fleskuh pils.
Maar je hebt gelijk.
WE DELEN ALLEN EEN PRACHTIGE HOBBY.
LATEN WE DEZE KOESTEREN!.
Er staat al genoeg druk op onze hobby.
Dus laten we het vooral gezellig houden.
ONZE HOBBY EN TRADITIE REDDEN MOETEN WE SAMEN DOEN.

Peace Love and Pyroflaver.
Groets 3Xh

Prima dat je deze weg inslaat maar ga niet elk nieuwsbericht aangrijpen om met info van vage bronnen aan proberen te tonen dat illegaal vuurwerk echt wel heel slecht en gevaarlijk is.

Snap dit ook niet, waarom worden nou dit soort foto's geplaatst?
Ik heb zat legale producten gehad met:
Kruidlek
Geknikte lonten
Geen stevigheid
Omvallen van producten op een rechte grond
Uit elkaar knallende producten wat uiteraard geen knalvuurwerk was.

Als vwc zo illegaal vuurwerk moet tegen gaan spreken dan moeten we reëel blijven en ook het legale op de fouten wijzen!

Dat vuurwerkcrew illegaal hier verbied is prima, maar verban dan ook dit soort berichten.

zo... datis lekker wakker worden.. Het is dat het te vroeg is voor een zak chips met een biertje anders had ik het er zeker bij genomen.
Ik heb alles ff nagelezen en moet toch echt constateren dat vanuit de crew alleen info is gedeeld.
Beetje jammer dat er vervolgens over en weer allemaal beschuldigingen en andere zaken worden geuit terwijl we uiteindelijk het over 1 ding eens zijn. We houden van vuurwerk en dat delen we met elkaar. Hier op dit forum delen we veel legaal, op andere fora misschien meer illegaal.
Wat ik wel jammer vind is dat er een soort van allergie blijft bestaan tegen de ingeslagen koers van VWC. Ik hoor het andere mensen ook al zeggen: Ben je het er niet mee eens, ga dan weg. Maar blijf niet proberen om die koers te veranderen oid want dat lukt toch niet. En ik denk dat dit soort discussies ook niet bevorderlijk zijn voor de algehele sfeer onder ons als freaks.
Dus wees lief, rook een joint, roep PEACE met zijn allen en doe wat je leuk vind op de plek waar het hoort.

greetzz

Deze allergie blijft bestaan zolang men 'illegaal vuurwerk'-informatie niet op dezelfde manier behandeld en benaderd als 'legaal vuurwerk'-informatie. Het gaat dus niet perse om de inhoud, maar de manier waarop de inhoud wordt gepresenteerd en hoe men ermee omgaat.

Verder mijn excuses voor hetgene wat als 'persoonlijke-aanval' geïnterpreteerd kan worden. Uiteindelijk wilde ik de crew er op aanspreken en niet Mattenfreak alleen.

Laatst bewerkt:
Prima dat je deze weg inslaat maar ga niet elk nieuwsbericht aangrijpen om met info van vage bronnen aan proberen te tonen dat illegaal vuurwerk echt wel heel slecht en gevaarlijk is.

Zoals je hebt kunnen lezen is het voor het eerst in 10 jaar tijd dat wij deze informatie doorgestuurd krijgen na een nieuwsbericht. De bron is betrouwbaar en het gaat hier om een deel van het in beslag genomen vuurwerk uit dit artikel, niet ál het illegale vuurwerk zoals jij aangeeft.

Als vwc zo illegaal vuurwerk moet tegen gaan spreken dan moeten we reëel blijven en ook het legale op de fouten wijzen!

Ik snap je punt niet helemaal. Je schrijft het alsof wij het niet aangeven als er met legaal vuurwerk iets aan de hand is.

