De enige reden waarom ik denk dat jullie dat doen is voor persoonlijk gewin. Jullie lijken steeds meer op FPM waar uiteindelijk ook enkel en alleen voor persoonlijk gewin van 'beleid en koers' is veranderd... Dood en doodzonde want er zit hier zoveel knowhow die de 'algemene veiligheid' enkel bevorderd.
En qua legaal vuurwerk blijft VWC het beste. Maar blijf i.i.g. dan als VWC in je eigen straatje praten en doe niet net zo schijnheilig als Tony-mn-hele-bedrijfspand-lag-vol-zwaar-vuurwerk-maar-ben-nu-bekeerd-illegaal-vuurwerk-is-stom
Morning,
enkel en alleen persoonlijk gewin? Wat heb ik gewonnen met onze koerswijziging in 2003/2004?
Ik (wij) heb als beheerder van de grootste vuurwerkwebsite gewoon mijn verantwoordelijkheid genomen. Ik heb geen spijt van de dingen die ik ervoor heb gedaan maar ik heb er wel erg veel van geleerd. Is dat verkeerd dan?
Ik heb nooit gezegd dat Illegaal of professioneel vuurwerk stom is. Ik ben alleen van mening dat het veels te gek word. Ik heb geen problemen met Chinese rollen of cakeboxen van 2 kilo. Die zouden ze ala minute moeten legaliseren. Ik kom uit een tijd met blokken, rollen en strijkers. Van strijkers ben ik nooit fan geweest van de andere items wel. Ik heb gewoon problemen met al die maffe knallers en steeds groter wordende shells die je in de handen van de consument ziet verschijnen.
Dit heeft niks met scheinheilig te maken. Ik vind het spul mooi in een gecontroleerde omgeving zoals het stadhuisplein in Valencia. Dan weet ik wat ik kan verwachten en wat er kan gebeuren.
Als dit toch een legaal forum is, dan moet je die belgische bende ook verwijderen en zelf geen films meer posten met belgische flash ratelbanden en cakes die een te hoge flash gehalte hebben. Deze kom ik helaas wel tegen in de diverse compilaties, ook die van Tony de "Heilige". Ik ben zelf echt niet heilig als het op vuurwerk aankomt. Maar laat de spullen wel bespreekbaar.
Zie mijn antwoord hierboven.
Ik ben van mening dat je CE gekeurd vuurwerk gewoon moet kunnen bespreken. Dat zijn de regels voor Europa en of Nederland daar nou voor de 100% in meegaat vind ik niet zo belangrijk. Als Spanje een 2 grams Trueno voor de consumenten toelaat zoals in de CE beschreven staat dan vind ik het wel best.
Omdat men dan i.i.g. bevestigd dat VWC totaal niet meer serieus genomen dient te worden wat betreft informatie/topics over illegaal vuurwerk. Net als dat FPM wat dat betreft ook niet serieus genomen hoeft te worden. Als je dat niet snapt heb ik een ander voorbeeld voor je: Stel jij Dennis pretendeert dat illegaal vuurwerk te gevaarlijk is voor alle Nederlanders, terwijl je wel met je familie poseert met allerlei verschillende 'super-gevaarlijke' maltezer shells.
Hoe serieus moeten we jouw stelling dan nemen?
Ik zeg altijd dat je je moet houden aan de regels van het land waar je je in bevindt. In dit geval Malta, Spanje, Italie, USA of zelfs in China. Ik hou mij altijd aan de regels. Dat er dan spullen verkocht worden die in Nederland verboden zijn daar kan ik niks aan doen. In Nederland hou ik mij aan de Nederlandse regels en in Spanje aan de Spaanse.
En juist als je als website serieus genomen wilt worden dan zorg je gewoon dat je doet wat je moet doen. Dat heeft niks te maken met adverteerders en dergelijke want FPM zal er altijd zijn, met of zonder adverteerders. We hebben niet voor niets de eerste 7 a 8 jaar zonder adverteerders gedraaid.
Een aantal van jullie beseffen niet wat wij en vuurwerkcrew voor jullie in al die jaren hebben gedaan en dat ook nog eens gratis en voor niets. Het is eigenlijk een schande dat je zo neer gesabeld word terwijl je uren per dag met de hobby en de website bezig bent.
De mensen die het allemaal zo goed weten kunnen voor €300,- per jaar een eigen website plus forum beginnen waar ze kunnen doen wat ze willen. Dus ik zou zeggen, pak deze kans! Want die duizenden leden die vuurwerkcrew gaat verliezen pikken jullie dan gelijk op.
En nu, nu ga ik weer even een paar weken schijnheilig doen.
Verstand komt met de jaren?!
Juist ja, alleen snappen een aantal mensen dit niet.