Ik wijs je als voorbeeld graag op onderstaande berichten. Die berichten zijn er veel meer én die zijn gewenst, ook door de importeurs, want die vragen ons specifiek of wij op het forum dingen lezen die niet goed zijn met hun eigen vuurwerk zodat zij dit mee kunnen nemen naar China of maatregelen nemen voor voorraad die er nog is.

http://forum.vuurwerkcrew.nl/showthread.php?16697-Thunder-Salute&p=341117&viewfull=1#post341117

http://forum.vuurwerkcrew.nl/showthread.php?16697-Thunder-Salute&p=341518&viewfull=1#post341518

Man, ik heb hier al 10 jaar een account, als ik echt wat te verbergen had dan zat ik allang op een ander account. Maar aangezien jij de standaard smoes: "ik heb niks te verbergen dus je mag alles van me weten", gebruikt. Waarom vertel jij niet je volledige naam en emailadres dan?

Het zijn verder idd verwijten omdat ik niet het nut ervan inzie en het vooral als pleasen zie. Zoals Ghost zegt, er zijn ook andere fora waar je illegaal spul met mensen kan bespreken die bijna net zoveel weten als sommige leden hier. En qua legaal vuurwerk blijft VWC het beste. Maar blijf i.i.g. in je eigen straatje praten en doe niet net zo schijnheilig als Tony-mn-hele-bedrijfspand-lag-vol-zwaar-vuurwerk-maar-ben-nu-bekeerd-illegaal-vuurwerk-is-stom.

Ten eerste ben ik niet schijnheilig want als er iemand is die gewoon zegt wat ik in het verleden heb gedaan ben ik het wel, en dus ja ik heb ook alles gedaan wat maar verboden was.
Dat wil niet zeggen dat ik daar mee door moet gaan als er zoveel weerstand komt op met namen het illegaal vuurwerk (iemand moet er wat aan doen maar het is altijd iemand anders dan jij zelf)en die stellig zal doorbroken moeten worden als we met z'n alle nog lang van deze hobby willen genieten.
Over mijn gegevens kan ik heel kort zijn die hebben ze al en zie ook niet in wat dat aanvult op het geheel.
Ik heb geen post gezien van Toon dus waarom die er bij word gehaald terwel hij zich niet kan verdedigen weet ik niet,de verfgelijkenis kan ik ook niet volgen.
Voor de rest kan ik alleen maar zeggen als we denken dat deze hobby blijft bestaan zoals er nu mee om word gegaan we het mis hebben, om te zeggen dat het toch wel verboden word dus wat kan mij het schelen egoïstisch. En over mijn straatje praten dat doe ik, vuurwerk is mijn straatje en ligt in mijn straatje en wil ik nog lang in mijn straatje houden, en als ik daar iets aan kan bijdragen doe ik dat graag, zie graag mijn kleinkinderen ook van deze hobby genieten.

Ik kom steeds minder vaak op dit forum door het gezeur hier. Legaal of illegaal. Ik vindt dat alles gewoon besproken moet kunnen worden van rotje tot C6 of nog groter als het maar normaal gebruikt wordt, daar is een forum voor. Traditie ok, maar laten we wel gewoon normaal doen. Hoeveel legale blokken worden buiten oud en nieuw wel niet afgestoken? Genoeg. Iedereen bewaard wel eens wat voor een feestje. Dat staat direct weer in de krant als illegaal.
Als dit toch een legaal forum is, dan moet je die belgische bende ook verwijderen en zelf geen films meer posten met belgische flash ratelbanden en cakes die een te hoge flash gehalte hebben. Deze kom ik helaas wel tegen in de diverse compilaties, ook die van Tony de "Heilige". Ik ben zelf echt niet heilig als het op vuurwerk aankomt. Maar laat de spullen wel bespreekbaar.

Zoals je hebt kunnen lezen is het voor het eerst in 10 jaar tijd dat wij deze informatie doorgestuurd krijgen na een nieuwsbericht. De bron is betrouwbaar en het gaat hier om een deel van het in beslag genomen vuurwerk uit dit artikel, niet ál het illegale vuurwerk zoals jij aangeeft.

Als je geen bronvermelding plaatst is het voor ons niet te bepalen of deze betrouwbaar is of niet. Het is gewoon wel erg toevallig allemaal, jullie passen de regels aan en kiezen voor de 'legale' weg, dat is prima.. die fase hebben we gehad! Nu komt er een discussie op gang over illegaal vuurwerk en komen jullie met een complete rapportage, gemaakt door een onbekende bron en verwachten jullie dan werkelijk dat iedereen dit dan als zoete koek slikt?

Snap je nu hoe dit overkomt?

Vraagje aan alle haterts die zich allemaal groen en geel zitten te ergeren aan de (overigens juiste) beslissing van VWC over hun gewijzigde beleid:

Stel.....het komt van de politie/justitie of hoe jullie je "gezamelijke vijand" ook noemen.... Wat dan?
Kom je hier dan nooit meer? Ben je dan tevreden met het antwoord? Ik snap niet waarom die bron zo belangrijk is...

Ik snap je punt niet helemaal. Je schrijft het alsof wij het niet aangeven als er met legaal vuurwerk iets aan de hand is.

Ik wijs je als voorbeeld graag op onderstaande berichten. Die berichten zijn er veel meer én die zijn gewenst, ook door de importeurs, want die vragen ons specifiek of wij op het forum dingen lezen die niet goed zijn met hun eigen vuurwerk zodat zij dit mee kunnen nemen naar China of maatregelen nemen voor voorraad die er nog is.

http://forum.vuurwerkcrew.nl/showthread.php?16697-Thunder-Salute&p=341117&viewfull=1#post341117

http://forum.vuurwerkcrew.nl/showthread.php?16697-Thunder-Salute&p=341518&viewfull=1#post341518
Laat ik het zo zeggen, ik vind het in dit bericht overkomen dat wij hier anti-illegaal worden gemaakt door productie fouten. Ik wil er alleen op wijzen dat legaal ook deze fouten bevatten. En nee ik wil zeker illegaal vuurwerk niet goed praten.

We merken allemaal wel hoe snel sommige op hun teentjes zijn getrapt dus lijkt mij het veel verstandiger om ook de mediaberichten ontremt illegaal vuurwerk te verbannen van de site. Het blijft toch een over en weer spelletje of het verboden/besproken moet worden of niet. En een mediabericht als dit lokt het enigzins ook wel een beetje uit. Of zeg ik nou iets heel geks?

...lijkt mij het veel verstandiger om ook de mediaberichten ontremt illegaal vuurwerk te verbannen van de site. Het blijft toch een over en weer spelletje of het verboden/besproken moet worden of niet.

Dit is een totaal andere discussie.

Wanneer je mediaberichten publiceert hier op het forum, dan post je iets dat al reeds in de media is verschenen. Je bent dus een verlengstuk en niet een bron.
Wanneer je een forum bent waar illegaal vuurwerk wordt besproken, dan ben je een bron van informatie en geen verlengstuk.

Je kunt dus het niet 1/1 zeggen dat wanneer je niet over illegaal vuurwerk mag praten, je ook geen nieuwsberichten over illegaal vuurwerk zou mogen publiceren. Totaal andere discussie. Probleem is de mentaliteit van een deel van de forumgebruikers die meent dit gelijk te kunnen trekken.

Vraagje aan alle haterts die zich allemaal groen en geel zitten te ergeren aan de (overigens juiste) beslissing van VWC over hun gewijzigde beleid:

Stel.....het komt van de politie/justitie of hoe jullie je "gezamelijke vijand" ook noemen.... Wat dan?
Kom je hier dan nooit meer? Ben je dan tevreden met het antwoord? Ik snap niet waarom die bron zo belangrijk is...

Omdat men dan i.i.g. bevestigd dat VWC totaal niet meer serieus genomen dient te worden wat betreft informatie/topics over illegaal vuurwerk. Net als dat FPM wat dat betreft ook niet serieus genomen hoeft te worden. Als je dat niet snapt heb ik een ander voorbeeld voor je: Stel jij Dennis pretendeert dat illegaal vuurwerk te gevaarlijk is voor alle Nederlanders, terwijl je wel met je familie poseert met allerlei verschillende 'super-gevaarlijke' maltezer shells.

Hoe serieus moeten we jouw stelling dan nemen?

Omdat men dan i.i.g. bevestigd dat VWC totaal niet meer serieus genomen dient te worden wat betreft informatie/topics over illegaal vuurwerk. Net als dat FPM wat dat betreft ook niet serieus genomen hoeft te worden. Als je dat niet snapt heb ik een ander voorbeeld voor je: Stel jij Dennis pretendeert dat illegaal vuurwerk te gevaarlijk is voor alle Nederlanders, terwijl je wel met je familie poseert met allerlei verschillende 'super-gevaarlijke' maltezer shells.

Hoe serieus moeten we jouw stelling dan nemen?

Dus als er info vanuit justitie/ politie of wat dan ook op een forum gezet wordt in het belang van de veiligheid, moet je een forum niet meer serieus nemen? Kan je me dat uitleggen?

Overigens zie ik het verband ook niet tussen illegaal vuurwerk wat in ons land veel schade/overlast/gewonden en waarschijnlijk onze tradite kost en mijn bezoekjes aan vuurwerkfabrieken op Malta. Wie val ik daar mee lastig, wie berokken ik schade, wie breng ik daar mee in gevaar behalve mezelf?

Misschien lees ik je bericht verkeerd, maar ik kan de verbanden nu i.i.g. nog niet zo goed leggen.

Dus als er info vanuit justitie/ politie of wat dan ook op een forum gezet wordt in het belang van de veiligheid, moet je een forum niet meer serieus nemen? Kan je me dat uitleggen?

Overigens zie ik het verband ook niet tussen illegaal vuurwerk wat in ons land veel schade/overlast/gewonden en waarschijnlijk onze tradite kost en mijn bezoekjes aan vuurwerkfabrieken op Malta. Wie val ik daar mee lastig, wie berokken ik schade, wie breng ik daar mee in gevaar behalve mezelf?

Misschien lees ik je bericht verkeerd, maar ik kan de verbanden nu i.i.g. nog niet zo goed leggen.
Als er één instantie is die bijna altijd in de media (dus ook sociale media zoals dit soort fora) liegt/feiten verdraaid over vuurwerk dan is dat de overheid wel. Dat is algemeen bekend. Dit is echter de eerste keer dat ik een wat objectievere versie zie. Maargoed één zwaluw maakt nog geen zomer.

Als VWC dus bewust informatie verdraaid of niet zuiver presenteert (inconsistent behandelen), waarom moet je dan de rest van de informatie die zij over illegaal vuurwerk hebben wel serieus nemen (of dat nou een standpunt, media-berichten, product of winkel-informatie is doet er niet toe)? Die vergelijking probeerde ik ook in het fictieve voorbeeld te laten zien.

Stel jij vind 'illegaal' vuurwerk niet thuis horen in Nederlandse handen. Maar je neemt wel het risico om te poseren met zulk illegaal vuurwerk. Hoe serieus is dan jouw standpunt over 'illegaal' vuurwerk? Je zegt immers dat elke Nederlander niet 'in de buurt' moet komen van illegaal vuurwerk.

Ander extreem voorbeeld: Stel ik ben een felle human-rights supporter, hoe serieus moet je mij dan nemen als ik bijv. naar China/Quatar op vakantie ga (en dus m'n eigen standpunten overboord gooi)?

Om verwarring te voorkomen ik heb het dus niet over, opperen dat je tegen illegaal vuurwerk bent, maar wel zelf afsteken (die discussie hebben we al te vaak gehad). Maar over de manier waarop met informatie wordt omgegaan.

Back
Bovenaan